Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:09

faye schreef:
Misschien is een betere vraag waarom jij je altijd zo aangevallen voelt? Je kunt wel dopor blijven drammen, maar je kunt ook gewoon een keer lezsen en dan een heel topic zodat niet alles herhaald hoeft te wroden op het moment dat jij een slechtebui hebt. :D

Je denkt even peroonlijk aanvallen en dan zet ik er een smiley bij.
Ik voel me niet aangevallen, dat blijkt ook nergens uit, ik stel gewoon de vraag waarmee dit topic begonnen is.
Als er alleen maar dit soort antwoorden op komen is het duidelijk, men voelt zich gewoon aangevallen zonder aangevallen te worden.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:11

Idd Sarabande, die conclusie begin ik ook te trekken.

Anoniem

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:12

Voor de goede orde: ik ben geen PVV stemmer hoor :D

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:23

janesmith schreef:
Smidtje schreef:
Denk je nou serieus dat dat allemaal komt door (zo beschrijf jij het) 'die Marokkaantjes'. De beschrijft het overigens wat respectloos, en je verwacht van hen wel respect terug.
Marokkaanse straatschoften, terroristjes. Jij mag wel eventjes een stapje terug zetten.

Als jij een serieuze discussie met mij (of anderen) wil voeren moet jij normale benamingen gebruiken.

Waarom? De gasten die de straten onveilig maken en al die oliebol uithalen zijn Marokkaanse straatterroristen. Iets anders kan ik er niet van maken. Schoffies van de ergste soort. Waarom mag het beestje niet bij de naam genoemd worden van jou? Wat is dat voor misplaatste correctheid? Had jij liever dat we ze heren noemde?

Dus alle jongeren die op straat 'oliebol' uithalen zijn Marokkanse straatterroristen? Ze zijn allemaal van Marokkaanse afkomst want onze lieve en oh zo goed opgevoede Nederlandse jongens (lees: blanke Nederlandse jongens dus) zullen dat noooooit doen.
En het woord terrorist lijkt me ook nogal ver gezocht.

Dat er jongeren zijn die problemen veroorzaken op straat, ongeacht de afkomst, is bij mij ook duidelijk, maar je pakt deze jongeren als als jongeren en niet als marokkanen. Je pakt de probleemgevallen aan als persoon en niet aan de hand van geloofsovertuiging.

Waar jij denkt dat je het recht vandaan haalt om deze jongeren zo te benoemen begrijp ik ook niet. Of je het nou over Marokkanen hebt of over Nederlanders/Duitsers/Turken. Je behandeld mensen met respect en verdiend respect terug.

Ik negeer de problemen in dit land niet maar ik wijs mijn vinger niet op 1 geloofsovertuiging of bevolkingsgroep.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:35

Smidtje die jongens schermen zelf met de Islam als rechtvaardiging.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:05

Ja, omdat ze merken dat dat provocerend werkt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:46

Ik ben ook niet van het theedrinken en knuffelen; ik ben meer van het aansleuren en weer op weg helpen. Letterlijk.

Een aantal weken terug stuitte ik op een stel "stereotype" Marokaanse probleemjongeren. Je kent ze wel; petje/capuchon/afgezakte broek/getinte huidskleur. Ze probeerden elke auto die voorbij kwam staande te houden. Daar waren ze al 1,5 uur mee bezig maar niemand stopte. Wsl. door het vooroordeel wat ze opriepen door eruit te zien zoals ze deden.

Nou wint bij mij heel snel de nieuwsgierigheid dus ik stopte wel. Bleken ze "gewoon" pech te hebben met de auto en ze waren op zoek naar iemand die ze even weer op weg wilde helpen. Afijn, sleepkabel eraan, auto weer aan de praat, ik twee minuten vertraging maar wel een goed gevoel.

Heb ze weggewuifd met de woorden "zo zie je maar weer, de heer in het verkeer is meestal een dame"

Waarom ik dit post vraag je je misschien af? Heel simpel, zaken zijn vaak niet zoals het lijkt en alleen door brutaal erop af te stappen kom je erachter hoe de vork in de steel zit.
Hoeveel van jullie hebben die stap gemaakt? Of baseren jullie je oordeel op de ervaringen van anderen en laat je je bang maken?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:49

Ja ook zoiets, ik stond vanmorgen bij de groentekraam op de markt.
Was een moslim familie, pa in gewaad ma hoofddoekje 2 kinderen, aan het argumenteren met de marktvrouw.
Wat bleek ze had hun 5 euro te veel berekend, en die man vroeg dus keurig of ze het wilde herberekenen.
Maar je had het commentaar om me heen moeten horen, ik schaamde me ervoor.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:50

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/t ... 050928.asf

Een portret van Janmaat, vooral de 32e minuut. Volgens mij was er toen dit gefilmd werd nog geen Wilders.

Even voor de duidelijkheid, Janmaat was een omstreden politicus en het was niet politiek correct om sympathie voor hem te hebben omdat hij de multiculturele samenleving niet zag als een succesvolle toekomst.
Hij is veroordeeld op discriminatie geloof ik, omdat hij zei Nederland = vol.

Voorzover ik weet vond hij dat mensen uit ontwikkelingslanden lekker goedkoop hierheen gehaald werden zonder dat wij ze iets konden bieden (ze werden tenslotte aan hun lot overgelaten) en zonder dat wij de gevolgen ervan konden overzien.

Hij werd geboycot in de kamer en door de (enigszins linkse) pers, die op dat moment alleen uit Nederland 1 en 2 bestond.

Er wordt in de 32e minuut gezegd (ongeveer): we hebben er niets van geleerd, we luisteren nog steeds niet naar een groep mensen die een mening hebben, en dat in de democratie.
De discussie kan zo niet gehouden worden, als er een deel monddood gemaakt wordt.

We zijn nu een tijdje verder, en wat Janmaat toen zei, is nu eigenlijk peanuts en zelfs gewoon geworden.
Op dit moment doet Wilders eigenlijk wat hij doet - de discussie opwekken.

Wij vonden toen in de jaren 70/80 dat hij echt volkomen onzin zat te praten, belachelijke voorstellen deed en bepaalde groepen demoniseerde.
Als hij wat stond te vertellen in de kamer, liep de kamer leeg of zaten ze nadrukkelijk te gapen en te lezen.

Ik ben niet zo heel bekend met wat Wilders allemaal precies roept in debatten, maar in de geest van deze tijd vind ik dat er op dezelfde manier gereageerd wordt als ik kijk naar die paar filmpjes die hier eerder geplaatst zijn.
Alleen het verschil met toen en nu is dat er nu veel meer media is, in plaats van alleen de Vara en de VPRO en de NOS.

Misschien zijn wij het niet eens met de wijze waarop hij het doet, maar dat zijn we eigenlijk nooit als we Wilders zijn voorgangers bekijken.

Ik blijf erbij dat ik het net zo schuldig vind van de linkerzijde van de politiek om Wilders te negeren, als van Wilders om omstreden uitspraken te doen.
En waarschijnlijk hoe harder hij genegeerd wordt hoe verdeelder alles wordt hier.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:54

Anne_GTI schreef:
Waarom ik dit post vraag je je misschien af? Heel simpel, zaken zijn vaak niet zoals het lijkt en alleen door brutaal erop af te stappen kom je erachter hoe de vork in de steel zit.
Hoeveel van jullie hebben die stap gemaakt? Of baseren jullie je oordeel op de ervaringen van anderen en laat je je bang maken?

Ik begrijp het dat je niet al mijn posts lees, daarom zeg ik het hier nog maar een keer, voordat ik als halve Wilders himself wordt afgeserveerd met mijn misschien niet altijd pro-Marokkanen-ideeën: Ik zit al vanaf kleins af aan tussen allerlei kleuren, geuren. geloven enz. Ik probeer vooroordelen te bestrijden als die in me opkomen en als jij die ergens bij mij opmerkt mag je de discussie aangaan en als blijkt dat ik toch een vooroordeel heb (want ik ben een mens die heb ik) dan zal ik je gelijk geven en mijn mening bijstellen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:01

Nicolletje, ik ben er ook voor om de etterbakjes aan te pakken. Niet alleen de Marokaantjes maar ook de Henk en Anita´s die over de schreef gaan. Maar wel gelijke monniken, gelijke kappen.

Zet ze maar met de schop aan het werk, zorg dat ze moe zijn van het werken. Dan hebben ze geen energie meer over om rottigheid uit te halen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:04

Mizora schreef:
Ja, omdat ze merken dat dat provocerend werkt.

In dit antwoord komt meteen mijn reactie op homo's en gelovige scholen ook weer terug vind ik - ik ben van beide geen voorstander (provocatie)

Ik heb regelmatig de discussie gehad met mijn 'huishomo' of hoe dat zo grappig werd genoemd, dat ik provocatie geen middel vind voor acceptatie.
Dan bedoel ik dus Gay Pride enzo.

Misschien heeft hij toch wel meer gelijk dan ik, want tegenwoordig is het een groot en redelijk geaccepteerd feest waar allerlei mensen opaf komen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:07

Anne_GTI schreef:
Nicolletje, ik ben er ook voor om de etterbakjes aan te pakken. Niet alleen de Marokaantjes maar ook de Henk en Anita´s die over de schreef gaan. Maar wel gelijke monniken, gelijke kappen.

Ik geloof niet dat ik ergens zeg dat criminele Henk en Anita dat niet hoeven dus daar ben ik het mee eens.

In de lijn van provocatie ben ik ook geen voorstander van openlijke nazi's en skinheads met racistische ideeën of van die mensen die helemaal kort van de drugs voor de lol een feest verzieken.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:07

Ptries schreef:
Edit: bovendien heeft deze aanpak geen zin, omdat je de oorzaak niet weghaalt.
Als je kwaadaardige kanker hebt kan je de uitzaaiingen wel wegsnijden, maar als je de haard niet bestrijdt komt het net zo hard weer terug.

