Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Daarom, een aanraking maakt volgens mij echt véél meer indruk dan woorden als er een belangrijke grens overschreden wordt![]()
Als ouders het niet doen (om welke reden dan ook) en een ander heeft last van duidelijk onacceptabel gedrag, laat ze dan maar even onder de indruk zijn van iemand die het NIET pikt en gewoon duidelijk corrigeert. Een armpje vastpakken of een handje weg tikken dat is schrik, geen pijn of schade
Hoewel je ook wel eens ouders ziet die het zàt zijn met hun op dat moment even vervelende kind, en de zoveelste keer dat die een graai uit een bakje chips wil nemen ofzo, toch wel even èrg stevig dat armpje beetpakkenNiks mis mee wat mij betreft, wie niet horen wil.... die moet dan maar even fysiek voelen dat die ergens niet aan mag komen
Sammie schreef:Nastasja wat versta jij onder een tik in hemelsnaam? ?? En denk je werkelijk dat de politie er iets mee gaat doen? Een tik op de vingers is met je hand de andere hand plat aanraken. Mi hoeft dat niet bewust te gebeuren cq. uitgedeeld te worden maar ik kan mij zo voorstellen dat als een vreemd kind richting je bord gaat dat je hand dat in een reflex doet. Daar komt zelden pijn bij kijken. T wordt niet eens rood.
Kun je aangifte doen maar als je werkelijk denkt dat bij een rechter te brengen zul je dat civiel moeten doen.
Bovendien moet je het dan als ouder net zien en kun je beter je kind voortijdig wegtrekken ipv toe blijven kijken.
Sammie schreef:Nastasja wat versta jij onder een tik in hemelsnaam? ?? En denk je werkelijk dat de politie er iets mee gaat doen? Een tik op de vingers is met je hand de andere hand plat aanraken. Mi hoeft dat niet bewust te gebeuren cq. uitgedeeld te worden maar ik kan mij zo voorstellen dat als een vreemd kind richting je bord gaat dat je hand dat in een reflex doet. Daar komt zelden pijn bij kijken. T wordt niet eens rood.
Kun je aangifte doen maar als je werkelijk denkt dat bij een rechter te brengen zul je dat civiel moeten doen.
Oh en vanessa bedankt voor t bevestigen van waarom mensen andere mensen niet meer op het gedrag van kids durft aan te sprekendat soort reacties dus..... als we t dan over aangifte hebben. . Een dreun verkopen staat in geen enkele verhouding tot een tik op die vingers.
Bovendien moet je het dan als ouder net zien en kun je beter je kind voortijdig wegtrekken ipv toe blijven kijken.
Vanessa24 schreef:ik vind het vreemd dat jij deze conclusie trekt. Het staat er zelfs letterlijk tegenovergesteld! Evenals je andere opmerkingen, waar ik al grotendeels op bent in gegaan dat die vergelijking niet op gaat. Dat kijken naar iets iets heel anders is dat dat een kind iets van je bord afpakt. Aangezien ik mij zelf niet graag herhaal verwijs ik dus naar mijn eerdere post. Die staat toevallig nog voor jouw post.Ik vind het vreemd dat jij er blijkbaar vanuit gaat dat een tik geven hetzelfde is als met een ouder communiceren.
Varekaj schreef:Als een kind in mijn bord of tas komt rommelen (onlangs gezien in een winkel) dan is dat per direct een dikke grens over. Een tik is 99% van de tijd een schrikreflex van onze kant uit. Als je kind zijn handen thuis zou houden zou het niet voorvallen. Daar ben jij als ouder fiks in de fout dat je dat inderdaad niet zag aankomen. Ik hoef dan geen nieuw gerecht meer, heel de sfeer is dan verpest. Zorg dat je kind aan tafel blijft, dan zijn die 50 ogen in je nek ook niet nodig.
Sammie schreef:Een zoon van een collega heeft dat een keer gezegd tegen een dikke vrouw. Mijn collega werd stantepee boos en heeft gezegd dat ie subiet zijn excuses moest aanbieden. De vrouw zelf merkte ook nog op dat mensen ook vanwege een ziekte dik kunnen zijn. Kind was toen tien ofzo, heeft z'n excuus aangeboden. Vrouw zal de opmerking absoluut niet leuk gevonden hebben, maar imo is door moeders, de aangesproken vrouw goed gehandeld en kind heeft er van geleerd. Geen leuk moment, maar leermomenten zijn dat eigenlijk zelden.