Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:48

_Snow_White schreef:
En zelfs als hij niet bij zijn ouders inwoonde lijkt het mij logisch dat ze iedere optie voor "motivatie" willen onderzoeken, zodat ze het in de toekomst zo goed mogelijk kunnen proberen te voorkomen

Ja inderdaad, maar in mijn beleving heeft een 27-jarige man niet heel veel connectie meer met het huis van zijn ouders, vandaar dat ik zo redeneerde.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:49

Renee1991 schreef:
Een collega van mij vertelde dat je die deur naar de cockpit niet zomaar kunt barricaderen. Dat daar een code op zit en dat je na eventjes wachten die deur open kunt doen. Zou toch raar zijn dat niemand daar meer naar binnen kan als die deur op slot wordt gedaan om wat voor reden dan ook.. Wat nou als de enige overgebleven persoon in de cockpit de deur op slot draait en onwel wordt? Die deur moet toch hoe dan ook altijd bereikbaar zijn..?
En ik vind het ook raar - zei diezelfde collega trouwens ook - dat die copiloot in z'n eentje is achtergebleven in de cockpit. Ik dacht altijd dat er als één van de twee de cockpit verlaat, er altijd een stewardess of iemand bij blijft.. Dat ze nooit alleen mogen zijn.

Je kunt er als ik het goed begrepen heb na een bepaald aantal minuten weer in, tenzij de persoon binnen de deur dan weer blokkeert.

xxCYNNxx

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:51

Dat idd en bij Lufthansa hadden ze dus niet dat beleid dat een derde persoon de cockpit in gaat als een van de twee de cockpit verlaat. Vandaar dat de co piloot toch als enige in de cockpit achterbleef.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:52

Oh... Ja hoor, dat is ook raar. Nou ja, het hele verhaal is en blijft ook raar. Lijkt me verschrikkelijk om te horen te krijgen dat je dierbare omgekomen is door een piloot met een burn out.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:10

In de cockpit is een videosysteem om te kunnen zien wie er op de deur klopt alvorens de deur te openen. Als dit systeem niet aanwezig is moet er iemand van de cabine in de cockpit komen als een van de vliegers naar de cabine gaat voor bijv. Toilet bezoek.

Het is echt bizar wat er gebeurd is. Ik hoop dat ze de flight data nog kunnen vinden en kunnen uitlezen, dan kun je pas echt een definitieve conclusie trekken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:23

Op het Duitse nieuws werd gezegd dat hij een 2e woning had. 1 in de woonplaats van zijn ouders en 1 ergens anders.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:30

1 bij Düsseldorf, het huis van zijn ouders lag tussen Frankfurt en iets nog zuiderlijks

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:31

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:32

dat is toch niet vreemd dat hij twee huizen had?Dat hebben zoveel mensen?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:45

Waarom wordt nergens gezegd of het niet mogelijk is dat die co-piloot onwel is geworden?
Even out is geraakt? En daardoor dus ook de cockpitdeur niet opendeed?

Enige aanwijzing die ze hebben is dat ze hem tot het laatste moment horen ademen en dat hij niet reageert op bonze op de deur.
Temeer dat er ook geen aanwijzingen waren voor zelfmoord.

Ik vind het zo raar dat die optie nergens genoemd wordt.
Bij auto-ongelukken wordt ook vaak onwel worden van de bestuurder aangenomen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:47

Omdat bij een hartaanval of beroerte je anders ademt.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:47

En omdat de deur na 1 minuut open zou moeten gaan als de piloot de code indrukt, deze gaat alleen niet open als de co-piloot hem weigert, hij weigerde de binnenkomst van de piloot dus hij was niet knockout.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:48

purny schreef:
Omdat bij een hartaanval of beroerte je anders ademt.

Zouden ze dat zo goed kunnen horen op zo'n tape?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:48

xVerax schreef:
En omdat de deur na 1 minuut open zou moeten gaan als de piloot de code indrukt, deze gaat alleen niet open als de co-piloot hem weigert, hij weigerde de binnenkomst van de piloot dus hij was niet knockout.

