heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

Sonja_vR

Re: heb jij al gestemd? met poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:53

jury, je hebt ook nog journalisten en journalisten he ;)
als iets in de telegraaf staat geloof ik het pas als ik het ook bij ene betrouwbare bron heb gelezen :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:00

CtjeLief schreef:
hoor net dat PVV AOW breekpunt al heeft laten vallen...

Fijn, als dat een van je belangrijkste redenen was om op de PVV te stemmen. Erg eh, standvastig. En dan Cohen een draaikont noemen :+

Ik ben heel blij met de winst van GroenLinks (heeft mijn propoganda toch nog iets goeds gedaan :')) en hoop - uiteraard - ook op paars plus. We blijven een maatschappij, we moeten elkaar helpen, en niet alleen onszelf.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:00

Ja je zou de 'ommezwaai' (al wil ik het niet zo noemen... iets bespreekbaar maken is anders dan er vanaf zien!) ook anders kunnen zien.
Ik heb PVV gestemd... maar ik voel me hierdoor zeker niet bedrogen :n Integendeel.
Wanneer hij gaat mee-regeren is er veel meer zeggenschap in de AOW kwestie.
Vanuit de regering is het veel makkelijker voor de PVV om de leeftijd verhoging af te remmen en/of uit te stellen dan wanneer hij in de oppositie zou zitten.
Enkel in een coalitie met de SP zou hij voet bij stuk kunnen houden... maar dat kan niet qua stemmersaantallen niet e qua andere punten niet :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:02

Heino schreef:
We blijven een maatschappij, we moeten elkaar helpen, en niet alleen onszelf.

Heel goed, zeg dat vooral even naar bepaalde bevolkingsgroepen toe. Sommige willen helemaal niet Nederlander zijn en het woord 1 volk kennen. Prima samen gaan, doe het dan ook en laat je eigen cultuur varen en maak kennis met de cultuur van je land waar je woont.
Heeft niks met discriminatie te maken, maar met INTEGRATIE, en dat gaat nu niet echt bepaald goed, wel?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:09

Dat is waar ik me bij aansluit Boefje.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:14

Mee eens, Boefje :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:14

1Boefje schreef:
Heel goed, zeg dat vooral even naar bepaalde bevolkingsgroepen toe. Sommige willen helemaal niet Nederlander zijn en het woord 1 volk kennen. Prima samen gaan, doe het dan ook en laat je eigen cultuur varen en maak kennis met de cultuur van je land waar je woont.
Heeft niks met discriminatie te maken, maar met INTEGRATIE, en dat gaat nu niet echt bepaald goed, wel?

Je snapt het begrip "we"? Dat betekent allemaal. Dus niet alleen de Moslims, of alleen de "autochtonen".
En face it, Nederland is een multicultureel land. Dat dat in banen geleid moet worden, absoluut. Maar je kan er simpelweg geen één cultuur meer van maken (wat Wilders wel wil).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:22

Heino schreef:
1Boefje schreef:

Je snapt het begrip "we"? Dat betekent allemaal. Dus niet alleen de Moslims, of alleen de "autochtonen".
En face it, Nederland is een multicultureel land. Dat dat in banen geleid moet worden, absoluut. Maar je kan er simpelweg geen één cultuur meer van maken (wat Wilders wel wil).

Uhm... nee niet echt.
Als je het verkiezingsprogramma goed leest zie je snel in dat meewerkende mensen met een andere cultureele achtergrond niets hebben te vrezen.
De profiteurs, criminelen en uitkeringstrekkers des te meer, en dat vindt ik een goede zaak.
Dit beperkt zich trouwens niet tot mensen van een andere komaf... ook de autogtone mens die zich niet inzet voor 'ons' nederland wordt flink aangepakt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:39

c_alsemgeest schreef:
Uhm... nee niet echt.
Als je het verkiezingsprogramma goed leest zie je snel in dat meewerkende mensen met een andere cultureele achtergrond niets hebben te vrezen.
De profiteurs, criminelen en uitkeringstrekkers des te meer, en dat vindt ik een goede zaak.
Dit beperkt zich trouwens niet tot mensen van een andere komaf... ook de autogtone mens die zich niet inzet voor 'ons' nederland wordt flink aangepakt.

Nee, je hebt niets te vrezen. Het wordt je alleen verdomd moeilijk gemaakt je eigen geloof aan te hangen.

Enne, andere partijen pakken die uitkeringstrekkers en dergelijke ook aan, maar dan elke uitkeringstrekker en niet selectief.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:41

Maar er zijn ook 'uitkeringstrekkers' die er helemaal niet in willen zitten, die hard op zoek zijn naar een baan, maar nergens aan de bak komen omdat er gewoon veel te weinig werk is.. Die hun eten bij de voedselbank moeten halen en nog geen geld hebben voor een wasmachine of nieuwe kleding.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:44

Ik wil helemaal niet multicultureel zijn, ik wil Nederlander zijn met een Nederlands volk en een Nederlandse cultuur.
Is dat zo raar dan?

ps dat wil niet zeggen dat andere bevolkingsgroepen hier niet inpassen, volgens mij is elke anders gelovige welkom op onze Koninginnedag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:46

Maar Boefje... Nederland is al sinds het bestaat een vergaarbak van verschillende culturen. Dat ís juist de Nederlandse cultuur! Recht op vrije meningsuiting, scheiding van kerk en staat!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:47

1Boefje schreef:
Ik wil helemaal niet multicultureel zijn, ik wil Nederlander zijn met een Nederlands volk en een Nederlandse cultuur.
Is dat zo raar dan?

Mwoah raar zal ik niet zeggen, maar de realiteit is nu eenmaal anders. Nederland is multicultureel. Zelfs de "Nederlandse cultuur" is doorspekt met gebruiken uit andere culturen.

