Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:Lante schreef:Gelukkig zijn er inderdaad ook zat meer gematigdere christenen, maar toch wordt vaak al snel de stempel atheïst op iemand geplakt die niet bij een kerk hoort en niet bidt.
Doe je het weer.
Blue_Eyes schreef:Ja, prima, ik wil iemand die agnost is, best agnost noemen. Maar als ik weet dat iemand atheist is, dan noem ik het beestje wel bij die naam.
Blue_Eyes schreef:En dat zal ook nooit gebeuren, door het systeem in de Nederlandse politiek. Omdat het nagenoeg omnogelijk is om in je eentje de absolute meerderheid te halen, zullen er hoe dan ook altijd compromissen gesloten moeten worden.
Lauren_ schreef:Dat zie je in alle geloven Lepeltje, kritisch zijn door niet gelovigen wordt eigenlijk niet geaccepteerd. Ik denk dat dat komt omdat de antwoorden er niet zijn. Dat kan ook niet anders, omdat het een geloof is en geen bewezen waarheid. De mening hebben dat homoseksuelen niet mogen praktiseren bijvoorbeeld wordt dan weer wel als respectvol gezien. Recht praten wat krom is en dat is best jammer.
Citaat:Thou shalt not lie with mankind, as with womankind: it is an abomination.[2](Leviticus 18:22 KJV)
If a man also lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.[3](Leviticus 20:13 KJV)