De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:57

Ceriadwen schreef:
Nikass schreef:
Oja, en types Joran van der Sloot zijn wat jou betreft heel erg welkom terug in zijn eigen (ons) land? Want Nederlanders veroorzaken nooit "overlast" in het buitenland ofzo?

Gut, we hebben er een gevonden.

....of de man zonder hart: Willem Holleder.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:58

geerke schreef:
Electra63 schreef:
Iedereen moet vooral stemmen waarop hij/zij zelf wilt. :D ;) Maar als je PVV-stemmer bent en je weet niet dat je morgen maar in 2 steden op de PVV kan stemmen, ben je misschien niet dom, maar in ieder geval onwetend ;) en niet echt geïnteresseerd in politiek. Ik vraag mij dan af, hoe je dan een goede keuze kan maken, die grote invloed kan hebben op de samenleving en misschien wel op jou persoonlijk. :D

vergeet je niet de niet nederlandssprekende medelanders...die ook gewoon maar PVDA stemmen omdat hun familie dat ook doet.

Overigens ....uit onderzoek blijkt dat 60% van de mensen niet de namen weten van de wethouders in hun gemeente.Zouden dat nu echt alleen PVV stemmers zijn? :D

Of CDA, puur vanwege het geloof. Vooral de grijze generatie!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:06

Janneke2 schreef:
Citaat:
Ik verafschuw het vergelijk van Wilders en Hitler. Daarnaast ben ik wel van mening dat we een marrokkanen probleem hebben in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat ik een PVV stemmer ben.

Eh - wie geen gw/pvvstemmer is, doet er in mijn ogen goed aan, om ook dat infame woordgebruik van die man niet te gebruiken.
"Een Marokkanen probleem" - wees maar liever duidelijk met wat je echt ziet als probleem.
Ja - in met name de vogelaarwijken zijn er jonge Marokkanen van mannelijke kunne die een boel ellende veroorzaken.
Oplossingen die blijken te werken: de knullen zelf op de huid zitten, jongere broertjes alvast waarschuwen en de hele buurt opknappen.
Let wel: hun zussen doen het vaak uitstekend op school, dus daar zit ook een mogelijkheid.

Maar om dit nou een Marokkanen probleem te noemen?
Want weet je - die overlast gevende jeugdbendes hebben allerlei soorten jongens in hun groepen. Ook hollanders, surinamers, antillianen - dat maakt nauwelijks uit.

Maar benoem je het als een Marokkanen probleem - ga je denken dat je iets heel anders zou moeten doen.

OK. De oververtegenwoordiging van jonge marrokkanen in de criminaliteit is een probleem, de oververtegenwoordiging van de jonge marrokkanen in ons sociaal vangnet is een probleem. De oververtegenwoordiging van de jonge marrokkanen in ons justitieel systeem is een probleem. De ondervertegenwoordiging van jonge marrokkanen in ons arbeidsstelsel is een probleem.

alles bij elkaar opgeteld hebben we een marrokkanen probleem en om dat in te zien hoef je echt geen Wilders fan te zijn.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:08

Janneke2 schreef:
Ceriadwen schreef:

Ik kwam Willem vorige maand toch echt gewoon tegen in Scheveningen, en naar mijn weten woont hij gewoon nog in Nederland.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:09

Nikass schreef:
Electra63 schreef:
Daar loopt een topic over op Bokt. In Werkendam :D
[NM] Werkendam verplaatst dodenherdenking naar 3 mei...

Wat schandalig :(
Hoezo wordt de rust verstoord als je twee minuten stilte in acht neemt... :n

Nou ga ik met een gerust hart op zondag naar de dodenherdenking, maar ik snap Werkendammers wel.

De dodenherdenking is toch meer dan alleen maar die twee minuten stilte - het is ook een soort van kerkdienst. Met een overdenking, muziek, plechtige optocht naar het monument en dan is het volgens het draaiboek acht uur, volgt stilte terwijl de straatlantaarns branden, dan het Wilhelmus en dan begint de kranslegging: de burgemeester voorop, dan de oorlogsweduwen, dan de schooljeugd - enzovoorts.

