Robert M wil meer begrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:25

sallandval schreef:
Ook dit is geen monster maar een mens. Hooguit zijn gedrag is monsterlijk. Als hij in een 'gewone' situatie was opgegroeid was het ook een gewoon iemand geworden maar zo is het niet gegaan waardoor hij blijkbaar behoorlijk geestesziek is geworden.

Wie zijn meest zieke fantasieën los laat op zo iemand draagt zelf bij aan het in stand houden van ellendige gedachten en gedragingen in de wereld. Want is wraak echt zoveel beter of nobeler dan een ander delict?

Gelukkig bestaat er een rechtssysteem dat niet op emoties is gebaseerd. Deze man komt nooit meer vrij; wat wil je nog meer?

'Hooguit zijn gedrag is monsterlijk'. Pardon? Mag jij vinden, maar ik vind dat wel heel minzaam benoemd, als ik even zo vrij mag zijn. Ik vind Robert M. inslecht. Ik vind hem vanwege zijn gruweldaden EN vanwege zijn hele (zieke) persoonlijkheid een monster. Ik ben niet van de wraak, totaal niet zelfs, maar dit soort 'mensen' horen niet meer in onze maatschappij. En wat mij betreft niet eens meer in een gevangenis, waar ik nog belasting voor moet betalen, gezien het feit dat ook dat geld kost. Ik hoop dat hij nooit meer vrij komt, maar feit blijft dat hij nog erg jong is.........20 jaar is zo voorbij. En dan? Een behandelingetje erbij? En dan? Want beter gaat hij niet meer worden, hoor.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:30

merel90 schreef:
sallandval schreef:
Ook dit is geen monster maar een mens. Hooguit zijn gedrag is monsterlijk. Als hij in een 'gewone' situatie was opgegroeid was het ook een gewoon iemand geworden maar zo is het niet gegaan waardoor hij blijkbaar behoorlijk geestesziek is geworden.

Dus jij gelooft dat hij puur zo is geworden door zijn verleden? Vind je dat hij er zelf ook niks aan kan doen hoe hij is en wat hij doet?

Jij stelt 3 hele verschillende vragen:
1. is zijn geestelijke toestand het gevolg van zijn opvoeding? Ach, je hebt nature en nurture. Wat bij hem de reden is van zijn geestelijke gesteldheid, zou ik niet kunnen beoordelen. Is het aangeboren? Of is het een resultaat van "slechte jeugd"? Of is het een combinatie van beiden geweest?
2. Kan hij er niets aan doen dat hij zo is? Ik denk dat dat inderdaad zo is. Nogmaals: resultaat van nature en/of nurture.
In de eerste twee vragen vraag je in feite of zijn karakter/ persoonlijkheid hem kan worden verweten/ toegerekend. Dat is eigenlijk een gekke vraag. Kan iemand er iets aan doen dat die psychopaat is?
3. Kan hij er niets aan doen dat hij zo gehandeld heeft? Dan hebben we het over toerekening en verwijtbaarheid als het gaat om zijn daden. Aangezien hij 20 jaar plus TBS heeft gekregen, wordt de daad hem wel degelijk verweten/toegerekend. Als hij volledig ontoerekeningsvatbaar zou zijn, zou hij geen 20 jaar gevangenisstraf gekregen hebben.

Als iemand de eerste en tweede vraag bevestigend beantwoordt, kan diegene de derde vraag nog steeds ontkennend beantwoorden zonder tegenstrijdig te zijn in zijn/ haar uitlatingen.

Het is geen keuze om als psychopaat geboren te worden. In die zin begrijp ik dat mensen redeneren in de zin van "hij kan er niks aan doen dat hij zo is".

Dat neemt niet weg dat ie gruweldaden heeft gepleegd: dat zijn geestelijke ziekte in combinatie met pedofilie een enorme ravage aan heeft gericht. En dat het logisch is dat mensen in het algemeen geen begrip voor zo iemand kunnen opbrengen, en hem een monster willen noemen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:49

Dromen schreef:
Hoe kan de doodstraf nu duurder zijn dan levenslang? Een kogel, duurder hoeft het niet te zijn.

Dat is al meerdere keren uitgelegd. Omdat een ter dood veroordeelde (logischerwijs) elke poging aanpakt het te voorkomen, dus hoger beroep, hoge raad, hof voor de rechten van de mens als het moet. Dat kost goud geld. Bovendien wordt de datum van sterven altijd vrij ver in de toekomst gepland in verband met mogelijk nieuw bewijs of nieuwe onderzoekstechnieken; tenslotte moet wel 100% zeker zijn dat iemand écht de dader is. Het is niet ongewoon dat iemand 10 jaar lang in de dodencel zit.

