De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Nadir

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:07

Ik kan niet vinden hoe de docu heet? Dan zet ik m op mijn lijstje.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:13

Waar is deze te zien?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 17:27

Raamzicht schreef:
Waar is deze te zien?

Netflix. The disappearence of Madeleine Mc Cann

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-19 17:28

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:27

Jammer wij hebben videoland geen Netflix

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 12:58

Gekeken t/m deel 3. Dat het onderzoek kantelde en de honden in beeld kwamen. Indrukwekkend

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:37

Babootje schreef:
Gekeken t/m deel 3. Dat het onderzoek kantelde en de honden in beeld kwamen. Indrukwekkend

Ik ben heel benieuwd, wil m zeker gaan kijken!
Ik heb dit nooit echt gevolgd, ik was toen nog maar 10 jaar, maar tegenwoordig vind ik dit soort zaken fascinerend.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:48

Ik ben ook aan het kijken, zit pas op deel 2
Ik ben blij te zien dat Amaral er aan mee werkt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:08

Ik las juist een reactie van iemand op iemand die dacht dat de ouders erachter zaten, om de docu maar eens te bekijken want dan zou ze zien dat het niet de ouders zijn. Maar wat jullie zeggen klinkt wel veel belovend. Ik wacht nog even met kijken tot jullie hem hebben gezien!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:15

Al de docu zo het zo speelt dat de ouders er niet achter zaten is het een waardeloze docu. Ze kunnen het hooguit in het midden laten. Had die persoon alles gezien?

Het eerste wat naar voren komt is dat ze door het raam gehaald zou zijn. Je ziet echt wel iemand een raam in gaan als je daar in de buurt verblijft, het was geen achterafje ofzo, en bovendien waren er helemaal geen sporen die daar op wezen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 14:57

Inhet begin wordt vooral het verhaal van de ouders verteld. Maar vanaf deel 3 pact of silence gaat t beeld kantelen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:19

Het is onbegrijpelijk dat Murat person of interest werd alleen omdat iemand iets suggereerde gewoon omdat hij er was. Hij vertaalde. Hij gaf geen info aan de politie zoals de persoon in die UK zaak. Schitterend rookgordijn, dat wel. Zoals zoveel andere die ongetwijfeld voorbij gaan komen.

Ze hadden zich ook wel kunnen verdiepen in uitspraak van dingen. Miegwel, voor Miguel, je kon me oprapen.

Ik wil jullie er op wijzen dat er een groot verschil was met hoe de pers (tabloids) het in het buitenland oppakten, met de britse bronnen en het nieuws hier in Portugal, dat de McCanns niet onder controle hadden behalve als ze hun kop op de TV hadden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:22

De britse labs hebben het DNA na het geven van andere uitslag dan het voorlopige rapport, handig genoeg vernietigd. Hoe kan dat stomme wijf beweren dat ze het jaren later ergens heen heeft gestuurd?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 18:23

Zover ben ik nog niet in de docu (maar ik kan t me nog herinneren).

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:32

Er is ook nooit beweerd dat de honden als bewijs kunnen aangedragen op zich.

Ik vind het erg irritant dat het portugees van de woordvoerder werd afgekapt toen Kate en Gerry uit het verhoor kwamen. Ik kan dat namelijk wel verstaan en ze kapten het precies af waar hij ging beginnen bij welke conclusie er getrokken was.

Voor de rest veel te veel pro ouders aan het woord. Alsof zeggen dat ze onschuldig zijn, een bewijs is voor wat dan ook.
Nee, ik zit me regelmatig te ergeren. Maar nogmaals, blij dat Amaral het gewaagd heeft om er aan mee te doen. Die kon ook mooi uitleggen dat er helemaal niet tegen Kate is gezegd dat ze minder straf zou krijgen als ze maar zou bekennen, maar dat er verschil in straffen is voor een en ander.

Vastgrijpen aan strohalmen? Het is vrij normaal om de ouders te verdenken.
Ze laten helemaal uit beeld hoe de McCanns diet hele circus met rookgordijnen hebben opgezet. Gelukkig heeft Amaral dat wel gezegd, maar dat kostte hem zijn baan. En niemand steunde hem volgens hen? Het hele land stond achter hem.

Getver de getver de getver.
Toerisme erbij betrekken? Ik geloof mijn oren gewoon niet.

De politie heeft nooit veel vrij gelaten over de zaak. De media heeft van alles in zitten vullen en nu heeft de politie zogenaamd iets fout gedaan?

Ik zit al de hele dag te kijken...

Wat een idioterie, wat een idioterie. Hou maar vooral vast aan ontvoering. Rot in hel, k u t controlerend stel.
En ze doen alsof er beweerd wordt dat ze haar vermoord hebben, het gaat om het om de tuin leiden van de politie en laten verdwijnen van een lijk. Dat is waar Kate van beschuldigd werd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:53

Volgende circus, de sightings. Wil ik dit allemaal nog zien?

De sighting van Jane als zogenaamd "enige echte bewijs"? Denk je echt dat als iemand een kind steelt, een straat in een toeristisch dorp door gaat lopen?
Ik heb geen woorden die door de bokt censuur komen om te beschrijven wat ik van de docu vind.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:42

Ook leuk die tijdslijn die door de mc cann groep steeds werd aangepast en al die verschillende verklaringen hoe vaak en hoe ze bij de kinderen gingen kijken...

