Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:18

lovelys schreef:
Maar dat is Anti-kraak. Je mag er in wonen totdat er een andere bestemming voor wordt gevonden. Of dat nu slopen is, andere bestemming van gemaakt wordt of dat er tijdelijk andere mensen in komen wonen dat maakt niets uit.

Jullie haat (ja zo noem ik dat) zorgt dat alles onredelijk wordt. Het enige wat nog goed is (voor jullie) is dat ze hier in Nederland niet komen. Dat gaat niet gebeuren en ik vind het ook fatsoenlijk dat er mensen (die notabene vluchten voor hun leven) worden opgevangen. Ja er zijn problemen en Ja er zijn mensen die niet vluchten voor geweld, maar op zoek zijn naar een betere toekomst. Daarvoor hebben we een beleid. Mensen die vluchten vanuit oorlogsgebied worden hier toegelaten. Alle andere mensen worden zo snel mogelijk terug gestuurd.

Ja daar gaat ook veel mis, niet iedereen die terug zou moeten gaat terug. Een deel gaat de illegaliteit in en een deel procedeert net zo lang dat ze toch mogen blijven.
Ik vind ook dat als we minder vluchtelingen in Europa willen hebben, we meer moeten doen voor landen om Syrie (en Eritrea) heen. Als ik hoor hoeveel mensen naar Turkije en Libanon zijn gevlucht (echt dan heeft Europa en NL het nog makkelijk) dan kunnen we hun daarin ook ondersteunen. Zorg ervoor dat die kampen leefbaar zijn en dat het daar veilig is, zodat mensen minder de noodzaak zien om door te reizen naar Europa. Voor de vluchtelingen die er nu zijn, moet snel een antwoord komen. Terug naar het land wanneer je geen oorlogsvluchteling bent en voor de oorlogsvluchtelingen een snelle integratie in NL zodat zij ook een toekomst kunnen bouwen.

Dat is geen haat, dat is kritisch en/of realistisch. Van dat linkse geknuffel komt alleen maar ellende!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:20

vibabu schreef:
Jahoor prima ;) mij heb je er niet mee. toch blijf ik het grappig vinden. Zolang het niet in de media te zien is, is het niet waar. Vind ik erg op de politiek lijken. Alles lekker stil houden alsof er niks aan de hand.

Helaas ga ik alleen gewoon rustig door met vertellen wat ik zelf zie en hoor.

Maak je niet druk om 'cowboy'.
Die staat bij mij allang op 'ignore' :O

Nu weer even ontopic

Ik herken wat je zegt hoor, en ik zie en hoor en ervaar ook genoeg om mij heen.
Mensen proberen het positief te brengen, maar je kan er gewoon niet meer om heen dat het keer op keer fout gaat.
Maar op de een of andere manier is een kritsch verhaal moeilijker om publiek bekend te maken dan een local die een lolly uitreikt aan een kind in de opvang.

Ik heb geen AZC in de buurt.
Wel kom ik met regelmaat in contact met bijv vluchtelingen die hier al jaren wonen en dan 'vrijwilligerswerk'' moeten gaan doen.
Ik zal maar niet uitleggen wat wij meemaken op het gebied van integratie...fail.
En dan moet dat ook nog eens plaatsvinden bij een groep kwetsbare ouderen,

Praktijkvoorbeeldje van deze week:
Kennis van mij werkt in een drukke artsenpraktijk en dan komt er iemand van het coa met een vluchteling voor de arts.
'een afspraak om 15:00 graag'.
Kennis: dat zal op dat tijdstip niet gaan, de hele middag staat vol met afspraken
coa: Dat zal best, maar wij hebben dan tijd deze mensen te begeleiden'.
Familie lid: dat is dan heel jammer,nogmaals...op dat tijdstip is het niet mogelijk.

