Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StalNollie schreef:waar haal je dat vandaan douce?
Esplendido schreef:Ik vind het eiegenlijk een beetje gek dat wordt gesproken over de voordelen van bv. Eigenlijk zou bv de norm moeten zijn en zijn het ontbreken van al die stoffen in fv nadelen van fv.
En over gezond eten en pas dan goede melk hebben. In Afrika is de melk van de moeders ook van goede kwaliteit. Bovendien zijn er diverse schandalen met fv geweest en nog nooit met bv.
SusanH schreef:Heb me daar ook helemaal in verdiept toen ik bv gaf. Ik ben best wel extreem in mijn standpunt. Maar ben het wel eens met oomens het lijkt me goed om die discussie op een andere plek te voeren, en het hier over de discussie wel/niet voeden in het openbaar te houden.
StalNollie schreef:douce dat is weer het voordeel van bv dat er minder kans is op overgewicht ook op latere leeftijd.
en in geen van je gegeven sites lees ik een onderzoek naar bv en ongezond eten?
Raponsje schreef:Ik ben zelf moeder maar vind het ook geen smakelijk gezicht om tegen borstvoeding aan te kijken.
Waarom niet? Omdat ik een slurpende baby aan een ontblote borst naast mij op het terras gewoon niet de plek daarvoor vind.
Iemand die op een rustig plekje discreet borstvoeding geeft, daar heb ik uiteraard geen probleem mee.
Maar dan wel op een passende plek. Niet midden in een winkel bijvoorbeeld.
Esplendido schreef:Maar zelfs als een moeder niet heel gezond eet is de bv nog niet ongezond. En al helemaal niet ongezonder dan fv. Er zitten dan nog steeds ontelbaar veel goede en beschermende stoffen in.
Bovendien wordt fv gemaakt van koemelk denk je dat die koeien geen antibiotica krijgen?
Anoniem schreef:Welke gevallen zijn er dan waar beter kunstvoeding gegeven kan worden?
Ik heb siliconen implantaten in mijn borsten. Die kunnen siliconen zweten die in mijn moedermelk kunnen komen. Maar dan nog komen er minder siliconen in mijn borstvoeding dan dat er al in kunstvoeding zit, dus is mijn bv altijd nog veel beter.
Raponsje schreef:Ik ben zelf moeder maar vind het ook geen smakelijk gezicht om tegen borstvoeding aan te kijken.
Waarom niet? Omdat ik een slurpende baby aan een ontblote borst naast mij op het terras gewoon niet de plek daarvoor vind.
Iemand die op een rustig plekje discreet borstvoeding geeft, daar heb ik uiteraard geen probleem mee.
Maar dan wel op een passende plek. Niet midden in een winkel bijvoorbeeld.
Ik neem mijn baby (die prakkies krijgt) ook niet mee naar een over vol terras, want dat werkt 100% gegarandeerd op de zenuwen van andere mensen als mijn kind daar loopt te huilen en te jengelen.
Op een rustig terras is dan gewoon een betere plek.
Anoniem schreef:Welke gevallen zijn er dan waar beter kunstvoeding gegeven kan worden?