Stemmen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:44

Janinevv schreef:
goldenarrow schreef:
De bijbel heeft anders ook redelijk bloederige passages erin hoor :=

Oh ja zeker!
Maar ik heb het over waarom IS dat doet doordat in de koran staat dat Allah wilt dat de ongelovigen zich bekeren zo niet..

Ohja en ze krijgen toch zoveel maagden?

In de bijbel staan ook erge dingen maar niet zoals onze God van ons vraagt hee als ze niet willen geloven dood je ze maar.

Zeg het nu heel cru..

God verlangt van ons om het geloof te verspreiden maar onder alle geloven is er zoveel verdeeldheid alle geloven hebben wel wat!

God geeft ons de keuze of je wel niet gelooft.

Nu ben ik benieuwd waar in de koran letterlijk staat: Vermoord degene die niet in Allah gelooft.
Letterlijk he, dus niet jouw interpretatie van een stukje tekst ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:45

Marjoow schreef:
Nu ben ik benieuwd waar in de koran letterlijk staat: Vermoord degene die niet in Allah gelooft.

Als je het op die manier bekijkt staat in de Bijbel precies hetzelfde :+

Waarom zet je het linkje niet gewoon in het topic, Janinevv? Ik ben ook wel erg benieuwd maar snap niet waarom het via PB moet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:46

Emmaa_ schreef:
Marjoow schreef:

Waarom zet je het linkje niet gewoon in het topic, Janinevv? Ik ben ook wel erg benieuwd maar snap niet waarom het via PB moet.

Ik kan mij nog een geschiedenisles herinneren waarin duidelijk werd dat er bepaalde periodes zijn geweest waar je geen keus had wat voor religie je had. Volgde je niet de juiste religie, werd je onthoofd. En dat was het werk van christenen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:47

Celiien schreef:
Wilde net zeggen wat dacht je van breivik. En die jongen uit Alphen aan de rijn met die aanslag in het winkelcentrum?

Enne, over dat de Koran niet zo'n vreedzaam boek is. De bijbel wel dan? Duik maar even de geschiedenis in over de lieve vreedzame christenen. Ik denk altijd maar zo, zolang er geloof is, is er oorlog. (Waarschijnlijk ook als het er niet is, maar soit :') ).

God geeft mij overigens helemaal niks. Krijg altijd zo de pestkriebels van dat soort uitspraken..

Nee die "christen" deden dat uit EIGEN wil.

De terrostische moslims doen het uit ALLAH'S wil, omdat het er staat.

Zoals ik al zei in de bijbel staat er niet : laat de mensen bekeren willen ze dat niet dood hen.

God gaf ons de keus geloven we het of niet.. en sommige christen hebben toen zelf erge dingen gedaan uit HUN wil en niet om GODs wil.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:47

Emmaa_ schreef:
Marjoow schreef:

Zelfs IS terroristen zullen dat niet beweren :)

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:48

Janinevv, als religieus persoon streef jij ongetwijfeld de bijbel na. Als hetgeen jij beweert letterlijk in de Koran zou staan, zouden dan niet alle geloofstrouwe moslims spontaan moeten terroriseren? Lijkt me niet toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:48

Janinevv schreef:
Celiien schreef:
Wilde net zeggen wat dacht je van breivik. En die jongen uit Alphen aan de rijn met die aanslag in het winkelcentrum?

Enne, over dat de Koran niet zo'n vreedzaam boek is. De bijbel wel dan? Duik maar even de geschiedenis in over de lieve vreedzame christenen. Ik denk altijd maar zo, zolang er geloof is, is er oorlog. (Waarschijnlijk ook als het er niet is, maar soit :') ).

God geeft mij overigens helemaal niks. Krijg altijd zo de pestkriebels van dat soort uitspraken..

Nee die "christen" deden dat uit EIGEN wil.

De terrostische moslims doen het uit ALLAH'S wil, omdat het er staat.

Zoals ik al zei in de bijbel staat er niet : laat de mensen bekeren willen ze dat niet dood hen.

God gaf ons de keus geloven we het of niet.. en sommige christen hebben toen zelf erge dingen gedaan uit HUN wil en niet om GODs wil.

