Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

faye schreef:Maar voor een kind krijg je wel kinderopvangtoeslag en kindgebonden budget. En de grens voor alleenstaand is nog altijd beduidend hoger dan bijstandsniveau. Maar goed, als iemand liever thuis zit en elk dubbeltjke om moet draaien dan zijn al deze toeslagen natuurlijk zinloos.
marrie1996 schreef:Ik heb alles gelezen (lees; alleen de op) maar toch even mn mening geven.
Mijn ouders werken beide over fulltime. al vanaf ik klein was leef ik grotendeels zonder mn ouders omdat ze er nooit zijn. ik word raar aangekeken als ik zeg dat ik kan koken, mn eigen was kan doen, kan strijken , boodschappen kan doen etc.. niet dat dit er heel veel toe doet nu, maar wat ik wil zeggen is dat ik het juist heel goed vind dat ze full time wil gaan werken! zouden meer mensen moeten doen. die kinderen kunnen prima voor zichzelf zorgen, en anders leren ze dat maar.
ik denk dat niemand het hier mee eens is, maar dit is wel hoe ik het zie !
faye schreef:Nicole, ik praat in het algemeen hoor, niet over jouw "geval".
Maar als jij haar als werkgever zo zielig vind, waarom betaal je haar dan niet meer?
randalinpony schreef:marrie1996 schreef:Ik heb niet alles gelezen (lees; alleen de op) maar toch even mn mening geven.
Mijn ouders werken beide over fulltime. al vanaf ik klein was leef ik grotendeels zonder mn ouders omdat ze er nooit zijn. ik word raar aangekeken als ik zeg dat ik kan koken, mn eigen was kan doen, kan strijken , boodschappen kan doen etc.. niet dat dit er heel veel toe doet nu, maar wat ik wil zeggen is dat ik het juist heel goed vind dat ze full time wil gaan werken! zouden meer mensen moeten doen. die kinderen kunnen prima voor zichzelf zorgen, en anders leren ze dat maar.
ik denk dat niemand het hier mee eens is, maar dit is wel hoe ik het zie !
En omdat het zo goed gaat, ga je nu op kostschool in Engeland? Heb dat topic gelezen en dan krijg je toch een ander beeld....
Begrijp me goed, van mij mogen beide ouders best werken tot diep in de nacht (en sommigen hebben weinig keus dan allebei werken, al dan niet fulltime, ligt maar aan je situatie en toekomstverwachtingen) maar ik vind persoonlijk dat je ook een kind op de wereld zet om ervoor te zorgen. En als je zelf niet in de gelegenheid bent, zorg je maar dat anderen dat doen.
?