Lante schreef:Als je er niks van weet, en de bijbel ook niet gelezen hebt, dan kun je ook geen weloverwogen keuze maken wat je wilt geloven of niet wilt geloven (vind ik) en kun je eigenlijk ook niet in een dergelijk topic meepraten. Ik wilde weten wat al die mensen bezighield die wel geloofden, dus ik volgde op de basisschool godsdienstlessen en ik heb de bijbel gelezen. Aan de hand daarvan en vele gesprekken met een dierbare vriendin (helaas overleden; Dank je Boukje) die zelf wel gelovig was en zelfs dominee wilde worden heb ik mijn eigen visie op het geloof en de Bijbel gevonden.
Wat er allemaal precies in de Bijbel staat geschreven dat weet ik idd niet. Ik weet wel dat er in de Bijbel staat dat er een God bestaat en dat die alles heeft gecreëerd, de hoofdlijnen zijn voor mij bekend. Gisteren heb ik Genesis 1 gelezen en daar klopt al niets van. Ik vind niet dat ik de hele Bijbel hoef te lezen om een mening te kunnen hebben over het geloof. Ik geloof namelijk niet dat er een God bestaat en door de Bijbel te lezen zal ik daar alleen nog meer overtuigd van worden. Weet jij dan wel alles over de evolutietheorie?
Ik heb van kleins af aan niet geloofd. Vanuit de kerk had je iedere woensdagmiddag meisjesdag, ik ben daar één keer geweest en toen wilde ik niet meer. Iedere zomer is hier de Witte tent, ook vanuit de kerk, daar wilde ik ook nooit naar toe. Ik had al heel snel door dat God niet bestaat, net zoals dat Sinterklaas niet bestaat.