Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Euh... P_D, dat het voor jou werkt is prima hoor, maar kun je je niet voorstellen dat andere mensen er heel anders in staan?
Ik ben tot de jongste naar school ging ook veel uren thuis geweest. Ik werkte twee avonden en dat ging prima. Niets om me voor te schamen, mijn man vond het zo ook fijn. Hij heeft het vaak heel erg druk op zijn werk (>50 uren, vaak op reis) en vindt het dus ook gewoon fijn als hij thuiskomt en het huis is schoon en het eten staat op tafel.
De toekomst van mijn kinderen is daardoor niet minder bloeiend, ik ben niet minder ontwikkeld, ik ben hartstikke zelfstandig, we zijn niet uit elkaar gegroeid en ik vond dit beter te combineren dan toen ik nog hele dagen werkte (ja, been there, done that).
Inmiddels zitten ze allebei op school en werk ik weer wat meer uren. Nog steeds een aantal avonden, maar ook weer wat meer overdag. En omdat ik eigen baas ben, kan ik om vakanties en studiedagen heen werken. Dat gaat goed en kost me geen geld voor kinderopvang en een stuk minder gedoe. Kinderen thuis, ik ook thuis.
Pinda_Dipje schreef:Mijn vriend werkt fulltime (38 uur), en ik werk 4 dagen in de week (36 uur).
Zoonlief gaat 3 dagen in de week naar de creché, en 1 dag naar oma.
Resteert ons mijn vrije dag + avonden + weekenden om volop van zoonlief te genieten. En ondanks dat ik graag 3 dagen per week zou werken, zal ik nooit en te nimmer stoppen met werken en huisvrouw worden. Vreselijk!
1. Omdat ik mijn zelfstandigheid wil behouden
Hoezo zou je niet zelfstandig kunnen zijn/worden als je niet werkt?
2. Omdat ik mijn kinderen een bloeiende toekomst gun, incl. studie/rijbewijs/sport/vrijheid
Dat kunnen wij ook, ondanks dat ik niet werk (of mss juist omdat ik niet werk)
3. Omdat ik me werkelijk dood zou schamen ten opzichte van mijn man
Mijn man wilt graag dat ik voor zijn (ook mijn) kids thuis ben.
4. Omdat ik geen sociale- algemene-ontwikkelings/achterstand op wil bouwen
Ik heb genoeg sociale contacten buiten mijn gezin en nu ook eindelijk de tijd om ze te onderhouden.. beter als toen ik nog werkte, want dan moest alles "nog even" naast het werk/gezin.
5. Omdat ik er heilig van overtuigd ben dat je uit elkaar groeit met je partner, omdat de verschillen in levens te divers zijn
Mijn leven is altijd al anders geweest als die van mijn man... wij zijn (na 20 jaar) nog steeds niet uit elkaar gegroeid. Juist omdat wij verschillende verhalen hebben blijft het (voor ons) interessant.
6. Omdat werken+opvoeden zich uitstekend laat combineren
En ik kijk daar (nu) anders tegenaan... niet dat je je kind niet kan opvoeden, maar ik merk dat mijn kinderen het fijn vinden hun verhaal (uit school) direct aan mij kunnen vertellen. En ik vind het fijn dat ze gewoon kunnen gaan spelen, ze naar zwemles/gym/clubs gebracht worden
Mijn vriend zou dolgraag huisman zijn, bij voorkeur per direct. Ik heb van begin af aan gezegd: Als je dat doet, kun je direct de echtscheidingspapieren tekenen, lui stuk vreten.Goed, die uitspraak kent natuurlijk enige nuace, maar geeft wel aan hoe ik er eigenlijk over denk. Want zoals ik me dood zou schamen ten opzichte van mijn man, als ik zelf thuis zou blijven... zo zou ik het echt een schande vinden wanneer hij teert van mijn centen. Mijn man heeft het zelf voorgesteld dat ik zou stoppen met werken. Om zo goed mogelijk voor onze kinderen te kunnen zorgen. Niet alleen finacieel, maar ook voor hun geestelijke gezondheid Rot op, je bent gezond.. Steek je handen uit de mouwen en ga aan de slag!