Dus als een christen iets doet is het uit eigen beweegreden en een moslim volgt alles maar klakkeloos wat in de Koran staat? Die denkt niet meer voor zichzelf na?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:49

Toevoeging:
Volgens mij staat oa in de bijbel (oude testament)
- homo's mogen dood
- kinderen mogen als slaaf worden verkocht
- vloeken= dood
- werken op zondag = dood

Dit is niet direct 'wie niet geloofd moet dood', maar wel wie de regels van ons geloof niet opvolgt moet dood...

Zover ik weet werden de mensen die bijv door bovenstaande werden vermoord, ook allemaal 'in naam van god' gedood. Zelfde als de uitroepen van de IS-terroristen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:50

Eight schreef:
Ik snap wat je bedoelt dat ze hem niet laat uitpraten snuffie maar ik vind het niet prettig om naar te luisteren :) vind 50+ verder wel heel goed.

Dat de aanslagen niets te maken hebben met de islam ben ik het niet mee eens. Het zijn aanslagen door IS. Dat staat los van de overige moslims, maar heeft wel te maken met de islam. Ik ben niet tegen de buitenlanders maar ik heb wel angst voor aanslagen. :j verder vind ik het niet prettig dat sommigen zich niet aanpassen, dat kan ik niet goed hebben als je hier komt voor opvang. De mensen die open staan voor onze cultuur daar heb ik geen problemen mee, kunnen ze niet leven met onze cultuur lijkt het me verstandiger als ze worden opgevangen door landen die beter aansluiting en minder wrijving veroorzaken.

Veel slachtoffers van aanslagen zijn moslims. Ook tijdens de aanval op de TwinTowers.

Problemen hier in Nederland zijn vooral met de 3e generatie, de "poedersuiker-marokkaantjes", die zijn hier gewoon geboren. Heeft weinig met vluchtelingen of huidige immigratie ten maken.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:52

Omdat het in de koran staat.
En niet in de Bijbel.

Dat is het verschil tussen de westerse en oosterse moslims.

Ik zoek even op internet naar het linkje.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:53

Celiien schreef:
Toevoeging:
- homo's mogen dood
- vloeken= dood

Dit is niet direct 'wie niet geloofd moet dood', maar wel wie de regels van ons geloof niet opvolgt moet dood...

Komt toch best wel overeen met wat standpunten van de SGP :D

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:55

Kijk eens naar de historie van Jeruzalem, als je het nou over een plek met veel betekenis voor verschillende religies wil hebben is dat de plek.
Hoe gingen de Christenen daar om met de anders gelovigen en hoe gingen de moslims daar om met de anders gelovigen? Joden zijn daar zelfs lange tijd verbannen, totdat Jeruzalem weer in islamitische handen was... Hoe zou je dat verklaren als het juist de moslims zijn die 0-tolerantie zouden hebben tegenover anders gelovigen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:56

Electra63 schreef:
Eight schreef:
Ik snap wat je bedoelt dat ze hem niet laat uitpraten snuffie maar ik vind het niet prettig om naar te luisteren :) vind 50+ verder wel heel goed.

Dat de aanslagen niets te maken hebben met de islam ben ik het niet mee eens. Het zijn aanslagen door IS. Dat staat los van de overige moslims, maar heeft wel te maken met de islam. Ik ben niet tegen de buitenlanders maar ik heb wel angst voor aanslagen. :j verder vind ik het niet prettig dat sommigen zich niet aanpassen, dat kan ik niet goed hebben als je hier komt voor opvang. De mensen die open staan voor onze cultuur daar heb ik geen problemen mee, kunnen ze niet leven met onze cultuur lijkt het me verstandiger als ze worden opgevangen door landen die beter aansluiting en minder wrijving veroorzaken.

Veel slachtoffers van aanslagen zijn moslims. Ook tijdens de aanval op de TwinTowers.

Problemen hier in Nederland zijn vooral met de 3e generatie, de "poedersuiker-marokkaantjes", die zijn hier gewoon geboren. Heeft weinig met vluchtelingen of huidige immigratie ten maken.