Ik heb hier nu al 3 mensen iets zien roepen over belastingen die betaald moeten worden voor iemand als Robert M. - hebben diegenen dan toevallig ook een alternatief? Anders vind ik het een beetje zinloos geschop..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 19:10

DaniBanani schreef:
Dromen schreef:
Hoe kan de doodstraf nu duurder zijn dan levenslang? Een kogel, duurder hoeft het niet te zijn.

Dat is al meerdere keren uitgelegd. Omdat een ter dood veroordeelde (logischerwijs) elke poging aanpakt het te voorkomen, dus hoger beroep, hoge raad, hof voor de rechten van de mens als het moet. Dat kost goud geld. Bovendien wordt de datum van sterven altijd vrij ver in de toekomst gepland in verband met mogelijk nieuw bewijs of nieuwe onderzoekstechnieken; tenslotte moet wel 100% zeker zijn dat iemand écht de dader is. Het is niet ongewoon dat iemand 10 jaar lang in de dodencel zit.

Ik heb hier nu al 3 mensen iets zien roepen over belastingen die betaald moeten worden voor iemand als Robert M. - hebben diegenen dan toevallig ook een alternatief? Anders vind ik het een beetje zinloos geschop..

Nogmaals dat is een Amerika verhaal, wij hebben geen jury rechtbank (alhoewel die met hem wel eensluidend zouden zijn)

Het alternatief bestaat hier helaas niet

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:53

merel90 schreef:
sallandval schreef:

Dus jij gelooft dat hij puur zo is geworden door zijn verleden? Vind je dat hij er zelf ook niks aan kan doen hoe hij is en wat hij doet?

Nee hoor, dat denk ik niet en dat zeg ik ook niet.

Ik zeg wel dat hij niet als een 'monster' geboren is maar gewoon als een normale mensenbaby. Ergens 'along the way' is er het een en ander gebeurd waardoor de situatie zo ver gekomen is. Een mens gaat geen monsterlijk gedrag vertonen zonder reden, en die reden is nooit alleen maar.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:11

Twiggy2008 schreef:
'Hooguit zijn gedrag is monsterlijk'. Pardon? Mag jij vinden, maar ik vind dat wel heel minzaam benoemd, als ik even zo vrij mag zijn. Ik vind Robert M. inslecht. Ik vind hem vanwege zijn gruweldaden EN vanwege zijn hele (zieke) persoonlijkheid een monster.

Wat heb je er aan om zo iemand een monster te vinden? Maakt het dat voor jou minder erg om hem te haten? En wanneer vindt de transformatie dan plaats dat zo iemand van mens monster wordt denk je? De aanleg van zedendelinquent gedrag ligt vaak ergens rond het 3e levensjaar. Is een kleuter met delinquente aanleg dan al een monsterkind? Of wordt pas monster bij de eerste sexuele gedachte ergens tussen zijn 5e en 10e? Of als de gedachten dwangmatig worden laten we zeggen ergens tussen de 12 en de 15, of bij de eerste (dwang) handeling? Of pas als hij volwassen is?

En wie valt er dan nog meer buiten de menselijkheid zoals je impliceert met de aanhalingstekens bij 'mensen'? Pedofielen? Pedosexuelen? Mensen met dwanggedachten? Mensen met dwanghandelingen? Andere (sexuele) afwijkingen? Geestesziekten?

Citaat:
Ik ben niet van de wraak, totaal niet zelfs, maar dit soort 'mensen' horen niet meer in onze maatschappij. En wat mij betreft niet eens meer in een gevangenis, waar ik nog belasting voor moet betalen, gezien het feit dat ook dat geld kost. Ik hoop dat hij nooit meer vrij komt, maar feit blijft dat hij nog erg jong is.........20 jaar is zo voorbij. En dan? Een behandelingetje erbij? En dan? Want beter gaat hij niet meer worden, hoor.

Als er ook maar enige kans bestaat op recidive staat TBS gelijk aan levenslang. Dat is ook de reden dat men altijd probeert onder TBS uit te komen. Er hangt geen tijdslimiet aan en die is er dan ook niet. Je komt weer vrij als de hulpverleners denken dat je genezen bent. Bij zo iemand als dit gaat die dag niet komen, zelf niet al zou hij wel genezen (wat ik niet geloof trouwens).

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:44

Mee eens

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:08

Sallandval, haten doe ik hem helemaal niet, hoor, nee, ik walg alleen maar van zijn daden, maar ook van wat ik van hem mee heb gekregen via de media. Hij lijkt me ijskoud en berekenend. Het is meer dat je daar bij stil staat als je nietsvermoedend de radio aan hebt en ineens de nieuwsberichten hierover langs hoort komen. Dan walg ik echt van zo iemand en het maakt me weer even alert op wat voor vreselijke mensen er rondlopen. Haten, ik denk dat je dan meer met iemand bezig ben, denk je ook niet? Ik haat niemand, maar ik kan iemand wel enorm afkeuren en dan heb ik het over mensen met inslecht gedrag, die dat echt niet zomaar gaan veranderen. We hebben het hier over Robert M en jij komt met allerlei voorbeelden, waar ik dan op in moet gaan? Hmmmmm, waarom zou ik dat doen? Ik heb niets tegen geesteszieken, want dat is nogal een ruim begrip, nietwaar? Het gaat hier om Robert M en zijn wandaden. Daar heb ik geen enkel goed woord voor over. Hij is inslecht, dat is mijn mening. Zo'n persoon mag nooit meer in deze maatschappij komen. Dat lijkt me toch duidelijk of moet ik je nog uitleggen waarom ik dat vind? Een kerel die zijn handen niet van kinderen wil en kan afhouden, ze bewust beschadigd dus, mag wegblijven. Meer hoef ik er niet over te zeggen, lijkt me duidelijk.

Bij TBS ben ik altijd bang, dat na jaren, zo'n gast een weekendje weg mag en weer slachtoffers maakt. Dat lees je toch iets te vaak. Vandaar mijn 'angst'..... Ik vind dat deze man opgesloten dient te worden en echt nooit meer naar buiten gelaten mag worden. Dat lijkt me wel het minste wat je kunt doen voor onze maatschappij.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:08

Ach, mijn kleine voorraad haat is al voor anderen gereserveerd?

Waarom zou ik iemand willen haten die ik nog nooit gezien heb, en die mij persoonlijk niets heeft aangedaan?

Robert M. is wel een grote bedreiging voor alle kinderen in zijn omgeving en zal dat blijven, dus moeten die tegen hem beschermd worden.

Maar ik vraag me nog steeds af of het wel hij alleen was hoor, dat hele verhaal rond die Erwin R. en Drent klopt in mijn ogen ook van geen kanten... slaapfeestjes...

Ik vind het heel gek dat alle schuld nu op M. wordt geschoven, terwijl er toch op zijn minst aanwijzingen zijn, dat er hier een verband bestaat tussen een directeur met hoogstwaarschijnlijk een pedomisstap in zijn verleden, waar nooit een zaak van is gemaakt, en 2! pedofiele medewerkers op zijn kinderdagverblijf, én slaapfeestjes, notabene in het huis van die directeur. :x :?

Ik hoop ook dat justitie er een paar uurtjes in steekt om de computercontacten van M. na te pluizen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:10

Citaat:
De aanleg van zedendelinquent gedrag ligt vaak ergens rond het 3e levensjaar. Is een kleuter met delinquente aanleg dan al een monsterkind? Of wordt pas monster bij de eerste sexuele gedachte ergens tussen zijn 5e en 10e? Of als de gedachten dwangmatig worden laten we zeggen ergens tussen de 12 en de 15, of bij de eerste (dwang) handeling? Of pas als hij volwassen is?

Ik vraag me af in hoeverre je dit kunt stellen.

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:45

ik heb nog wel een idee gewoon net als bij de paarden, haal zijn ballen er maar af, dat is denk ik heel goedkoop, want dan kun je hem ook weer in de maatschappij ``los`` laten.......

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:06

Kreef schreef:
ik heb nog wel een idee gewoon net als bij de paarden, haal zijn ballen er maar af, dat is denk ik heel goedkoop, want dan kun je hem ook weer in de maatschappij ``los`` laten.......

Lijkt me een prima plan. Waarom mag het bij paarden en andere dieren wel en niet bij zo'n beest als Robert M.? Eigenlijk best raar......

Vjestagirl

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:15

Omdat mensen geen dieren zijn. En voor de wet staan mensen nogsteeds boven dieren.

