Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:21

Inderdaad, geen Europese vluchten van en naar Amsterdam tot 2 uur morgen. Intercontinentale vluchten wordt niet over gesproken.

Laatste nieuws op Twitter:

KLM
During the night we expect few developments. We'll be back tomorrow morning. Our ground staff will continue assisting stranded passengers.

en

KLM
All European flights to/from Amsterdam cancelled until April 19, 2 PM CET. Decision about all other flights yet to be taken by authorities.

Hier wordt je dus voor nu niks wijzer van, helaas.

Succes! Ik ga nu slapen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:22

Ik ben zóóóó slecht in engels :+

Maar idd.. nu weet ik nog niks.. snif

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:23

Mijn vriend heeft voor dinsdag een trein vanuit Rome kunnen regelen en komt gelukkig dan met slechts 1 dag vertraging thuis.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:25

ik duim voor de mensen die de komende dagen een vlucht in de planning hebben...........

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:25

Sizzle schreef:
Mijn vriend heeft voor dinsdag een trein vanuit Rome kunnen regelen en komt gelukkig dan met slechts 1 dag vertraging thuis.

Maar hij heeft nog steeds geen vakantie met zijn vriend gehad dan toch?
Erg sneu voor je vriend... :(:)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:30

Janine1990 schreef:
Sizzle schreef:

Maar hij heeft nog steeds geen vakantie met zijn vriend gehad dan toch?
Erg sneu voor je vriend... :(:)

Nee klopt, maar hij heeft het toch nog goed naar zijn zin gehad (ik heb net gebeld) en alles bekeken wat er te bekijken viel.
Hij gaat morgen nog een dagje in de zon zitten en dan dinsdag in de trein. Het kan zijn dat ze dan ook gewoon weer vliegen, maar hij had geen zin om dat af te wachten en heeft gewoon direct een trein geregeld toen de vlucht gecancelled werd.
De thuisblijver is wel goed sjago.
Binnenkort moeten ze het nog maar een keer proberen met een bestemming die per auto te bereiken is :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:37

Gelukkig maar dat hij zich niet heeft verveeld, maar ik kan me voorstellen dat de thuisblijver zich knap klote voelt.
Achja, ze moeten maar zo denken: Leuk verhaal, voor later, voor onze kinderen, als ze met geschiedenis leren dat er vroegâh een vliegstop is geweest door een vulkaan! :Y)

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:42

@ laura ik ga mijn vriend opzoeken na een half jaar, dus vindt het allemaal spannend.

@ amber zes uur van te voren is het voor jou nog niet dus wie weet, ik duim heel hard voor je mee!

ik hoop niet dat er nog meer wolk aankomt en anders dat hij vooral in het hoge noorden blijft...

en nu slapen en hopen op goed nieuws morgenochtend

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:12

|( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |(

All Intercontinental flights scheduled to depart out of Amsterdam Airport Schiphol on Monday April 19th are cancelled until, at least, 1400 hours Amsterdam time..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:17

ach jee, het zat er al in maar het is toch k't.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 01:30

Ik zit momenteel vast in Moskou.
Kom uit Thailand, vanaf Bangkok naar Moskou geen probleem.
Echter zit ik in Moskou vast. Gelukkig met nog 12 nederlanders, samen sta je toch sterker. Kan je vertellen dat Moskou toch wel een van de ergste vliegvelden is om vast te zitten. Allereerst zitten we hier vast; we mogen het vliegveld niet af, omdat we geen visum voor Rusland hebben, en als je een visum koopt trekt de luchtvaartmaatschappij (aeroflot) zijn handen van je af. Met andere woorden: dan zoek je het zelf maar uit. Verder weten ze hier niks, willen ze je niet helpen, zijn ze allemaal chagrijnig en weigeren engels te spreken. Ik zit hier 'pas' sinds vandaag, er zitten hier ook mensen die er al sinds donderdag zijn. Niks geregeld; geen eten, geen water, geen hotel. Zij slapen al die nachten al op de vliegtuigstoeltjes. :\
Vluchten naar Rome, Madrid etc zitten allemaal vol of willen ze ons niet geven, en met de trein vanaf moskou naar nederland is 40 uur, peperduur en heb je een visum voor nodig.
Vandaag wel wat schot in de zaak gekregen. De nederlandse ambassade heeft na al die dagen eindelijk iemand gestuurd om water en eten te brengen, en we hebben nu toestemming om vannacht (het is hier half 4 's nachts nu) in de business lounge te verblijven. Dit wordt ons echter niet in dank afgenomen door het russische personeel; ze schreeuwen tegen ons, praten hard tegen elkaar en ook de lichten mogen niet gedimd worden.
Onze enige hoop is nu morgen een vlucht krijgen en vooral veel blijven zeuren en klagen, zodat ze zo snel mogelijk van ons af willen.

En ondertussen maken we de tijd vol met kaarten, die ik in mijn handbagage had zitten, want bij onze bagage mogen we ook niet. Die is doorgelabeld naar Amsterdam en weigeren ze je te geven, zelfs aan de mensen die hier vanaf donderdag zitten. Je kunt hier praten als brugman, maar ze lopen gewoon weg. Ambassadeur, verzekeringen, thuisfront, wijzelf; niemand kan iets bereiken. We zijn gewoon overgeleverd aan hun humeur...

Nou ik ga mijn stoel maar weer eens opzoeken om nog wat te slapen!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 01:42

Dat klinkt echt lekker beroerd. Hoop voor je dat je snel weer weg mag daar. Je moet maar zo denken straks ben je weer thuis die mensen blijven hun hele leven zo sjaggerijnig ;-)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 06:16

Gatver Mocca, dat klinkt echt vreselijk!!! Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat je daar snel weg komt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 06:27

schandalig hoe je daar in rusland word behandeld.........sterkte als je het nog leest mocca

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 06:54

Lekker stelletje daar in Rusland.Zo behandel je mensen toch niet.
Alsof je daar voor je lol zit,tssss.
Sterkte Mocca,hopelijk kan je daar gauw weg.
Balen Amber dat je vlucht geannuleerd is.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 06:58

Ach Mosca, wat een ellende. En dat bedoelde ik nou met 'je kan dan nog beter thuis zitten wachten'.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 06:58

heb je ook gelijk in en dat zal iedereen beamen,maar daarom baal je nog best hard als je vakantie door die aswolk niet doorgaat.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 06:59

Nou er zit een beetje beweging in *klopt af.
We hebben nu boarding passes voor een vlucht naar nice over 2 uur. Daar huren we dan een auto en busje en dan rijden we naar Nederland terug. Vluchten naar Amsterdam gaan er vanaf hier zowiezo niet meer vandaag, dus dan maar zo. Als alles perfect loopt en we lekker doorrijden kan ik vanavond rond middernacht thuis zijn!

Maar we hebben wel hoop, maar ook weer niet, tot we in het vliegtuig zitten, kan altijd nog geannuleerd worden.

Verder worden we over 3 minuten de lounge uitgeschopt en dan moeten we het maar uitzoeken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 06:59

sterkte!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 07:50

Ik duim voor je , Mocca! :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:00

Jeetje wat een vervelende verhalen zeg!!

Me zusje moet zondag op vakantie naar Curaqao ben benieuwd of ze dan al weer vliegen!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:12

de vluchten op schiphol.nl voor na 12:00 staan nog niet op gecanceld...........duimen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:34

Krijg zojuist bericht op Twitter van KLM dat er geen sporen van vulkanisch as te zien zijn op de toestellen die naar Bangkok en Sjarjah gevlogen zijn gisteren. Allebei veilig geland.

roxyolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:49

Mijn ouders moeten morgen om 10.13 hoop voor ze dat ze gaan!
Al hebben ze de hoop al opgegeven!

Jose1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:19

Jeetje Mocca, klinkt niet best om daar vast te zitten. Hopelijk kunnen jullie er snel weg!

De KLM wil erg graag weer vliegen, maar als andere (grote) Europese luchtruimen nog dicht zijn kunnen ze nog geen kant op lijkt me.