Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:30

Ja, maar hoeft niets te betekenen. In de buitenwijken van Parijs is het vaak onrustig...

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:30

Ze moeten die hele IS op de brandstapel gooien. Schandalig!

Wij gaan ze binnenkort ook vangen met al dat gespuis wat hier nog zo binnenkomt.

Op internet verscheen laatst een filmpje van een IS strijder die in een les lokaal jonge kinderen 6/7/8 jarige een wapen leert bedienen..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:31

Joolien schreef:
Wortelsussie, iedereen kan wel denken dat IS de aanslag heeft gepleegd, maar dat was gissen, want uiteindelijk weet je het niet zeker. Tenzij IS dus zoals nu de aanslag 'opeist'. Zolang ze dat niet doen, weet je dus niet zeker dat zij het zijn.

Ook als ze de aanslag wel opeisen weet je het niet altijd helemaal zeker. Zoals mensen soms doen alsof ze iets goeds gedaan hebben terwijl het eigenlijk iemand anders was die het deed, kan het ook bij aanslagen gebeuren dat een groep iets opeist wat ze toch niet gedaan hebben.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:33

Ik lees nu al een paar keer wat over een Brand in een kamp. Ik heb dat gemist denk ik. Wie kan dat verduidelijken voor mij?
Ik hoop toch zo dat de schietpartij gewoon een losstaand incident is..
Je moet er toch niet aan denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:34

purny schreef:
Zo is Nederland. Een grote mond hebben maar actie ondernemen doen we niet. We kijken liever toe hoe slecht alles word

Nederland is altijd het braafste jongetje van de klas geweest. Of het nou over de EU gaat of over oorlogen, wij hebben altijd een neutrale houding aangenomen. En dat is goed. Nederland is geen Amerika, Duitsland of Frankrijk, wij kunnen niet in vooraanstaande oorlogen vechten zonder dat we daar zelf aan ten onder gaan. Waar Nederland sterk in is, is helpen. Wederopbouwen, te hulp schieten waar het nodig is. En dat vind ik geen negatieve houding. Onze legermacht zou nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan tegenover de IS, of tegenover Assad, of tegenover Rusland. Het is zo kortzichtig om te roepen dat we maar gelijk moeten binnenvallen en de boel daar 'redden', maar wat gaan wij doen? Had Rutte de oorlog moeten verklaren aan Rusland na MH17? Dan waren we nu allemaal ofwel dood geweest, of waren we op dit moment de Russische taal aan het leren. Denk na voordat je roept dat Rutte zo verschrikkelijk is, denk na voordat je Nederland wegzet als knullig, onbenullig of een land van woorden zonder daden. Wij mogen van geluk spreken dat we niet in een land wonen waar het normaal is om gelijk oorlog te verklaren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:37

owens-mama schreef:
Ik lees nu al een paar keer wat over een Brand in een kamp. Ik heb dat gemist denk ik. Wie kan dat verduidelijken voor mij?
Ik hoop toch zo dat de schietpartij gewoon een losstaand incident is..
Je moet er toch niet aan denken

Het is al een paar dagen onrustig in een vluchtelingenkamp in Calais. Daar is 11 november een grote brand geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:37

nine1987 schreef:
Joolien schreef:
Ik vind het persoonlijk wel bijzonder dat de voetbalwedstrijd blijkbaar gewoon is door gegaan. Misschien ergens ook wel goed, maar toch.

Niet als aanval, maar een oprechte vraag.. Waarom is dat goed? Als de eifeltoren zijn lichten dooft, disneyland zijn poorten gesloten houdt, waarom dan wel een zinloos potje voetbal door laten gaan? Ikzelf vind t reapectloos.. Maar ik kan er ook verkeerd tegenaan kijken..

Dat de Eiffeltoren de lichten gedoofd heeft, heeft niet zo veel te maken met de situatie. Elke nacht om 1 uur gaan de lichten namelijk uit. Natuurlijk is het een mooi moment geweest, en natuurlijk is het mooi dat de halve wereld rood wit en blauw kleurde, maar het is niks uit solidariteit of rouw geweest, daar was de Franse overheid op dat moment nog totaal niet mee bezig.

De voetbalwedstrijd is afgemaakt omdat niemand wist wat er aan de hand was. Er waren knallen te horen, dit had net zo goed vuurwerk kunnen zijn. De berichten begonnen langzaam binnen te stromen over een aanslag nadat de wedstrijd al afgelopen was, en toen brak de paniek uit.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:38

Emmaa_ schreef:
purny schreef:
Zo is Nederland. Een grote mond hebben maar actie ondernemen doen we niet. We kijken liever toe hoe slecht alles word

Nederland is altijd het braafste jongetje van de klas geweest. Of het nou over de EU gaat of over oorlogen, wij hebben altijd een neutrale houding aangenomen. En dat is goed. Nederland is geen Amerika, Duitsland of Frankrijk, wij kunnen niet in vooraanstaande oorlogen vechten zonder dat we daar zelf aan ten onder gaan. Waar Nederland sterk in is, is helpen. Wederopbouwen, te hulp schieten waar het nodig is. En dat vind ik geen negatieve houding. Onze legermacht zou nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan tegenover de IS, of tegenover Assad, of tegenover Rusland. Het is zo kortzichtig om te roepen dat we maar gelijk moeten binnenvallen en de boel daar 'redden', maar wat gaan wij doen? Had Rutte de oorlog moeten verklaren aan Rusland na MH17? Dan waren we nu allemaal ofwel dood geweest, of waren we op dit moment de Russische taal aan het leren. Denk na voordat je roept dat Rutte zo verschrikkelijk is, denk na voordat je Nederland wegzet als knullig, onbenullig of een land van woorden zonder daden. Wij mogen van geluk spreken dat we niet in een land wonen waar het normaal is om gelijk oorlog te verklaren.