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:44

Vjestagirl schreef:
Omdat mensen geen dieren zijn. En voor de wet staan mensen nogsteeds boven dieren.

is robert een mens dan?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:53

Ja

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:55

Kreef schreef:

Hier los je niets mee op.. En hij kan dan dus ook niet veilig in de maatschappij worden losgelaten. Ook zonder ballen zijn dit soort mensen in staat tot verschrikkelijke dingen hoor, door castratie haal je het probleem echt niet weg.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:07

mee eens. Sterker nog: in het verleden is dat vaak genoeg geprobeerd. Nu ook nog (sommige mannen willen zélf graag chemisch gecastreerd worden om van het probleem af te komen). Helaas helpt het vaak niet. Zoals ik al eerder aangaf gaat het om dwanghandelingen/ compulsies, niet om een vrijwillige keuze. Vergelijk het met verslaving. Het heeft erg weinig (zo niet niets) met voortplantingsdrang te maken. Zelfs met een amputatie blijven er nog genoeg afschuwelijke handelingen over.

Als er een pilletje of operatie was om mensen van bijvoorbeeld hun eetverslaving af te helpen waren daar vast al heel wat mensen miljonair mee geworden. Helaas helpen zelfs extreme maatregelen als maagoperaties lang niet altijd.

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:11

Vjestagirl schreef:
Ja

misschien zei je wel wat anders als je zelf een kind had waar hij aan had gezeten,[ik kan me dat levendig voorstellen omdat ik zelf 2 kinderen heb, laten ze daar niet aankomen].

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:14

sallandval schreef:
mee eens. Sterker nog: in het verleden is dat vaak genoeg geprobeerd. Nu ook nog (sommige mannen willen zélf graag chemisch gecastreerd worden om van het probleem af te komen). Helaas helpt het vaak niet. Zoals ik al eerder aangaf gaat het om dwanghandelingen/ compulsies, niet om een vrijwillige keuze. Vergelijk het met verslaving. Het heeft erg weinig (zo niet niets) met voortplantingsdrang te maken. Zelfs met een amputatie blijven er nog genoeg afschuwelijke handelingen over.

Als er een pilletje of operatie was om mensen van bijvoorbeeld hun eetverslaving af te helpen waren daar vast al heel wat mensen miljonair mee geworden. Helaas helpen zelfs extreme maatregelen als maagoperaties lang niet altijd.

ik las van de week een artikel[volgens mij in de telegraaf]en daar stond in dat er verschillende mannen chemisch gecastereerd waren en dat dat goed ging

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 07:59

Kreef schreef:
Vjestagirl schreef:
Ja

misschien zei je wel wat anders als je zelf een kind had waar hij aan had gezeten,[ik kan me dat levendig voorstellen omdat ik zelf 2 kinderen heb, laten ze daar niet aankomen].

Waarom de een hem nog als mens beschouwt en de ander niet, is al aan de orde gekomen. Dat de een hem als de mens beschouwt en de ander niet, is een gegeven. Dat de een vindt dat dat te maken heeft met het wel of niet hebben van kinderen en de ander vindt dat dat er niet toe doet, is ook al besproken. Laten we ons daarbij neerleggen.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:49

Robert M. krijgt straf. De ouders een schadevergoeding waar de belastingbetaler
weer voor op mag draaien .......... maar........

WIE……
…. gaven opdracht aan de verdachten die nu terecht staan?

…. faciliteerden de gelegenheden, waar “klanten” baby’s en peuters konden misbruiken?

…. waren de kindermisbruikers die € 10.000,- of zelfs meer betaalden om aan hun perverse gerief te komen?

…. chanteren hooggeplaatsten om met name via Justitie de Nederlandse maatschappij compleet naar hun hand te zetten?

…. binnen Justitie en politie durven er vanaf nu eens massaal te lekken als een vergiet en de hele dampende rotzooi op straat te gooien, zodat we de bende rigoreus kunnen opruimen??

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:17

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:46

Ulissa, kun je misschien iets duidelijker zijn, ik kan er namelijk geen touw aan vastknopen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:50

Ulissa schreef:
Drent zijn moeder was de Astrologe Lenie Drent die Neelie Smit Kroes van advies voorzag.

Het is een ons kent ons verhaal.

http://www.kloptdatwel.nl/2011/05/28/ne ... arzeggers/

Het zijn wel allemaal geruchten. Maar stel dat Neelie contact had met de moeder van Drent, nou en? Wat maakt dat uit? Nu lijkt het net, of Neelie met dit misbruik te maken heeft. Ik zie van deze link totaal het nut niet in.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:38

Laatst bijgewerkt door Ulissa op 10-04-12 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt