Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:02

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:
MB ben ik. :)

Nee hoor, ik quote alleen wat jij post, zijn je eigen woorden. :D

Sorry ik bedoelde Heino, moet ook niet posten als ik haast heb

Geeft niet hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:03

gohya schreef:
Trouwens nog wat,de meeste haat tegen buitenlanders is veroorzaakt door de politiek zelf.Door grote verschillen te maken tussen buitenlanders en niet buitenlanders.De mensen pikken dat niet meer.Een voorbeeldje?het is verboden geworden om een embleem van de nederlandse vlag op je schooltas of op je tas te dragen.Je mag daarmee niet op school komen,en waarom?het zou discriminerend zijn.Dat slaat toch nergens op,daar discrimineer je toch niet mee?je mag toch wel je eigen vlag dragen op je kleding of spullen,het heeft altijd gemogen.En zo zijn er meerdere kleine dingen.Dankzij de politiek is er zoveel haat tegen de buitenlanders,voorheen was dit niet zo.

Volgens mij stemmen de meeste mensen PVV omdat het economisch slechter gaat. Dan moet iets of iemand de schuld krijgen, in dit geval de moslims.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:04

Lees steeds effe bij.
Gohya, ik ben hel 100% met je eens.
Ik vind dat jij het goed verwoord zonder te discrimineren.
Je antwoorden vind ik ook duidelijk.
Denk dat jij een grote groep Nederlanders goed verwoord.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:05

Electra63 schreef:
gohya schreef:
Trouwens nog wat,de meeste haat tegen buitenlanders is veroorzaakt door de politiek zelf.Door grote verschillen te maken tussen buitenlanders en niet buitenlanders.De mensen pikken dat niet meer.Een voorbeeldje?het is verboden geworden om een embleem van de nederlandse vlag op je schooltas of op je tas te dragen.Je mag daarmee niet op school komen,en waarom?het zou discriminerend zijn.Dat slaat toch nergens op,daar discrimineer je toch niet mee?je mag toch wel je eigen vlag dragen op je kleding of spullen,het heeft altijd gemogen.En zo zijn er meerdere kleine dingen.Dankzij de politiek is er zoveel haat tegen de buitenlanders,voorheen was dit niet zo.

Volgens mij stemmen de meeste mensen PVV omdat het economisch slechter gaat. Dan moet iets of iemand de schuld krijgen, in dit geval de moslims.

Dat denk ik dus echt helemaal niet!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:05

Electra63 schreef:

Welke partij zou volgens jou de economie wel weer aan het draaien krijgen zoals we allemaal graag willen zien dan??

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:08

Electra63 schreef:
gohya schreef:

Nee "electra63" dat is echt niet zo hoor.Kijk een economie kan in elk land slecht worden.
En voor zover ik hoorde kwam het ook door Wouter Bos ofso?die had er ook mee te maken?
Met dat gedoe van het redden van banken?
Nee de moslims krijgen hier zeker niet de schuld van,ik heb er nog nooit iemand over gehoord die hen daar de schuld van geeft.
Het komt echt door de politiek,die hebben dit alles veroorzaakt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:11

gohya schreef:
[
En voor zover ik hoorde kwam het ook door Wouter Bos ofso?die had er ook mee te maken?

Van wie hoorde je dat, want Wouter werd door vriend en vijand geprezen voor de lage prijs waarop hij de Amro terug kon kopen en intussen is het grootste deel van dat geld al terug gestort

Als je geen verstand van zaken hebt moet je niet in het wilde weg dingen gaan roepen, dat is heel kwalijk.

Krips

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:23

Ik geloof zelf dat geen enkele partij de economische crises kan oplossen of laten verdwijnen. Daar is het probleem te groot voor en ook te internationaal.
Ik ben zelf niet heel erg 'economisch' aangelegd. Dat geef ik onmiddelijk toe. Maar ik zie veel toekomst in GL bijvoorbeeld. Onderwijs moet belangrijk blijven, hier moet niet op bezuinigd worden want dit is de toekomst. Banken en ook bangebruikers moeten goed kunnen handelen, zonder geen goed bankwezen geen handel. Maar in het economisch vraagstuk moet ik me binnenkort even goed gaan verdiepen :) Bovendien vind ik het altijd heel bijzonder dat Wouter Bos bijna verantwoordelijk wordt gemaakt voor de crises terwijl zoals sarabande opmerkt, ten tijden van het uitbreken 'door vriend en vijand geprezen werd'.