8nnemiek, dat zijn dan toch geen uitkeringstrekkers? Tenminste, mijn definitie van een uitkeringstrekkers is iemand die zn handje ophoudt maar niet wil werken :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:52

Heino schreef:
8nnemiek, dat zijn dan toch geen uitkeringstrekkers? Tenminste, mijn definitie van een uitkeringstrekkers is iemand die zn handje ophoudt maar niet wil werken :)

Ja bij mij ook :j Wist niet zeker of je dat er ook mee bedoelde :)
Maar VVD pakt álle mensen aan die uitkering krijgen, dus ook de eerlijke mensen. Ze willen de lage bijstandsuitkeringen nóg eens verder verlagen. Dat vind ik niet kunnen, zeker omdat ze wél hoge bonussen enzo goedkeuren. Zo creëer je juist nog grotere verschillen tussen arme en rijke mensen en ga je in mijn ogen weer terug in de tijd..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:00

Daarom stem ik ook geen VVD :P GroenLinks wil dat iedereen na max. 1 jaar bijstand een participatiecontract met de gemeente krijgt en aan het werk gaat tegen minimaal minimumloon :) Nadruk ligt op wat men nog wél kan, ipv wat men niet kan.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:02

c_alsemgeest schreef:
Ja je zou de 'ommezwaai' (al wil ik het niet zo noemen... iets bespreekbaar maken is anders dan er vanaf zien!) ook anders kunnen zien.
Ik heb PVV gestemd... maar ik voel me hierdoor zeker niet bedrogen :n Integendeel.
Wanneer hij gaat mee-regeren is er veel meer zeggenschap in de AOW kwestie.
Vanuit de regering is het veel makkelijker voor de PVV om de leeftijd verhoging af te remmen en/of uit te stellen dan wanneer hij in de oppositie zou zitten.
Enkel in een coalitie met de SP zou hij voet bij stuk kunnen houden... maar dat kan niet qua stemmersaantallen niet e qua andere punten niet :)

Goed verwoord, sluit ik me helemaal bij aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:05

1Boefje schreef:
Heino schreef:
We blijven een maatschappij, we moeten elkaar helpen, en niet alleen onszelf.

Ik vind het toch iets kort gezegd dat je je eigen cultuur volledig moet laten varen. Natuurlijk moet je je ook zeker tot op een zekere hoogte aanpassen aan de cultuur van het land waarin je woont, daar ben ik het volledig mee eens. Maar meerdere culturen (en geloven ;) ) in 1 land moeten zeker kunnen naar mijn idee. En daarbij is 'cultuur' voor iedereen iets anders.. wat is de NL cultuur??? Haringhappen, klompendansen, tulpenvelden bekijken met molens op de achtergrond, Goudse kaas op je brood en zondag naar de kerk???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:07

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:18

Rock schreef:
Hier wat Wilders zelf zegt over kiezersbedrog:
http://nos.nl/video/163389-wilders-over ... ndaag.html

Tja, daar hoef je natuurlijk niets meer aan toe te voegen.. Slaat de spijker op zijn kop.
Hij had het beter gewoon belangrijk standpunt kunnen noemen en geen breekpunt.. Hij zegt inderdaad zelf dat het kiezersbedrog is hier, tja.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:19

Waarom ben je als PVV stemmer meteen gestoord of anti-buitenlanders/moslims?? Ik wordt daar zo gek van.
Ik heb dus ook PVV gestemd maar ik ga maandelijks naar de Hammam (Noord-afrikaans badhuis) ik ga graag naar landen zoals Tunesië, ik hou van couscous en heb een noord afrikaanse stoompan (tajine) en doe boodschappen in de Turkse supermarkt... Bovendien ben ik een echt cultuurmens en heb ook contact met mensen van alle afkomsten.

Goh, wat ben ik anti joh... :\ Sorry ik moest dit echt even kwijt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:24

September schreef:
Waarom ben je als PVV stemmer meteen gestoord of anti-buitenlanders/moslims?? Ik wordt daar zo gek van.
Ik heb dus ook PVV gestemd maar ik ga maandelijks naar de Hammam (Noord-afrikaans badhuis) ik ga graag naar landen zoals Tunesië, ik hou van couscous en heb een noord afrikaanse stoompan (tajine) en doe boodschappen in de Turkse supermarkt... Bovendien ben ik een echt cultuurmens en heb ook contact met mensen van alle afkomsten.

Goh, wat ben ik anti joh... :\ Sorry ik moest dit echt even kwijt.

Eens :j
Niet alle PVV stemmers zijn anti-islam
Je kan nu eenmaal nooit een partij vinden waarmee je het 100% eens bent, en PVV heeft veel sterke punten.
Zeggen dat alle PVV stemmers anti-islam zijn is hetzelfde als zeggen dat alle GL stemmers boomknuffelaars zijn, of dat alle VVD stemmers rijke snobs zijn, of dat alle CDA stemmers oude, gelovige opaatjes zijn

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:27

8nnemiek schreef:
Niet alle PVV stemmers zijn anti-islam

Een ook niet alle niet-PVV stemmers zijn anti PVV-stermmers, wat ook nog wel eens gedacht wordt :P

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:29

joliene schreef:
Ik mag nog niet stemmen, want ik ben nog maar 17. Maar ik mag voor mijn vader stemmen.
Ik schrik wel een beetje van de bokt uitslag tot nu toe..

Waar schrik je dan van?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:29

PVV stemmers gedogen discriminatie, en daar heb ik moeite mee..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:31

CtjeLief schreef:
PVV stemmers gedogen discriminatie, en daar heb ik moeite mee..

Mja, ik ook