Geeeeen idee of ik hier mij voor moet schamen.
Straks maar het aapjesdebat bekijken, hopelijk maakt dat de keuze makkelijker.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:bigone schreef:Als je iets wil veranderen is stemmen op de partij die dat wil een eerste vereiste. Anders krijg je dus nooit dat terug wat je graag wilt want denkt iedereen zo dan dan krijgt de SP in dit geval geen kans. Ze zullen ook niet alles krijgen wat ze graag willen maar gaan er heel veel mensen op de SP stemmen dan is dat wel een signaal naar andere politieke partijen wat het land wil. Maar voorlopig denk ik dat er geen bal verandert, ik denk zelfs dat de VVD nog groter word dan ze al is en de reden, veel mensen stemmen er toch maar op om te zorgen dat de PVV niet wint. Fout vind ik maar ja, we zullen het zien morgen.
Dat is een heel goed punt en ik geef je ook gelijk.
Als ik D66 stem zou dat ook een strategische stem zijn. Voor toch wat linkse geluiden in een coalitie. En de kans om Pechtold MP te laten worden, want dat zie ik toch echt wel zitten. Hij is de enige politicus waarvan ik het idee heb dat hij ze allemaal op een rijtje heeft en ook nog een goed hart heeft.
Maar ik weet het nog steeds niet
bruintje123 schreef:Shadow. Ik werkte eerst op fiets afstand. 4km. Wat ik dus ook deed.
Maar dat bedrijf stopte.
Dan heb je niet altijd de keuze waar je volgende werk is.
Voor mijn man idem. 8km.
Ging ook op de fiets behalve als het weer echt te gek was.
Ook dat bedrijf bestaat niet meer en werkt nu ook op 50 km van huis. Maar kreeg wel weer een vast contract. Dat zegt niet alles maar toch een fijn gevoel.
Linsey1998 schreef:Tjaaa, als mensen graag extra willen betalen voor hun eigen vervoersmiddelen...?
Citaat:Het ov kost een godsvermogen in Nederland. Reis maar is van Groningen naar Maastricht en terug. Je betaald voor de 2de klas €52,60 en eerste klas (....) Het ov is al duur genoeg, en dan ook nog is het rijden met de auto duurder maken?
Citaat:Daarbij komt er geen dag dat ik niet op Amsterdam sloterdijk kom, en het ov normaal rijdt. Anyway dat is een ander verhaal.
Citaat:Maar buiten het feit van de auto's etc, waarom ga je instemmen met het feit dat jouw loon misschien wel nog hoger wordt belast? Dus je gaat maandelijks nog meer geld inleveren? Minder te besteden, en daarbij komt er dan ook nog is die extra km heffing... waarom zou je daar in godsnaam mee instemmen?
bruintje123 schreef:Dat is helemaal erg Electra.
Ja dat is hier dus ook met de avond dienst. Dan kom ik niet eens tot aan huis.
De vroege om 7 kan ik ook niet halen.
Zelf heb ik steeds losse contracten. Al een paar keer terug mogen komen na 3 maanden. Nu dat een half jaar is geworden is het steeds weer afwachten waar een volgende werkgever zit. En wat de werktijden zijn.
Xyris schreef:Ik meng me ook even in deze discussie.
Ik twijfel zelf nog erg tussen FVD en PVV.
Ik vind Wilders erg overdreven, de kant die hij op denkt is goed, maar hij gaat hierin voor mijn gevoel te ver. Ik doel hierin voornamelijk op het onderwerp Moslim en immigratie. Ja, ik vind dat de grenzen dicht mooeten, ja, als ze zich niet gedragen, opdonderen. Ja, alles wat geen verblijfsvergunning heeft moet het land uit, ik vind zelfs dat, alles wat het land in wilt komen, echt iets moet toevoegen aan de economie en dus een baan moet hebben in het hogere segement.
Niet omdat ik het de individu niet gun, want lang niet alle moslims zijn slecht, maar omdat ik vind dat er echt aan de noodrem getrokken moet worden hier in Nederland en ja, dat gaat dan helaas ten koste van de goede. Maar wat er nu gebeurt gaat ten koste van alle Nederlanders en dat kan ook niet vind ik. Daarom denk ik dat een beetje overkill een mooie balans kan creeëren met een andere partij.
Dan hebben we FVD, die past meer bij mijn beeld, op heel veel vlakken, maar ik zal alleen even geloof en immigratie aanhalen omdat dit toch mijn belangrijkste speerpunt is. Hun aanpak op dit gebied sluit zo goed als volledig aan bij mijn visie. Ook echt rechts, ook drastische aanpak, maar nog wel enigszins menswaardig. Het nadeel van deze partij is echter dat het nog relatief onbekend en klein is, wat kunnen zij dan nog inbrengen? En dit is het enige punt waarom ik overweeg PVV te stemmen. Mochten jullie argumenten hebben over deze 2 partijen, dan hoor ik dit graag terug.