Sammy_xxs schreef:Ja zou een logische verklaring kunnen zijn, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat honden zo denken.
Een hond die andere honden aanvalt, zal niet denken nou die honden vind ik niet meer spannend laat ik het op mensen proberen.
Wel heb je pitbulls die "manbiters" zijn ( zo noemen ze dat) daar wordt eigenlijk niet mee gefokt, en zijn er een aantal die dat toch zijn, worden ze eigenlijk gelijk ingeslapen. ( door mensen die verstand hebben van het ras, en weten wat ze in huis hebben ) Want daar valt niet mee te werken.
Daarom is het belangrijk om je goed te informeren, en weten waar je hond vandaan heb.
Al die oeps netjes of mensen die maar een leuk nestje willen fokken omdat hun stafford/pitbull zo lief is, dat gaat meestal fout.
Helaas zijn daar nog geen regels voor in nederland, en kan iedereen er maar op los fokken. En aangezien deze honden nu ineens een hype zijn, denk ik ook dat er nog wel veel voorgevallen gaan komen.
Maar dat betekend niet dat het ras slecht is, maar dat mensen zonder verstand er mee omgaan en denken dat het een poedel is.
Ik bedoel meer dat zo een hond hogerop in rang probeert te komen en begint met honden en uiteindelijk ook probeert boven de eigenaar te komen in rang.
Poedels zijn overigens ook vaak bijters en rotzakken hoor, vergis je niet, zeker de kleintjes.....