Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:20

gummie schreef:
en dan tot overmaat van ramp wel eist dat ik een antwoord geef op een vraag die in essentie geen ruk te maken heeft met wat tot nu toe geschreven is, dan vind ik dat de moeite niet :-)

Ik eis niets, maar ben wel erg benieuwd naar jouw mening: vind je de huidige situatie een wenselijke besteding van het gemeenschapsgeld?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:30

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:35

gohya schreef:
Ik wil gewoon niet dat Rutte weer MP word,dan wil ik Samsom wel.Rutte maakt Nederland kapot,alleen de rijken worden er beter van.Dan krijg je hetzelfde als in Amerika,de armen worden armer en de rijken worden rijker.

Dat is dan ook waarom sommigen de peilingen en media invloed opeens zo schandalig vinden :D :D

Wat mij wel opvalt is dat in deze verkiezingen niet alles wat Wilders zegt uitvergroot wordt, sterker de hele Wilders komt nauwelijks in het verhaal voor, dat was 2 jaar geleden wel anders.

Lante

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:36

Wilders is ook behoorlijk door de mand gevallen de laatste jaren natuurlijk. :D
Het meeste wat hij nu roept wordt niet meer serieus genomen, aangezien hij wel heeft bewezen toch niet te doen wat hij zegt en dat er geen serieuze partij is die samenwerking met hem ziet zitten.

gohya

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:42

Het valt mij ook op dat Wilders naar de achtergrond is verschoven.
Hij staat er een beetje voor spek en bonen bij.Het draait nu meer om de VVD,PvdA,SP,D66,CDA en Groenlinks.Ik vind Jolande Sap ook wel goed hoor,vind het ook jammer dat ze altijd zo weinig zetels haalt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:44

Lante schreef:
Het meeste wat hij nu roept wordt niet meer serieus genomen, aangezien hij wel heeft bewezen toch niet te doen wat hij zegt en dat er geen serieuze partij is die samenwerking met hem ziet zitten.

Sja, maar andere partijen zouden tóch met hem om de tafel moeten als het volk zo zou kiezen.
Samsom doet alsof PVV niet bestaat, maar ik lach me kapót als hij met PVV moet gaan regeren en we over anderhalf jaar weer naar de stembus mogen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:45

sarabande schreef:
gohya schreef:
Ik wil gewoon niet dat Rutte weer MP word,dan wil ik Samsom wel.Rutte maakt Nederland kapot,alleen de rijken worden er beter van.Dan krijg je hetzelfde als in Amerika,de armen worden armer en de rijken worden rijker.

Dat is dan ook waarom sommigen de peilingen en media invloed opeens zo schandalig vinden :D :D

Ik weet niet of ik voor jou onder die sommigen val (gezien ik er net over begon) maar bij mij ligt daar totaal geen oorzaak hoor :)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:48

Lovely schreef:
Wat is er eigenlijk zo verkeerd aan om boven de balkenendenorm te verdienen?

Daar is helemaal niks mis mee.
Als dan de Bijlmerbajes ook uitgebreid mag worden..
en niet met "5 sterrenkamers" en ontbijt op bed met laptop..
Laatst bijgewerkt door ceasario op 06-09-12 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:48

Quellian schreef:
Sja, maar andere partijen zouden tóch met hem om de tafel moeten als het volk zo zou kiezen.
Samsom doet alsof PVV niet bestaat, maar ik lach me kapót als hij met PVV moet gaan regeren en we over anderhalf jaar weer naar de stembus mogen.

Dan valt er weinig voor je te lachen. Niemand gaat meer met Wilders onderhandelen, dat wil Geert wel, maar verder ziet echt niemand dat meer zitten. Daarbij wordt hij kleiner dus er zijn andere partijen die het verschil kunnen maken

Ik vind het ongelofelijk dat er nog mensen die bij hun volle verstand zijn op hem stemmen. Hij heeft bewezen dat zijn sociale punten er alleen maar zijn om stemmen te trekken, toen hij de kans had liet hij die direct vallen en hij heeft nogal wat onzinnige ideeën om Nederland economisch naar de sloppen te helpen, verder valt hij alleen maar aan en draagt niets bij.
Als dat je gedroomde politicus is in wat voor wereld leef je dan???

