Quellian schreef:Ffortuna, Wilders heeft genoeg invloed gehad om het kabinet Rutte te laten klappen.
En daarom snap ik niet dat mensen nu nog op hem stemmen
de manier waarop dat gegaan is was echt schofterig: de onderhandelingen kostten 7 weken en ineens heeft meneer er toch geen zin in dus stopt hij ermee. Ik wil echt niet weten hoeveel geld dat heeft gekost...
Citaat:
En er IS geen partij die op elk vlak je belangen behartigt, je kunt alleen maar kijken wat het dichts bij je eigen ideeën komt.
Klopt, en dan nog blijft het lastig. Ik heb zelf bijvoorbeeld bepaalde denkbeelden over een aantal onderwerpen die ik belangrijk vind. Onderwerp 1 komt D66 uit, onderwerp 2 komt PvdA uit, onderwerp 3 komt VVD uit... Dat maakt het niet makkelijker
ik heb besloten dat ik pas in het stemhokje mijn beslissing ga maken. Ik kies wel de leukste naam uit ofzo....
En ´vroeger´ was het ook niet zo´n poppenkast, omdat de ego´s toen minder meespeelden. Mensen lijken nu de politici te volgen als ware het BN-ers (´Is Mark Rutte homo???´ - mij boeit het niet hoor) en mensen zijn mondiger en komen met name op voor het eigen ego (daar wijt ik zelf de opkomst van de PVV aan). En mensen voelden zich eerder niet gehoord door de politiek, heel begrijpelijk overigens! Nu, met Twitter/Facebook/whatever komt het ook dichterbij en wordt er meer poppenkast van gemaakt, ook door de media.