zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:07

Als er in Nederland Sharia rechtbanken komen denk ik dat er een burgeroorlog uitbreekt. Dat is iets dat absoluut nooit geaccepteerd mag worden. Er mag nooit een andere wet dan de Nederlandse wet bestaan. Laten we maar blij zijn met een PVV, want dat is de enige zekerheid dat er nooit zo'n Sharia rechtspraak zal komen. Was de PVV er niet, dan ben ik overtuigd dat het linkse segment dit gewoon toe zouden staan. De PVV zorgt er voor dat ze dat niet aan durven.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:07

@Randalinpony: In principe is de Sharia wetgeving bedoelt voor moslims. Echter zie je in landen waar ze dit toestaan dat het ook gebruikt wordt tegen niet moslims. Die altijd het onderspit delven want als niet moslim ben je altijd schuldig.

Mooi voorbeeld is Saoudie Arabië. Als je daar met de auto een aanrijding krijgt als westerling en niet-moslim ben je altijd schuldig. Want Shariawetgeving zegt: De niet-moslim is schuldig. En dan is het niet zo dat de verzekering het oplost. Nee, je moet gewoon als een haas het land uit vluchten anders ben je echt de Sjaak. Stok- en zweepslagen dus.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:09

Fundamentalisme is het wonderbaarlijke vermogen van de mensheid om een idee tot in het absurde door te trekken en alles en iedereen in de omgeving ondergeschikt te maken aan dat idee, tot bloedens toe en tegen ieder onomstotelijk bewijs van het tegendeel in.

Een godsdienst is er inderdaad niet bij nodig, maar die leent zich er wel uitstekend voor. Verder speelt in grote geloven altijd een vorm van macht, over de omgeving en over de gelovigen. Zeker wanneer de staat en het geloof van een land verstrengeld raken.

Citaat:
(Wat moeten wij met 72 maagden trouwens? Waarom geen 72 lekkere kerels? )

Hier laat Janesmith zien dat ze er nog niet veel van begrepen heeft. Of zoals het aloude Nederlandse spreekwoord luidt: een jongen is stoer, een meisje is een h*oer. ;)

Edit: even de boktcensuur omzeilen. :+
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 03-07-10 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:10

janesmith schreef:
Als er in Nederland Sharia rechtbanken komen denk ik dat er een burgeroorlog uitbreekt. Dat is iets dat absoluut nooit geaccepteerd mag worden. Er mag nooit een andere wet dan de Nederlandse wet bestaan. Laten we maar blij zijn met een PVV, want dat is de enige zekerheid dat er nooit zo'n Sharia rechtspraak zal komen. Was de PVV er niet, dan ben ik overtuigd dat het linkse segment dit gewoon toe zouden staan. De PVV zorgt er voor dat ze dat niet aan durven.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat andere partijen een sharia wetgeving als echt wetgevende en straffende macht zullen toelaten. De PVV is niet de enige partij die naar dit soort onderwerpen kijkt. Dat is echt een misverstand. Ook de andere partijen zijn bezig met de Islam. Ook zie zien ondanks dat zij ook positieve dingen zien, ook de problematiek.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:12

En een ( oud ) bericht als onderstaand, daar word ik dus gewoon echt misselijk van.

In Iran zal morgen opnieuw bij een jonge vrouw de doodstraf worden voltrokken, omdat ze met een onbekende minderjarige man 'onzedelijke' feiten zou hebben gegaan. Hajieh Esmailvand zal tot haar borstkas in de grond worden begraven, waarna ze volgens het islamitisch recht, de sharia, gestenigd moet worden tot de dood er op volgt.

Het in Iran strafbare feit zou enkele jaren geleden hebben plaatsgevonden. Destijds zou ze met de 17-jarige jongen seks hebben gehad. Ook de jongen wacht de doodstraf, door middel van ophanging. In de sharia staat in artikel 104 dat Hajieh Esmailvand met kleine stenen moet worden gestenigd, zodat ze niet binnen twee worpen al sterft.

In een eerder stadium was de vrouw door een lagere rechtbank veroordeeld tot dood door ophanging. De hoogste islamitische rechtbank in Iran zette dit om in de doodstraf door middel van steniging.

Gisteren werd bekend dat een seksueel misbruikt meisje in Iran ook de doodstraf zal krijgen. De 19-jarige Leyla wacht de strop, nadat ze eerst 95 zweepslagen met een staalkabel moet incasseren. Andere medeplichtigen in de zaak, waaronder haar moeder, verkrachters en elkaar opvolgende souteneurs zijn veroordeeld tot enkele zweepslagen of kregen vrijspraak.

