Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:47

Menino, ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat Trennie voor werk doet, vooral wat dit inhoudt en dat ze hiervoor heeft geleerd... Ze weet wel waar ze het over heeft hoor....

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:50

Nogmaals: heb je mn post op pagina 29 gelezen?
Misschien snap je me dan iets beter...

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:51

Mirrrriii schreef:
_Hedwig_ schreef:
Zwolle is ook gewoon een groot dorp.... geen uur fietsen....

Zwolle is een Stad ;)
En als je van de ene naar de andere kant moet fietsen, ben je toch echt wel meer als 30 minuten onderweg als je een normaal tempo fietst.

Tevens bleven wij op de school ook altijd nog even rondhangen. En gingen we niet direct naar huis. Deze tijd kan er dus allemaal bij gerekend worden.

Ik weet, ik heb er gewoond, maar voor een Stad is Zwolle gewoon een groot dorp....... en, meer als 30 min. prima, maar ik vermoed dat ze niet zover fietsen van haar school woonde, dit omdat ze altijd naar Holtenbroek gingen en dat is de andere kant op, als ze daar ergens woonde, hadden ze toch niet bij school afgesproken? dit zijn wel speculaties trouwens....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:52

Volgens mij worden boeken als ze uitgegeven worden, door een co-writer, bijgeschaafd. Dus misschien is het wel niet zo goed geschreven door Maria.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:53

Electra63 schreef:
Volgens mij worden boeken als ze uitgegeven worden, door een co-writer, bijgeschaafd. Dus misschien is het wel niet zo goed geschreven door Maria.

Bijgeschaafd op grammatica, spelfouten etc.
Maar de inhoud, nee... :n

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:54

Ik vermoed, dat hier om het dicht bij mensen/jeugd en maria te houden heel weinig aan is bijgeschaafd.
Voor waargebeurde verhalen vind ik dat een goed iets, dan is het echter, als een soort brief aan de mensheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:55

Ik weet niet exact wat ze doet,
maar met een beetje kennis van psychologie en een beetje empathie (en dat moet je beide toch hebben als jeugdhulpverlener denk ik) moet je toch weten dat zulke ervaringen in iemands hoofd ,zonder opzet en onbewust, ontzettend uitvergroot kunnen worden... En dan vind ik niet dat je iemand kan beschuldigen van 'verzinnen' als je daar dus niet zeker van bent...

dan doel ik dus hierop
Citaat:
Mss is ze maar 1 of 2 keer gedwongen tot prostitutie, en mocht ze een keer het geld tellen van Manou, maar ook dat is traumatiserend... En ik kan me voorstellen dat als dát gebeurt, je perceptie van de werkelijkheid verandert, en het verhaal in je hoofd telkens maar erger en erger wordt, en als dan op therapie gevraagd wordt of je het op wil schrijven, dat dan het verhaal eruit komt wat in je hoofd zit. Wat die psych zei, dan zijn het authentieke (valse) herinneringen geworden, en dan is het dus niet met opzet 'verzonnen' ...

Dit is zomaar 1 van de mogelijkheden waarom ik vind dat we niet met z'n allen allemaal maar bovenop die maria moeten duiken en heel hard moeten gaan oordelen, en ik vind eigenlijk dat jij dit als jeugdhulpverlener ook wel in moet zien..

Als je vaak in aanraking komt met getraumatiseerde mensen moet je daarvan op de hoogte zijn toch?
Dat die meiden denken dat hun verhaal minder erg is, is echt heel erg,
maar ik denk zomaar dat als je die meiden een boek laat schrijven, dat er juist in sommige gevallen een veel ernstigere versie op papier komt te staan, juist omdat ze bang zijn dat hun verhaal 'niet erg genoeg' is... En of je ze dat kwalijk kan nemen. Persoonlijk vind ik van niet dus.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-10 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:56

Menino schreef:
maar met een beetje kennis van psychologie en een beetje empathie (en dat moet je beide toch hebben als jeugdhulpverlener denk ik) moet je toch weten dat zulke ervaringen in iemands hoofd ,zonder opzet en onbewust, ontzettend uitvergroot kunnen worden... En dan vind ik niet dat je iemand kan beschuldigen van 'verzinnen' als je daar dus niet zeker van bent...

Misschien even filteren op de berichten van Trennie, dan zie je duidelijk dat zij Maria nergens van beschuldigd...

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:57

Menino schreef:

Nogmaals: ik zou het erg op prijs stellen als je mijn post op pagina 29 zou willen lezen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:58

Een co-writer mag niets aan de inhoud bijschaven.
Maar bij Maria is uberhaupt geen co-writer aan de slag geweest, hoogstens een editor die de spelfouten eruit haalt.

@Menino, dus jij bent van mening dat het heel normaal is dat iemand die vervelende dingen heeft meegemaakt, er allemaal nieuwe gebeurtenissen bij verzint? Dat vind ik vreemd :) Dat heeft namelijk helemaal niets te maken met de perceptie van de werkelijkheid.

Trennie schreef:
Die hebben van deze problematiek, om even in de sfeer te blijven, geen kaas gegeten.

_O- gezien de titel van het boek vind ik deze opmerking dan wel weer grappig.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:58

Hoewel ik begrip heb voor de denkwijze van Trennie (ook zij heeft een bepaald wereldbeeld door hetgeen ze meegemaakt heeft, evenals Maria) staan er in haar verhaal toch veel aannames.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:59

Ik weet het niet... er kloppen inderdaad dingen niet. En waarom wilt ze wel bij andere shows zitten en alles vertellen en niet tegen pet r de vries..?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:59

Janine1990 schreef:
Electra63 schreef:

Bijgeschaafd op grammatica, spelfouten etc.
Maar de inhoud, nee... :n

Dat bedoelde ik ook, maar sommigen zeiden dat het boek zo goed geschreven was, dus ik bedoelde eigenlijk dat misschien een editor van al haar aantekeningen een pakkend verhaal had gemaakt.

ik bedenk maar iets hoor, ben niet thuis in de schrijfwereld.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 10-05-10 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:00

Vudress schreef:
Hoewel ik begrip heb voor de denkwijze van Trennie (ook zij heeft een bepaald wereldbeeld door hetgeen ze meegemaakt heeft, evenals Maria) staan er in haar verhaal toch veel aannames.

Pffffffffffffff, het is toch blijkbaar echt te moeilijk om even m'n post te lezen op pagina 29 helemaal onderaan. |o

Wat ik heb ik volgens jou mee gemaakt?

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:01

sans6 schreef:
over de vraag wat PRdV voor mens is kunnen we een ander topic volschrijven geloof ik :)
Hier op Bokt heb ik ook al regelmatig postst gelezen van mensen die met hem te maken hebben gehad, en zó geweldig schijnt hij niet te zijn. Als Maria en Lucie mOsterd dan als mediag**l worden uitgemaakt, dan PRdV zeker óók.

Je kunt zeker een topic over Peter vullen,zelf namelijk ook niet zo'n net meneertje geweest, vroeger hoorde hij zelf ook bij de badboys (en dan heb ik het niet over de x factor kandidaten).

Over het hele verhaal in kwestie laat ik mij niet uit, puur en alleen omdat ik enorm twijfel aan alle verhalen van de betrokkenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:03

Janine1990 schreef:
Menino schreef:

Misschien even filteren op de berichten van Trennie, dan zie je duidelijk dat zij Maria nergens van beschuldigd...

ik quote maar even:
Citaat:
Vanuit dit oogpunt bezien vind ik het op geen enkele manier goed te praten hoe Maria het fenomeen loverboy heeft gebruikt voor haar eigen belang.

dat vind ik toch wel een behoorlijke 'aanname' , dat ze het fenomeen loverboy heeft gebruikt voor eigen belang...
Ik geloof namelijk dat ze wel degelijk slachtoffer geweest kan zijn..

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:03

Mirrrriii schreef:
_Hedwig_ schreef:
Zwolle is ook gewoon een groot dorp.... geen uur fietsen....

Zwolle is een Stad ;)
En als je van de ene naar de andere kant moet fietsen, ben je toch echt wel meer als 30 minuten onderweg als je een normaal tempo fietst.

Tevens bleven wij op de school ook altijd nog even rondhangen. En gingen we niet direct naar huis. Deze tijd kan er dus allemaal bij gerekend worden.

Ik weet, ik heb er gewoond, maar voor een Stad is Zwolle gewoon een groot dorp....... en, meer als 30 min. prima, maar ik vermoed dat ze niet zover fietsen van haar school woonde, dit omdat ze altijd naar Holtenbroek gingen en dat is de andere kant op, als ze daar ergens woonde, hadden ze toch niet bij school afgesproken? dit zijn wel speculaties trouwens....[/quote]

Dat is misschien wel zo ja.
Waar ze woonde weet ik niet.

Vanaf de wipstrik naar Holtenbroek is 15 minuten.
Misschien was school een betere plek om af te spreken dan thuis? of bedoel je dit niet?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:07

Trennie, ik heb jouw post gewoon gelezen. Daarin beschrijf je wat je hebt meegemaakt terwijl je zelf in de hulpverlening werkte. Datgeen wat je hebt meegemaakt heeft duidelijk jouw beeld op deze zaak gevormd.
Je verhaal betreffende Maria staat vol aannames.

Anoniem

Cayenne schreef:
@Menino, dus jij bent van mening dat het heel normaal is dat iemand die vervelende dingen heeft meegemaakt, er allemaal nieuwe gebeurtenissen bij verzint? Dat vind ik vreemd :) Dat heeft namelijk helemaal niets te maken met de perceptie van de werkelijkheid.
.

Ik denk dat ze die gebeurtenissen mss niet er bij verzonnen heeft, maar dat bepaalde gebeurtenissen in haar hoofd compleet verandert en verdraait zouden kunnen zijn.

Maar mss heb ik gewoon óf teveel inlevingsvermogen, óf heb ik zelf een zieke geest dat ik me in haar kan inleven (Gelukkig dan, in mijn geval wel gecombineerd met een hele hoop zelfreflectie ), want ik geloof niet dat het lukt m'n punt over te brengen aan anderen...

Jesser

Menino schreef:

Dit is precies wat ik bedoel in mijn vorige post. Heb echt wel de post van Trenni gelezen op blz 29, echter om nu te stellen dat ineens de slachtoffers van loverboys nog meer slachtoffer worden.. dat is nu echt aandikken..en de media en mensen die daar weer gelijk op springen..

Er is zoiets als een tussenweg.. die meid heeft het aangedikt... het boek geschreven vanuit therapie. Daar hadden hulpverlening en instanties kritischer naar moeten kijken. eenmaal geschreven kan het niet meer teruggedraait worden.

En ik bedoel met mijn post, als mensen in de hulpverlening werken, zeker met kinderen die van de 'straat' komen dan weet men ook dat men zeker in het begin niet met zulke lieve meiden/jongens werkt. Hier in de straat zit de rentray, we horen regelmatig daar verhalen over..zat voorbeelden die elke dag hierlangs fietsen.. en in het begin trajekt zijn er genoeg gevallen die helemaal uit hun dak gaan of verhalen verzinnen voor wat betreft omgang.. zelfs meiden die uitlok gedrag hebben naar hulpverleners, simpel omdat ze niet meer weten hoe het hoort.. of om te rebelleren..

Namate de trajekten vorderen zie je die meisjes over het algemeen positief veranderen... en dat is maar goed ook! Als hulpverlener weten ze vaak ook wel met wat voor meiden ze te maken hebben.. Als er dan zulke beschuldigingen geplaats worden ten opzichte van personeel behoort het onderzocht te worden maar ook van te voren moeten risico's voorkomen worden. Op het moment dat zo'n kind zich tegen je keert behoor jij als hulpverlener de verantwoording te hebben om in ieder geval zoveel mogenlijk gedaan te hebben om te voorkomen dat ze de kans krijgen zich tegen je te keren.

Ik vind het dan ook niet terecht om zulke voorbeelden te vergelijken met het geval Maria. Ook niet professioneel..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:10

Menino schreef:
Trennie schreef:
Vanuit dit oogpunt bezien vind ik het op geen enkele manier goed te praten hoe Maria het fenomeen loverboy heeft gebruikt voor haar eigen belang.

dat vind ik toch wel een behoorlijke 'aanname' , dat ze het fenomeen loverboy heeft gebruikt voor eigen belang...

Na 6 jaar middelbare school mag ik toch wel veronderstellen dat jij weet dat IK VIND een mening is en geen aanname???

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:15

Ik kan mij voorstellen dat er slachtoffers zijn die hun gebeurtenissen/ slechte ervaringen onbewust of bewust hervormen of aandikken. Maar ik ben van mening dat Maria hier veel te ver in doorgeslagen is. Ze is haar eigen leugens gaan geloven en ik vind het zeer kwalijk dat mensen beschuldigd worden van iets wat ze waarschijnlijk niet gedaan hebben. Ik vind het afschuwelijk wat er allemaal gebeurd is voor Maria, maar ik vind ook dat PRDV het recht had om kijkend Nederland te laten zien dat het verhaal niet al te serieus genomen mag worden.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:16

Mareng schreef:
Maria kijkt vaak naar boven en schuin omhoog tijdens haar interviews.... Een teken dat ze zit te liegen......

Dat merkte ik ookal op! Ik geloof het verhaal niet, heb het boek (Echte mannen eten geen kaas) gelezen.
Daarbij heb ik laatst in het nieuws en bij Peter R. de Vries gehoord dat ze bijna nooit spijbelde. Maar ik wacht af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:23

Trennie schreef:

Janine1990 schreef:
Menino schreef:

Na 6 jaar middelbare school mag ik toch wel veronderstellen dat jij weet dat IK VIND een mening is en geen aanname???

tja het heeft een reden dat ik na 6 jaar pas in 4 havo zit zullen we maar zeggen :+

Hoewel, dan nu even inhoudelijk...
In de zin van Trennie slaat het 'ik vind' op het 'goed praten' ... Ze zegt dus 'ik vind het niet goed te praten' en koppelt dat aan de zin 'Maria heeft het fenomeen loverboy gebruikt voor haar eigen belang' .... Oftewel, 'ik vind het niet goed te praten' is een mening 'maria heeft het fenomeen loverboy gebruikt voor haar eigen belang' wordt in deze zinsconstructie gebracht als een feit...
Als 'het fenomeen loveboy gebruiken voor eigen belang' als mening naar voren had moeten komen, had ze dus moeten zeggen 'ik vind dat ze in haar geval het fenomeen loverboy heeft misbruikt voor haar eigen belang' ... Hoewel 'ik denk' dan beter had gepast als ik 'ik vind' moet ik zeggen..

Eigenlijk, dat ik hier nu nog zo serieus op in ga :+ ....

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:26

@Menino:
Het is heel duidelijk dat Maria heel veel zaken beschreven heeft in het boek die niet kloppen, niet waar (kunnen) zijn.
In Nederland worden dat doorgaans leugens genoemd. :+
En volgens mij keuren wij leugens in onze maatschappij doorgaans nog steeds niet goed.
Een leugentje om bestwil daargelaten, maar dat kun je dit onmogelijk nog zo noemen.

Dat de problematiek iets complexer in ekaar steekt, dat snapt een leek inmiddels zelfs nog wel.

Daarnaast: door alleen die ene zin uit mijn post te kwooten, haal de essentie uit mijn post en wordt het suggestief.

Ik heb die post geschreven als samenhangend geheel waarin het een in verband staat met het ander.
Ik oordeel niet niet vanuit aannames, maar ga af op de feiten.
Ook geef ik in m'n post wel degelijk aan dat Maria hulp had moeten hebben die beter aansloot bij hetgeen gebeurd is en vooral gebaseerd is op realiteit.
dan had het zo ver niet hoeven komen.

Maar ik wil er bij deze nog iets aan toe voegen:
Ik vind dat iemand verantwoordelijk is voor zijn eigen gedrag.
En natuurlijk kunnen we begrip opbrengen voor bepaalde omstandigheden.
Maar het moet niet zo zijn dat we dan met z'n allen maar moeten zeggen: ach gut wat zielig dat je rotdingen hebt mee gemaakt.
Weet je wat: jij mag best liegen hoor!