verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:27

vuurneon schreef:
Ik vind het zorgwekkender voor de gehele samenleving als mensen zich zo ontzettend laten leiden door angst en stemmingsmakerij dan de toestroom van vluchtelingen. De toestroom kun je nog wel in banen leiden, maar de angst mentaliteit verander je helaas niet zo maar. Jammer dat mensen zich te veel laten leiden door negatieve emoties ipv met een open blik te durven kijken. Wij zijn allen mensen.

toch grappig dat open grenzen voor veel zo selectief werken; ik als Nederlander mag zo naar Duitsland toe, mag daar zelfs werken en een baan 'inpikken' van een Duitser want open grenzen zijn dan opeens geweldig! Maar o wee als iemand uit een heel eng land vol boze wolven veiligheid zoekt en dezelfde grens over wil gaan...

Snap je nu echt zelf niet wat je schrijft. Die vergelijkenissen slaan helemaal nergens op. Iemand die in europa naar een andere buurland (zonder grenzen want we zijn EUROPA dus 1 pot nat) gaat vanuit een VEILIG land en die in een buurland gaat WERKEN en WONEN en dus zijn steentje bijdraagt. Dezelfde CULTUUR heeft en totaal ONAFHANKELIJK is toch hopelijk niet te vergelijken met een "persoon" die volledig van iedereen en alles AFHANKELIJK is. niet WERKT, geen HUUR betaald en uit een NIET VEILIG land komt en een totaal andere CULTUUR heeft en geen steentje bijdraagt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:28

cavaletti schreef:
anneliesdj schreef:

Heb je ook gelezen waarom hij nieuwe tanden wilde?

Maakt dat uit dan waarom hij nieuwe tanden wil, als deze man zo egoistisch is dat door deze tandenfeewens zijn vrouw en kinderen dood zijn. Ga hem noch lekker verdedigen ook. Deze man is een moordenaar. Waarvan? van zijn eigen vrouw en kinderen. Maar ach dat is zeker ook weer niet waar. Nieuwe tanden kon hij ook gaan haken zonder zijn vrouw en kinderen de dood in te jagen. Hij had ook alleen kunnen gaan. En een van jullie had dan later zoveel medelijden met hem gehad dat een gesponsorde vliegreis hem weer met zijn vrouw en kinderen herrenigd had.

Nee dus.
En ja, dat maakt uit. Heel veel zelfs.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:29

Vluchten voor de vluchtelingen naar een land waar vluchtelingen oké zijn.
Politieke vluchteling ben je dan geloof ik? Als vluchteling krijg je zo een pot met geld, kun je eindelijk dat bankstel kopen dat je al die tijd al wilde *\o/*

Ik heb gehoord dat je een heel mooi huis krijgt. Ze zetten zelfs bejaarden hun huis uit zodat jij daar kan komen te wonen en je krijgt zat geld voor boodschappen. Een baan vinden is niet langer lastig, deze krijg je gewoon van de overheid.
Gewoon gaan, je kan je lol niet op. Het leven wordt echt een stuk makkelijker.

Ik zeg: jongens, start packing! Daar ga je! :evaw:

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:30

anneliesdj schreef:

Ohh god je neemt het gewoon echt op voor een moordenaar.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:31

cavaletti schreef:
Snap je nu echt zelf niet wat je schrijft. Die vergelijkenissen slaan helemaal nergens op. Iemand die in europa naar een andere buurland (zonder grenzen want we zijn EUROPA dus 1 pot nat) gaat vanuit een VEILIG land en die in een buurland gaat WERKEN en WONEN en dus zijn steentje bijdraagt. Dezelfde CULTUUR heeft en totaal ONAFHANKELIJK is toch hopelijk niet te vergelijken met een "persoon" die volledig van iedereen en alles AFHANKELIJK is. niet WERKT, geen HUUR betaald en uit een NIET VEILIG land komt en een totaal andere CULTUUR heeft en geen steentje bijdraagt.

Weet jij wel wat je zegt? Dezelfde cultuur mijn achterwerk. Tussen België en NL zitten al cultuurverschillen waar je U tegen zegt.

Dus als je uit een veilig land komt en wil PROFITEREN van een ander land vanwege betere omstandigheden mag dat wel maar als je MOET vluchten uit angst voor je leven dan mag dan niet |o ? Echt, van welke planeet kom jij. Ik lees je posts met stijgende verbazing en word oprecht bang van je en je extreme opvattingen....
Laatst bijgewerkt door Sees op 07-09-15 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:34

cavaletti schreef:
anneliesdj schreef:

Wat ik me nou afvraag.