Technisch mankement?

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:49

De piloot klopte ook op de deur etc. Dan zou de co-piloot van binnenuit de deur toch open doen als het om een technisch mankement zou gaan.
(Dat is natuurlijk geen argument voor het wel/niet onwel worden, maar misschien wel voor een wel/niet moedwillige actie)

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:54

Het zou wel heel erg zijn als door een samenloop van omstandigheden. De co onwel was geworden, de gezagvoerder de toegangscode heeft gebruikt maar dat er een storing in dat systeem heeft gezeten. Onwaarschijnlijk, maar ja alles kan....

Overigens hoeft een extra persoon in de cockpit het niet veiliger te maken. Als iemand dit in zijn hoofd heeft zal hij/zij er wel voor zorgen dat hij dan het cabinepersoneel dat op dat moment in de cockpit zit uitschakelt. Of stel dat het cabinelid kwaad in de zin heeft en dan de achtergebleven vlieger uitschakelt en vervolgens de deur dichthoudt... Het is schijnveiligheid te denken dat het dan niet meer kan gebeuren.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:56

Maar storingen in het systeem etc kunnen toch uitgelezen worden uit de zwarte doos naderhand...?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:56

xVerax schreef:
De piloot klopte ook op de deur etc. Dan zou de co-piloot van binnenuit de deur toch open doen als het om een technisch mankement zou gaan.
(Dat is natuurlijk geen argument voor het wel/niet onwel worden, maar misschien wel voor een wel/niet moedwillige actie)

Maar dan is alsnog waarschijnlijk de autopiloot uitgeschakeld+ er is een daling ingezet

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:57

simodi schreef:
Waarom wordt nergens gezegd of het niet mogelijk is dat die co-piloot onwel is geworden?

Enige aanwijzing die ze hebben is dat ze hem tot het laatste moment horen ademen en dat hij niet reageert op bonze op de deur.

Omdat de daling MOEDWILLIG is ingezet?

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:58

Iriscope schreef:
Maar storingen in het systeem etc kunnen toch uitgelezen worden uit de zwarte doos naderhand...?

Daarom is het belangrijk om ook de fligtdatarecorder te vinden. Al weet ik niet of dit systeem daar ook op aangesloten is...

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:58

Toch vraag ik me ook af waarom hij zo beheerst is gaan dalen, waarom al die passagiers hun einde zo bewust mee hebben moeten maken...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:00

simodi schreef:

Hoe wil je het uitschakelen van de automatische piloot dan verklaren? En de geleidelijke afdaling voor het daadwerkelijke neerstorten?
Beiden zouden niet gebeurd zijn als het idd ging om een onwel geworden co piloot.
Bij vliegtuig rampen brengen ze heus niet zomaar wat naar buiten hoor. Reken maar dat dat laatste half uur 10 tallen keren beluisterd en geanaliseerd is voor er een verklaring is opgesteld.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:19

xVerax schreef:
Toch vraag ik me ook af waarom hij zo beheerst is gaan dalen, waarom al die passagiers hun einde zo bewust mee hebben moeten maken...

Dat vraag ik mij ook af, waarom niet gewoon met een snoekduik naar beneden?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:21

Ik las (maar heb er geen verstand van) dat het tijdens onwel worden onwaarschijnlijk is knoppen te raken, maar niet onmogelijk... Captain? Nils?

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:28

Mensen die zelfmoord plegen maken daar van tevoren vaak al plannen over. Misschien is hij zo langzaam gezakt omdat hij zich schaamde voor hetgeen wat hij wilde doen? Het is nu namelijk een stuk minder verdacht.. Misschien is hij daarom ook wel eerst die andere berg ontweken, zodat hij op deze zo hard kon knallen dat er niks over zou blijven. Hij had immers kennis genoeg om te weten hoe een "normaal" ongeluk zou moeten gebeuren.

Het blijft natuurlijk altijd gissen en ik denk niet dat we ooit zijn gedachtes te horen krijgen. Het blijft hoe dan ook een trieste gebeurtenis.