Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:33

Needje

Re: Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:10

Zulke mensen mogen ze van mij net zo straffen als dat ze in Engeland nu doen met de plunderaars.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:19

Heel raar eigenlijk, maar ik kan het nog altijd niet bevatten... Ik keek écht zo uit naar pkp, al van de zondag dat het vorig jaar stopte! En nu is het over, er zijn doden en gewonden, jeetje zoiets gebeurt normaal ver van je bed, hoor je op de radio/tv en nu was je er zelf gewoon.. Het is zo raar gevoel, idee,... :s

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:46

Kan ik goed begrijpen LauEef,... het doet in mijn ogen ook écht heel Amerikaans aan zoals het weer toesloeg op PP. En zeker als je er dan nog tussen staat!
Vraag me ook af wanneer we de eerste serieuze orkaan krijgen in de Benelux,...

Erg sneu die dieven maar zoiets is natuurlijk te verwachten.
Hoe hartelijk sommige mensen helpen en een warm onderkomen bieden net na 't tragische gebeuren,... hoe triest zijn dan die dieven,... maarja... tegenwoordig heb je overal mensen voor -O-

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:20

Ik blijf er ook een raar gevoel over houden.
Net alsof de dag in twee volledig verschillende delen kan opdelen. Voor en na. En je gevoelens zijn zowat tegenovergesteld. Zo gelukkig en vol verwachting voordien, zo verslagen nadien.

Ik weet vooral nog perfect dat ik die ingestorte tent zag en die omgevallen boom op bijna hetzelfde moment en gewoon zeker wist dat er doden gevallen waren. Instinctief.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:38

Ik heb er ook slecht van geslapen vannacht.
Ben er maar uit gekomen, en heb zitten schrijven. Het heeft me enorm geholpen om het allemaal op papier te zetten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:07

Blijft bij je he? Ik heb vannacht wel goed geslapen....maar ik was gisteren aan het eind van de dag ook helemaal stuk. Wel nog steeds hoofdpijn....

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:19

mensen, ik heb ondertussen 7 verschillende namen van slachtoffers gehoord %)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:26

Jeetje worden de mensen nog bestolen ook. Die dieven zullen waarschijnlijk al van plan zijn geweest om spullen te jatten maar hebben waarschijnlijk nu sneller hun slag kunnen slaan en vooral ook veel meer buit gemaakt omdat iedereen schuilde. Zit me nu af te vragen of er iemand de spullen van de verongelukte mensen ophaalt.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:31

Bah, wordt niet goed van zulke mensen, hebben die helemaal geen greintje gevoel in hun donder meer dan.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:43

was te verwachten. laatste festival waar ik was zijn hele kampeervlakken stelselmatig leeggeroofd, vaak terwijl de mensen er in lagen te slapen. er zijn ook bandjes afgesneden en nog niet ingewisselde kaartjes gejat. Volgende dag was er een ravage van leeggetrokken portefeuilles etc. op ander festival er is een bende van 40 roemenen opgepakt(200 foons, 800 MP3 spelers en bijna 200.000€ contanten)hier wat wat Azerbeidzjanlieden, roemenen en nog wat loslopend volk (ogenschijnlijk blikjes verzamelen voor statiegeld, maar kampen ingaan en dan blikjes laten liggen en in tenten kijken en auto's proberen om te zien of ze afgesloten zijn) hebben vaak zelf gewoon een bandje. wat ze daar kunnen jatten compenseert dat makkelijk

voor dit misselijke volk is het do een gelukzalige bijkomstigheid geweest dat iedereen z'n tent uitvluchtte en niet meer terug kwam.
Zulk volk moet je gewoon op een schavot aan de schandpaal binden. en als ze daarna nog leven zwaar bestraffen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:00

Goh en dan zijn ze verrast dat de mensen al die buitenlanders argwanend bekijken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:08

JuliaMaria schreef:
Toch vreemd dat als het dichtbij komt we ineens zó veel meer belangstelling hebben.... ;)

Doe niet zo belachelijk, dit zijn vrienden en familie, tuurlijk is er dan meer gevoel bij.

http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/Stand ... huld.dhtml
éindelijk!
Ik hoop dat dit een hart onder de riem mag zijn voor de organisatie!

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:58

Ben wel heel erg geschrokken toen ik het nieuws hoorde, aangezien er twee bekende van mij waren op Pukkelpop.

Als je die beelden ziet krijg ik wel kippenvel.
En al die verhalen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 15:12

Hiervan breekt mijn hart.
Citaat:
'Het verliefdste koppeltje ooit'
In memoriam: ouders schetsen portret van slachtoffers

BRUSSEL - Ze zagen elkaar doodgraag. Het was grote liefde tussen Wendy Burecke (20) en Marlo Ghys (21). 'Onze enige troost is dat ze samen gestorven zijn', zeggen hun ouders.

