Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Maar Rouvoet spreekt over "kan verplicht worden opgelegd". Ik zou willen zien dat álle ouders van HALT-jongeren zo'n opvoedcursus krijgen.
Heino schreef:Maar Rouvoet spreekt over "kan verplicht worden opgelegd". Ik zou willen zien dat álle ouders van HALT-jongeren zo'n opvoedcursus krijgen.
HBVisser schreef:Tja in heb in Singapore gewoond en ik vond die wetten helemaal niet zo raar.
*Geen rotzooi op de straat gooien (vind ik heel normaal)
*Niet eten en drinken in de metro (Singapore is klein , max 40 min ritje) , vind ik ook heel normaal
*Geen geweld gebruiken of iemand duwen etc, vind ik heel normaal
*Singapore heeft enorm drukke wegen , dus je moet oversteken bij stoplichten of voetgangersbruggen, toch ook heel normaal??e kauwgumwet is wellicht wat vergaand, maar ik heb geen kauwgum gemist daar en eerlijk is eerlijk, de stoep en straat zijn brandschoon.
Alet74 schreef:Ik vraag me af of dat altijd nodig is, je hebt ook ouders waarvan de kinderen gewoon echt niet willen deugen, dan valt er niet veel bij te scholen. Per geval bekijken lijkt me beter.
sarabande schreef:Wat zijn de straffen bij overtreding, want dit klinkt ongeveer als een binnenplaats van een gevangenis. Wie zou dat in hemelsnaam in onze grote steden in de gaten moeten houden.
Zesiram schreef:De Halt-afdoening geldt trouwens sinds 2008 ook voor schoolverzuim, waardoor veel meer kinderen veel eerder met hun problemen worden geholpen. Ernstig schoolverzuim is namelijk bijna altijd de voorbode van veel zwaardere problemen.
sarabande schreef:HBVisser schreef:Tja in heb in Singapore gewoond en ik vond die wetten helemaal niet zo raar.
*Geen rotzooi op de straat gooien (vind ik heel normaal)
*Niet eten en drinken in de metro (Singapore is klein , max 40 min ritje) , vind ik ook heel normaal
*Geen geweld gebruiken of iemand duwen etc, vind ik heel normaal
*Singapore heeft enorm drukke wegen , dus je moet oversteken bij stoplichten of voetgangersbruggen, toch ook heel normaal??e kauwgumwet is wellicht wat vergaand, maar ik heb geen kauwgum gemist daar en eerlijk is eerlijk, de stoep en straat zijn brandschoon.
Wat zijn de straffen bij overtreding, want dit klinkt ongeveer als een binnenplaats van een gevangenis. Wie zou dat in hemelsnaam in onze grote steden in de gaten moeten houden.
Heino schreef:KiWiKo schreef:waar dan??
ik ben voor strenger straffen PUNTongeacht wie, wat, waar of welke afkomst
Citaat:Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteitCitaat:Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
KiWiKo schreef:ik ben het er zeker mee eens dat er een hoop gebeurd is het afgelopen jaar met betrekking tot het begeleiden van rotjochies![]()
het is alleen jammer dat de dreiging van een Wilders aan de macht dat pas voor elkaar gekregen heeft........
wat Wilders nu zegt speelt al jaren, al lang voor PF....... speelde 30 jaar geleden al bij Janmaat..........
we zijn nu 30 jaar verder, en nu pas worden er adequate werkbare plannen uitgevoerd...........
KiWiKo schreef:wat Wilders nu zegt speelt al jaren, al lang voor PF....... speelde 30 jaar geleden al bij Janmaat..........
we zijn nu 30 jaar verder, en nu pas worden er adequate werkbare plannen uitgevoerd
KiWiKo schreef:........ maargoed dat is een andere discussie
sarabande schreef:KiWiKo schreef:nee hoor SarabandeIk ben opgegroeid in Den Haag.......... en ik heb les gehad van Janmaat op het Lodewijk Makeblijde College....... daar kreeg ik maatschappijleer van hem
Dat verklaart wel je reacties![]()
Zesiram schreef:KiWiKo schreef:........ maargoed dat is een andere discussie
Maar wel een interessante, ik denk dat bijna alle mensen ernstig lijden aan een NIMBY-syndroom namelijk.
Edit: overigens vind ik een asielzoekerscentrum niet echt te vergelijken met de problemen die in bijv. Den Haag spelen. Maar dat wilde je familie zeker ook niet inzien?
Ik weet dat in sommige dorpen al over ghetto-vorming gepraat wordt als twee turkse families naast elkaar gaan wonen. Echt levensgevaarlijk