Als je je mond open doet wordt het dan lichter daar binnen of blijft het net zo donker?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:36

cavaletti schreef:
anneliesdj schreef:

Oja want hij heeft zelf zijn kinderen onder water gedrukt.
Ga je inlezen idioot. 8)7

cavaletti schreef:
is toch hopelijk niet te vergelijken met een "persoon" die volledig van iedereen en alles AFHANKELIJK is. niet WERKT, geen HUUR betaald en uit een NIET VEILIG land komt en een totaal andere CULTUUR heeft en geen steentje bijdraagt.

Dat is gewoon pertinent niet waar, nogmaals; ga je inlezen.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:37

Sees schreef:
cavaletti schreef:

Weet jij wel wat je zegt? Dezelfde cultuur mijn achterwerk. Tussen België en NL zitten al cultuurverschillen waar je U tegen zegt.

Dus als je uit een veilig land komt en wil PROFITEREN van een ander land vanwege betere omstandigheden mag dat wel maar als je MOET vluchten uit angst voor je leven dan mag dan niet |o ? Echt, van welke planeet kom jij. Ik lees je posts met stijgende verbazing en wordt oprecht bang van je en je extreme opvattingen....

Heel apart hoe jij schrijft en denkt. Ongelofelijk zo dom en naief. Of je doet net of je me niet snapt of je bent werkelijk te dom om gewoon normaal te lezen en te reageren. Ga fijn door met je vluchtelingenopvang. Je oma in het bejaardenhuis wil vast wel naar haar kist verhuizen zodat jij een wildvreemde haar huisje, haar toch al bekaaide inkomen en haar eten kunt geven. En misschien haar buurvrouwen en mannen in het verpleegtehuis ook wel. Vraag je baas of hij vast de helft van je salaris aan je nieuwe vrienden overmaakt. Ach en je hebt zelf vast ook nog wel plaats naast een van je kinderen in bed voor een opvangertje. Mijn hemel als jij dom kunt banketstaaf dan kan ik het ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:38

Zijn genoeg hoog opgeleiden hoor die met die bootjes binnenkomen :j

Die willen met alle plezier hun steentje bijdragen in Europa om hun eigen broek op te houden. Maar ja, dan heb je weer mensen die gaan emmeren over banen inpikken :') En qua cultuur: heerlijk dat wij geen mono cultuur hebben. Veel te saai als iedereen exact hetzelfde zou zijn.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:41

cavaletti schreef:
Of je doet net of je me niet snapt of je bent werkelijk te dom om gewoon normaal te lezen en te reageren.

Oh the irony :')

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:46

anneliesdj schreef:
Ga je inlezen idioot.

Ach misschien nog net niet zelf ondergeduwd nee. Maar zeker wel geweten van de gevaren en feit is ja gebleken dat het geen vluchteling is maar gewoon een profiteur die door middel van zich voor te doen als vluchteling ons bedriegen wilde. Voor dit alles moest hij een gevaarlijk, net doen ik ben vluchteling spelletje spelen, en daarbij dus zijn familie de dood ingejaagd. Maar nee het is zeker nog steeds niet zijn eigen schuld volgens jou. Wie is hier de idioot.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:48

Toch bijzonder hoe je andere beticht van naïviteit terwijl je zelf alles maar klakkeloos aanneemt van de media als het gaat om negatieve beeldvorming en daarnaast zelf met weinig inhoud komt maar met vooral een hoop emotie waar de ratio van verdwenen is want de verwijten zijn niet mals.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:52

zag net nog een filmpje waar je zag dat de vluchtelingen in een kamp voedselpakketen weigerde...van mij kregen ze niks meer is mijn eerste reactie!
Oh das natuurlijk ook stemming makerij die filmpjes...
Het is maar net WAt je wil zien en HOE je het wil zien.
Ik zelf vind het erg ondankbaar dat men dat weigert.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:53

vuurneon schreef:
Toch bijzonder hoe je andere beticht van naïviteit terwijl je zelf alles maar klakkeloos aanneemt van de media als het gaat om negatieve beeldvorming en daarnaast zelf met weinig inhoud komt maar met vooral een hoop emotie waar de ratio van verdwenen is want de verwijten zijn niet mals.

Hallo, jij neemt toch van jou kant ook gewoon aan dat het echte vluchtelingen zijn en dat jouw gedachte de juiste gedachte is.
Zo apart altijd van bokt. Als je mening niet in het straatje past van de grootste gangmakers van een topic dan is alles maar vreemd en word je voor alles uitgemaakt maar zelf even nadenken dat het voor een ander misschien net zo vreemd is hoe JIJ denkt dat komt niet in hun op.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:56

cavaletti schreef:
anneliesdj schreef:
Ga je inlezen idioot.

Ach misschien nog net niet zelf ondergeduwd nee. Maar zeker wel geweten van de gevaren en feit is ja gebleken dat het geen vluchteling is maar gewoon een profiteur die door middel van zich voor te doen als vluchteling ons bedriegen wilde. Voor dit alles moest hij een gevaarlijk, net doen ik ben vluchteling spelletje spelen, en daarbij dus zijn familie de dood ingejaagd. Maar nee het is zeker nog steeds niet zijn eigen schuld volgens jou. Wie is hier de idioot.