De berechting volgens de islamitische sharia stuit nagenoeg wereldwijd op kritiek. Onder andere Amnesty zet momenteel alles op alles om het doodsvonnis te voorkomen. Op internet zijn er ook petities
te vinden die getekend kunnen worden.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:13

Krips schreef:
janesmith schreef:
Ik weet niet waar je deze conclusie door trekt daar ik geen enkel geloof aanhang.
Wat ik wel raar vind is dat als je gelooft dat er buitenaardse wezens op aarde zijn, voor gek wordt verklaard, terwijl het normaal gevonden wordt dat je gelooft dat er ooit iemand uit de dood opgestaan is en je naar de hemel gaat of 72 maagden ter beschikking krijgt als je sterft. (Wat moeten wij met 72 maagden trouwens? Waarom geen 72 lekkere kerels? :P)

Omdat er net ook voorbeelden werden gegeven van andere religies waar ook radicale acties uit voort komen. Maar deze acties waren weer niet 'geldig' als argument. Dan denk ik, dan wil je het gewoon niet zien. Dan wil je niet zien dat fundamentalisme bij elk geloof voor komt. Bovendien is het niet alleen iets wat bij het geloof voor komt. Je hebt ook radicale milieuactivisten.

Dan heb je me echt verkeerd begrepen. Mijn mening is dat geloof de slechtste uitvinding is die de mensheid ooit gedaan heeft. Niets als rottigheid brengt het voort. En dan bedoel ik ieder geloof.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:14

@Jan de regelaar: maar in die landen heeft de sharia de vorm van staatsrecht gekregen, dat zou in Nederland voorlopig niet aan de orde kunnen zijn.

Tenzij de overgrote groep stemmers op partijen stemt die daarvoor zijn, en er meerderheden in de tweede en eerste kamer gevonden worden om de grondwet te wijzigen.

Volgens mij is in Iran een groot deel van de bevolking ook niet erg blij om onder deze vorm van terreur te moeten leven...

@Janesmith: onder de communisten was in Rusland iedere vorm van godsdienst dan ook verboden. En toch weerhield dat de mensheid aldaar er niet van om héél rottige dingen uit te vreten.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 03-07-10 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:15

janderegelaa schreef:
En een ( oud ) bericht als onderstaand, daar word ik dus gewoon echt misselijk van.

In Iran zal morgen opnieuw bij een jonge vrouw de doodstraf worden voltrokken, omdat ze met een onbekende minderjarige man 'onzedelijke' feiten zou hebben gegaan. Hajieh Esmailvand zal tot haar borstkas in de grond worden begraven, waarna ze volgens het islamitisch recht, de sharia, gestenigd moet worden tot de dood er op volgt.

Het in Iran strafbare feit zou enkele jaren geleden hebben plaatsgevonden. Destijds zou ze met de 17-jarige jongen seks hebben gehad. Ook de jongen wacht de doodstraf, door middel van ophanging. In de sharia staat in artikel 104 dat Hajieh Esmailvand met kleine stenen moet worden gestenigd, zodat ze niet binnen twee worpen al sterft.

In een eerder stadium was de vrouw door een lagere rechtbank veroordeeld tot dood door ophanging. De hoogste islamitische rechtbank in Iran zette dit om in de doodstraf door middel van steniging.

Gisteren werd bekend dat een seksueel misbruikt meisje in Iran ook de doodstraf zal krijgen. De 19-jarige Leyla wacht de strop, nadat ze eerst 95 zweepslagen met een staalkabel moet incasseren. Andere medeplichtigen in de zaak, waaronder haar moeder, verkrachters en elkaar opvolgende souteneurs zijn veroordeeld tot enkele zweepslagen of kregen vrijspraak.

De berechting volgens de islamitische sharia stuit nagenoeg wereldwijd op kritiek. Onder andere Amnesty zet momenteel alles op alles om het doodsvonnis te voorkomen. Op internet zijn er ook petities
te vinden die getekend kunnen worden.

Verschrikkelijk. Ik denk dat iedereen het daar over eens is.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:18

randalinpony schreef:
Fundamentalisme is het wonderbaarlijke vermogen van de mensheid om een idee tot in het absurde door te trekken en alles en iedereen in de omgeving ondergeschikt te maken aan dat idee, tot bloedens toe en tegen ieder onomstotelijk bewijs van het tegendeel in.

Een godsdienst is er inderdaad niet bij nodig, maar die leent zich er wel uitstekend voor. Verder speelt in grote geloven altijd een vorm van macht, over de omgeving en over de gelovigen. Zeker wanneer de staat en het geloof van een land verstrengeld raken.