Arrogantie ten top , een hele berg begeleiding.
Mijn omaatje van 90 mag het voorlopig allemaal zelf rooien hoor.
Zelfs de huishoudelijke hulp kan met nog twee uur minder, want ze kan nog een beetje lopen door de kamer...

Nederland.... :)F :)F :)F :)F :)F :)F
Dat krijg je er van om zo tolerant te zijn.
En dan durven er nog mensen te roepen dat Nederlanders niet tolerant zijn -:(- .
Het is wel even 'welletjes' ( stond ook in de krant vandaag :o , komen steeds meer tegengeluiden en acties vanuit de samenleving).

En die mensen uit Oranje, als ik daar woonachtig was geweest had ik mijn auto ook dwars over de dijk gezet.
Hoe bedoel je mensen iets door hun strot duwen :roll: .
En dan roept Rutte nog 'we komen niet aan mensen in Nederland'.
Die gaat nog wat meemaken in de toekomst dan :oo

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:23

Sunrise_ schreef:
Ik vind dat mensen niet uit hun huis moeten worden gezet om plaats te maken voor anderen. Dan is er immers in dat huis gewoon geen plek; het is namelijk al bezet, er woont al iemand. Simpel als wat, dat snapt een kind zelfs. Alleen leegstaande panden/huizen zijn dus geschikt. Plus dat je met dat soort beslissingen het beetje draagvlak wat er nog is voor vluchtelingenopvang steeds verder afbreekt.

Eens. Jammere is dat het antikraak is en je totaal geen rechten hebt.

Overigens staat naast mijn kantoor een gebouw leeg. Dat gebouw moet worden gereed gemaakt voor asielzoekers (plan was dat ze er in oktober in kunnen, inmiddels is dit maart volgend jaar). Dit wisten we in mei al, maar er is nog steeds HELEMAAL NIKS gedaan. Zijn inmiddels 5 maanden verder. In die 5 maanden had er zoveel gedaan kunnen zijn... :n

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:47

Trouwens de asielzoekers in Oranje zitten in een vakantiepark. Dat dorp had altijd al vreemden die zich daar vermaakte. Ja asielzoekers zijn anders en ik vind het absoluut niet kunnen dat er ff een mededeling kwam en dat er midden in de nacht 700 mensen werden neergezet. Ik snap absoluut dat je niet heel blij bent dat er afspraken worden gemaakt en dat er dan een mededeling komt en je niks meer hebt in te brengen.

Aan de andere kant kan er ook aan deze mensen goed geld worden verdiend. Deze mensen moeten hun boodschappen ergens doen en woonbegeleiders nodig. Dat zorgt voor werk en geld.

Ja met 1400 man zullen er waarschijnlijk problemen komen. Op elkaar lip zitten en veel onzekerheid kan zorgen voor explosieve situaties.
Ik vind het dan ook bizar dat dit wordt gedaan en mag toch hopen dat er extra hulp wordt toegezonden naar het vakantiepark en Oranje om dit allemaal toch nog een beetje te laten lopen, want er is nu al zoveel haat voor de vluchtelingen (die niet persee hebben gekozen om daar naartoe te gaan) dat er eigenlijk voor 100% kans is dat dit escaleert.

Beter lijkt het mij om kleinschalig op te vangen. Ik hoorde dat er veel leegstaande panden werden gebruikt. Dat lijkt mij beter. In de wijken waar ze onder de gewone burgers kunnen leven.

Edit: Ik kwam vond ik wel een mooi geschreven stuk tegen: http://klaasknooihuizen.nl/herinnering-aan-een-azc-in-midden-drenthe/
Laatst bijgewerkt door lovelys op 08-10-15 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:54

Esther28 schreef:
Dat is geen haat, dat is kritisch en/of realistisch. Van dat linkse geknuffel komt alleen maar ellende!