Er worden ook vrouwen lastig gevallen tijdens vluchtelingen hulp, slechts een klein deel rotte appels die van mij direct terug gestuurd mogen worden, even als IS strijders die daarna gewoon terug naar NL keren daar ben ik het ook niet mee eens. Zoals je in mijn vorige post kan lezen staan veel moslims hier buiten en met deze mensen heb ik geen problemen. Graag zou ik een oplossing zien voor de vluchtelingen en overige moslims die (blijkbaar) niet zonder wrijving met ons kunnen samen leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:57

Eight schreef:
Electra63 schreef:

Er worden ook vrouwen lastig gevallen tijdens vluchtelingen hulp, slechts een klein deel rotte appels die van mij direct terug gestuurd mogen worden, even als IS strijders die daarna gewoon terug naar NL keren daar ben ik het ook niet mee eens. Zoals je in mijn vorige post kan lezen staan veel moslims hier buiten en met deze mensen heb ik geen problemen. Graag zou ik een oplossing zien voor de vluchtelingen en overige moslims die (blijkbaar) niet zonder wrijving met ons kunnen samen leven.

Maar het overgrote aandeel vrouwen dat lastiggevallen wordt, wordt nog altijd lastiggevallen door witte mannen. Wat doen we daar dan mee?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:58

Celiien schreef:
Toevoeging:
- homo's mogen dood
- vloeken= dood

Zover ik weet werden de mensen die bijv door bovenstaande werden vermoord, ook allemaal 'in naam van god' gedood. Zelfde als de uitroepen van de IS-terroristen

Die punten zijn als een gruwel in de oog voor de Heer. We doen hem daar pijn mee omdat God dat niet zo heeft bedoelt Man en man.

In het oude testament zijn er inderdaad offers gebracht maar toen de here Jezus geboren werd is dat gestopt en is hij voor onze zonde aan het kruis gegaan.

En ik begrijp het ook niet waarom dat gebeurd is in het oude testament.

Wij hoeven niet te moorden om het christendom te verspreiden over de wereld, en dat mag ook niet.

Dit is wel wat IS doet.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:01

Ik vind persoonlijk dat de mensen die zich niet aan de regels houden binnen het rechtstelsel aangepakt zou moeten worden. En dat vind ik van zowel autochtonen als allochtonen.

Hier in Nijmegen zijn toendertijd 5000 vluchtelingen opgevangen. Daar heb ik totaal geen last van gehad. Sterker nog, tijdens de zomerfeesten stond er een tentje waarbij een aantal Syriërs hapjes vanuit hun cultuut verkochten. Volgens mij is er zelfs een winkel die gerund wordt door een aantal van de opgevangen vluchtelingen. Dat zijn precies de initiatieven die ik juist graag zie en waar ik graag geld naar zie gaan. Laat ze zich nuttig voelen en laat ze meedoen. Alleen dan voelt iemand zich ook betrokken genoeg om wat terug te doen. En de rotte appels zijn er altijd en daarvoor is het rechtstelsel dan weer.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:02

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:03

Janinevv schreef:
Celiien schreef:
Toevoeging:
- homo's mogen dood
- vloeken= dood

Die punten zijn als een gruwel in de oog voor de Heer. We doen hem daar pijn mee omdat God dat niet zo heeft bedoelt Man en man.

In het oude testament zijn er inderdaad offers gebracht maar toen de here Jezus geboren werd is dat gestopt en is hij voor onze zonde aan het kruis gegaan.

Wij hoeven niet te moorden om het christendom te verspreiden over de wereld, en dat mag ook niet.

Dit is wel wat IS doet.

Dus dan is het maar oke om ze dood te maken :') Beetje extreem vind je niet? Sorry, maar hier gaan mijn nekharen echt van overeind staan, en geloof me, ik heb niks tegen het geloof. Wel tegen mensen die discrimineren op basis van het geloof, welk geloof dat ook mag zijn.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:03

Janinevv schreef:
[

Dit is wel wat IS doet.