Waarom werken? Waarom een baan voor een ander bezet houden die een ander goed kan gebruiken?
Het lijkt me nog belachelijker als hij dan ook nog eens van mijn geld vakanties uit gaat zoeken "Schat, zullen we dit jaar even lekker 3 weken naar de Bahama's gaan?" (dus jullie betalen je eigen gedeelte van jullie vakantie?)of dat ik zijn hobby's kan gaan sponsoren, of wanneer hij zou gaan spreken van "Ons geld". Uitspraken als; Er is niets van jou bij" zouden continue op het puntje van mn tong liggen. (dat zegt meer over jouw instelling... bij ons is het altijd al ons geld geweest, ook toen we beide werkten.)Is iemand arbeidsongeschikt? Prima, geen enkel probleem.
Maar zolang ik een gezonde man getrouwd ben, blijft er helemaal NIEMAND thuis. Ik niet. Hij niet. Niemand niet. Tenzij we de lotto winnen wellicht.
Ik ben het dus eens met de TS
Pinda_Dipje schreef:1. Omdat ik mijn zelfstandigheid wil behouden
2. Omdat ik mijn kinderen een bloeiende toekomst gun, incl. studie/rijbewijs/sport/vrijheid
3. Omdat ik me werkelijk dood zou schamen ten opzichte van mijn man
4. Omdat ik geen sociale- algemene-ontwikkelings/achterstand op wil bouwen
5. Omdat ik er heilig van overtuigd ben dat je uit elkaar groeit met je partner, omdat de verschillen in levens te divers zijn
6. Omdat werken+opvoeden zich uitstekend laat combineren
Pinda_Dipje schreef:Oh jawel hoor, dat kan ik me best voorstellen. Ik begrijp het alleen niet.
Als mijn vriend thuis zou blijven, creeërt hij bij mij het gevoel van de huissloof. Ik betaal hem in de vorm van huishoudgeld, en in ruil daarvoor poetst hij mijn huis, ruimt hij deels mijn rotzooi op, voed mijn kind op, vouwt mn stringetjes, kookt mijn eten en mag ik als kers op de taart ook nog eens seks met hem hebben. Tsjonge...
Met zelfstandigheid bedoel ik dat veel thuisblijvers op den duur vervreemden, mocht hun partner ineens iets overkomen weten ze van kant noch wal mbt hypotheek/financieen/lopende zaken etc. Of als de partner eieren voor z'n geld kiest, ze compleet afhankelijk zijn van de partner- en kinderalimentatie.. Want gutjes, zelf hebben ze niets meer. Natuurlijk dat is een keuze die je maakt, maar dat stoot mij vreselijk tegen de borst. Ik wil niet afhankelijk zijn van alimentaties, bijstand.. en al die onzin meer.
Ik vind het fijn dat er mensen zijn die met dat idee wel kunnen leven, mij is het simpelweg mijn eer te na. En in mijn ogen geef ik mijn kinderen daarmee het verkeerde voorbeeld. Ik heb een flexibele baan, ben zelf thuis wanneer zoonlief ziek is... En ik zie het pluspunt gewoon niet van thuis blijven. Ik zou me volledig minderwaardig voelen., hoelang ik er ook overnadenk.
Pinda_Dipje schreef:Tenzij we de lotto winnen wellicht.
FloortjeM schreef:Pinda_Dipje schreef:Tenzij we de lotto winnen wellicht.
je hele betoog daargelaten (ik hou niet zo van over een kam (zonder p) geschoren verhalen) bedoel je: ik vind het financieel te aantrekkelijk om allebei te werken. Want niet kinderen, maar het winnen van de lotto zou je standpunt kunnen veranderen. Nou, voor sommigen is het krijgen van kinderen als het winnen van de lotto. Zijn we het toch allemaal eens.
