lovelys schreef:Maar dat is Anti-kraak. Je mag er in wonen totdat er een andere bestemming voor wordt gevonden. Of dat nu slopen is, andere bestemming van gemaakt wordt of dat er tijdelijk andere mensen in komen wonen dat maakt niets uit.
Jullie haat (ja zo noem ik dat) zorgt dat alles onredelijk wordt. Het enige wat nog goed is (voor jullie) is dat ze hier in Nederland niet komen. Dat gaat niet gebeuren en ik vind het ook fatsoenlijk dat er mensen (die notabene vluchten voor hun leven) worden opgevangen. Ja er zijn problemen en Ja er zijn mensen die niet vluchten voor geweld, maar op zoek zijn naar een betere toekomst. Daarvoor hebben we een beleid. Mensen die vluchten vanuit oorlogsgebied worden hier toegelaten. Alle andere mensen worden zo snel mogelijk terug gestuurd.
Ja daar gaat ook veel mis, niet iedereen die terug zou moeten gaat terug. Een deel gaat de illegaliteit in en een deel procedeert net zo lang dat ze toch mogen blijven.
Ik vind ook dat als we minder vluchtelingen in Europa willen hebben, we meer moeten doen voor landen om Syrie (en Eritrea) heen. Als ik hoor hoeveel mensen naar Turkije en Libanon zijn gevlucht (echt dan heeft Europa en NL het nog makkelijk) dan kunnen we hun daarin ook ondersteunen. Zorg ervoor dat die kampen leefbaar zijn en dat het daar veilig is, zodat mensen minder de noodzaak zien om door te reizen naar Europa. Voor de vluchtelingen die er nu zijn, moet snel een antwoord komen. Terug naar het land wanneer je geen oorlogsvluchteling bent en voor de oorlogsvluchtelingen een snelle integratie in NL zodat zij ook een toekomst kunnen bouwen.
Dat is geen haat, dat is kritisch en/of realistisch. Van dat linkse geknuffel komt alleen maar ellende!