Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vala schreef:Ik begrijp niet dat er 31 pagina's dscussie kunnen zijn over dat er een matador gesloopt wordt door een stier. De matador plaagt de stier en de stier krijgt de matador te pakken. Big deal.
En idd, stierenvechten is bedoeld om de stier bewust martelen en te doden en als matador te laten zien dat je de stier kunt bedwingen. Had deze matador effe pech...
En ik geloof niet dat een groot gedeelte van bokt expres zijn paard martelt en zeker niet doodmaakt. Das dus even een groot verschil he, bewust kwaad doen of misschien onbewust niet altijd alles goed doen.
Vala schreef:En ik geloof niet dat een groot gedeelte van bokt expres zijn paard martelt en zeker niet doodmaakt. Das dus even een groot verschil he, bewust kwaad doen of misschien onbewust niet altijd alles goed doen.
Marcella_e schreef:Ga dan de discussie met de betreffende mensen per PB aan. het gaat hier om een stier en niet over bitten en sporen. Omdat iemand met een bit of spoor rijdt hoeft dat niet te bekenen dat ze meteen respectloos tegen over dieren staan en dat is met stierenvechten wel het geval. Expres beesten laten lijden en doden voor publiek
Huertecilla schreef:Groot verschil? Voor het dier niet.
Mishandeling zonder erbij/over na te denken dat het ethisch niet acceptabel is, is een diskwalificatie wegens gebrek aan kennis, inzicht en/of empathisch vermogen, geen excuus![]()
Ik zal het hier verder bij laten, doch het topic onthouden en er naar linken als er weer eens wat over een ´ongelukkige momentopname´ of een´dodelijk ongeluk door weigerend paard´ voorbij komt.
Eva_D schreef:Weetje wat ik zo krom vind.
Mensen die dan met argumenten aan komen wat er allemaal nog meer zielig is.
Prima allemaal, maar als alle paarden en koeien en weet ik het allemaal hier zielig zijn,
praat dat toch alsnog geen ander leed goed? Of het nou erger minder erg of gelijk is.
Blue_Eyes schreef:Ja - dus hier krijgen we het gelijk, de patstelling![]()
Het leed van de stier praat dus ook het leed van de matador niet goed. Dus waarom wensen we deze man allerlei sadistische dingen toe in dit topic? Het is onvergelijkbaar
Huertecilla schreef:Diablo schreef:Mwah, bloeddorst......maar iemand die moedwillig een dier zó martelt, mag ook van mij eens voelen hoe dat is. Zo goed dan?
Mee eens.
Laat iedereen die met een bit en sporen rijdt dat maar eens ervaren ja.
Idem een leven in een kist, oeps; box.
Marjoow schreef:Mijn hemel. Word hier nu serieus STIERENGEVECHTEN vergeleken met PAARDRIJDEN?? Mijn mond valt open van verbazing, werkelijkwaar!
Ik maak ook idd elke keer nadat ik heb gereden mijn paard af....