Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DezeNaam schreef:Wanneer je je schoen zet verschilt in België volgens mij gewoon van gezin tot gezin..xd
Groot cultuurverschil is de uitspraak van 'yoghurt', 'tram', 'plannen', 'campus',... Zeker de drie laatste spreken Nederlanders op zijn 'Engels' uit.(Nog niet eens fatsoenlijk maar swat, je moet wat hé.xd) En yoghurt well... Dat is gewoon een geval apart.
Het killed me echt hoe Nederlanders yoghurt uitspreken, maar mijn Nederlandse vriendin vindt dat dan ook weer van Vlamingen.
Laibadji schreef:Ik spreek yoghurt uit als joegoert.
Wij vieren hier bij ons Sint-Maarten en niet Sinterklaas. Is streekgebonden maar wel in de minderheid. Het voordeel is dat het op een feestdag valt nl 11/11 en dat is leuk voor de kinderen. Ook ligt het niet zo dicht bij kerst.
DezeNaam schreef:Laibadji schreef:Ik spreek yoghurt uit als joegoert.
Wij vieren hier bij ons Sint-Maarten en niet Sinterklaas. Is streekgebonden maar wel in de minderheid. Het voordeel is dat het op een feestdag valt nl 11/11 en dat is leuk voor de kinderen. Ook ligt het niet zo dicht bij kerst.
Als joe-goert inderdaad. Of zo spreken wij ook joggen anders uit maar ik zou niet weten hoe ik dat uit moet leggen, gewoon een andere G.
Laibadji schreef:Ik spreek yoghurt uit als joegoert.
Varekaj schreef:Laibadji schreef:Ik spreek yoghurt uit als joegoert.
Dan zit jij niet ver bij mij vandaan, wij vieren ook sint-maarten
DezeNaam schreef:Laibadji schreef:Ik spreek yoghurt uit als joegoert.
Als joe-goert inderdaad. Of zo spreken wij ook joggen anders uit maar ik zou niet weten hoe ik dat uit moet leggen, gewoon een andere G.