Voor wie christelijk is "van een strengere observatie" dan ik wringt dat.
Ik denk vrij simpel 'dat 4 mei weer eens op zondag valt' en "dat je ook op shabbes goed mag doen".
Maar wie zeer concentieus en op zondag traditioneel rust houdt EN ook de gestorven strijders en slachtoffers recht wil doen, die komt in de knoop want er moet heus een aantal mensen hard voor jou werken als je naar de dodenherdenking gaat - en ik snap best dat Werkendam dat niet wil.
(Zondagsrust is nadrukkelijk ook: niemand voor je laten werken. )

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:13

Ceriadwen schreef:

....of de man zonder hart: Willem Holleder.[/quote]
Ik kwam Willem vorige maand toch echt gewoon tegen in Scheveningen, en naar mijn weten woont hij gewoon nog in Nederland.[/quote]
....maar waarschijnlijk niet waar hij wat mij betreft hoort: in de gevangenis.
Hij heeft nogal wat "last" veroorzaakt, hier en in het buitenland.

(Maar goed: ook voor de man zonder hart gelden de reges van de rechtsstaat: tot de schuld wettig en overtuigend is bewezen. .....

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:15

Nikass schreef:
Tja Maura dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Allereerst heb ik echt wel veel gelezen en wil ik alles best lezen maar posts die volledig ongenuanceerd zijn en gebasserd op onwaarheden, daar besteed ik liever niet teveel aandacht aan. Zoals ik al schreef de "Turken en Marokkanen" opmerkingen, terwijl mensen het verschil niet weten. :O

Hm. Begrijp je niet wat ik bedoelde? Het gaat me er niet om hoeveel je precies van het topic hebt gelezen, maar hoe je je post begon. Hoe die eerste zin overkwam dus, en hoe die overkwam (en overkomt) verandert niet door wat je nu toevoegt.
Nikass schreef:
Je schrijft "Mensen klagen nou juist over ‘de buitenlanders’ die niet proberen hier op een normale manier een leven op te bouwen maar die hun leven bouwen op criminaliteit". Heel aardig dat je het voor de GW aanhang opneemt, maar wat jij schrijft doen ze niet hoor. Ze klagen over alle buitenlanders en generaliseren dat ze allemaal crimineel zijn. Ik kan je vertellen dat vrijwel iedereen probeert op een normale manier een leven op te bouwen en niet het doel heeft om draaideurcrimineel te worden. Dat dat toch gebeurd, daar spelen veel factoren in mee. Het is niet zo dat er in Marokko elk jaar een x aantal kinderen crimineel wordt geboren en voor de uitvoering daarvan naar Nederland verkast. Dat is meer GW denkwijze helaas.

Ik neem het voor niemand op hoor. De aanhangers van Geert Wilders hier zijn prima in staat om voor zichzelf op te komen. Maar ik heb wel het hele topic gelezen en er zijn toch echt veel mensen die aangeven dat de hardwerkende, belastingbetalende Nederlanders van allochtone afkomst niet bedoeld worden. Dat het Geert (en hen) uitsluitend te doen is om degenen die niet gewoon meedoen. Ik pak er even een citaat van Geerke bij als voorbeeld:

geerke schreef:
wilders heeft helemaal niets tegen de marokkanen die werken,studeren en gewoon die meedoen....alleen degenen die er een zooi van maken.En dat zijn er maar een stuk of 10.000.

Zolang er middeleeuwse praat word verkondigt in moskeeen.
Tegen homo's,werkende vrouwen enzo...
Imaans daar het woord laten houden die zwaar extremistisch zijn.Daar is Wilders tegen ja.

‘De Polen’ zijn niet één groep. Zoals je hebt kunnen lezen heb ik zelf een hardwerkende Pool, die gewoon belasting betaalt, ingehuurd voor een klus in mijn huis. Daar heb ik dan ook een bedrag voor betaald dat overeen komt met het bedrag dat ik kwijt was geweest als ik de klus door een Nederlander had laten doen. Maar er zijn ook Polen die in de bouw werken die slecht werk afleveren en onder de reguliere prijs werken. Er zijn ook Polen die in de tuinbouw werken en gewoon keihard worden uitgebuit. Er zijn óók Polen die veel overlast veroorzaken, en Polen die onverzekerd in niet-geregistreerde voertuigen rondrijden. Ik kan met heel goed voorstellen dat het beeld dat iemand van Polen in Nederland heeft, sterk wordt beïnvloed door de ervaring die die persoon zelf met Polen in Nederland heeft opgedaan. Ik ken zelfs een Poolse dame die met een Nederlander is getrouwd (echte vakantieliefde trouwens, van ver voor de postorderbruidjes) die zich regelmatig schaamt voor het gedrag van haar landgenoten hier en hen daar ook – in het Pools – op aanspreekt.
Het is niet zwart of wit, niet alle Nederlanders van buitenlandse afkomst zijn een aanwinst voor de maatschappij, maar ze zijn ook niet allemaal een last voor de maatschappij. Daarom voel ik me niet thuis bij een partij die doet alsof het wel zwart of wit is. Ik vind het alleen ook niet handig om te doen alsof iedereen die wel problemen met ‘buitenlanders’ ervaart, een kortzichtige neonazi is. Mensen veranderen zelden van mening door ze de mond te snoeren, ze willen over het algemeen wel luisteren als er ook normaal naar hen geluisterd wordt. En dat verklaart voor mij het succes van Wilders, want die weet mensen het idee te geven dat hij naar ze luistert. Op dat punt schieten andere partijen al jarenlang hopeloos tekort.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:16

