Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mirrrriii schreef:_Hedwig_ schreef:Zwolle is ook gewoon een groot dorp.... geen uur fietsen....
Zwolle is een Stad![]()
En als je van de ene naar de andere kant moet fietsen, ben je toch echt wel meer als 30 minuten onderweg als je een normaal tempo fietst.
Tevens bleven wij op de school ook altijd nog even rondhangen. En gingen we niet direct naar huis. Deze tijd kan er dus allemaal bij gerekend worden.
Citaat:Mss is ze maar 1 of 2 keer gedwongen tot prostitutie, en mocht ze een keer het geld tellen van Manou, maar ook dat is traumatiserend... En ik kan me voorstellen dat als dát gebeurt, je perceptie van de werkelijkheid verandert, en het verhaal in je hoofd telkens maar erger en erger wordt, en als dan op therapie gevraagd wordt of je het op wil schrijven, dat dan het verhaal eruit komt wat in je hoofd zit. Wat die psych zei, dan zijn het authentieke (valse) herinneringen geworden, en dan is het dus niet met opzet 'verzonnen' ...
Dit is zomaar 1 van de mogelijkheden waarom ik vind dat we niet met z'n allen allemaal maar bovenop die maria moeten duiken en heel hard moeten gaan oordelen, en ik vind eigenlijk dat jij dit als jeugdhulpverlener ook wel in moet zien..
Menino schreef:Ik weet niet exact wat ze doet,
maar met een beetje kennis van psychologie en een beetje empathie (en dat moet je beide toch hebben als jeugdhulpverlener denk ik) moet je toch weten dat zulke ervaringen in iemands hoofd ,zonder opzet en onbewust, ontzettend uitvergroot kunnen worden... En dan vind ik niet dat je iemand kan beschuldigen van 'verzinnen' als je daar dus niet zeker van bent...
maar met een beetje kennis van psychologie en een beetje empathie (en dat moet je beide toch hebben als jeugdhulpverlener denk ik) moet je toch weten dat zulke ervaringen in iemands hoofd ,zonder opzet en onbewust, ontzettend uitvergroot kunnen worden... En dan vind ik niet dat je iemand kan beschuldigen van 'verzinnen' als je daar dus niet zeker van bent...
Trennie schreef:Die hebben van deze problematiek, om even in de sfeer te blijven, geen kaas gegeten.
Janine1990 schreef:Electra63 schreef:Volgens mij worden boeken als ze uitgegeven worden, door een co-writer, bijgeschaafd. Dus misschien is het wel niet zo goed geschreven door Maria.
Bijgeschaafd op grammatica, spelfouten etc.
Maar de inhoud, nee...
Vudress schreef:Hoewel ik begrip heb voor de denkwijze van Trennie (ook zij heeft een bepaald wereldbeeld door hetgeen ze meegemaakt heeft, evenals Maria) staan er in haar verhaal toch veel aannames.
sans6 schreef:over de vraag wat PRdV voor mens is kunnen we een ander topic volschrijven geloof ik
Hier op Bokt heb ik ook al regelmatig postst gelezen van mensen die met hem te maken hebben gehad, en zó geweldig schijnt hij niet te zijn. Als Maria en Lucie mOsterd dan als mediag**l worden uitgemaakt, dan PRdV zeker óók.
Janine1990 schreef:Menino schreef:Ik weet niet exact wat ze doet,
Misschien even filteren op de berichten van Trennie, dan zie je duidelijk dat zij Maria nergens van beschuldigd...
Citaat:Vanuit dit oogpunt bezien vind ik het op geen enkele manier goed te praten hoe Maria het fenomeen loverboy heeft gebruikt voor haar eigen belang.
Mirrrriii schreef:_Hedwig_ schreef:Zwolle is ook gewoon een groot dorp.... geen uur fietsen....
Zwolle is een Stad![]()
En als je van de ene naar de andere kant moet fietsen, ben je toch echt wel meer als 30 minuten onderweg als je een normaal tempo fietst.
Tevens bleven wij op de school ook altijd nog even rondhangen. En gingen we niet direct naar huis. Deze tijd kan er dus allemaal bij gerekend worden.
Cayenne schreef:@Menino, dus jij bent van mening dat het heel normaal is dat iemand die vervelende dingen heeft meegemaakt, er allemaal nieuwe gebeurtenissen bij verzint? Dat vind ik vreemdDat heeft namelijk helemaal niets te maken met de perceptie van de werkelijkheid.
.
Menino schreef:Trennie schreef:Vanuit dit oogpunt bezien vind ik het op geen enkele manier goed te praten hoe Maria het fenomeen loverboy heeft gebruikt voor haar eigen belang.
dat vind ik toch wel een behoorlijke 'aanname' , dat ze het fenomeen loverboy heeft gebruikt voor eigen belang...
Ik geloof namelijk dat ze wel degelijk slachtoffer geweest kan zijn..
Mareng schreef:Maria kijkt vaak naar boven en schuin omhoog tijdens haar interviews.... Een teken dat ze zit te liegen......
Trennie schreef:Vanuit dit oogpunt bezien vind ik het op geen enkele manier goed te praten hoe Maria het fenomeen loverboy heeft gebruikt voor haar eigen belang.
Janine1990 schreef:Menino schreef:
dat vind ik toch wel een behoorlijke 'aanname' , dat ze het fenomeen loverboy heeft gebruikt voor eigen belang...
Ik geloof namelijk dat ze wel degelijk slachtoffer geweest kan zijn..
Na 6 jaar middelbare school mag ik toch wel veronderstellen dat jij weet dat IK VIND een mening is en geen aanname???