Citaat:
(Wat moeten wij met 72 maagden trouwens? Waarom geen 72 lekkere kerels? )

Hier laat Janesmith zien dat ze er nog niet veel van begrepen heeft. Of zoals het aloude Nederlandse spreekwoord luidt: een jongen is stoer, een meisje is een h*oer. ;)

Edit: even de boktcensuur omzeilen. :+

Ik heb in het grote spreekwoordenboek gekeken, maar dat spreekwoord ben ik nergens tegen gekomen!
Is dat misschien een speciaal of zelfgeschreven spreekwoord of boek?

Het spreekwoordenboek

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:23

Hier stond dus een heel bericht dat opeens weg is. Bokt censuur :D
Anyway, er stond dus dat in Engeland de Sharia wetgeving al wel is ingevoerd op grond van de in 1996 ingevoerde Arbitration Act. Die gaat er vanuit dat de uitspraak rechtsgeldig is als beide personen er mee instemmen.

Ondertussen zijn er al 85 Sharia rechtbanken in Engeland. En hebben wij ook niet de rijdende rechter!
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 03-07-10 11:31, in het totaal 2 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:25

En dit is een berichtje van gisteren:

Overspelige vrouw ter dood veroordeeld

Teheran - Iran heeft zich de woede op de hals gehaald van mensenrechtenorganisatie Amnesty International. Een shariarechtbank in de Islamitische republiek heeft een 43-jarige moeder ter dood veroordeeld wegens overspel.

Als het aan de shariarechtbank ligt, wordt de vrouw binnenkort publiekelijk gestenigd. Zover wil Amnesty het niet laten komen: de organisatie tekent protest aan tegen de veroordeling van de 43-jarige moeder van twee kinderen, Sakineh Mohammadi Ashtiani (http://www.realitatea.net/foto_1093955_ ... 21405.html). Ze heeft naar eigen zeggen bekend onder hoge druk, aldus de Daily Mail.

In mei 2006 is de vrouw al veroordeeld tot 99 zweepslagen voor haar "verboden relatie." Binnenkort volgt alsnog de doodstraf door steniging, naar wens van de shariarechtbank.

Bron: Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/buitenland/7095 ... tml?p=23,1)

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:26

janderegelaa schreef:
Ondertussen zijn er al zo'n 85 Sharia rechtbanken in Engeland.

Serieus? :oo Ik vind dat toch wel een hele enge ontwikkeling....

Tja, en wat gebeurt er als een man overspelig is......?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:27

Esperanza schreef:
janderegelaa schreef:
Ondertussen zijn er al zo'n 85 Sharia rechtbanken in Engeland.

Serieus? :oo Ik vind dat toch wel een hele enge ontwikkeling....

Die krijgt een paar stokslagen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:28

In dat spreekwoordenboek vindt je de uitdrukking 'past als Piet in Griet' vast ook niet. :+

En je kan je vast wel voorstellen wat met door jouw gequote spreekwoord bedoeld wordt? En nee, zulke dingen verzin ik niet. ;)

Het drukt iets uit over de Nederlandse moraal. Hoe vaak heb jij in je leven een jongen een matrasje of afgelikte boterham horen noemen?

Janderegelaar:
Citaat:
en dat de uitspraak niet in tegenspraak is met de wet.

Dat is dan nog wat. Persoonlijk ben ik zwaar tegen deze ontwikkeling. Staat en godsdienst moeten gescheiden zijn (niet dat dat in dit land strikt zo is, maar het zou in mijn ogen wél zo moeten zijn) en blijven.
Niets is inderdaad erger dan gelovigen die hun moraal en leefregels opleggen aan andersdenkenden, dat heeft over de hele wereld nog nooit meer dan ellende opgeleverd.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:29

Esperanza schreef:

Een lintje en een medaille.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:30

Wat was trouwens de motivatie in GB om de sharia daar geldigheid te geven?

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:33

Citaat:
Ik heb het al eerder aangehaald, maar kreeg geen reactie. Dus nogmaals;
Kan iemand mij één moslim noemen die bescherming nodig heeft omdat hij kritiek heeft op Christenen of Joden?
Tientallen personen hebben wel 24/7 bescherming nodig tegen moslims die hen bedreigen vanwege hun kritiek op de Islam.

Helemaal gelijk hed je.. je neemt me de woorden uit de mond!! :D
Nog een voorbeeld. Een paar vrienden van kennissen van mij, hebben in Marokko een soort van kinderdorp opgebouwd, voor weeskinderen.
Deze weeskinderen zagen die mensen echt als hun ouders en de kinderen werden daar voor het eerst serieus genomen. Ze kregen weer een toekomst en kans om te studeren. Ze werden gesponserd door veel mensen, zodat ze dit goede werk konden doorzetten. En nu zijn ze door marokko het land uit gezet...waarom dan.. ze hebben toch niks misdaan... Jawel ze zijn christenen.....

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:34

janesmith schreef:
Een lintje en een medaille.

