Imre schreef:
Hoe onrespectvol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JuliaMaria schreef:Toch vreemd dat als het dichtbij komt we ineens zó veel meer belangstelling hebben....
Citaat:'Het verliefdste koppeltje ooit'
In memoriam: ouders schetsen portret van slachtoffers
BRUSSEL - Ze zagen elkaar doodgraag. Het was grote liefde tussen Wendy Burecke (20) en Marlo Ghys (21). 'Onze enige troost is dat ze samen gestorven zijn', zeggen hun ouders.
Wendy en Marlo stierven donderdag samen vlakbij de Boilerroom op Pukkelpop toen een ijzeren paal op hun hoofd viel.
'Ik ga de tenten al opzetten', had Marlo gezegd. Dus vertrok hij woensdag om alles klaar te zetten voor een weekendje Pukkelpop. Hij had er zin in. Hij speelde zelf gitaar in een groepje 'Clouds on Elektricity' en muziek was zijn leven. Muziek én Wendy, zijn cool liefje met tattoos en piercings.
Hij was een jaar en twee maanden samen met Wendy. Van de eerste avond dat ze elkaar hadden ontmoet, waren ze tot over hun oren verliefd. 'Het ging heel goed tussen die twee. Het was de grote liefde ', vertelt vader Jan Ghys, de papa van Marlo. 'Ze wilden zelfs samenwonen. Ze waren net terug van hun reis in Italië en hadden veel plezier gemaakt. Ze leefden voor de festivals en de muziek. En ze gingen graag uit. Marlo is trouwens genoemd naar Marlon Brando. Ook een speciale gast.'
Marlo was lasser, Wendy werkte op de lingerieafdeling van de kledingzaak Fantana. 'Ze kwam woensdag thuis van haar werk rond kwart over vijf en at bij ons snel nog een hapje voor ze vertrok', vertelt haar mama. 'Aardappelen met schorseneren in witte melksaus. Dat vond ze zo lekker. 'Mama, ik ben weg. We gaan ons amuseren', zei ze nog. 'Ik heb er zoveel zin in.'
Haar zwangere zus Brenda (24) zucht. 'Mijn zus hield echt van het leven. En van plezier maken. Ze zou meter worden van mijn kindje dat in januari wordt geboren. Ze was daar zo trots op.'
Wendy's vader voerde haar tot aan het festival. 'Ik zette haar af, ze hees haar rugzak op haar rug en droeg haar klapstoeltje rond haar arm', zegt hij. 'Moet ik nu echt nog zo ver wandelen tot aan de ingang', zei ze. Ik lachte en zei: 'wie wil feesten moet ook een beetje afzien'. Ze lachte terug. En dat was het.'
Marlo en Wendy gingen op Pukkelpop samen kijken naar de hiphopgroep Wiz Khalifa in de Dance Hall.
Na de storm van donderdag werden de ouders van Marlo en Wendy ongerust, net zoals veel ouders wiens kinderen op het festival zaten. Ze belden hun kinderen. 'Arjan, Joran en Luna, drie van mijn vier kinderen, zaten op Pukkelpop', vertelt Marlo's papa.
'Die gaven heel snel een teken van leven. Marlo niet. Het bleef muisstil. We bleven maar bellen naar zijn gsm. Hij nam niet op. Tot we telefoon van de politie kregen. Of we een persoonsbeschrijving konden geven.'
'Ze hadden Marlo's gsm gevonden. Ik wist toen al dat het niet goed zou zijn. Dat er iets verschrikkelijks was gebeurd. Ik ben naar het festival gegaan. Op zoek naar mijn zoon die ik maar niet vond. Ik ben gaan kijken naar de sporthal, waar de slachtoffers lagen. Maar ik mocht niet binnen. Plots belde mijn dochter. Marlo was dood. De politie was langsgeweest met het slechte nieuws.'
Ook bij de ouders van Wendy ging de politie langs. Maar veel later. 'We wisten dat Marlo was gestorven, maar ik dacht dat mijn dochter nog iets van zich zou laten horen', zegt de mama van Wendy. 'Ik ben om één uur 's nachts op bed gaan liggen. Mijn man bleef op. Tien minuten later hoorde ik de deurbel. Ik sprong uit bed en deed open. Toen de politie aan de voordeur stond, wist ik het.'
'Mijn Wendy is dood hé', zei ik. Ze knikten. Wendy was dood. Terwijl ze zo van het leven hield. De twee droomden er van om samen op wereldreis te gaan.'
Brenda is nog naar het terrein gegaan met haar vriendinnen. 'Ze hebben nog twee oorbellen van haar gevonden. Op de grond waar ze heeft gelegen. De ene oorbel met een vogeltje, de ander met een klein bolletje.'
De ouders hebben inmiddels Wendy en Marlo gezien. 'De dag van zijn dood mochten we Marlo nog niet zien', zegt zijn vader. 'Omdat hij te hard geraakt was aan zijn hoofd. Maar vandaag (vrijdag, red.) zijn we gaan kijken. Hij ziet er vredig uit. Wel mooi eigenlijk.'
Ook Wendy's ouders zagen hun meisje al. 'Ze lag er zo mooi en sereen bij. Met een glimlachje rond haar mond.' De enige troost is dat ze samen zijn gestorven. Het was het meest verliefde koppel ooit.'
Citaat:Hasselt organiseert herdenkingsplechtigheden voor slachtoffers Pukkelpop
14:42 [Update] Zondag wordt een herdenkingsplechtigheid gehouden voor de slachtoffers die op Pukkelpop zijn gevallen. En donderdagavond wordt er een ingetogen bijeenkomst georganiseerd op het Kolonel Dusartplein in Hasselt. Dat meldt de stad Hasselt.
De dienst gaat om 11 uur van start in de Sint-Lambertuskerk in Kiewit. Daar worden de slachtoffers van het noodweer op donderdag herdacht.
Op Facebook is dan weer een oproep te vinden om zaterdag vanaf 14 uur te verzamelen in het stadspark aan het cultuurcentrum van Hasselt.
Op donderdag 25 augustus om 18 uur, exact één week nadat het noodlot toesloeg op Pukkelpop, organiseert de stad Hasselt een ingetogen bijeenkomst op het Kolonel Dusartplein ter nagedachtenis van de slachtoffers van het drama. "Er zullen een paar bands optreden, maar we vragen dat ze een akoestische set zullen spelen, want het moet een sereen rouwmoment blijven", legt burgemeester Hilde Claes (sp.a) uit.
Op het internet circuleerde intussen ook al een oproep tot een solidariteitsmars waarbij de deelnemers op het Kolonel Dusartplein zouden verzamelen. De burgemeester heeft daar weet van en de stad zal de organisatoren van die mars contacteren. "We zullen de organisatoren vragen om zich eventueel bij het rouwmoment te vervoegen, zodat de twee dingen samen kunnen plaatsvinden", aldus Claes.
Beeld: Photonews
Ayasha schreef:JuliaMaria schreef:Toch vreemd dat als het dichtbij komt we ineens zó veel meer belangstelling hebben....
Doe niet zo belachelijk, dit zijn vrienden en familie, tuurlijk is er dan meer gevoel bij.