Daphara schreef:Ik zie nog steeds niet hoe het onderwerp van abortus met religie te maken heeft.
Datgene dat maakt dat abortus met religie te maken heeft is het gebod "Gij zult niet doden".[/quote]
Daphara schreef:Ik denk dat een arbortus een weloverwogen keuze moet zijn, hoe vroeger in de zwangerschap, hoe beter. Ik zou het niemand willen verbieden. Wel vind ik dat er veel te makkelijk over voorbehoudsmiddelen wordt gedaan en dat een abortus voor sommigen een makkelijk alternatief is. Ik had vroeger een vriendin die tegen de tijd dat ze 23 was al 4x een abortus had gehad. Tja, daar kan ik dan totaal niet achter staan, toen ze vroeg of ik mee wilde naar de kliniek (ze had vervoer nodig) heb ik dan ook geweigerd.
En daar sla je de spijker op zijn kop. Dat is ook iets dat ik vreselijk vind.
Ik kan het me in bepaalde gevallen voorstellen, alhoewel ik daar zelf niet voor zou kiezen. Ik denk dat er andere oplossingen zijn in de vorm van bijvoorbeeld adoptie in het geval je zelf niet in staat bent om een kind op te voeden of dat niet wil. En dat is ook best een zware beslissing.