Wendy en Marlo stierven donderdag samen vlakbij de Boilerroom op Pukkelpop toen een ijzeren paal op hun hoofd viel.
'Ik ga de tenten al opzetten', had Marlo gezegd. Dus vertrok hij woensdag om alles klaar te zetten voor een weekendje Pukkelpop. Hij had er zin in. Hij speelde zelf gitaar in een groepje 'Clouds on Elektricity' en muziek was zijn leven. Muziek én Wendy, zijn cool liefje met tattoos en piercings.

Hij was een jaar en twee maanden samen met Wendy. Van de eerste avond dat ze elkaar hadden ontmoet, waren ze tot over hun oren verliefd. 'Het ging heel goed tussen die twee. Het was de grote liefde ', vertelt vader Jan Ghys, de papa van Marlo. 'Ze wilden zelfs samenwonen. Ze waren net terug van hun reis in Italië en hadden veel plezier gemaakt. Ze leefden voor de festivals en de muziek. En ze gingen graag uit. Marlo is trouwens genoemd naar Marlon Brando. Ook een speciale gast.'

Marlo was lasser, Wendy werkte op de lingerieafdeling van de kledingzaak Fantana. 'Ze kwam woensdag thuis van haar werk rond kwart over vijf en at bij ons snel nog een hapje voor ze vertrok', vertelt haar mama. 'Aardappelen met schorseneren in witte melksaus. Dat vond ze zo lekker. 'Mama, ik ben weg. We gaan ons amuseren', zei ze nog. 'Ik heb er zoveel zin in.'

Haar zwangere zus Brenda (24) zucht. 'Mijn zus hield echt van het leven. En van plezier maken. Ze zou meter worden van mijn kindje dat in januari wordt geboren. Ze was daar zo trots op.'

Wendy's vader voerde haar tot aan het festival. 'Ik zette haar af, ze hees haar rugzak op haar rug en droeg haar klapstoeltje rond haar arm', zegt hij. 'Moet ik nu echt nog zo ver wandelen tot aan de ingang', zei ze. Ik lachte en zei: 'wie wil feesten moet ook een beetje afzien'. Ze lachte terug. En dat was het.'

Marlo en Wendy gingen op Pukkelpop samen kijken naar de hiphopgroep Wiz Khalifa in de Dance Hall.

Na de storm van donderdag werden de ouders van Marlo en Wendy ongerust, net zoals veel ouders wiens kinderen op het festival zaten. Ze belden hun kinderen. 'Arjan, Joran en Luna, drie van mijn vier kinderen, zaten op Pukkelpop', vertelt Marlo's papa.

'Die gaven heel snel een teken van leven. Marlo niet. Het bleef muisstil. We bleven maar bellen naar zijn gsm. Hij nam niet op. Tot we telefoon van de politie kregen. Of we een persoonsbeschrijving konden geven.'

'Ze hadden Marlo's gsm gevonden. Ik wist toen al dat het niet goed zou zijn. Dat er iets verschrikkelijks was gebeurd. Ik ben naar het festival gegaan. Op zoek naar mijn zoon die ik maar niet vond. Ik ben gaan kijken naar de sporthal, waar de slachtoffers lagen. Maar ik mocht niet binnen. Plots belde mijn dochter. Marlo was dood. De politie was langsgeweest met het slechte nieuws.'

Ook bij de ouders van Wendy ging de politie langs. Maar veel later. 'We wisten dat Marlo was gestorven, maar ik dacht dat mijn dochter nog iets van zich zou laten horen', zegt de mama van Wendy. 'Ik ben om één uur 's nachts op bed gaan liggen. Mijn man bleef op. Tien minuten later hoorde ik de deurbel. Ik sprong uit bed en deed open. Toen de politie aan de voordeur stond, wist ik het.'

'Mijn Wendy is dood hé', zei ik. Ze knikten. Wendy was dood. Terwijl ze zo van het leven hield. De twee droomden er van om samen op wereldreis te gaan.'

Brenda is nog naar het terrein gegaan met haar vriendinnen. 'Ze hebben nog twee oorbellen van haar gevonden. Op de grond waar ze heeft gelegen. De ene oorbel met een vogeltje, de ander met een klein bolletje.'

De ouders hebben inmiddels Wendy en Marlo gezien. 'De dag van zijn dood mochten we Marlo nog niet zien', zegt zijn vader. 'Omdat hij te hard geraakt was aan zijn hoofd. Maar vandaag (vrijdag, red.) zijn we gaan kijken. Hij ziet er vredig uit. Wel mooi eigenlijk.'

