Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:31

Ik vind het extreem vervelend voor hem en de familie, maar gisteren leek het wel alsof er geen ander nieuws meer was, zelfs extra nieuwsuitzendingen waarin ze eigenlijk helemaal geen nieuws hadden...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:20

xNK schreef:
MamboBeach schreef:
Jee, een vermiste...

Ik las eerst jeej van blij :o

Maar inderdaad ook mijn reactie, pff wat een gedoe daar in Oostenrijk :(:)

Zo bedoel ik het niet hoor. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:27

Eindelijk duidelijkheid over waar hij heeft geskied. Ja toch offpiste met waarschuwing 4...

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:28

Joolien schreef:
Eindelijk duidelijkheid over waar hij heeft geskied. Ja toch offpiste met waarschuwing 4...

Uuuh.. dat was al die tijd al bekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:30

Blanket schreef:
Joolien schreef:

Uuuh.. dat was al die tijd al bekend?

Er werd later gezegd dat hij niet off piste was gegaan.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:44

MamboBeach schreef:
Zo bedoel ik het niet hoor. ;)

Nee begreep ik! :)
Las even de zin overnieuw, vond het zo raar klinken :P

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:45

Joolien schreef:
Joolien schreef:

Er werd later gezegd dat hij niet off piste was gegaan.

Er is alle tijd bekend geweest dat hij off-piste was gegaan hoor :)

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:34

Ik vermoed dat de hele familie de kans krijgt om afscheid te nemen. Hij heeft geen schedelbasisfractuur, geen verwondingen aan zijn lichaam en geen zwellingen in zijn hoofd. Ik vermoed dus te veel zuurstoftekort. Triest voor zijn familie, maar blijf het ongelooflijk stom van hem vinden dat hij off-piste gaat met een lawinewaarschuwing van 4!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:36

:roll: Pfffffffffffffff...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:36

Billy schreef:
Uit de Telegraaf Uit het artikel Skivriend prins was Moosbrugger:
Citaat:
In Lech wordt ook benadrukt dat het een misverstand is dat het skiduo zich buiten de gebaande pistes heeft gewaagd. De tocht ging over een zogenaamde ongeprepareerde sneeuwroute, die ten tijde van het ongeluk ook nog niet gesloten was. ,,Anders hadden de twee zich zeker niet op die helling gewaagd. Vooral prins Friso staat bekend als bekwaam maar voorzichtig skiër. Zeker niet roekeloos,” aldus een goed ingevoerde inwoner van Lech.

Voor alle eigen schuld dikkebulters.......

en voor polivy, er is nu officieel verklaard dat de prins een helm droeg:
Uit de Telegraaf:
Prins droeg helm AMSTERDAM - Prins Friso had ten tijde van het ongeluk een helm op.

Dat zei de baas van de VVV in Lech tegenover de NOS.

Het was al bekend dat hij geen veiligheidsysteem droeg. Wel een zender zodat de reddingsdiensten hem wisten te vinden onder de sneeuw. Een vriend van hem die erbij was had een hulpmiddel dat werkt als een airbag.

De officier van justitie in Feldkirch heeft een gerechtelijk onderzoek ingesteld naar de toedracht van het ongeluk. Justitie benadrukte dat het onderzoek routine is.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:38

Roosch schreef:
franka75 schreef:
Ik zeg dat tie het niet red, gewoon een gevoel. ik hoorde trouwens ook een hele groffe fout vanmiddag de kinderen van hem en mabel werden johanna en marije genoemd terwijl dat louana en zaria zijn.
Ik zou het heel erg vinden maar hij heeft gewoon erg weinig kans

Waar baseer je dat op?

gewoon een gevoel ik weet het niet maar de berichten en het gezicht van mabel ook nu vanmiddag laten zien dat het gewoon erg ernstig is

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:42

Lauren_ schreef:
Ik vermoed dat de hele familie de kans krijgt om afscheid te nemen. Hij heeft geen schedelbasisfractuur, geen verwondingen aan zijn lichaam en geen zwellingen in zijn hoofd. Ik vermoed dus te veel zuurstoftekort. Triest voor zijn familie, maar blijf het ongelooflijk stom van hem vinden dat hij off-piste gaat met een lawinewaarschuwing van 4!

Oke... is het gek als ik zeg dat jij denkt dat ie dood gaat?? Jij loopt wel eventje heel ver op de feiten vooruit he..

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:43

@Billy. Ah, super thanks. Gelukkig! :j (al is een baas van een VVV natuurlijk ook best vaag :D Maar laten we er maar vanuit gaan dat het klopt :D)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:44

Lauren_, ik vind dat wel ver gaan hoor. Ik denk trouwens dat als het echt einde oefening was geweest zijn familie veel sneller al naar het ziekenhuis was gegaan :j

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:50

tis geen snelle actie geweest maar om dan ook nog eens domme pech te hebben

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:00

Lauren_ schreef:

Tis maar goed dat de gemiddelde bokkers geen dokters zijn..we zouden snel doodverklaard worden met zijn allen. :')

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:00

gekvanfleur schreef:
Lauren_ schreef:

Tis maar goed dat de gemiddelde bokkers geen dokters zijn..we zouden snel doodverklaard worden met zijn allen. :')

:') :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:07

eerlijk gezegd denk ik ook wel dat t best wel eens slecht af kan lopen met prins friso al hoop ik zowel voor zijn familie als vrouw en kinderen dat hij er wel helemaal goed doorheen komt

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:18

Ik hoop ook dat ik het mis heb. Maar ook ik heb het gevoel dat hij niet meer bij komt. Daarom nu zo in leven houden voor het afscheid.
Maar hoop met heel mijn hart dat ik het fout heb.
Vooral voor zijn kindjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:20

Ze moeten nog 1 dag wachten om te kijken of de hersenen schade hebben opgelopen, dus of er vocht of het vlies beschadigd is...In de tussentijd houden ze hem onder narcose om hem rustig te houden en de hersenfuncties nihil te houden..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:22

Het zou vreselijk zijn voor zijn kinderen, vrouw maar ook Beatrix.. Je kind/zoon te verliezen lijkt me zo onnatuurlijk. Ook voor iets wat niet nodig geweest zou zijn, maarja dat is wel vaker het geval. Ik hoop maar dat het toch nog goed afloopt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:43

Is mijn gevoel ook hoor, en ik hoop dat mijn gevoel ernaast zit. Is compleet niet medisch of feitelijk onderbouwt, puur alleen gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:47

Ik denk dat hoe langer het zo voortduurt hoe meer mensen dat gevoel krijgen.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:49

dr is nu weer een extra nieuwsuitzending op rtl4 hier over!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:53

schrikdraad schreef:
Ik hoop ook dat ik het mis heb. Maar ook ik heb het gevoel dat hij niet meer bij komt. Daarom nu zo in leven houden voor het afscheid.
Maar hoop met heel mijn hart dat ik het fout heb.
Vooral voor zijn kindjes.

Maar waarom dan in leven houden en het afscheid uitstellen en broers op afstand houden terwijl de hele familie inmiddels aanwezig is? Die redenatie kan ik niet volgen. Dat dit het medisch protocol is dat wordt gevolgd bij dit soort trauma kan ik volgen.

Maar ik deel je zorgen en hoop dat de prins dit mag overleven en op een waardige manier.