Dit zijn van die uitspraken waar ik boos om wordt. -:(- Een niet onderbouwde oneliner.
Het is helemaal niet erg als je iets met 1 zin beantwoord, maar taal is bedoelt dat je elkaar begrijpt. Nu begrijp ik je niet. Wat versta je onder links geknuffel? Alle partijen zijn het er over eens dat vluchtelingen zich aan de regels moeten houden. Het COA wil zoveel mogelijk mensen opvangen...iets waarvan we uit de praktijk merken, dat er problemen uitvloeien . SP wil graag kleinschaliger opvang. Iets wat is te overzien. Burgemeesters willen in gesprek met COA (wat geweigerd wordt, heb ik gisteren op tv gezien) en hebben aangeboden om 50 vluchtelingen per gemeente op te vangen (de rijke gemeentes dus!) Als je hier een voorstander van bent en de vluchtelingen wil helpen dan noem jij dat links geknuffel? Of heb je een kreet overgenomen en weet je eigenlijk niet wat de partijen wensen?
SP zit in de oppositie , kan wel iets vinden, maar heeft weinig macht. VVD daarentegen heeft veel zeggenschap. Rutte zit in Amerika en heeft totaal geen idee van de onrust in ons land. De vluchtelingenstroom is een groot probleem. Er wordt veel van de inwoners gevraagd. Juist nu hebben we leiderschap nodig, om het draagvlak wat er is, te vergroten. De band onderling te vergroten. Niet het knuffelen, maar het opzetten tegen elkaar veroorzaakt ellende. Het liegen over aantallen die opgenomen moeten worden. De onduidelijkheid. Dan de kritiek op de toewijzing van sociale huurwoning. Waar ik woon, zijn mijn buren nog sociale huurders. Zodra ze eruit gaan wordt de huur met 100, of 150, - euro verhoogt. Ik woon in de vrije sector, maar precies hetzelfde als mijn onderbuurvrouw. Dit is iets wat de politiek gecreëerd heeft en waar woningbouwverenigingen maar al te graag aan mee doen. Kunnen er nog meer directeuren in een Maseratie rijden. De asielzoekers kunnen er niets aan doen, dat onze politiek aan alle kanten rammelt. Ik ben het met Rutte eens dat je van mensen af moet blijven. Maar aangezien hij nu weet , dat dit dus niet gebeurt, hoort hij wel een kijkje te gaan nemen , te praten in Oranje en duidelijk te maken waarom een gehucht met 130 inwoners zoveel vluchtelingen moeten opvangen en waarom het niet kleinschaliger mag?

lovelys

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:01

Ersina als mensen zulke dingen zeggen zoals links geknuffels, boomknuffels etc. is het beste om het te negeren. Uitleggen heeft geen zin, wanneer je zo praat is er geen rede meer te voeren. Negeren en praten met de mensen die wel vragen willen stellen en willen meedenken. Wat je politieke voorkeur ook is, alleen maar deuren dichtslaan heeft geen nut. Kijken welke deuren er op een kiertje staan en met zijn allen tot oplossingen komen lijkt mij een constructiever plan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:02

lovelys schreef:
Trouwens de asielzoekers in Oranje zitten in een vakantiepark. Dat dorp had altijd al vreemden die zich daar vermaakte.

Klopt, maar: deze toeristen waren er hooguit voor een week en het park zat nooit vol (niets voor niets tig keer failliet). Daarnaast vermaakten zij zich op het park en in Speelstad Oranje.

De situatie is nu dat er mensen over straat lopen, niet aan de kant gaan en soms zelfs op de N-wegen lopen waar men 100km per uur rijd. In een dorp zonder faciliteiten.

Er is overigens 1 ondernemer in heel Oranje die er goed van profiteert en dat is het tuincentrum die voor de gelegenheid een stuk winkel heeft ingericht inclusief Arabische bordjes met producten uit het oosten. (en vd Most, maar die woont niet in Oranje :+ ) Alle andere mensen voelen zich toerist in eigen dorp.