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:50

Ik ga met mijn volle verstand PVV stemmen :j De andere partijen zijn net zo ongeloofwaardig, ik vind Geert zijn ideetjes nog wel grappig. Vertrouwen is absoluut gedaald tot het vriespunt.
Ik snap op mijn beurt ook absoluut niet waarom iemand nog op Rutte zou stemmen, maar goed, dat is allemaal persoonlijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:51

Lante schreef:

Volgens mij hebben een aantal mensen hier op bokt hier ook voor gewaarschuwd 2 jaar geleden.

Kan me nog een paar topics herrineren %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:54

Quellian (reageer ik weer op jou, grinnik, het is écht niet bewust hoor), ik denk juist dat mensen op partijen gaan stemmen omdat ze niet met Wilders willen regeren. Dit geldt voor mij in elk geval wel. Daarbij heeft volgens mij inmiddels bijna elke partij die meetelt op de VVD na uitgesloten met de PVV te gaan regeren. De één na grootste partij (want de grootste zal hij niet zo snel worden) hoeft niet mee te regeren - dan had de PvdA ook in het kabinet dat nu gevallen is moeten zitten.

Overigens weet ik nog steeds niet wat ik moet stemmen. In de stemwijzer-stembreker-kieskompas kom ik telkens maar in het midden uit tussen meerdere partijen en allemaal zeggen ze wel iets zinnigs. Lastig!

Wat de eerder gevoerde discussie over ´topman in de zorg word je uit idealisme´, dat is volgens mij onzin. Je vindt simpelweg geen directeur die voor 60.000 gaat zitten (en terecht, hij zou wel gek zijn).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:55

Ha ha Rutte begint Calimero gedrag te vertonen of hij wil het nog niet bevatten
Hij zou graag weer met het CDA willen regeren, ja ik wil ook wel eens wat erg graag maar het moet wel realistisch zijn

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:57

Ffortuna, Wilders heeft genoeg invloed gehad om het kabinet Rutte te laten klappen.
Overigens zeg ik nu dat ik PVV stem hoor, maar ik weet het niet, moet me de komende week echt even goed verdiepen in bepaalde zaken (Stemwijzer zegt SP / PVDA). En er IS geen partij die op elk vlak je belangen behartigt, je kunt alleen maar kijken wat het dichts bij je eigen ideeën komt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:58

Quellian schreef:

't Is misschien heel gek, maar ik heb eigenlijk liever dat ons land bestuurd wordt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:59

Shadow0 schreef:
Quellian schreef:

't Is misschien heel gek, maar ik heb eigenlijk liever dat ons land bestuurd wordt.

Sja... ik denk dat iedereen dat liever heeft, maar heb je er nog vertrouwen in? Er is geen sprake wat het best is voor het volk, het enige dat ik zie gebeuren is haantjesgedrag.
Ik kan me niet heugen dat het 'vroeger' zo'n poppenkast was.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:01

Waarom nog stemmen..

Het spel wordt ergens anders gespeeld..
Zelfs Nederland heeft dit jaar al weer 11 miljard opgehaald om schulden te betalen en gaat op 11 september nog eens voor 5 miljard..
Het ene gat wordt met het andere gedicht en tegenover al die schulden staat gewoon lucht.