Janneke2 schreef:

Citaat:
Ik kwam Willem vorige maand toch echt gewoon tegen in Scheveningen, en naar mijn weten woont hij gewoon nog in Nederland.

Janneke2 schreef:

(Maar goed: ook voor de man zonder hart gelden de reges van de rechtsstaat: tot de schuld wettig en overtuigend is bewezen.

De rechter die zich over zijn zaken heeft gebogen denkt daar anders over. Hij is dus een vrij man

Ik moet alleen toegeven dat ik niet helemaal begrijp waarom je Willem Holleeder in deze discussie betrekt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:20

Citaat:
OK. De oververtegenwoordiging van jonge marrokkanen in de criminaliteit is een probleem, de oververtegenwoordiging van de jonge marrokkanen in ons sociaal vangnet is een probleem. De oververtegenwoordiging van de jonge marrokkanen in ons justitieel systeem is een probleem. De ondervertegenwoordiging van jonge marrokkanen in ons arbeidsstelsel is een probleem.

Now you're talking.

En die werkloosheid heeft meerdere oorzaken. GW zelf, bijvoorbeeld.
En daar zijn goede maatregelen tegen te nemen: scholing, scholing en scholing.
Plus bescherming tegen discriminatie.

En misschien ook: ondervertegenwoordiging i rechtspraak, hulpverlening wetenschap e politiek - maar dat probleem begint zich op te lossen.

Enne: als het gaat om de overlast van jeugdbendes vind ik het regelrecht kwalijk om te spreken van een Marokkanen probleem - dat zou betekenen dat je de bendes zelf gewoon hun gang wilt laten gaan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:36

Ceriadwen schreef:
Janneke2 schreef:

Citaat:

Janneke2 schreef:

(Maar goed: ook voor de man zonder hart gelden de reges van de rechtsstaat: tot de schuld wettig en overtuigend is bewezen.

De rechter die zich over zijn zaken heeft gebogen denkt daar anders over. Hij is dus een vrij man

Ik moet alleen toegeven dat ik niet helemaal begrijp waarom je Willem Holleeder in deze discussie betrekt.

Oj, gisteren kreeg ik ook al zo'n onzinnig verwijt.
Ik denk beslist niet, dat de rechter niet vindt, dat ook voor hem geldt, dat tot de schuld wettig en overtuigend is bewezen hij vrij man is.
Maar denkbaar valt er weinig te bewijzen, omdat om een of andere manier iedereen die iets weet van de man zonder hart een gewelddadige dood sterft.

Tja - zouden de meeste mensen respectvol hem aanduiden als "een topcrimineel" als hij Driss of Ali had geheten?

Anoniem

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:49

Holleder had een heel erg uitgebreid netwerk van witwas praktijken en gaf opdracht tot vele afrekeningen, dan ben je een top crimineel en als hij Ali had geheten werd hij dat ook echt wel genoemd.

Aangezien de meesten dood zijn en er ook nog een stel, niet echte eerzame burgers, rondlopen die geen aangifte gaan doen, wordt het moeilijk hem voor alles te berechten...

Het is wachten tot hij weer in verband wordt gebracht met criminaliteit...hij moet wel, anders gaat zijn kop er ook af....en lopen nog figuren rond die een appeltje met hem hebben te schillen en iemand van dat kaliber leeft niet van een bijstand, dat jast hij in een weekend er door heen....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:04

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:13

russel schreef:
Holleder had een heel erg uitgebreid netwerk van witwas praktijken en gaf opdracht tot vele afrekeningen, dan ben je een top crimineel en als hij Ali had geheten werd hij dat ook echt wel genoemd.

