Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Re: Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:17

Ik vraag me af of dat jij wel t.v. ofzo hebt gekeken. Er was gisteravond al duidelijk dat iemand niet onwel is geworden maar dat de man opzettelijk de boel verstoord heeft. Lees anders even wat bladzijdes door van het topic....

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:19

Ik heb niet alles gezien nee, maar dat stuk wel! En ga echt geen 30 pagina's helemaal doorlezen.. Heb wel hier en daar wat opgepikt uit het topic om te kijken of er wat duidelijk was, maar daar dus net overheen gelezen.. Sorry hoor!
Maar vind dat je dat ook wel normaal kunt zeggen, ipv zo'n poppetje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:20

Dat kan hier niet, iedereen moet elkaar blijkbaar aanvallen ofzo. :(:)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:21

stunning schreef:
Ik heb niet alles gezien nee, maar dat stuk wel! En ga echt geen 30 pagina's helemaal doorlezen.. Heb wel hier en daar wat opgepikt uit het topic om te kijken of er wat duidelijk was, maar daar dus net overheen gelezen.. Sorry hoor!
Maar vind dat je dat ook wel normaal kunt zeggen, ipv zo'n poppetje..

Ja komop zeg. Als je een dag later mee aan komt zetten "dat je denkt dat er wel meer aan de hand was"..
Terwijl al 1000x is gezegd hier wát er nou gebeurde enzo en de kranten er mee vol staan..sorry maar dan is mij eerste reactie zeker alles wat deze: :roll: smiley uitbeeld...

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:24

Ja hallo, ik zit ook niet 24 uur per dag op bokt, ik heb ook nog een leven!
En als je dan al niet eens meer mee kunt praten.. Ik zeg toch dat ik dat net heb gemist en wij hebben geen ochtendkrant en de avondkrant moet hier nog komen, dus ik heb nog niet eens een krant kunnen lezen..

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:26

stunning schreef:
Ja hallo, ik zit ook niet 24 uur per dag op bokt, ik heb ook nog een leven!
En als je dan al niet eens meer mee kunt praten.. Ik zeg toch dat ik dat net heb gemist en wij hebben geen ochtendkrant en de avondkrant moet hier nog komen, dus ik heb nog niet eens een krant kunnen lezen..

Ja..of tv..radio..van horen zeggen?
Misschien is het handig om gewoon wat bladzijdes terug te lezen voor je klakkeloos wat neergooit..
Ik vind dit gewoon ontzettend irritant..

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:28

Nou nee ik heb nog geen tijd gehad voor tv en radio..
Dus daardoor kon ik het niet weten en net als wat ik net zei: ik heb wel wat terug gelezen, maar niet alles, en jij kunt mij niet vertellen dat jij wél altijd alles terug leest.. En het dus net heb gemist..
Ik vind het irritant dat je niks kunt zeggen er gelijk al een rare reactie komt..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:28

Frozenstar: Niet iedereen krijgt alles mee inderdaad. Ik kijk ook wel eens een tijdje het nieuws niet omdat ik het ontzettend druk heb met vrienden/vriendje/school, dan krijg ik ook vrijwel niets mee. Dat er een aswolk over kwam waaien hoorde ik ook pas 3 dagen later. ;)

Kan gebeuren toch. Niet teveel aan proberen te storen, je kunt je energie vast wel ergens anders in steken. :j

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:29

ach het is vast iedereen weleens gebeurd!
laten we weer ontopic gaan! :D

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:30

Frozenstar schreef:
Ik denk dat, nu er dingen uitgesloten zijn ineens veel mensen het overdreven vinden. "Een simpele gil". Het wás geen simpele gil. Het was een combinatie van een man in een vreemd gewaad, die rare uitspraken deed in een taal die niet verstaan werd, die een rare lichaamshouding aannam, begong te schreeuwen ineens PLUS iemand die ineens een koffertje liet vallen.

En dat allemaal, tijden de 2 minuten stilte.
Vind toch wel wat meer dan een simpele gil....

Dit heb ik op de vorige bladzijde nog gepost.. :?

Nou sorry, maar IK irriteer mij er gewoon ontzettend aan, dat je niet even kijkt op internet ofzo voordat je met conclusies komt over iets wat allang weer van de aardbodem is verdwenen...dat is mijn punt.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:31

en zo heeft iedereen zijn irritatie's ;)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:33

DDW1190 schreef:
en zo heeft iedereen zijn irritatie's ;)

Klopt en naar mijn mening is het belangrijk om die op tijd uit te spreken ;)

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:34

Nou heel toevallig de vorige pagina niet gelezen.. Sorry hoor.. Ga er ook niet meer op in, want blijf in herhaling gaan..

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:37

Zeg dames ga eens af :D ;)

Weet je wat ik niet snap, dat er zoveel mensen zijn die zoiets perse live mee moeten maken...
Geen kritiek hoor! Maar mij trekt dat niet zo....

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:39

Nee hoeft van mij ook niet zo.. Maarja als zij dat willen, moeten ze lekker gaan :).

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:40

haha niet in herhaling vallen he :P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:44

Ik vind het niet zo gek dat nog niet iedereen weet wat er echt gebeurd is op Dodenherdenking. Het is dat ik net iets lees in dit topic, maar verder had ik het nog niet gehoord.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:46

snoekiej: op youtube kun je filmpjes zien over het incident ;)
Laatst bijgewerkt door DDW1190 op 05-05-10 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:52

Toen ik het hier las, ben ik gelijk gaan kijken naar beelden en op nieuwsites gaan lezen. Dus ik ben nu wel op de hoogte. Ik wilde alleen even kwijt dat ik het niet zo gek vind dat niet heel Nederland al op de hoogte is. En dit topic is zo lang, dat ga je ook niet helemaal lezen voordat je hier reageert.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:53

Shadow0 schreef:
En ik ben blij dat je dat laatste schrijft want nu snap ik hoe het is overgekomen, en dat was inderdaad niet wat ik bedoelde. Ik vind het op zich heel logisch dat mensen schrikken en wegrennen. En zoals zoveel mensen al schrijven: ze denken meteen aan koninginnedag, aan een aanslag.
Het probleem is alleen dat het erg gevaarlijk is als mensen zo reageren als ze zo dicht bijeen staan. Hoe logisch de reactie ook - er zijn mensen gewond geraakt en dat kunnen we proberen te voorkomen.

Een voorbeeld: gillen is nooit slim - zeker niet in een massa. Maar bijvoorbeeld ook niet bij paarden. (Kinderen wiens paard wegspringt en die dan gaan gillen.) Ik snap dat het gebeurt, op het moment zelf. Dat is ook niet erg. Maar je moet je vooraf en na afloop wel voornemen om het NIET te doen. Als je het heel begrijpelijk vindt dat mensen in paniek raken, gillen, wegrennen, dan maak je de kans dat het gebeurt groter. Als je duidelijk besluit kalm te blijven is dat geen garantie dat het gebeurt, maar het HELPT wel. En alle kleine beetjes helpen.

En daarom mijn reactie. Ik wil niemand veroordelen omdat het een reflex is, je reageert instinctief. Maar je kunt wel proberen om je reflexen en instincten anders te programmeren, dat kan, dat is mogelijk. Je kunt leren bewust te vallen, je kunt leren om niet te gillen als je paard op hol gaat, je kunt leren om niet in paniek te raken en bv wegrennen zonder elkaar onder de voet te lopen.
En dat het desondanks dan niet lukt - dat kan. Maar je moet je voornemen om het te veranderen, als je wilt dat het verandert. En omdat hier slachtoffers zijn gevallen die niet 'noodzakelijk' waren - er was wel schrik maar geen daadwerkelijke aanslag, lijkt het me goed om dat te willen.

Ik hoop dat ik in elk geval duidelijk heb kunnen maken hoe ik het ongeveer bedoeld heb?

Ik vind dit heel helder.
Ik snap uberhaupt niet dat mensen gaan gillen als ze bang zijn, vind dat ook heel tegennatuurlijk.
Zelf wordt ik alleen maar ontzettend stil en trek ik me terug als ik bang ben. Dat lijkt me ook veel logischer. Ooit een muis gezien die begint te gillen als ie een roofvogel ziet? Een ander dier dat herrie maakt als er gevaar is? Nee. Onlogisch namelijk, je wil juist Niet opvallen bij je vijand.
Waarom hebben mensen dan zo deze neiging?

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:39

BE_GENTLE schreef:
Ik vind het allemaal zwaar overdreven ! geen andere woorden voor.

Ik snap niet dat je zo kan oordelen, je was er niet eens bij!
Je hebt geen idee wat er met je gebeurd, en wil jij nou zeggen dat je was blijven staan en had geroepen; jongens hou eens op met dat gillen? Kom op zeg, je weet wel beter toch!
Ik stond er samen met mijn moeder, ze is onderlopen en iedereen liep over haar heen.
Ik hoor nog steeds die schreeuw en het gegil van mensen, dit vergeet je niet zomaar.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:50

Is al bekend of hij nou inderdaad vrij is gekomen vanmorgen?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:05

Volgens mij stond er op nu.nl dat hij in ieder geval tot vrijdag vastgehouden wordt. Ook ivm de grote hoeveelheid gewonden die door zijn actie zijn gevallen.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:26

DarkDreamer schreef:
ellepel schreef:
weet niet of jullie dit filmpje ook gezien hebben:
http://www.youtube.com/watch?v=5pmaJMTg ... r_embedded

even doorspoelen naar 1.25

Ben ik de enige die het heel toevallig vind dat deze persoon op precies het juiste moment zijn camera onder zijn jas oid vandaan haalt?

Ehm... :+
Uums schreef:
KoudbloedKim schreef:
En toch ben ik wel heel benieuwd waarom die ene man een draaiende camera/telefoon in zijn zak had en hem gelijk pakte toen het begon.
Kom je toch niet achter..

Vond ik eerlijk gezegd een tikje verdacht...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:29

dat vind ik wel heel erg overdreven hoor, dan kan je overal wel wat achter zoeken