(NB: in de jaren '90 was er bij Hooghalen ook een AZC, mogelijk dat ook deze weer wordt opgebouwd. Denk dat de bevolking van Drenthe aardig snel gaat verdubbelen :+ en dan is het maar de vraag hoe het gaat lopen... Zo'n 3000 asielzoekers hemelsbreed zo'n 20km bij elkaar vandaan. Assen-Hooghalen-Oranje)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:06

Het COA neemt geen enkele verantwoordelijkheid net zo min als het kabinet. Als mensen kritisch zijn worden ze weggezet als xenofoob/facist/racist...
Voorbeeld: de verdachten van de aanranding in Almere waarvan dus bewezen is ze uit het AZC komen, zijn alweer op vrije voeten! Daar wordt ik nou woedend om. Op vrije voeten??!!! Ze moeten dit soort types meteen het land uitzetten, evenals de "vluchtelingen" in Oisterwijk die met een stokken een groep autochtonen jongeren te lijf wilden gaan. Stel een voorbeeld: gedraag je je niet, dan is het zonder pardon eruit! Maar nee, ze lopen gewoon weer vrij rond. Az 'rs mogen zich vrij door het hele dorp begeven maar de lokale bevolking heeft een gebiedsverbod rondom AZC. Dat is toch de wereld op zijn kop. Dat bedoel ik met links geknuffel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:06

Hier een bericht van een gewone burger die dit zelf heeft mee gemaakt,dus geen een of andere onbetrouwbare media bron.

Ed Nieman bij Kos Stad
4 oktober om 18:13 ·

Weet je wat ik zo raar vind?
Wij waren op Kos, Griekenland een week geleden op vakantie, daar waar zoveel om te doen is omdat daar al die "zielige" vluchtelingen aankomen uit oorlogsgebieden zoals Syrië en Irak, die daar vervolgens elke dag aankomen met o.a. rubberbootjes waar ze meer dan € 1000,- p.p voor de overtocht moeten betalen aan mensensmokkelaars. Gekker nog, sommige van hun laten zich gewoon brengen met een catamaran vanuit Bodrum, Turkije (ik heb dit met mijn eigen ogen gezien) ze komen aan op een strand en gaan vervolgens eerst lekker uitgebreid eten in één van de vele restaurants in het zuiden van Kos en laten zich, als ze gegeten hebben met een taxi naar Kos stad brengen en voegen zich dan bij de andere "zielige" vluchtelingen die er al zijn. En ineens zijn ook zij vluchteling.....
Wij hebben zelf gesproken met verschillende groepjes van deze mensen, gewoon omdat we oprecht geïnteresseerd waren in de verhalen en de achtergrond van die mensen en ze gevraagd waar ze vandaan komen, tot mijn verbazing was er niet één "vluchteling" uit een oorlogsgebied bij, gekker nog de meeste kwamen uit Pakistan en al zeker niet uit een oorlogsgebied. Dit kun je ook zien in het filmpje dat wij hebben gemaakt, deze mensen hebben ook een heel ander uiterlijk dan de mensen uit de echte oorlogsgebieden, veel donkerder van huidskleur. Ze komen dagelijks met honderden tegelijk aan op het Griekse eiland.
Als we dan vroegen waarom ze naar Kos zijn gekomen kreeg ik te horen, dat zij eerst naar het vaste land van Griekenland willen, het liefst naar Athene en dan verder Europa in naar Duitsland en Nederland om te gaan wonen en later hun familie ook over willen laten komen, want hier is het veel beter, volgens deze mensen. Is het gek dat ook ik me hier zorgen over maak?!

Mijn conclusie is: Dit zijn normale asielzoekers/goudzoekers, maar zeer zeker géén vluchtelingen zoals het in de media wordt voorgespiegeld.
Moeten wij als Nederland hier voor gaan betalen? Het antwoord is helaas JA!
Ik kan hier echt niet tegen, zeker omdat ik met mijn eigen ogen heb gezien hoe daadwerkelijk de situatie is daar. Over het algemeen komen er bijna alleen maar mannen aan op Kos in de leeftijd 18-40
Hulpverleners/vrijwilligers o.a. uit Nederland, staan elke dag klaar bij het strand in Kos stad, om de rubberbootjes die aankomen op te wachten en verwelkomen ze vriendelijk met een pretpakket met o.a. een tent om in te slapen, slaapzakken, eten en drinken en wat al niet meer. Welkom in Europa krijgen de Pakistanen dan te horen echt te ziek voor woorden. Over het algemeen spreken de meeste van deze mensen ook bijna geen Engels.
Ik heb zeer zeker alle begrip voor de echte oorlogsvluchtelingen die geen kant meer op kunnen in hun eigen land en dan vooral de kindjes want die hebben al helemaal niets te kiezen op zo’n jonge leeftijd,dat is hartverscheurend als ik dat op TV zie. Maar nogmaals, de mensen die wij hebben gesproken en hebben gezien op Kos horen zeer zeker niet tot deze groep echte vluchtelingen.
Wij stonden op het laatst nog even te praten met een groepje, opeens vroeg één van hen, of wij hun geld wilde geven voor een ticket naar Athene, toen wij nee zeiden sprak de man iets tegen de groep en draaiden ze zich met z’n alle om en liepen weg.
Echt niet te geloven.
Laten we eerst eens gaan zorgen voor al die eenzame ouderen/bejaarden in ons eigen land, deze generatie heeft Nederland weer opgebouwd na de 2e wereldoorlog, Maar veel van deze bejaarden staan nu in de kou, laten we daar eens veel geld voor inzamelen i.p.v. al die zielige TV acties voor de vluchtelingen!!!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:09

sloffiee schreef:
Heb gisteren een filmpje gezien zegt zoon vluchteling ik wil geld en beter eten enzo denk ik verdorie ontevreden stuk vuil ga dan maar terug ze mogen gewoon blij zijn met eten wat ze krijgen ik wil ook wel geld en dit en dat haha als het ze niet aanstaan hadden ze inderdaad beter kunnen blijven

Heb je ook het filmpje gezien, dat de vluchtelingen in een veel te klein rubberbootje, uitgehongerd in een kamp geplaatst worden? Of het kamp in Turkije waar al jaren vluchtelingen gemoedelijk wonen? Of waar de cameravrouw vluchtelingen expres tackelt? Het 3 jarige jongetje, verdronken aan het strand, omdat hij de overtocht NIET gehaald heeft?
Je begrijpt dat de media een stemming creëert? Iemand die tegen vluchtelingen is, filmt een economische "vluchteling" met een onredelijke eis. Iemand die vóór opvang is, laat een echte vluchteling met al de ellende en uitzichtloosheid zien?
Ook gezien dat ALLE politieke partijen het erover eens zijn dat onaangepast gedrag niet gewenst is?

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:14

Esther28 schreef:
Het COA neemt geen enkele verantwoordelijkheid net zo min als het kabinet. Als mensen kritisch zijn worden ze weggezet als xenofoob/facist/racist...
Voorbeeld: de verdachten van de aanranding in Almere waarvan dus bewezen is ze uit het AZC komen, zijn alweer op vrije voeten! Daar wordt ik nou woedend om. Op vrije voeten??!!! Ze moeten dit soort types meteen het land uitzetten, evenals de "vluchtelingen" in Oisterwijk die met een stokken een groep autochtonen jongeren te lijf wilden gaan. Stel een voorbeeld: gedraag je je niet, dan is het zonder pardon eruit! Maar nee, ze lopen gewoon weer vrij rond. Az 'rs mogen zich vrij door het hele dorp begeven maar de lokale bevolking heeft een gebiedsverbod rondom AZC. Dat is toch de wereld op zijn kop. Dat bedoel ik met links geknuffel.

