beantsje schreef:Geloof is een mooi ding daar is niets mis mee. het is voor mij de basis van mijn leven en ik zou niet zonder kunnen en ik wil dat niemand onthouden. Dus dit slaat nergens op. Oorlogen en ruzies worden vaak op het geloof gegooid om het te rechtvaardigen maar daar gaat het zelden over.
Hee, en als ik een hoofddoek wil dragen omdat ik het mooi vind? Mag dat dan niet?
En waarom mag iemand op school wel een hoofddoek dragen en geen burka? Zijn toch beiden uitingen van geloof?
Dan wordt er met twee meten gemeten.
Geloof is niks als ellende, dat discriminatie in de hand wekt en oorlogen veroorzaakt.
Het is geen toeval dat in alle geloven de vrouw onderdrukt wordt...dat komt omdat die boeken verzonnen zijn door mannen.
Homosexualiteit is verboden en een ziekte die genezen kan, geen condooms tegen het verspreiden van ziektes, vrouwen mogen geen functie's in kerk en politiek vervullen, kindermisbruik in grote getalen en zo kan ik nog wel even doorgaan met het noemen van misstanden die het geloof met zich meebrengt.
Geloof is er alleen voor de gemoedsrust en het accepteren van de dood. Nou, er is niks na de dood, alleen wormen en verrotting.