Een heel waar woord. In dat geval amputeer je. Amputeren uit de samenleving door middel van paspoort afnemen en terugsturen naar Marokko.
Dat is de enige manier om een lichaam weer gezond te krijgen. Amputatie.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:08

Waarom had ik dat antwoord al aan zien komen..

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:11

Provoceren is ook een manier om aandacht te krijgen. Vaak is dat het achterliggende idee. Wilders is er meester in.

Bij mij wekt iedere provocatie anitpathie op. Wat dat betreft ben ik een nuchtere boerin. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Laat je daden voor je spreken ipv veel geblaat en weinig wol.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:13

janesmith schreef:
Ptries schreef:
Edit: bovendien heeft deze aanpak geen zin, omdat je de oorzaak niet weghaalt.
Als je kwaadaardige kanker hebt kan je de uitzaaiingen wel wegsnijden, maar als je de haard niet bestrijdt komt het net zo hard weer terug.

Een heel waar woord. In dat geval amputeer je. Amputeren uit de samenleving door middel van paspoort afnemen en terugsturen naar Marokko.

En hoe amputeer je die Henk en Anita´s die over de schreef gaan? Misschien hebben we nog wel ergens een eilandje om ze onder te brengen?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:15

Smidtje schreef:

Omdat je al wist dat dat de waarheid was?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:16

Anne_GTI schreef:
janesmith schreef:

En hoe amputeer je die Henk en Anita´s die over de schreef gaan? Misschien hebben we nog wel ergens een eilandje om ze onder te brengen?

Is niet nodig. Ze kunnen terug naar Marokko en Turkije.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:19

janesmith schreef:
Smidtje schreef:

Ja..daarom. (Het is jou waarheid, niet de mijne)

Henk en Anita's terug sturen naar Turkije en Marokko want daar komen ze vandaan? Met Henk en Anita's worden Nederlanders bedoeld (de Nederlandse nederlanders dus).

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:27

Smidtje schreef:
janesmith schreef:

Ja..daarom. (Het is jou waarheid, niet de mijne)

Henk en Anita's terug sturen naar Turkije en Marokko want daar komen ze vandaan? Met Henk en Anita's worden Nederlanders bedoeld (de Nederlandse nederlanders dus).

Uiteraard heeft ieder zijn waarheid. Dat is normaal als je links of rechts stemt.
Het zijn niet de Henken en Anita's waar iedere dag de kranten mee vol staan. Dat zijn hele andere namen.
Als Henk en Anita geen dubbel paspoort hebben, dan kunnen we ze helaas nergens heen sturen en zijn we verplicht ze hier te houden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:32

De Henk en Anita's zijn 'alleen maar ontspoord' dat maakt ze niet beter dan ontspoorde Marokkanen, maar de tendens lijkt op dit moment te zijn onder de Marokkaanse straatcriminelen, dat er ook een diepe haat is tegen onze samenleving en democratie en westerse waarden.

Als dat echt zo is, dan vind ik het ook een prima voorstel om gezellig in Marokko hun criminele activiteiten voort te zetten als het daar zoveel beter is.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:45

Nou, ik heb de krant erbij gepakt, geen idee waar jij het over hebt.
De vrouw van drugsbaron vrij, schietpartij op een kamp, pakistaan in Amerika... niks over lastige marokaantjes. Gisteren ook al niet.

Misschien allemaal op vakantie naar opa en oma?

Waarom is er zo'n intense haat tegen onze samenleving? Ligt die schuld alleen bij hen? Als je continue uitgekotst wordt bij voorbaat en je nergens met je probleem terecht kan ben je een dankbaar doelwit voor radicalisering. Dat kan Islam zijn omdat ze daar van huis uit een band mee hebben.
Radicalisering is niet iets wat alleen onder de moslims speelt. Kijk naar Volkert v/d Graaf en Kim de Gelder. Op hun eigen manier ook compleet ontspoort.

Ik vind dat iedereen zich aan de spelregels moet houden en er sancties moeten staan op het overtreden van de spelregels. Maar voor iedereen dezelfde straf. Simpel, duidelijk en eerlijk.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:51

Anne_GTI schreef:
Nou, ik heb de krant erbij gepakt, geen idee waar jij het over hebt.

Je gaf zelf toch ook het voorbeeld (dat was jij toch?) ga eens met ze praten, kijken hoe ze zich voelen.

Anne_GTI schreef:
Als je continue uitgekotst wordt bij voorbaat en je nergens met je probleem terecht kan ben je een dankbaar doelwit voor radicalisering.

Zoals ik al eerder zei, ik zit met mijn neus tussen allerlei afkomsten. Ik hoor daar nooit die intense negativiteit (naar Nederland) vandaan, wel dezelfde klachten als ik soms zelf ook heb, we werken zo hard en alleen maar belasting betalen en regels.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:05

Anne_GTI schreef:
Ik vind dat iedereen zich aan de spelregels moet houden en er sancties moeten staan op het overtreden van de spelregels. Maar voor iedereen dezelfde straf. Simpel, duidelijk en eerlijk.

Jup, mijn idee :)
Nadruk op gedrag en niet op afkomst.