Laat het links er maar uit. Daar heeft links niets mee te maken. Ons rechtssysteem heeft bepaald dat deze mensen op vrije voeten zijn.Nogmaals. Alle partijen zijn het erover eens dat onaangepast gedrag niet wenselijk is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:17

Ersina schreef:
sloffiee schreef:
Heb gisteren een filmpje gezien zegt zoon vluchteling ik wil geld en beter eten enzo denk ik verdorie ontevreden stuk vuil ga dan maar terug ze mogen gewoon blij zijn met eten wat ze krijgen ik wil ook wel geld en dit en dat haha als het ze niet aanstaan hadden ze inderdaad beter kunnen blijven

Heb je ook het filmpje gezien, dat de vluchtelingen in een veel te klein rubberbootje, uitgehongerd in een kamp geplaatst worden? Of het kamp in Turkije waar al jaren vluchtelingen gemoedelijk wonen? Of waar de cameravrouw vluchtelingen expres tackelt? Het 3 jarige jongetje, verdronken aan het strand, omdat hij de overtocht NIET gehaald heeft?
Je begrijpt dat de media een stemming creëert? Iemand die tegen vluchtelingen is, filmt een economische "vluchteling" met een onredelijke eis. Iemand die vóór opvang is, laat een echte vluchteling met al de ellende en uitzichtloosheid zien?
Ook gezien dat ALLE politieke partijen het erover eens zijn dat onaangepast gedrag niet gewenst is?

Even advocaat vd duivel: En jij denkt dat alle beelden die je voorbij ziet komen van de zielige vluchtelingen niet gemanipuleerd zijn? De waarheid ligt ergens in het midden.

Wat mij betreft wordt er bij de controles gekeken naar het land van herkomst. Oorlogsgebied? Prima. Geen oorlogsgebied? Vliegtuig in en wegwezen.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:39

Esther28 schreef:

_/-\o_

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:41

lovelys schreef:
Trouwens de asielzoekers in Oranje zitten in een vakantiepark. Dat dorp had altijd al vreemden die zich daar vermaakte. Ja asielzoekers zijn anders en ik vind het absoluut niet kunnen dat er ff een mededeling kwam en dat er midden in de nacht 700 mensen werden neergezet. Ik snap absoluut dat je niet heel blij bent dat er afspraken worden gemaakt en dat er dan een mededeling komt en je niks meer hebt in te brengen.

Aan de andere kant kan er ook aan deze mensen goed geld worden verdiend. Deze mensen moeten hun boodschappen ergens doen en woonbegeleiders nodig. Dat zorgt voor werk en geld.

Ja met 1400 man zullen er waarschijnlijk problemen komen. Op elkaar lip zitten en veel onzekerheid kan zorgen voor explosieve situaties.
Ik vind het dan ook bizar dat dit wordt gedaan en mag toch hopen dat er extra hulp wordt toegezonden naar het vakantiepark en Oranje om dit allemaal toch nog een beetje te laten lopen, want er is nu al zoveel haat voor de vluchtelingen (die niet persee hebben gekozen om daar naartoe te gaan) dat er eigenlijk voor 100% kans is dat dit escaleert.

Beter lijkt het mij om kleinschalig op te vangen. Ik hoorde dat er veel leegstaande panden werden gebruikt. Dat lijkt mij beter. In de wijken waar ze onder de gewone burgers kunnen leven.

Edit: Ik kwam vond ik wel een mooi geschreven stuk tegen: http://klaasknooihuizen.nl/herinnering-aan-een-azc-in-midden-drenthe/

Meh, zelfs 700 vind ik al veel (op de 150 inwoners). Neem eens een klein dorp voor je in jouw buurt. Zo klein dat het maar 150 inwoners heeft. Dat zijn misschien 70 huizen? Daar komen even 700 asielzoekers bij. Wat gaat dat doen met het dorp? Ik denk dat je het gehele eigen karakter, de sociale controle en het veilige gevoel gewoon in één keer weg veegt.

Iemand gisteren RTL Late Night gezien? Die mevrouw zei het ook al, het COA verdient het meest aan grootschalige opvang, terwijl de Nederlandse burger dit juist niet wil. Het wordt ze door de strot geduwd, en het COA (plus het kabinet) laat het gebeuren. Laat ze beter verspreid KLEINER opvangen, dat zorgt voor veel minder problemen én veel minder weerstand van de betreffende burger in de gemeentes.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:42

Ersina schreef:
Esther28 schreef:

Laat het links er maar uit. Daar heeft links niets mee te maken. Ons rechtssysteem heeft bepaald dat deze mensen op vrije voeten zijn.Nogmaals. Alle partijen zijn het erover eens dat onaangepast gedrag niet wenselijk is.

Ja leuk en aardig dat ze het er over eens zijn, maar daar bereik je niet erg veel mee. Tijd voor actie en stel maar een duidelijke daad van oorzaak en gevolg als je je hier misdraagt. Op de manier waarop bovenstaande nu "afgehandeld" wordt, wek je nog steeds het beeld dat Nederland luilekkerland is waar je je kan misdragen zonder dat daar verdere sancties op staan. Dus nog steeds te aantrekkelijk voor bepaalde personen! En ik blijf erbij: als t je echt om je veiligheid te doen is, waarom dan perse naar Duitsland of Nederland willen, terwijl in alle landen die je doorkruist bent vanaf de boottocht toch echt veilig zijn.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:43

Winged schreef:
Even advocaat vd duivel: En jij denkt dat alle beelden die je voorbij ziet komen van de zielige vluchtelingen niet gemanipuleerd zijn? De waarheid ligt ergens in het midden.

Wat mij betreft wordt er bij de controles gekeken naar het land van herkomst. Oorlogsgebied? Prima. Geen oorlogsgebied? Vliegtuig in en wegwezen.

Nou dat dus, en ook al ben je oorlogsvluchteling en je misdraagt je, ook retour lvh.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:48

De meesten vluchtelingen uit veilige landen gooien hun papieren weg of kopen een paspoort uit een oorlog's gebied.
Dat is helemaal niet moeilijk vraag maar aan Maliek Rammedan aka Mark Rutte

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:59

alex66 schreef:
De meesten vluchtelingen uit veilige landen gooien hun papieren weg of kopen een paspoort uit een oorlog's gebied.
Dat is helemaal niet moeilijk vraag maar aan Maliek Rammedan aka Mark Rutte

Vergeet het diplomaatje niet he..wat ook voor een paar tientjes gekocht kan worden. En zo komen al die hoopopgeleiden naar Nederland :j

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:01

Winged schreef:
lovelys schreef:
Trouwens de asielzoekers in Oranje zitten in een vakantiepark. Dat dorp had altijd al vreemden die zich daar vermaakte.

Wat een vergelijking -O-

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:02

alex66 schreef:
Esther28 schreef:

_/-\o_

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:08

Er werd een poosje terug gevraagd aan de burgers of ze een vluchteling wilde opvangen in huis.
Is er al iets bekend dat er idd. gezinnen zijn die een vluchteling hebben opgevangen?
Je hoort hier n.l. niks meer over.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:24

80% zijn helemaal geen vluchtelingen...en nog steeds vind ik dat die mannen moeten vechtten voor hun land zou ik nl ook doen.. en dat kos verhaal had ik ook al eerder geplaatst, maar goed geloven jullie nou maar dat ze heel zielig zijn..Maar dat zijn ze dus niet dat verdronken jongetje heeft ze eigen vader gedaan om het maar zielig te laten vinden.. en dan nog ze zijn al door 8 veilige landen gekomen en de wet zegt dat je bij het eerste land asiel aan moet vragen.. ik blijf er tegen en zeg terug sturen.. vrouwen en kinderen mogen blijven maar de mannen wat een mietjes zeg, vecht voor je land, en laat je gezin niet achter om hier vrouwen te verkrachtten en aan te randen enz.. en word veel meer uitgevreten door dat volk. maar dat word in de doofpot gestopt.. want dat mogen wij niet weten. omdat er dan meer mensen in opstand gaan komen..

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 12:27

Zo even een paar pagina's bijgelezen en er valt mij iets op.

Waarom trekken de (ik noem het voor het gemak even zo) voorstanders van vluchtelingen bijna altijd, de bron van de tegenstander in twijfel. Het kan toch ook zo zijn dat de bron van de voorstander niet juist is of info achterwege laat.

Iedereen mag een mening hebben. Voor of tegen maar laten we naar elkaars standpunt luisteren zonder dat hier opleidingsniveaus en bronnen over en weer worden gegooid.

Ik lees veel angst en onbegrip tussen de regels door. Angst als tegenstander omdat "ze" hier al in Nederland zijn, wat gaat er met ons land en onze cultuur gebeuren.

Angst als voorstander want als wij "ze" niet helpen wie gaat het dan wel doen?

Ze zijn hier nu al en daar moet een oplossing voor komen. Welke dat is? Pfff ik weet het ook eigenlijk niet meer.

Nb. Op internet staat een filmpje van de vrouw die voor de auto valt. Hierop kun je zien dat de beveiliger een speciale greep toepast op de vrouw waardoor zij (in vele ogen) zo makkelijk tegen de grond ging zonder al teveel duwen en trekken.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:42

Wow zeeuwtje ;( -O- Dus omdat JIJ zou vechten moet iedereen maar vechten? Ieder mens heeft daar toch echt zelf de regie over. Ik vind het heftig dat jij zegt dat anderen maar verplicht mensen moet doden. Want dat hoort helaas ook bij oorloog. Gelukkig is het zo dat dit niet hoeft.
Helaas zijn er wel landen waar dienstplicht is en je wordt opgeleid (verplicht om te moorden) bijvoorbeeld in Eritrea. Hier worden kinderen vanaf 15jaar opgeleid en moeten ze meedoen in het leger. Dit is in principe zolang tot je wordt verteld dat je weg mag. Ik ben er trots op dat er gezegd wordt dat dit niet mag en dat we zo goed mogelijk deze mensen opvangen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:46

gohya schreef:
Er werd een poosje terug gevraagd aan de burgers of ze een vluchteling wilde opvangen in huis.
Is er al iets bekend dat er idd. gezinnen zijn die een vluchteling hebben opgevangen?
Je hoort hier n.l. niks meer over.

Dit was een oproep van mensen zelf. Coa heeft aangegeven dit onverstandig te vinden. Maar volgens mij zijn er nog wel een aantal mensen die het alsnog gedaan hebben. Dit zullen er niet heel veel zijn denk ik.
Jillsil schreef:
Waarom trekken de (ik noem het voor het gemak even zo) voorstanders van vluchtelingen bijna altijd, de bron van de tegenstander in twijfel. Het kan toch ook zo zijn dat de bron van de voorstander niet juist is of info achterwege laat.

De bron wordt niet in twijfel getrokken.. er is vaak geen bron. En volgens mij staat het je vrij om om de bron van de 'voorstander' te vragen.. Dat dat vervolgens niet gedaan wordt.. tja.. wiens probleem is dat dan?

Jillsil schreef:
en bronnen over en weer worden gegooid.
Bronnen zijn gewoon nodig hoor.. Als je roept dat alle asielzoekers verkrachters zijn of klaplopers zijn generaliseer je én je hebt geen cijfers en dus geen bron om dat te onderbouwen..

Niet om het een of ander, maar deze discussie is al heel vaak gevoerd. Begin dat een beetje zat te worden.. In discussies als deze mag je zeggen van je vindt, maar als je met een dergelijke stellig- en zekerheid komt moet je het wel kunnen onderbouwen. En dat geldt voor iedereen die in deze discussie meedoet.