Ik vind je wel een beetje naïef. IS moord in naam van de Islam, maar dat wilt niet zeggen dat de Islam dit letterlijk opdraagt. Daarnaast is het wellicht interessant om je te verdiepen in de geschiedenis van het christendom. Misschien verandert het je mening over de Islam.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:04

Emma, aanpakken die handel :j maar daar hebben we het nu niet over. Verder moet je mijn post niet als aanval zien, ik ben niet racistisch maar de huidige situatie maakt je wel angstig. En of dat nou de bedoeling is of niet, het is ze voor een groot deel gelukt. Ik ben gewoon benieuwd of er een oplossing is om de rotte appels te scheiden van degenen die de hulp wel graag aanvaarden. En om onze hulp te kunnen aanvaarden dienen er aanpassingen gemaakt te worden en ik ben van mening dat wij niet degenen moeten zijn die ons aan moeten passen (kledij en het dragen van los haar). Ik neem aan dat niemand vluchtelingen helpt in sexy korte rokjes.
Laatst bijgewerkt door Eight op 06-03-17 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:04

https://youtu.be/zEnWw_lH4tQ

Ik zou dit filmpje even bekijken. Zo'n gezellig boekje is de bijbel ook niet.

Verder doe ik niet mee in deze discussie want ik weet hier simpelweg niet genoeg vanaf.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:05

Janinevv schreef:
Omdat het in de koran staat.
En niet in de Bijbel.

Dat is het verschil tussen de westerse en oosterse moslims.

Ik zoek even op internet naar het linkje.

Uit naam van god, de christelijke god, zijn in verleden en heden afgrijselijke dingen gedaan
Ken uw klassiekers
Of ga een cursus geschiedenis volgen
Maar zoals al die afgrijselijke dingen uit naam van allah werden en worden gedaan
En uit naam van de christelijke god zit er altijd maar 1 iets achter
De mens , voor macht en geld uit naam van een god , ongeacht welke god

Maar goed, in mijn belevingswereld bestaat god niet, is god een uitvinding van de mens om het goede en kwade buiten zichzelf te kunnen plaatsen en een middel om het volk in het gareel te gouden
Dus aan mij ga je niets hebben op het vlak van deze of gene religie is eng of fout of wat
Voor mij is het 1 pot nat onder verschillende namen

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:08

Er wordt inderdaad ook zat geweld gepleegd door niet-moslims. Moet wel zeggen dat ergens Janine een punt heeft dat er tegenwoordig niet echt meer aanslagen worden gepleegd vanuit het christelijk geloof. Wel door christenen (onder andere) maar niet vanuit het geloof. Maar dat is nou niet echt relevant mbt de vluchtelingen, want zij vluchten juist voor IS. Ik vind ook dat je hen moet helpen. Er zitten trouwens ook christenen bij, niet alleen moslims ;) de mensen die kwaad willen houd je toch niet tegen. Wel ben ik van mening dat een aantal rijke landen in die regio ook wel wat meer vluchtelingen mogen opnemen want die hebben er maar heel weinig. Om nu de islam zwart te maken is echt onzin aangezien je terroristen echt niet kunt vergelijken met de doorsnee moslim.
Iedereen die op de vlucht is, is voor mij welkom, maar ik vind wel dat mensen die zich niet kunnen gedragen terug mogen. Kan er weer iemand bij die zich wel netjes gedraagd:)
en ja witte mannen randen ook mensen aan, moet uiteraard ook aangepakt worden maar "Omdat iemand anders het ook doet" vind ik niet een goede reden om iets door de vingers te zien

Janinevv

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:10

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:11

Janinevv schreef:
Celiien schreef:
Toevoeging:
- homo's mogen dood
- vloeken= dood

Dit is wel wat IS doet.

Hoe kan het dan zijn dat oa de kruistochten, die na de schrijvingen van het nieuwe testament begonnen zijn, alsnog overgingen in het vermoorden van hen die niet zich wilde laten bekeren?

Ik denk dat je het even anders moet gaan zien. De bijbel heeft het oude testament (tamelijk wreed) en het nieuwe testament (liefhebbend oid). Moslims/islam heeft de Koran: die kan worden geïnterpreteerd hoe men wil. IS volgt hem letterlijk op (alsof je het oude testament hebt). De andere 90% van de aanhangers van t geloof volgt het 'nieuwe testament'. Maar moeten zij dan lijden onder de daden van de 10% die extreem is?
Christenen hebben namelijk ook die extreme groeperingen..