Omdat je zelf schijnbaar te dom bent om het na te gaan en gewoon gelooft wat je leest zal ik je maar uit de droom helpen.
Deze man is ontvoerd tijdens het beleg van Kobani en door zijn ontvoerders gemarteld waarbij ze al zijn tanden eruit hebben getrokken.
En dan wil jij beweren dat hij geen andere reden had om te vluchten dan zijn eigen ijdelheid?
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 07-09-15 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:58

cavaletti schreef:
vuurneon schreef:

Hallo, jij neemt toch van jou kant ook gewoon aan dat het echte vluchtelingen zijn en dat jouw gedachte de juiste gedachte is.
Zo apart altijd van bokt. Als je mening niet in het straatje past van de grootste gangmakers van een topic dan is alles maar vreemd en word je voor alles uitgemaakt maar zelf even nadenken dat het voor een ander misschien net zo vreemd is hoe JIJ denkt dat komt niet in hun op.

Hoi!
Nee hoor, ik sta er open in en kijk kritisch wat het bericht is en wie het publiceert. Ik lees het neutraal. En snap heus wel hoe een brein werkt bij angst dus ik snap je wel hoor. Ik vind je niet dom hoor, je bent ook maar een mens immers. Ik maak je niet eens voor van alles uit, zelfs niet als je mij naïef en dom noemt. Dat is mijn eer te na :) daarvoor gebruik ik liever mijn verstand ipv de emotie. Ik zeg ook niet dat álle vluchtelingen ook daadwerkelijk oorlogsvluchtelingen zijn of allemaal 'neppe' vluchtelingen. Ik neem gelukkig niet zomaar wat aan, heel stiekem ben ik een wetenschapper in hart en nieren. Dus ik toets.

Popstra

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:00

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:00

cavaletti schreef:
vuurneon schreef:

And again the irony :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:02

Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-09-15 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:02

anneliesdj schreef:
cavaletti schreef:

Ik heb dat dus hetzelfde bij de posts jullie "ongelovigen". Kan het gewoon niet begrijpen dat jullie zo naief zijn. Levensgevaarlijk gewoon. Fijn die gasten allemaal toelaten.

Ongelovigen? >;)
Van welk geloof heb jij geleerd zo met je medemens om te gaan?

Sorry, kon het nu echt niet meer laten... :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:08

vuurneon schreef:
rapido schreef:

Dat 1 via via via bericht wordt overgenomen door meerdere media, maakt het niet accuut betrouwbaar. Daarnaast is de daily express ook harstikke rechts en zijn dol op dergelijke stemmingsmakerij"

dat jij het ziet als stemmingsmakerij wil nog niet zeggen we dit soort berichten absoluut niet serieus moeten nemen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:10

Hahahaha.
Weet je, het zal mij echt aan mijn reet roesten of er jihadisten en IS strijders bij zitten. Zo je doet zo je ontmoet. Ik gun die mensen een fatsoenlijk bestaan, vrede en een toekomst, als ik dan moet overlijden omdat er mafketels mee zijn gekomen, jammer dan. Beter dat dan mijn leven in angst leven voor wat er kan gebeuren en daardoor al die mensen daar laten stikken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:12

rapido schreef:
vuurneon schreef:

Dat 1 via via via bericht wordt overgenomen door meerdere media, maakt het niet accuut betrouwbaar. Daarnaast is de daily express ook harstikke rechts en zijn dol op dergelijke stemmingsmakerij"

dat jij het ziet als stemmingsmakerij wil nog niet zeggen we dit soort berichten absoluut niet serieus moeten nemen.

Onbetrouwbare bron is moeilijk serieus te nemen :) daarnaast staat de website die dit heeft 'onderzocht' ook absoluut niet bekend om de diepgravende journalistiek. Al met al kan ik er dus weinig mee dan alleen maar lezen.

Let wel, ik zeg niet dat het wel of niet waar is maar het bericht zelf rammelt mij teveel waardoor ik dit bericht als suggestief zie ipv objectief op basis van de bronnen (en dat is nou net waarmee een bericht valt of staat...)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:14

cavaletti schreef:
vuurneon schreef:

Cavaletti, zo iemand als jij heb ik laatst van mijn Facebook afgegooid. niet omdat ik niet tegen een andere mening kan maar puur omdat jij en degene zich totaal niet weten wat er eigenlijk allemaal afspeelt en wat geloof/oorlog en culturen inhoud(en). erg jammer hoor.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:15

Cavaletti, wat doe jij eigenlijk in Duitsland?
Ben je daar geboren?