Het was ook meer een retorische vraag. Want de "straf" voor de man (als hij al straf krijgt) staat nooit in verhouding tot de straf die de vrouw krijgt. En dat vind ik misschien nog wel een van de meest enge dingen van dit geloof en die Sharia wetgeving. Laten we met zijn allen ons best doen dat dat nooit, maar dan ook nooit hier in Nederland gaat geburen!

Al dacht ik dat ze er laatst al wel een proef mee gedaan hebben?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:35

randalinpony schreef:
Wat was trouwens de motivatie in GB om de sharia daar geldigheid te geven?

Omdat er vraag naar was want er wonen zoveel moslims. In beginsel waren er talloze "illegale" Sharia rechtbanken in achterkamertjes en om er toch controle op te kunnen houden heeft de Engelse overheid een gedoogbeleid ingevoerd.

Mocht het hier ook komen en er ontstaat een burgeroorlog dan ga ik onder de wapenen daar kun je vanuit gaan.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:37

Kan ik nog 1 aan toevoegen..
Juni 2010.. Joodse Rabbis kunnen in Amsterdam amper nog met hun keppeltje over straat.. ze worden namelijk bespuugt, uitgescholden en bekogeld, door marrokaanse jongeren.. ook word de hitler groet naar hun gedaan....

edit: even die lange quote er uit gehaald... leest wat makkelijker :D
Laatst bijgewerkt door Rosebud op 03-07-10 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:39

Er worden in Nederland te pas en te onpas stille tochten georganiseerd wanneer er weer eens vreselijk en zinloos geweld was geweest maar ik heb geen moslim op straat gezien om te protesteren tegen 9/11. Integendeel, het beeld van juichende Marokkaanse jongeren op de televisie staat me nog heel helder voor ogen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:42

janderegelaa schreef:
Er worden in Nederland te pas en te onpas stille tochten georganiseerd wanneer er weer eens vreselijk en zinloos geweld was geweest maar ik heb geen moslim op straat gezien om te protesteren tegen 9/11. Integendeel, het beeld van juichende Marokkaanse jongeren op de televisie staat me nog heel helder voor ogen.

ja, of wel een stille tocht houden voor de doodgereden tasjesdief met een zeer lang strafblad (waaronder een overval) beginnend in de moskee :? Was vast een goede moslim 8)7

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:45

Jesus wat erg janesmith en ladygrace !

En ik zal ook nooit in iran gaan wonen wat vreselijk die shariarechtbank en je zal maar onschuldig zijn zeg!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:46

nog even over dat lijstje........ google eens op U en Zo thuiszorg :)

heule beste vent hoor die Imman....... en ook vast een vroom moslim.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:49

Citaat:
14 mei 2008
Het voorarrest van de vier ex-bestuurders van de islamitische thuiszorgorganisatie U en Zo is met nog eens dertig dagen verlengd. Dat besliste het Hof vorige week woensdag. De tegoeden van de in opspraak geraakte thuiszorgorganisatie zijn op last van justitie bevroren. Het bedrijf zou uitstel van betaling hebben aangevraagd.

Tot nu toe werkte U en Zo ondanks het lopende onderzoek gewoon door. Nu heeft het OM de financien van U en Zo bevroren, nadat het al eerder aan de zorgkantoren had verzocht om geen betalingen meer te doen aan de thuiszorgorganisatie. Gevolg is dat de 1,5 miljoen euro in kas niet kan worden gebruikt om de medewerkers uit te betalen.
Er zou uitstel van betaling zijn aangevraagd. Dat meldt het Algemeen Dagblad dat één van de huidige bestuurders citeert. Tegenover Zorgvisie vertelde een U en Zo medewerker “te druk” te zijn en “geen tijd” te hebben voor commentaar.

De ex-bestuurders van U en Zo zaten al sinds 24 maart vast wegens verdenking van miljoenenfraude met pgb-budgetten en zorg in natura. Het hoger beroep dat hun advocaten hadden aangetekend tegen de eerste dertig dagen hechtenis is afgewezen. Naar het oordeel van de rechter was dit niet onrechtmatig. Advocaat Anand Jhingoer van U en Zo-oprichter Noureddine L. mag vanwege het nog lopende onderzoek niets zeggen.

Het OM verdenkt de vier mannen van valsheid in geschrifte, verduistering, witwassen en deelneming aan een criminele organisatie. Op 24 maart deed het OM huiszoeking in kantoren en woonhuizen van de ex-U en Zo-bestuurders. Aan het onderzoek deden 115 opsporingsambtenaren mee. (Zorgvisie - Carina van Aartsen)

bron http://www.zorgvisie.nl/Nieuws/U-en-Zo- ... r-vast.htm

de immam is Bouchetta......
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 03-07-10 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt