Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:40

manishdra, dat geloof ik zeer zeker dat dat een gevolg is van... :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:44

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
Hoe staat dat exact omschreven dan?
En hoe ziet Wilders het exact?

Criminelen na bestraffing eruit als zij alleen een verblijfsvergunning hebben of een dubbele nationaliteit
Uit het verkiezingsprogramma

Weet je, van dit soort vragen baal ik. Want dat geeft aan dat je je niet voldoende ingelezen hebt in wat Wilders nu precies wil. En dat geeft zo veel extra onnodige discussie.

Dit vind ik trouwens wel een grappig iets: Inburgeringsexamen in het land van herkomst, tot het zover is: inburgeringscursus in
Nederland niet gehaald, dan het land weer uit
. Aan het cultuurtopic te zien zakt de helft van de Nederlanders daar al op :P

Waarom baal je daarvan? Ik mag toch wel vragen waar jij het exact over hebt en waar je op doelt?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 14:48

MamboBeach schreef:
Waarom baal je daarvan? Ik mag toch wel vragen waar jij het exact over hebt en waar je op doelt?

Ik baal er van omdat dit al meerdere malen besproken is, niet zozeer in dit topic maar in genoeg andere topics waar je ook aan meegedaan hebt. Het komt nu op mij over van "nou, laat dan zien waar hij groepen ongelijk behandelt" terwijl die quotes zo'n beetje dagelijks in het nieuws komen. Of had je echt nog nooit van die uitspraken gehoord?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:49

Heino schreef:
MamboBeach schreef:

Ik baal er van omdat dit al meerdere malen besproken is, niet zozeer in dit topic maar in genoeg andere topics waar je ook aan meegedaan hebt. Het komt nu op mij over van "nou, laat dan zien waar hij groepen ongelijk behandelt" terwijl die quotes zo'n beetje dagelijks in het nieuws komen. Of had je echt nog nooit van die uitspraken gehoord?

Nou, dat is niet mijn bedoeling geweest hoor...

RoodZonnetje

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 14:59

Ok, gelukkig. Nu heb ik ook een wat pessimistisch denkbeeld over PVV-ers omdat ik er zo vaak achterkom dat men het eigen partijprogramma niet eens kent. Dus wat sommigen van jullie over Marrokanen hebben, heb ik over PVV-stemmers ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:02

Heino schreef:
Ok, gelukkig. Nu heb ik ook een wat pessimistisch denkbeeld over PVV-ers omdat ik er zo vaak achterkom dat men het eigen partijprogramma niet eens kent. Dus wat sommigen van jullie over Marrokanen hebben, heb ik over PVV-stemmers ;)

Heino, zoals ik al vaker heb vermeld ben ik geen stemmer :) . Alleen ik kan me bepaalde zaken voorstellen dat de mensen zo denken en op Wilders stemmen.

Dus eigenlijk doen jullie allemaal hetzelfde? :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 15:05

Jup, iedereen heeft zo zijn vooroordelen. Alleen pakken ze voor de ene groep wat rotter uit dan voor de ander ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:10

Ja, het is maar net hoe je het bekijkt of wil bekijken. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:24

Vanavond in Nova

Ze zouden zijn geslagen, geschopt en in een wurggreep gehouden: uitgeprocedeerde Iraakse asielzoekers die onlangs werden uitgezet naar Bagdad zeggen slachtoffer te zijn geworden van disproportioneel geweld.
Zowel bij vertrek uit Rotterdam als aankomst in Irak. Zeggen ook getuigen. Zeventien Irakezen, de helft van de groep, is bij aankomst in Irak gearresteerd en spoorloos verdwenen.

Oprotten he met die mensen :r

Overigens dat bedrag waar Geert zo boos over is. Sla dat eens om naar hoeveel mensen en zet het bedragd dat hij door zijn gedragingen de belasting betaler per jaar kost er eens tegenover.
Dan kosten die immigranten maar een schijntje

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:32

Bah, Saar, wat een ellende he... en helaas aan de orde van de dag.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:41

Blue_Eyes schreef:
Bah, Saar, wat een ellende he... en helaas aan de orde van de dag.

Ja en dan durven mensen hier te zeggen doe de grenzen maar dicht. Dat zulke mensen teruggestuurd worden vind ik al mensonterend.
Maar zoals gezegd voor het geld waarvoor Geert wordt beschermd, kunnen er heel wat geholpen worden, of ouwetjes een extra hand aan het bed krijgen

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:43

Ik heb me laten vertellen dat die onderzoeken die GW laat uitvoeren ook nog weleens wat 'geconditioneerd' worden... maar ik heb even geen tijd om een van de contra-onderzoeken op te snorren. Ik heb er laatst een zitten lezen, weet alleen niet meer waar. Zal van het weekend wel even kijken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:16

Ja die zijn al eens doorgelicht, ze worden uitgevoerd door die zeer succesvolle :P LPF minister Eduard Bomhoff zijn bureau en betaald door de PVV.
Lijkt me niet erg neutraal.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:18

Heino schreef:

_O- hahah hier zie ik dan weer de humor van in... (voor)oordelen zijn zo gemakkelijk, maar zie er maar weer eens vanaf te komen..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:53

Brainless schreef:
@ikdoemaarwat
En mensen die hier tijdelijk komen werken (en dus ook tijdelijk wonen), mag dat (in jouw ogen) ook niet meer, of zijn dat uitzonderingen?

je bedoeld zoiets als een zakenreis?
tja als het voor een aantal weken is ,dan wonen ze hier niet maar zijn ze loge
zou het voor een iets langere tijd zijn dan kan het eventueel in mijn ogen op basis van een bepaalde regeling....
maar daar moeten dan bepaalde voorwaarde aan vast zitten in mijn ogen

Koopto666 schreef:
Ken jij een geloof waarbij je een petje moet dragen met doodskoppen en de duivel erop dan?

het is een bij wijze van spreken, en ja IK zou er heilig in kunnen geloven, iedereen kan toch ergens heilig in geloven en aanbeden?
maar omdat de koran en de bijbel en dat soort dingen wel echt op schrift staan en de rest niet ,is de rest dus geen geloof?

Koopto666 schreef:
hoe moeten mensen zonder oren dan op de foto?

die zijn medisch....een gezonde moslima met oren dus niet!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:57

voortaan doe ik mijn oren buitenboord als ik een pasfoto laat schieten..

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:59

Als je dat echt zou doen........ zou ik dat eigenlijk wel terecht vinden. Iemand zonder hoofddoek met dat tenslotte ook.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:00

jameyskatje schreef:
voortaan doe ik mijn oren buitenboord als ik een pasfoto laat schieten..

heel goed, en dan bij de paspoortcontrole ook even he ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:31

Citaat:
Criminelen na bestraffing eruit als zij alleen een verblijfsvergunning hebben of een dubbele nationaliteit

Iemand zonder verblijfsvergunning is geen nederlander en wanneer deze zich crimineel gedraagt, dan moet een verblijfsvergunning al niet eens meer im frage zijn en hoeft hij ook niet in een nederlandse gevangenis, war de nederlandse burger voor betaalt. Zo iemand mag om mij idd terug naar een gevangenis in eigen land.

Iemand met een dubbele nationaliteit mag om mij kiezen. Gedraag je je crimineel, dan mag je idd in een gevangenis brommen in het land van geboorte. Niet zoals bijvoorbeeld de Antillen, die hun criminelen hier heen sturen.

Iemand die hier geboren is, de nederlandse nationaliteit heeft, moet vanzelf hier brommen, waar moet ie anders heen.

Waarom is dat dan ongelijke behandeling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:37

Ik moet zeggen dat men het woord discriminatie heel goed weet te gebruiken. Volgens mij een van de eerste woorden die men in het nederlands leert. Zint men iets niet, dan roept men gelijk dat het discriminatie is, ook al is het dat niet en zouden we hetzelfde reageren als het een nederlander was geweest. Daar wordt je wel moe van af en toe.
Ik moest eens een opdracht maken, samen met een surinaamse jongen. Ik had keurig mijn deel gedaan en hij helemaal niets. Dikke onvoldoende, dus ik zeg tegen hem: "wat ben jij een banketstaaf, nu heb ik door jou een onvoldoende", is hij naar de directeur gestapt met een klacht over discriminatie :roll: En discrimineren mag natuurlijk niet, dus kreeg ik een uitbrander. Als mijn nederlandse studiegenoot een banketstaaf had genoemd hierom, dan was er niets loos.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:39

Mindim:
Ik ben het met je eens. Maar........ Als iemand met een dubbele nationaliteit hier geboren is...... Waar gaat ie dan het hok in?? In Nederland of in het land van zijn andere nationaliteit? Het is geen aanval maar gewoon nieuwsgierigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:42

rainbow8 schreef:
Mindim:
Ik ben het met je eens. Maar........ Als iemand met een dubbele nationaliteit hier geboren is...... Waar gaat ie dan het hok in?? In Nederland of in het land van zijn andere nationaliteit? Het is geen aanval maar gewoon nieuwsgierigheid.

Hier vanzelf. Maar stond het wiegje in Timboektoe, dan daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:43

Maar ik ben eigenlijk niet zo voor een dubbele nationaliteit in het algemeen.
Is het in bepaalde beroepsgroepen ook niet zo dat je geen dubbele nationaliteit mag hebben, omdat men dan niet kan vertrouwen waar je loyaliteit ligt?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:46

Ik ben het ook niet eens met een dubbele nationaliteit. Met het loyaliteits conflict.......... doel je nu op Abutaleb?? Ik vind het nog steeds raar dat als je hier geboren bent, je volgens het land van je ouders of grootouders nog steeds een burger bent van dat land :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:50

Bijvoorbeeld. Volgens mij mag of mocht je ook niet het leger in met een dubbele nationaliteit.

Mijn man is geboren op de bahama's en heeft geen dubbele nationaliteit, ook niet gehad geloof ik.