kanniet schreef:@ Sonja: PVV was geen coalitiepartner, daarin ben je onjuist geïnformeerd. Hij was oa geen coalitiepartner omdat hij niet genoeg juiste personen had om daar in te stappen. Daarom is de gedoogconstructie aangenomen. PVV beloofde hierin de coalitie op vooraf afgesroken punten aan een meerderheid in de kamer te helpen, op voorwaarde dat enkele PVV standpunten ook gerealiseerd zouden worden. Bij alle zaken waar geen afspraken zijn gemaakt in de gedoogconstructie is hij oppositie en als zodanig niet meer en niet minder dan alle andere oppositiepartijen. Het vreemde is dat deze partijen niet verweten wordt eea niet gerealiseerd te hebben en de PVV wel.
Politiek, en dan vooral politiek in een meerpartijenstelsel zoals dat in Nederland bestaat, is een kwestie van onderhandelen. Voor iedereen geldt dat water bij de wijn gedaan moet worden. Ook de oppositie doet dat om andere zaken wel gedaan te krijgen. Minder van het een om het ander wel gerealiseerd te krijgen.
Verder is internet internet en als je de indruk krijgt dat ik boos ben krijg je niet de goede indruk. Meer teleurgesteld dat niet met feiten gediscussieerd wordt, óf met achterhaalde dingen (zoals dat knip-plak filmpje van Dion Graus. Het was al lang bekend dat hier de feiten op een grove manier verdraaid werden -zelfs het nos jouraal doet hieraan mee-, maar dát hoor je achteraf niet meer) óf door mensen uit te schelden. En dat vind ik bijzonder jammer.
En wat betreft die democratische partijstructuur: De structuur van de partij is voor mij minder van belang. In dit geval ben ik van mening dat een democratisch bestuur nog niet kan, ik denk dat dat meer kapot zou maken dan goed zou doen. Ook partijen met een meer democratische structuur hebben niet altijd de democratie in een hoog vaandel staan, kijk maar het referendum enkele jaren geleden over europa. Nederland stemde "nee" en de coalitie van dat moment dramde "ja" door met alle gevolgen van dien.
ik weet dat hij geen standaard partner is/was. geen onjuist geinformeerd persoon hier, ik zeg ook nergens dat hij partner is, alleen dat hij in de coalitie zat,
niet in welke vorm, ik heb het ook niet over nieuws en media gehad want de media is gewoon 1 grote telegraaf bende tegenwoordig met een erg hoog SBS6 gehalte die de boel graag naar hun hand zetten, eenzijdig belichten of idd soms zelf wel heel creatief knip en plakwerk toepassen om het nieuws maar dramatisch genoeg te krijgen.
dat er gescholden word is me nog niet opgevallen, ik heb zelf wel benoemd dat ik Wilders een onbeschofte kwast vind, maar let wel, vind, niet dat hij het is .
wat betreft mijn posts over wilders, ik heb hem dingen horen zeggen en zien schrijven, dingen waar hij keihard voor ging zogezegd en opeens is er stilte, of een tegenovergesteld geluid , maar wat me gewoon veel meer tegen staat is het meewaaien met wat de VVD en het CDA willen en dan opeens de stekker er uit trekken terwijl alles in kannen en kruiken was voor zover bekend.
ik geef trouwens ook de schuld niet direct aan Wilders, wat er nu gebeurt is is iets wat ik aan heb zien komen en wat het CDA en de VVD mag ik hopen toch ook wel hadden verwacht, niet zozeer dat het op dit moment op deze manier gebeurde , maar wel dat er een breekpunt zou komen.
de democratische structuur van de partij, ik heb hem even dik gedrukt in de quote, dat is nu precies wat ik bedoel, wat mij betreft is die partij gewoon nog lang niet klaar, hij had in de oppositie moeten blijven en eerst zijn eigen partij op orde hebben voordat je daadwerkelijk in welke vorm dan ook in de coalitie gaat zitten
en uiteindelijk is regeren inderdaad heel vaak telkens weer een compromis sluiten met je coalitiepartners en ja, dat dat uiteindelijk niet gelukt is nu, dat zeg ik niet met wijzend vingertje naar WIlders, maar naar drie partijen, VVD verwijt ik net zo goed van alles, CDA ook, maar ja ik kies niet voor het CDA, dus die verliezen niets aan me, de VVD wel, want ondanks dat ik de afgelopen malen rechts heb gestemd, blijft er momenteel niets rechts over wat vertrouwen wekt bij mij...
de politiek is een bende en de media helpt hier vrolijk aan mee