Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Ik wil even over "Afrika" zeggen dat er genoeg landen/regios zijn in Afrika waar de geboorte op zich levensbedreigend is en dat dus ook het uitdragen van een kind de nodige risicos meedraagt. De keuze voor "geen abortus" staat dus niet meteen altijd gelijk aan "meer overlevingskans voor de moeder".
Huertecilla schreef:Quellian schreef:En die ene zaadcel die ze moeten doneren valt ook te verwaarlozen
Ok, we zijn het eens.
Verwaarloos die dan ook![]()
Serieus; ongeëmancipeerd feministisch gedoe zet alleen maar de deur open voor prolife.
Hou gewoon principieel vast aan het recht op individuele beslissingsvrijheid.
liedje89 schreef:Of je een man kan dwingen tot vaderschap (in financiële zin) is een heel andere discussie die niets met een principieel ja of nee tegen abortus te maken heeft.
Huertecilla schreef:liedje89 schreef:Of je een man kan dwingen tot vaderschap (in financiële zin) is een heel andere discussie die niets met een principieel ja of nee tegen abortus te maken heeft.
Als je stelt dat een kind recht heeft op verzorgingsplicht (door de vader), dan zet je de deur open voor prolife met rechtenclaims.
LillLady schreef:Maar wanneer je volwassen bent, door je partner zwanger bent en geen kinderwens hebt vind ik dat je de zwangerschap gewoon door moet zetten en voor adoptie moet gaan.
Netje schreef:Dus dan maar liever weghalen die hap? Als we over flauwekul gaan hebben vind ik dit dan ook wel een sterke.. Binding is wat lastig dus dan maar abortus.En adoptie: leuk hoor, maar voordat zo'n kind geplaatst is gaat er ook weer even over heen en juist de binding in de eerste maanden is heel belangrijk
Netje schreef:LillLady schreef:Vind het gewoon schande wanneer er onder de 18e levens jaar gekozen word voor zwangerschap, de meiden die ik ken en in deze situatie zitten hebben niet veel bereikt.
De rest quote ik maar niet eens... Wie ben je zelf dan, vraag ik me af !
Sammie schreef:<Ik hoop voor jou dat je leven zal lopen zoals je datnu in gedachten hebt en dat je tegen die tijd voldoende levenservaring hebt. Sterkte..
Dood, nooit geboren... Er wordt door een ander bwpaald dat je le en eigenlijk het niet waard is..