Je slaat de spijker op z'n kop! :j

Lees nu op NOS dat onze grenzen ook verscherpt worden en veiligheidsdiensten in verhoogde paraatheid is gebracht.
Wat een happening is dit toch, ik hoop dat die schietpartij een losstaand iets is..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:40

Emmaa_ schreef:
purny schreef:

_/-\o_

Musiess

Ik vind niet dat we raar zouden moeten gaan kijken als er steeds meer mensen zichzelf uit voorbehoud bewapenen voor ze de straat op gaan. Hond uit laten of boodschappen oid. En ik geef deze mensen groot gelijk.

Hoe slecht mensen mij vinden. Zodra mijn zoon er oud genoeg voor is. Word hij voorbereid op wat te doen als er een (rassen) oorlog komt.

Voorbereiden is beter dan niks.
Laatst bijgewerkt door Musiess op 14-11-15 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

lifeofmarit

wortelsussie schreef:
lifeofmarit schreef:
IS heeft nu officieel geclaimd hoor ik net op NOS..
Verschrikkelijk wat er is gebeurt...

Ik begrijp het niet, sorry. Wat bedoelen ze met dat claimen?

Dat ze de aanslagen op hun naam hebben zegmaar. Niet zo goed verwoord sorry.

@geerke; als niemand zich daar bemoeit kan IS lekker zijn gang gaan in de zandbak.. Denk niet dat je dat ook wilt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:42

Musiess schreef:
Ik vind niet dat we raar zouden moeten gaan kijken als er steeds meer mensen zichzelf uit voorbehoud bewapenen voor ze de straat op gaan. Hond uit laten of boodschappen oid. En ik geef deze mensen groot gelijk.

Hoe slecht mensen mij vinden. Zodra mijn zoon er oud genoeg voor is. Word hij voorbereid op wat te doen als er een rassen oorlog komt.

Succes hé!

Mioux

Is er al meer nieuws over de schoten van vandaag ?

MalaQ

Mag toch hopen dat in Nederland niet mensen met wapens over straat gaan. Zou dan meer angst hebben dan nu. Met wapens lossen we juist niets op.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:43

Alleen maar goed dat de grens controle verscherpt word +:)+
Had veel eerder moeten gebeuren

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:44

geerke schreef:
zolang wij ons blijven bemoeien in de zandbak landen,lopen we gewoon gevaar.En tegen iemand die zijn eigen leven niet zo nauw neemnt en gewoon zichzelf opblaast is weinig kruid gewassen.

Maar als we ons niet met die zandbak bemoeien zal het probleem dan niet uiteindelijk deze kant ook opkomen?

Musiess

-O-
MalaQ schreef:
Mag toch hopen dat in Nederland niet mensen met wapens over straat gaan. Zou dan meer angst hebben dan nu. Met wapens lossen we juist niets op.

Nee je zelf evt. De klappen laten opvangen is fijn toch!

Hier is vd week een vrouw verkracht door iemand uit t vluchtelingen kamp verder op.

Succes he!

Electra63

Musiess schreef:

Hoe slecht mensen mij vinden. Zodra mijn zoon er oud genoeg voor is. Word hij voorbereid op wat te doen als er een (rassen) oorlog komt.

Hoe ga jij hem dan voorbereiden? En op wie?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:45

Wapens lossen niks op muzzies, denk je echt dat jij ook maar enige weerstand kunt bieden tegen een getrainde terrorist?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:45

Musiess schreef:
-O-
MalaQ schreef:

Nee je zelf evt. De klappen laten opvangen is fijn toch!

Hier is vd week een vrouw verkracht door iemand uit t vluchtelingen kamp verder op.

Succes he!

Ja, en ondertussen worden er net zo hard dagelijks vrouwen verkracht door simpele boerenknullen uit Huttemekut in noord oost Groningen. Als we er dan toch nutteloze info bij gaan halen...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:46

Musiess schreef:

Ik niet. Als je meer doden wilt is dat de weg. Maar als je meer veiligheid wilt zeker niet.

Musiess

damian23 schreef:
geerke schreef:
zolang wij ons blijven bemoeien in de zandbak landen,lopen we gewoon gevaar.En tegen iemand die zijn eigen leven niet zo nauw neemnt en gewoon zichzelf opblaast is weinig kruid gewassen.

Maar als we ons niet met die zandbak bemoeien zal het probleem dan niet uiteindelijk deze kant ook opkomen?

Uiteindelijk wel. Het omringt ons steeds meer. Geduld het gaat vanzelf mis. En dat zitten we te janken als er familie van ons bij betrokken is.

Marije_jiplover

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:47

Musiess schreef:

Pure nieuwsgierigheid maar hoe ga je dat doen??

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:48

Marije_jiplover schreef:
[ [url=m/qvOr2Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Amen