Ook Wendy's ouders zagen hun meisje al. 'Ze lag er zo mooi en sereen bij. Met een glimlachje rond haar mond.' De enige troost is dat ze samen zijn gestorven. Het was het meest verliefde koppel ooit.'

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=9I3E8UEM

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 15:18

wow , mooie tekst :j super sneu voor hun nabestaanden

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 15:19

Hartverscheurend zo'n verhaal. De tranen rollen over m'n wangen. Echt vreselijk voor de nabestaanden.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 15:20

oh wat vreselijk voor die ouders moet dat zijn. Had ook nog dat andere stuk gelezen over die andere 2 overledenen.. ook al zo vreselijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 15:22

Ik vind het mooi maar ik vind het ook jammer dat ze zoveel aandacht aan Wendy en Marlo besteed wordt... Er zijn nog drie mensen dood....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:38

Ik heb in de Boiler room achter die twee gestaan. Dat weet ik zeker, zag hun foto en ik dacht onee...

Toen ik achter ze stond heb ik gezien hoe ze elkaar steeds zoende. Ze waren inderdaad heel verliefd opelkaar...ze vielen echt op.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:15

Citaat:
Hasselt organiseert herdenkingsplechtigheden voor slachtoffers Pukkelpop

14:42 [Update] Zondag wordt een herdenkingsplechtigheid gehouden voor de slachtoffers die op Pukkelpop zijn gevallen. En donderdagavond wordt er een ingetogen bijeenkomst georganiseerd op het Kolonel Dusartplein in Hasselt. Dat meldt de stad Hasselt.

De dienst gaat om 11 uur van start in de Sint-Lambertuskerk in Kiewit. Daar worden de slachtoffers van het noodweer op donderdag herdacht.

Op Facebook is dan weer een oproep te vinden om zaterdag vanaf 14 uur te verzamelen in het stadspark aan het cultuurcentrum van Hasselt.

Op donderdag 25 augustus om 18 uur, exact één week nadat het noodlot toesloeg op Pukkelpop, organiseert de stad Hasselt een ingetogen bijeenkomst op het Kolonel Dusartplein ter nagedachtenis van de slachtoffers van het drama. "Er zullen een paar bands optreden, maar we vragen dat ze een akoestische set zullen spelen, want het moet een sereen rouwmoment blijven", legt burgemeester Hilde Claes (sp.a) uit.

Op het internet circuleerde intussen ook al een oproep tot een solidariteitsmars waarbij de deelnemers op het Kolonel Dusartplein zouden verzamelen. De burgemeester heeft daar weet van en de stad zal de organisatoren van die mars contacteren. "We zullen de organisatoren vragen om zich eventueel bij het rouwmoment te vervoegen, zodat de twee dingen samen kunnen plaatsvinden", aldus Claes.

Beeld: Photonews

http://www.hbvl.be/pukkelpop/herdenking ... pop-2.aspx

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:34

Hier is een interview met Smiths Westerns (even in het lijstje zoeken), de band die speelden toen de tent waar ze stonden instortte. Die hebben ook geluk gehad!
http://lowlands.vpro.nl/2011/video.html

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:43

Ayasha schreef:
JuliaMaria schreef:
Toch vreemd dat als het dichtbij komt we ineens zó veel meer belangstelling hebben.... ;)

Doe niet zo belachelijk, dit zijn vrienden en familie, tuurlijk is er dan meer gevoel bij.

Ik heb het niet specifiek tegen iemand, was een algemene opmerking. Er is ontzettend veel opschudding over terwijl er aan de andere kant van de wereld rampen gebeuren waar 100.000 keer zoveel mensen sterven. Maar ja dat is ver van ons bed, lekker boeien. :)

Dat het voor vrienden/familie/kennissen heel heftig is vind ik vanzelfsprekend, en mijn gedachten gaan ook uit naar deze mensen. Maar ik vind dat er in de (sociale) media wel bizar veel aandacht aan wordt besteed ten opzichte van andere dingen waarbij óók mensen omkomen. (Och dit mag ik vast weer niet zeggen :+ )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:45

Goh, zat jij onder een steen tijdens de tsunami in Japan? Om naar even wat te noemen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:47

Lijkt me logisch dat dingen in eigen land belangrijk(er) zijn dan problemen aan de andere kant van de wereld. :?
Wat hadden ze moeten doen? In Afrika verhongeren mensen dus trek jullie plan maar pukkelpoppers?

En dan nog, de fonsen die opgericht worden voor rampen zoals Haitit, Japan, het nieuws zat vol met dingen over Noorwegen... Nu nog steeds. PKP is over twee weken vergeten door de media.. Je ziet gewoon wat je wil zien.