Ik denk dat Electra niet bedoelde dat de moslims de schuld krijgen. Maar meer dat door de economische crises zorgt voor ongenoegen, voor tegen-stemmers. En dat op dit moment zich dat manifesteerd tot het zondebok maken van de allochtonen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:26

sarabande schreef:
gohya schreef:
[

Van wie hoorde je dat, want Wouter werd door vriend en vijand geprezen voor de lage prijs waarop hij de Amro terug kon kopen en intussen is het grootste deel van dat geld al terug gestort

Als je geen verstand van zaken hebt moet je niet in het wilde weg dingen gaan roepen, dat is heel kwalijk.

Dat hoorde ik links en rechts op t.v. en om me heen.
En het is helemaal niet kwalijk als ik dat roep,als ik dat zo hoor dan mag ik dat best zeggen.
Ik zeg ook niet dat je dat moet geloven toch?
Ik vind Wouter Bos helemaal geen verkeerde man,vind het zelfs geweldig dat hij zijn belofte gehouden heeft,ook al is het kabinet daardoor gevallen.Dus ik zeg wat ik hoor.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:39

gohya schreef:
Gewoon,je wil in nederland wonen?prima dan ga je nederlands leren en binnen een jaar spreek je nederlands.Stel er een bepaalde tijd voor vast,denk dat dat wél stimuleert.

Ik denk dat het afschaffen van allerlei folders in alle mogelijke talen al een heel stuk stimuleert om Nederlands te leren... Belangrijke folders enkel in Nederlands en Engels.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:46

En vooral het bevorderen van goed onderwijs. Zodat allochtonen jongeren alle kansen krijgen die ze nodig hebben. En dat er minder schooluitvallers zijn door betere begeleiding.

Ook moet er gezorgd worden dat goed Nederlands sprekende allochtonen kansen krijgen. Dat er op de arbeidsmarkt niet gediscrimineerd wordt.

Ook moeten we vertrouwen hebben in de volgende generatie. Het is aangetoond dat 'deze' generatie al veel beter ingeburgerd en hoger opgeleid is dan de 'vorige' generatie.

Maar ook de 'vorige' generatie moet gestimuleerd worden om taalcursussen en dergelijke te nemen. Niet door te straffen als het niet gebeurd. Maar om taalcursussen e.d. beter binnen het bereik te brengen van de mensen.

Door het creeren van een kloof zorg je juist dat mensen niet gestimuleerd worden om deel te nemen aan een gezamelijke cultuur. Het is juist heel belangrijk dat men zich 'vermengd'. Dat er geen zwarte en witte scholen ontstaan, dat er geen witte en zwarte wijken zijn. Enz. Enz.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:53

Krips schreef:
Dat er geen zwarte en witte scholen ontstaan, dat er geen witte en zwarte wijken zijn. Enz. Enz.

Maar dan moet het ook voor beide groepen aantrekkelijk zijn om te mengen. Ik woon nu in een zogenaamde zwarte wijk (student/starter met beperkt budget ;)) maar wil later wel verhuizen naar een meer witte/gemengde wijk. Kan me zo voorstellen dat de witte wijken te duur zijn voor de meeste "allochtonen" en dat de zwarte wijken onaantrekkelijk zijn voor mensen met bvb jonge kinderen..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:55

Jaa, daarom ben ik ook zo voor bijvoorbeeld het ombouwen van gebouwen tot mooie appartementen voor YUPpen in 'armere' wijken. De huizenbouw moet daar voor worden gebruikt. Goedkope woningen en duurdere woningen in dezelfde wijk. In centra van steden wordt dit beleid wel gevoerd. Dit is natuurlijk wel weer iets dat niet in één nachtje veranderd is.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:03

Maar dat kan toch? In mijn geboortedorp heeft een aantal jaren geleden een renovatie plaatsgevonden van een wijk die in de de volksmond 'klein-Marokko' genoemd werd.
Een heel stel flats zijn afgebroken, daarvoor in de plaats zijn zowel goedkopere en duurdere koopwoningen gekomen en de lage-huur flats zijn opgeknapt zodat het er iets vrolijker uitziet.
Natuurlijk is het nog niet helemaal gemengd, maar op de speelveldjes in die wijken spelen alochtone en autochtone kinderen samen.
Het schooltje in die wijk was bijna helemaal 'zwart'. Nu is deze weer meer gemengd. :j

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:22

Dat is wat er moet gebeuren! Dat is integratie!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 08:01

Ik geef even geen antwoord meer aangezien ik hier voor rascist ben uitgemaakt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 08:55

Sandeman schreef:
Nee daar word ik niet bang van. Andere partijpunten van Wilders waar ik achter sta... strengere aanpak dierenmishandelaars,criminaliteit, bezuinigen ontwikkelingshulp,ambtenaren... Geen stijging gemeentelijke lasten..wil wel nog wel even doorgaan. Maar ik sta praktisch overal achter en ga me verder niet meer verdedigen.