Cyntje schreef:Damn.... als ik pindadipje moet geloven dan ben ik niet zelfstandig, krijgt mijn dochter geen bloeiende toekomst, moet ik me schamen, heb ik een sociale-algemene-ontwikkelingsachterstand en zijn mijn man en ik uit elkaar gegroeid...
Gelukkig ben ik wél volwassen.... mén grow up!!!![]()
FloortjeM schreef:Pinda_Dipje schreef:Tenzij we de lotto winnen wellicht.
je hele betoog daargelaten (ik hou niet zo van over een kam (zonder p) geschoren verhalen) bedoel je: ik vind het financieel te aantrekkelijk om allebei te werken. Want niet kinderen, maar het winnen van de lotto zou je standpunt kunnen veranderen. Nou, voor sommigen is het krijgen van kinderen als het winnen van de lotto. Zijn we het toch allemaal eens.
Pinda_Dipje schreef:Blue_Eyes schreef:Euh... P_D, dat het voor jou werkt is prima hoor, maar kun je je niet voorstellen dat andere mensen er heel anders in staan?
Ik ben tot de jongste naar school ging ook veel uren thuis geweest. Ik werkte twee avonden en dat ging prima. Niets om me voor te schamen, mijn man vond het zo ook fijn. Hij heeft het vaak heel erg druk op zijn werk (>50 uren, vaak op reis) en vindt het dus ook gewoon fijn als hij thuiskomt en het huis is schoon en het eten staat op tafel.
De toekomst van mijn kinderen is daardoor niet minder bloeiend, ik ben niet minder ontwikkeld, ik ben hartstikke zelfstandig, we zijn niet uit elkaar gegroeid en ik vond dit beter te combineren dan toen ik nog hele dagen werkte (ja, been there, done that).
Inmiddels zitten ze allebei op school en werk ik weer wat meer uren. Nog steeds een aantal avonden, maar ook weer wat meer overdag. En omdat ik eigen baas ben, kan ik om vakanties en studiedagen heen werken. Dat gaat goed en kost me geen geld voor kinderopvang en een stuk minder gedoe. Kinderen thuis, ik ook thuis.
Oh jawel hoor, dat kan ik me best voorstellen. Ik begrijp het alleen niet.
Als mijn vriend thuis zou blijven, creeërt hij bij mij het gevoel van de huissloof. Ik betaal hem in de vorm van huishoudgeld, en in ruil daarvoor poetst hij mijn huis, ruimt hij deels mijn rotzooi op, voed mijn kind op, vouwt mn stringetjes, kookt mijn eten en mag ik als kers op de taart ook nog eens seks met hem hebben. Tsjonge...
Met zelfstandigheid bedoel ik dat veel thuisblijvers op den duur vervreemden, mocht hun partner ineens iets overkomen weten ze van kant noch wal mbt hypotheek/financieen/lopende zaken etc. Of als de partner eieren voor z'n geld kiest, ze compleet afhankelijk zijn van de partner- en kinderalimentatie.. Want gutjes, zelf hebben ze niets meer. Natuurlijk dat is een keuze die je maakt, maar dat stoot mij vreselijk tegen de borst. Ik wil niet afhankelijk zijn van alimentaties, bijstand.. en al die onzin meer.
Ik vind het fijn dat er mensen zijn die met dat idee wel kunnen leven, mij is het simpelweg mijn eer te na. En in mijn ogen geef ik mijn kinderen daarmee het verkeerde voorbeeld. Ik heb een flexibele baan, ben zelf thuis wanneer zoonlief ziek is... En ik zie het pluspunt gewoon niet van thuis blijven. Ik zou me volledig minderwaardig voelen., hoelang ik er ook overnadenk.