Ik noem de man zonder hart een grote r*tzak - geen enkel woord waar 'top' in voorkomt is op hem van toepassing.
En kaliber - hm.....

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:48

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:51

Electra63 schreef:
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/d ... ode_751426

De crisis is voorbij, volgens het RTL-nieuws/CPB-cijfers.
Misschien doet de huidige coalitie het toch nog niet zo slecht? :D

Nou dat is mooi kunnen de ziektekosten meteen omlaag :)

Geloof je het nu echt zelf? Dit word alleen maar gezegd omdat de verkiezingen voor de deur staan
Na 19 maart hebben ze opeens een foutje gemaakt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:56

yentl2010 schreef:

De clip vind ik walgelijk............ maar de tekst van de rap vind ik goed. Hij heeft zijn huiswerk gedaan.

Wat je zaait........ is wat je oogst. Wilders heeft Fitna gemaakt, opgeroepen de Koran te verbranden enz., dan is dit daar een gevolg op, helaas.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:57

;) .....Wilders is van Indische kom-af en geboren in de slechtst geïntegreerde provincie van Nederland: voormalig staats Limburg.

En om een of andere reden is hij dol op Marokkanen pesten en tja - in Fryslan zeggen ze dan:
"Wie kaatst kan de bal verwachten".
(Overigens geen sport voor watjes, dat kaatsen: met blote handen tennissen. )

Dus och - de achtergrond van deze rapper vind ik totaal niet interessant.
(Wel is het jammer dat politici, Rutte voorop zo spastisch doen als GW een koekje van eigen deeg krijgt. )

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:58

yentl2010 schreef:
Electra63 schreef:

Geloof je het nu echt zelf? Dit word alleen maar gezegd omdat de verkiezingen voor de deur staan

Als je goed had opgelet, dat zijn de premies van de ziektekostenverzekeraars dit jaar naar beneden gegaan. Maar eerlijk gezegd, ben ik wel klaar met discussiëren met jou. Ik hou niet van ontevreden, klagende mensen, die wijzen naar anderen. ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:58

yentl2010 schreef:
Electra63 schreef:

Dit is nou complot denken van het zuiverste water......

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:00

Niemand hier die valt over het illegalenbeleid van PvdA? :)

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:02

Geert zet niemand een pistool op zijn kop of wel? Ik heb t in elk geval nog nooit gezien

En ach de koran is maar een boek ,hier spotten ze met een leven

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:08

Als je zegt 'de koran is maar een boek' dan heb je het niet begrepen. Voor moslims is de koran de basis onder hun bestaan, zoals de bijbel dat is voor christenen. En ja, dat kan heel, heel verkeerd vallen als je daar zo respectloos mee omgaat, want dat is het, een puur gebrek aan respect voor iets wat een ander letterlijk heilig is.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:10

Tallie1979 schreef:
Niemand hier die valt over het illegalenbeleid van PvdA? :)

Ja, ik
Het is niet het topic hier, maar iedere partij, ieder mens die een vluchteling qualitate qua illegaal wil maken, moet zich van mij diep schamen.
En doorgaans vinden we onszelf in NL een beschaafd land - maar als je weet wat we uitspoken met weerloze mensen, draait je maag zich om. (Maanden lang opsluiten in wat officieel geen gevangenis heet, met minder rechten dan een crimineel en ook zo der allerlei zaken die bejaarden nog wel krijgen - heel akelig. En ik heb het over de verbijsterende feiten, niet eens over nieuwe wetgeving. )

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:12

Niet voor niets dat ik eerder in dit topic al noemde dat Nederland er qua mensenrechten niet overal even lekker voorstaat. Soms is het echt bij de konijnen af. Onvoorstelbaar.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:13

Dit keuren die zielige Marokkaantjes wel goed, En dit is geen bedreiging??? Mensen word toch wakker zij dwingen ons hun cultuur en moskeeën op en hun gewoontes,Wij zijn in ons eigen land de buitenlanders,En onze minister Ivo Opstelten die heeft hier over geen mening, Nee is toch normaal dat een Nederlander bedreigt word door dat volk, dat zijn zijn vriendjes