Maar ik werk al 20 jaar in een winkel en voor 99 % overlast van marrokanen ja,klopt. En hoofddoekjes vind ik niet kunnen in publieke funkties. Ik sta ook niet met een petje op in de winkel.

En idd...Wilders heb een lekker koppie met haar ja.

jij maakt het dagelijks mee,dus je weet waar je het over hebt....
ik zou ook wilders stemmen....ook om de punten die jij noemt.
Dan zou ik ook rascist zijn?
Een rascist is iemand die een hekel heeft aan alle buitenlanders,dat heb ik absoluut niet.....alleen vraag ik mij af wat de nieuwe nederlanders in nederland doe als ze onze manier van leven,denken en werken zo verketteren.
(weinig tolerant naar ons westerlingen zijn sommige hoor!)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 08:57

Krips schreef:
Dat is wat er moet gebeuren! Dat is integratie!

dat proberen we al 40 jaar,misschien is de manier waarop we het proberen niet goed?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:04

Dank je wel Geerke.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:07

geerke schreef:
dat proberen we al 40 jaar,misschien is de manier waarop we het proberen niet goed?

Nou nee de eerste 30 jaar is daar weinig concreets mee gedaan, alleen op een softe manier. De laatste ongeveer 10 jaar, inderdaad na Pim, worden deze zaken steeds gerichter aangepakt en op heel wat plaatsen zie je ook dat het opknapt.
Wetten en uitvoering zijn logge lichamen die langzaam op gang komen, daarom kan niet alles even snel,

Daarbij zijn plaatselijke overheden ook niet altijd even snel. Dat een stadje als Veenendaal zolang onder terreur moet leven is natuurlijk schandelijk. En zon burgemeester die gaat staan janken in de media inplaats van de boel aanpakken mogen ze van mij direct vervangen.

De hele aanpak hangt van zoveel factoren af dat niemand, ook Geert niet, kan bewerkstelligen dat het morgen voorbij is, maar dat dat moet, dat kwartje is wel gevallen en daar wordt ook op veel fronten aan gewerkt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:24

geerke schreef:

En daarom ben ik dus zo voor dat onderzoek voordat we allerlei enge maatregelen gaan nemen... Oorzaak aanpakken lijkt me nog altijd beter dan symptoombestrijding, toch?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:43

Heino schreef:
geerke schreef:

En daarom ben ik dus zo voor dat onderzoek voordat we allerlei enge maatregelen gaan nemen... Oorzaak aanpakken lijkt me nog altijd beter dan symptoombestrijding, toch?

Dat gebeurt allang, alleen nog niet overal even effectief. Veder zullen er wetten verandert moeten worden zodat veelplegers niet meer na een korte tijd weer op straat komen, en jongeren en hun ouders gerichter aangepakt kunnen worden. Men is al bezig met korten op uitkeringen etc, zo van wie niet wil horen dan maar voelen. Maar zulke dingen mogen niet zomaar 1 2 3

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:46

Ik ken nog geen onderzoeken naar deze specifieke problemen en probleemgroepen. Jij wel?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:11

Heino schreef:
Ik ken nog geen onderzoeken naar deze specifieke problemen en probleemgroepen. Jij wel?

In Amsterdam is Marouch daar al jaren mee bezig in het laatste kabinet was Van der Laan erg actief. En zo zijn er op landelijk en plaatselijk niveau veel mensen met verschillende insteek mee bezig.
Ik vond die docu over die verloederde wijk in Uterecht erg verhelderend. Er zijn heel wat mensaen in de weer met dit probleem, alleen gillen die dat niet voortdurend uit in de media.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 10:17

ik ken ze ook niet hoor, die onderzoeken. het zijn tot nu toe alleen nog maar gissingen en filosofieen die ik ben tegengekomen. ik praat er vaak over met marokkaanse ''jongeren'' (20 -25jr, die die fase net achter de rug hebben haha) en we filosoferen altijd over de oorzaken en we denken daarbij altijd hardop etc. dat is ook hartstikke interessant, maar we kunnen niets hard maken. een echt onderzoek ben ik nog nooit tegengekomen. als het er was had ik er vast over gehoord op mijn werk ofzo.

wel is bekend dat de criminaliteit groter is onder antilianen en arubanen. maar omdat zij met de helft minder zijn dan marokkanen scoren de marokkanen hoger wat betreft het exacte aantal.

ken iemand mousie el kandousie? een karakter van ab en sal? zondag op tv sprak hij met zo'n schrijver en die schrijver zij hem 'jullie hebben pech, dat jullie met zovelen in nederland zijn'. en daar zat wat in vond ik.