Ik heb zelf ook overgewicht, ik woog, toen ik in NL was, rond de 72 kilo. Een gezond gewicht voor mij is rond de 62 kilo
(ik ben 1.61) maar ik was echt niet wekelijks te vinden bij fastfood. Ik was in een zeer korte tijd 20 kilo aangekomen, woog toen ik bijna 18 was 52 kilo, kwam in 2 weken vakantie Aruba 8 kilo aan (en niet ongezond gegeten, gewoon gezonde porties eten) en sindsdien is het dus van kwaad tot erger geworden. Het zwaarste was 76 kilo, toen ben ik begonnen met hardlopen en wat bewuster eten. Ben ik 7 kilo afgevallen, maar helaas kreeg ik een blesure (Niet door overgewicht, verrekte een kruisband tijdens het fotograferen in de duinen
) en ben hierdoor dus gestopt met hardlopen. Momenteel zit ik in Amerika en eet ik wel wat ongezonder moet ik zeggen
Maar beweeg wel veel meer
Ik mest zo;n 2 a 3 x per dag een hoop stallen uit, zet paarden binnen en buiten en rijd paard, daarbij ook andere klussen. Dus ik zit niet stil. Heb nog niet het idee dat ik ben aangekomen maar moet natuurlijk wel opletten.
Mijn overgewicht zou gekomen zijn door een niet goed functionerende schildklier. Wat uit een bloedtest is gebleken