Daarnaast ik blijf erbij welke ouder laat zijn jonge kind alleen in een appartement en gaat zelf lekker eten....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 11:37

Terwijl er gewoon babysit service was....

De docu doet, naast duidelijke, ook hele subtiele dingen in het voordeel van de ouders.
Ik heb al eerder genoemd dat wat de politie woordvoerder zei toen ze na verhoor naar buiten kwam, op een cruciaal punt werd afgehakt.
Nu kom ik de oproep van Kate tegen voor de hotline, waar ze precies op het moment waar deskundigen aan onbewuste mimiek en lichaamstaal kunnen zien dat mensen het niet eens zijn met wat ze zeggen/liegen/het tegengestelde waar is, haar niet in beeld hebben, maar er omheen wel... Het viel me op,omdat ik op dat moment zat te wachten.
Dit is gewoon manipulatie.

Overigens moet ik ze nageven dat ze tenminste wel Murat en de rus enzo zelf aan het woord laten om un kant te vertellen. Maar ze doen meer hun best om Kate en Gerry heiliger dan de paus te doen over komen met verklaringen die feitelijk er niet toe doen.

Die metodo 3 gozer is trouwens stinkend rijk van ze geworden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:10

Oja, die zaak van Joana als ongeloofwaardig bestempelen omdat Amaral betrokken was.
Er was nog een zaak, van een meisje dat zogenaamd verdwenen was op de markt. Oma had schoentjes gekocht en gedaan alsof ze haar ter plekke kwijt was geraakt. Bleek later dat kind mishandeld was met een heet strijkijzer omdat ze naar haar moeder wilde en overleden aan de gevolgen. Ze is in de rivier gedumped waar ze dagen later gevonden is. Deze oma heeft oproepen gedaan op TV met krokodille tranen om het kind te vinden, terwijl ze wist dat ze dood was.
Dit geval komt natuurlijk niet aan bod, want in het noorden en Amaral was er niet toevallig bij betrokken.
Maar het laat zien waar mensen toe in staat zijn om te proberen te verbergen wat ze hebben gedaan.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 18-03-19 12:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 12:16

Lusitana schreef:
Vastgrijpen aan strohalmen? Het is vrij normaal om de ouders te verdenken.
Ze laten helemaal uit beeld hoe de McCanns diet hele circus met rookgordijnen hebben opgezet. Gelukkig heeft Amaral dat wel gezegd, maar dat kostte hem zijn baan. En niemand steunde hem volgens hen? Het hele land stond achter hem.

Getver de getver de getver.
Toerisme erbij betrekken? Ik geloof mijn oren gewoon niet.

De politie heeft nooit veel vrij gelaten over de zaak. De media heeft van alles in zitten vullen en nu heeft de politie zogenaamd iets fout gedaan?

Ik zit al de hele dag te kijken...

Wat een idioterie, wat een idioterie. Hou maar vooral vast aan ontvoering. Rot in hel, k u t controlerend stel.
En ze doen alsof er beweerd wordt dat ze haar vermoord hebben, het gaat om het om de tuin leiden van de politie en laten verdwijnen van een lijk. Dat is waar Kate van beschuldigd werd.

Mee eens. Ik vind de docu ook vanaf deel 4 oid ook veel te veel pro Mc Cann worden. Heel vreemd ook dat over het verdwijnen van het DNA materiaal helemaal niets meer wordt gezegd. Er was toch heel wat materiaal maar er is niets meer. Gewoon verdwenen uit de FSS laboratoria.

Nog niets gezien over de verklaringen van de Gapars. Die zitten toch gewoon in de PJ dossiers. Of komt dat nog?

En dat de Smiths hun verklaring over dat ze Gerry hadden gezien die avond later introkken staat me niet meer zo bij. Is dat wel zo? Hij wordt niet aan het woord gelaten.

Staat me ook nog bij dat bewezen is dat die McCann detectives mensen omkochten voor Sightings van Madeleine.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:22

Voor mensen als wij die veel meer weten, is de docu lachwekkend uiteindelijk. Heel veel is er weggelaten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 12:23

Laatst bijgewerkt door Babootje op 18-03-19 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 12:24

Die pedofielen beschuldiging waar maar heel kort in het kader van social media naar wordt verwezen, komt wel daar vandaan. Nu lijkt het of mensen zomaar zonder grond kwetsend waren. Wordt niet over de vrienden gezegd? De verdenkingen naar Payne en Russel die er waren?
De verklaring van de maatschappelijk werkster die Payne in het kader van haar werk (child abuse) al eens was tegen gekomen miste ik ook al.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:38

Lekkere check op de slapende kinderen ook wel als je verdorie niet eens de kamer is gaat. Dit terzijde maar wordt nu weer boven.

Wat me irriteert is de enorme ruis die om alles heen zit, er wordt van alles bij gehaald dat amper of niet relevant is. Vooral de Amerikaanse bijdragen zijn nutteloos en van die prietser en zijn vrouw.

Voor mij is er een ding belangrijk. Honden liegen niet, mensen wel.
Ze lieten trouwens ook heel handig weg dat er een spoor naar de kerk ging. Waar ze vervolgens niet inmochten.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:32

Naja, als ik dit van jullie allemaal zo lees ga ik de docu toch maar niet bekijken. Dan kan ik beter iets nuttigs met mijn tijd doen :D