Citaat:
Nieuwe steunmaatregelen

De financiële markt rekent erop dat de ECB donderdagmiddag de rente met 25 basispunten zal verlagen naar 0,5 procent, het laagste niveau ooit. Ook gaan marktkenners ervan uit dat de centrale bank nieuwe steunmaatregelen aankondigt, zoals een hervatting van het opkopen van Italiaanse en Spaanse staatsobligaties.

bron:
http://www.debeurs.nl/beursnieuws/10384 ... sluit.html

Benzine hoogste nivo..
Maak je borst maar nat ..dat gaat nog veel hoger worden

Gazprom ziet winst met kwart dalen
http://www.debeurs.nl/beursnieuws/10384 ... dalen.html
Laatst bijgewerkt door ceasario op 06-09-12 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:02

ceasario schreef:
Waarom nog stemmen..

Precies, DIT is dus wat ik me afvraag.
En weet je waarom ik stem? Omdat ik te trots ben om niet te stemmen. Omdat ik vind dat ik geen recht van spreken heb ik niet stem. Omdat mij met de paplepel is ingegoten dat het een recht is dat je moet gebruiken. Daarom. Misschien stem ik wel blanco.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:04

Quellian schreef:
Ffortuna, Wilders heeft genoeg invloed gehad om het kabinet Rutte te laten klappen.

En daarom snap ik niet dat mensen nu nog op hem stemmen :) de manier waarop dat gegaan is was echt schofterig: de onderhandelingen kostten 7 weken en ineens heeft meneer er toch geen zin in dus stopt hij ermee. Ik wil echt niet weten hoeveel geld dat heeft gekost...

Citaat:
En er IS geen partij die op elk vlak je belangen behartigt, je kunt alleen maar kijken wat het dichts bij je eigen ideeën komt.

Klopt, en dan nog blijft het lastig. Ik heb zelf bijvoorbeeld bepaalde denkbeelden over een aantal onderwerpen die ik belangrijk vind. Onderwerp 1 komt D66 uit, onderwerp 2 komt PvdA uit, onderwerp 3 komt VVD uit... Dat maakt het niet makkelijker :D ik heb besloten dat ik pas in het stemhokje mijn beslissing ga maken. Ik kies wel de leukste naam uit ofzo.... :')

En ´vroeger´ was het ook niet zo´n poppenkast, omdat de ego´s toen minder meespeelden. Mensen lijken nu de politici te volgen als ware het BN-ers (´Is Mark Rutte homo???´ - mij boeit het niet hoor) en mensen zijn mondiger en komen met name op voor het eigen ego (daar wijt ik zelf de opkomst van de PVV aan). En mensen voelden zich eerder niet gehoord door de politiek, heel begrijpelijk overigens! Nu, met Twitter/Facebook/whatever komt het ook dichterbij en wordt er meer poppenkast van gemaakt, ook door de media.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:05

Ffortuna schreef:
Wat de eerder gevoerde discussie over ´topman in de zorg word je uit idealisme´, dat is volgens mij onzin. Je vindt simpelweg geen directeur die voor 60.000 gaat zitten (en terecht, hij zou wel gek zijn).

Niemand heeft de 60.000 als richtgetal genoemd. (Het was een fictief voorbeeld, waarbij de plaatser opmerkte dat dit niet gebaseerd was op werkelijke bedragen.)

Maar ook bij jou, vind je de huidige situatie een verstandige manier om gemeenschapsgeld uit te geven? Vind je het correct dat allerlei eigen bijdragen worden verhoogd om dergelijke salarissen in stand te houden, zelfs als de bestuurders in kwestie aantoonbaar falen?

Dat was namelijk meer de vraag, niet of het bedrag van 60.000 reeel is. (En het is blijkbaar een vraag die gevoelig ligt, want tot nu toe wordt die vraag ontweken.)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:08

Quellian schreef:
Lante schreef:

Nou, kapot wellicht wel, lachen niet.... Wat zou dat kosten, dit hele belachelijke verkiezingscircus? En dat in deze tijd?
En dan net in deze tijd, zou een beetje stabiliteit wonderen doen. Ik geloof niet dat de werkeloosheidspercentages om te lachen zijn.

