Orkaan Irma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:46

Elf september is de treur/ verjaardag dat de democratisch gekozen regering Allende werd afgezet met hulp van de CIA.
Velen werden tijdens de coup vermoord, waaronder de regeringsleider - in de jaren daarna heeft de goenta van Pinochet nog eens vele politieke tegenstanders gemarteld, vermoord en 'laten verdwijnen'.

En ja, wat op elf september 2001 gebeurde was niet fraai - maar het was wel een koekje van eigen deeg.
"...en die smaken vies"!

sureido

Re: Orkaan Irma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:52

Ik heb sowieso een heel andere gedachten wat er op 09/11 gebeurde maar dit gaat over Irma. Ik heb eigenlijk nog niet gekeken hoe het nu overal is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:15

sureido schreef:
Waar naartoe?

Wij hebben expres in mei geboekt naar Florida toen om deze reden. Maar dat is ook mosterd na de maaltijd voor je.. := over een maand kan er wel veel opgelost zijn en vooral in een stad als Miami.

Wij zaten eind juli in Florida en dat was al een beetje te laat. Heel veel tropische buien en een paar keer echt noodweer gehad. Wel gek om al die plekken waar we hebben gezeten (Clearwater bij Tampa, Key West) nu zo te zien.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:19

Ik ben alleen in Miami en Orlando geweest en vond het al gek om Miami zo te zien. Nu hadden wij in Miami prachtweer maar in Orlando ook 4 dagen volop regen, toen we doorvlogen naar new york scheen de zon :/

Ik heb nog nooit zoveel regen gezien als daar, je zag een vrachtwagen die inhaalde op de snelweg pas toen die langsreed, zo hard regende het. Stond ook helemaal blank toen, iedereen zat toen wel in de voordeur met een stoeltje te genieten van afkoeling denk ik :')

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:20

http://m.telegraaf.nl/article/29195607/haagse-schiet-dieren-te-hulp-na-orkanen

[/quote]
Een ander initiatief, maar hier kun je ook doneren voor dieren in nood op Sint Maarten: https://www.gofundme.com/paard-in-nood-sint-maarten[/quote]

Bij gofundme wordt geld gevraagd. Bij de (bovenste) link die ik door zette ook goederen voor honden, katten en paarden. Die gaan met de zeecontainers mee waarover vrijdag in een tv programma werd gesproken aangezien anders dierenhulp vrij laat pas op gang komt. Ik krijg straks het adres waar de goederen heen kunnen. Zal dat hier vermelden. Zelf inzamelen kan ook om het daar dan uiteindelijk af te geven.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:21

sureido schreef:
Is het 11/09? :wow: Ik dacht dat duurt nog even.

Tja als er geen orkaan in Amerika op dit moment was zouden ze denk ik veel meer stilstaan bij 9/11.. ik ben er geweest en vond het echt heftig te bezoeken. Dat vergeet je niet meer. Wel een aanrader trouwens om ooit te bezoeken.

Toevallig dacht ik er gisteren nog aan, heb het ook bezocht, heeft veel indruk achter gelaten. Helemaal niet bij stil gestaan dat dat deze dag was ook.

Sureido, lijken me heftige buien daar. Hebben we hier weinig te zeggen :o

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:25

Als mensen het hier hard vinden regenen denk ik ach dat is niks :') en dan zat ik niet eens in het orkaan seizoen.

Edit: zo te zien is Irma toch het land op getrokken.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:28

Sureido ja klopt, hij is gisternacht(onze tijd) bij Naples het land opgekomen. Gelukkig maar, want zo wordt de kracht gauw minder.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:31

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:32

Laatst bijgewerkt door Ann_Pam op 11-09-17 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:35

Fennadev schreef:
Sureido ja klopt, hij is gisternacht(onze tijd) bij Naples het land opgekomen. Gelukkig maar, want zo wordt de kracht gauw minder.

Mensen zeiden als dit in kracht minder is wat was het daarvoor dan geweest?! Ze is nog steeds enorm heftig ondanks dat ze uit elkaar begint te vallen.. het ergste blijft nog steeds alle overstromingen

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:44

Ja ze gaat ook nog buurstaten mee pakken hoorde ik nu op cnn. Toch recht over Orlando heen. Nu bij daytona dacht ik. Daytona beach is erg mooi maar hoe ik het net zag (ookal is het nacht) is precies hoe ik het toen ik er was ook zag:

Afbeelding
Afbeelding

Heeeeel nat :')

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:11

Hmm ik kan mijn reis nog niet omboeken, want ze verwachten dat de schade wel "meevalt" -O- Daar zullen we morgen vast meer duidelijkheid over krijgen!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:17

Ann_Pam schreef:
Hmm ik kan mijn reis nog niet omboeken, want ze verwachten dat de schade wel "meevalt" -O- Daar zullen we morgen vast meer duidelijkheid over krijgen!

Ook al zou de schade meevallen... Zit de plaatselijke bevolking toch niet te wachten op toeristen of wel? Wat vreemd...

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:17

Brr, afwachten tot de keys weer bereik / electriciteit hebben, ik vraag me af hoe de toestand daar nu is

http://time.com/4934613/national-weathe ... cane-irma/

Ik wordt niet bepaald optimistisch door dit artikel -O-
(geen idee of die al eerder geplaatst is, heb nog geen tijd gehad om alles door te lezen )

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:22

Galathil schreef:
Brr, afwachten tot de keys weer bereik / electriciteit hebben, ik vraag me af hoe de toestand daar nu is

http://time.com/4934613/national-weathe ... cane-irma/

Ik wordt niet bepaald optimistisch door dit artikel -O-
(geen idee of die al eerder geplaatst is, heb nog geen tijd gehad om alles door te lezen )

Die bootjes... Die zullen allemaal wel ergens anders liggen nu :wow:

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:23

Ik vind het trouwens wel bijzonder dat Irma echt het "pad" van het land volgt. Komt dat door een bepaalde aantrekkingskracht, dat ze niet meer over zee gaat?

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:28

Waar bevindt irma zich nu?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:34

Marjoow schreef:
Ik vind het trouwens wel bijzonder dat Irma echt het "pad" van het land volgt. Komt dat door een bepaalde aantrekkingskracht, dat ze niet meer over zee gaat?

Geen idee, maar ik weet dat water ook de eigenschap heeft buien weg te drukken, ik woon aan de andere kant van het water, en het kan in Arnhem bv keihard regenen, maar komt het vaak hier niet eens aan omdat het niet over het water komt. Zo las ik van de week ook een bericht uit de domenicaanse republiek dat zij Irma niet gehad hebben omdat ze "weggedrukt" werd door de rivier

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:36

Marjoow schreef:
Ann_Pam schreef:

Ook al zou de schade meevallen... Zit de plaatselijke bevolking toch niet te wachten op toeristen of wel? Wat vreemd...

Lijkt mij ook..

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:42

Dankejulliewel voor de lieve berichtjes! <3

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:43

Poeh heftig dat compilatie filmpje is dus nog flink wat gebeurt vannacht. Hopelijk neemt ze nu snel af.

Ann_pam raar dat je niet om mag boeken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:44

Marjoow schreef:
Ann_Pam schreef:

Toeristen brengen geld mee en dat kunnen ze daar straks wel gebruiken. Als de kans is dat de schade meevalt kan ik me er wel wat bij indenken dat de reisbureaus (nog) niet omboeken of annuleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:48

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:07

Wow die is gek