Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:@kanniet
Ik zal op mijn bankafschriften gaan zoeken naar het bedrag in guldens wat ik toen betaalde aan gas/stroom.
Ook van de huur zal ik opzoeken.
Ik had toendertijd een uitkering en die werd van gulden gehalveerd naar de euro.Een v.b. toen rond de 1500,- gulden werd rond de 650 euro.
geerke schreef:Ik denk toch dat de Euro ons min of meer de das heeft omgedaan.
Onassa schreef:Daar blijf ik idd ook van overtuigd.
Het is ook vast geen toeval dat vanaf die tijd we gemiddeld iedere 2 jaar naar de stembus konden gaan.
Als je alleen al kijkt naar de horeca...hoeveel hebben de deuren al niet moeten sluiten?
Dat is de aanzet geweest van de hele malaise waar we nu mee te kampen hebben.
De zuidelijke landen lachen in hun vuistje...we worden nu al "een zuidelijke in het noorden" genoemd.
Deze ellende is niet iets van de afgelopen anderhalf jaar maar speelt al ruim 10 jaar.
Ik zie nu het voorbeeld van Gohya....dat is toch niet normaal??!!
patatkraam schreef:Ik vind dat je dat niet goed kan vergelijken. Zit een te groot tijdsbestek tussen.
Heb je niet van 2001 en van 2002? Dat ligt direct tegen elkaar aan.
gohya schreef:Heb even vlug,vlug gekeken naar wat afschriften en zie dat ik in 1997 112,- gulden betaalde aan de NUON.
In 2004 zie ik bedragen van 176,- euro.[is in guldens dus 352,-].Ik vind van 112,- gulden naar de 352,- in 7 jaar tijd wel een enorme verhoging,als dat de reden zou zijn?
Ik moet nog verder zoeken naar de laatste betaling in guldens en dan de eerste betaling in euro's.
Maar aan de bedragen van '97 en 2004 zie je al dat het is omgezet naar de euro.
wendyenbram schreef:Nou ik had het wel, op een terasje in scheveningen betaalde in september voor de invoering van de euro 7,50 gulden voor een vodka rebull. september na de invoering van de euro betaalde ik 7,50 euro voor het zelfde drankje.
wendyenbram schreef:Nou ik had het wel, op een terasje in scheveningen betaalde in september voor de invoering van de euro 7,50 gulden voor een vodka rebull. september na de invoering van de euro betaalde ik 7,50 euro voor het zelfde drankje.
patatkraam schreef:.
wendyenbram schreef:wij denken idd dat sommige bedrijven er een slaatje uit hebben willen slaan. zal ook wel met opstartproblemen te maken hebben?
Maar door diegene die alles verdubbelt hebben is alles in elkaar gekeldert (denk ik) dat is èèn reden geweest dat mensen de hand op de knip gehouden hebben.
kanniet schreef:@ Sonja: PVV was geen coalitiepartner, daarin ben je onjuist geïnformeerd. Hij was oa geen coalitiepartner omdat hij niet genoeg juiste personen had om daar in te stappen. Daarom is de gedoogconstructie aangenomen. PVV beloofde hierin de coalitie op vooraf afgesroken punten aan een meerderheid in de kamer te helpen, op voorwaarde dat enkele PVV standpunten ook gerealiseerd zouden worden. Bij alle zaken waar geen afspraken zijn gemaakt in de gedoogconstructie is hij oppositie en als zodanig niet meer en niet minder dan alle andere oppositiepartijen. Het vreemde is dat deze partijen niet verweten wordt eea niet gerealiseerd te hebben en de PVV wel.
Politiek, en dan vooral politiek in een meerpartijenstelsel zoals dat in Nederland bestaat, is een kwestie van onderhandelen. Voor iedereen geldt dat water bij de wijn gedaan moet worden. Ook de oppositie doet dat om andere zaken wel gedaan te krijgen. Minder van het een om het ander wel gerealiseerd te krijgen.
Verder is internet internet en als je de indruk krijgt dat ik boos ben krijg je niet de goede indruk. Meer teleurgesteld dat niet met feiten gediscussieerd wordt, óf met achterhaalde dingen (zoals dat knip-plak filmpje van Dion Graus. Het was al lang bekend dat hier de feiten op een grove manier verdraaid werden -zelfs het nos jouraal doet hieraan mee-, maar dát hoor je achteraf niet meer) óf door mensen uit te schelden. En dat vind ik bijzonder jammer.
En wat betreft die democratische partijstructuur: De structuur van de partij is voor mij minder van belang. In dit geval ben ik van mening dat een democratisch bestuur nog niet kan, ik denk dat dat meer kapot zou maken dan goed zou doen. Ook partijen met een meer democratische structuur hebben niet altijd de democratie in een hoog vaandel staan, kijk maar het referendum enkele jaren geleden over europa. Nederland stemde "nee" en de coalitie van dat moment dramde "ja" door met alle gevolgen van dien.
kanniet schreef:gohya schreef:Heb even vlug,vlug gekeken naar wat afschriften en zie dat ik in 1997 112,- gulden betaalde aan de NUON.
In 2004 zie ik bedragen van 176,- euro.[is in guldens dus 352,-].Ik vind van 112,- gulden naar de 352,- in 7 jaar tijd wel een enorme verhoging,als dat de reden zou zijn?
Ik moet nog verder zoeken naar de laatste betaling in guldens en dan de eerste betaling in euro's.
Gohya, je had het niet over prijsverhogingen, maar over het bij de omzetting van gulden naar euro de pijzen bijna verdubbelen en je salaris halveren. Wat je nu schrijft heeft met wereldeconomie, energieprijzen, inflatie en misschien ook met de invloed van de euro te maken.
gohya schreef:Heb even vlug,vlug gekeken naar wat afschriften en zie dat ik in 1997 112,- gulden betaalde aan de NUON.
geerke schreef:hier in frankrijk hebben ze van de franse frank een euro gemaakt....factor 6.
Laatst steeg mijn baal hooi in prijs....van 10 euro naar 12.50....aardig percentage dus.
(nog niet duur voor 200 kilo natuurlijk)
Ik denk toch dat de Euro ons min of meer de das heeft omgedaan.