Hm, zitten vast wel wat lui tussen die graag werk aannemen onder de balkenende norm. :D

Trouwens hier nog een verkiezingsvoorspelling. VVD en PVV. o ja, met CU erbij. En misschien nog SGP :+

Heerlijk, ik voel de neoliberale christenfundamentalistische winden al door dit landje razen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:10

randalinpony schreef:
Nou, kapot wellicht wel, lachen niet.... Wat zou dat kosten, dit hele belachelijke verkiezingscircus? En dat in deze tijd?
En dan net in deze tijd, zou een beetje stabiliteit wonderen doen. Ik geloof niet dat de werkeloosheidspercentages om te lachen zijn.

Hm, zitten vast wel wat lui tussen die graag werk aannemen onder de balkenende norm. :D

Trouwens hier nog een verkiezingsvoorspelling. VVD en PVV. o ja, met CU erbij. En misschien nog SGP :+
Heerlijk, ik voel de neoliberale christenfundamentalistische winden al door dit landje razen!

Kijk, dat had ik dan weer niet durven zeggen :+ *grapje hoor*

Het kost belachelijk veel geld, maar het geld wordt aan alle kanten over de balk gesmeten.
Het wordt tijd dat NL weer op een juiste manier bestuurd gaat worden, uit het slob komt en de burger weer wat meer vertrouwen krijgt. Hoe fijn was dat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:10

Shadow, ik kan je daar geen pasklaar antwoord op geven, omdat het een vrij ingewikkelde vraag is - maar het ook niet zo simpel ligt. Het is immers niet zo dat bijv. de eigen bijdrage in de zorg wordt verhoogd voor die salarissen, er moet veel meer geld worden uitgegeven (aan de zorg) immers. En dat zal alleen maar toenemen nu de babyboom-generatie ouder wordt en dus meer zorg nodig heeft.

In het kort: ik vind een salaris dat rond de Balkenendenorm ligt (tot max. 2 a 3 keer hoger) zeker reeel voor een topbestuurder van een (semi-)overheidsinstelling, en zeker een goede manier om gemeenschapsgeld uit te geven mits het besturen goed gebeurt. Wel vind ik dat er meer controle moet komen op de manier van besturen van die topman of -vrouw.

Voorbeeld: Ik heb zelf in mijn vorige baan aan den lijve ondervonden dat de directeur van het (overheids)bedrijf waar ik zat, zijn eigen baas was - niemand die hem controleerde. Daarom nam hij beslissingen waar niemand het mee eens was, gewoon omdat hij vond dat het zo moest. Daardoor is er bijvoorbeeld een keer ´vergeten´ om een contract van een half miljoen af te zeggen, dat dus doorbetaald moest worden. Dát soort wanprestaties zouden niet moeten kunnen in mijn ogen, en het zou zeker verstandig zijn om daar consequenties aan te verbinden. Als dat gebeurt vind ik hoge salarissen zeker passend - ook omdat je anders riskeert dat de goede bestuurders naar het buitenland vertrekken of naar andere bedrijven waar meer te halen valt.

En verder, natuurlijk vind ik de situatie van bijv. Vestia (om maar een voorbeeld te noemen) schandalig. Tuurlijk zou dat niet moeten kunnen, maar ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:12

Een directeur moet altijd verantwoording afleggen, aan commissarissen en/of aandeelhouders. Of was het een Stichting? Maar dan nog zijn er bestuurders die hem controleren. Of was de hele club van zichzelf??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:14

Suzanne F. schreef:
Een directeur moet altijd verantwoording afleggen, aan commissarissen en/of aandeelhouders. Of was het een Stichting? Maar dan nog zijn er bestuurders die hem controleren. Of was de hele club van zichzelf??

De directeur waar ik het over had was zowel directeur van het overheidsbedrijf zelf als van de overkoepelende club. Bizar he, maar ja, het kan (blijkbaar).