sallandval schreef:Ook dit is geen monster maar een mens. Hooguit zijn gedrag is monsterlijk. Als hij in een 'gewone' situatie was opgegroeid was het ook een gewoon iemand geworden maar zo is het niet gegaan waardoor hij blijkbaar behoorlijk geestesziek is geworden.
Wie zijn meest zieke fantasieën los laat op zo iemand draagt zelf bij aan het in stand houden van ellendige gedachten en gedragingen in de wereld. Want is wraak echt zoveel beter of nobeler dan een ander delict?
Gelukkig bestaat er een rechtssysteem dat niet op emoties is gebaseerd. Deze man komt nooit meer vrij; wat wil je nog meer?
'Hooguit zijn gedrag is monsterlijk'. Pardon? Mag jij vinden, maar ik vind dat wel heel minzaam benoemd, als ik even zo vrij mag zijn. Ik vind Robert M. inslecht. Ik vind hem vanwege zijn gruweldaden EN vanwege zijn hele (zieke) persoonlijkheid een monster. Ik ben niet van de wraak, totaal niet zelfs, maar dit soort 'mensen' horen niet meer in onze maatschappij. En wat mij betreft niet eens meer in een gevangenis, waar ik nog belasting voor moet betalen, gezien het feit dat ook dat geld kost. Ik hoop dat hij nooit meer vrij komt, maar feit blijft dat hij nog erg jong is.........20 jaar is zo voorbij. En dan? Een behandelingetje erbij? En dan? Want beter gaat hij niet meer worden, hoor.