Zonder muts, want dat zou op een hoofddoekje kunnen lijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anya schreef:Je moet zeker de hele straat schoonvegen?
Zonder muts, want dat zou op een hoofddoekje kunnen lijken
Toekie schreef:Heb me trouwens voor mijn opleiding eens moeten verdiepen in de stad Gorinchem. Onderdeel daarvan was meerdere keren naar de stad toe gaan (duh) maar ook een soort (simpele) docu maken met huis-tuin-keuken videocamera. We zijn toen naar een multi culti wijk gegaan en hebben daar onwijs leuk staan praten (soort interviews) met ''niet-westerse'' jongeren en winkeliers. Ook hebben we wat mensen aangesproken toen net de dienst in een moskee was afgelopen. Het is maar net hoe je hen benaderd, met respect kom je heel ver. En het was wederzijds. Het was een onwijs leuke en leerzame ervaring!
Heino schreef:Dat ook jaMaar eigk ook van het paard wat bij mijn bijrijdpaard op de boerderij staat en vrijwel nooit uitgemest/gevoerd/er uit gehaald wordt.
Onassa schreef:Ik heb daar een paar jaar gewoond in een portiek flat.
Wilde 's morgens de kelder ruimte in om mijn fiets te pakken...alles onder het bloed!
Was daar 's nachts in het portiek een schaap geslacht.
Dat was toch een mindere leuke ervaring, ben me dood geschrokken!!!!
Onassa schreef:Jullie maken mijn voorbeeld nu een beetje belachelijk merk ik.
Maar kan je je voorstellen, dat je bent opgegroeid in een dorp en je komt dan daar te wonen dat je je als 19jarige meid helemaal kapot schrikt?
Ik heb het idee dat er nu een beetje lacherig over word gedaan, maar heb daar toendertijd lang last van gehad en was bang daar te wonen.
Ik schreef dit op het stukje van Toekie, zij had een hele mooie ervaring daar, ik dus niet.
En zo krijg je toch ieder zelf een impressie van allws in het leven??
Ik wil zeker niet een bepaald soort mensen over een kam scheren, dat kan je nooit doen, maar alles wat je met mensen van buitenlands afkomst mee maakt is niet altijd even mooi.
En nee, ik ga ook op zondag niet naar de kerk en fiets zeker weinig en al helemaal niet gezellig burgelijk met de hele familie (heb ik trouwens ook weinig) ,maar dat vind ik nogal twee grote verschillen om maar een voorbeeld te geven.
Toekie schreef:Omdat de Bijbel vertelt dat we onze naasten moeten liefhebben.
Kendra schreef:Verder ben ik altijd wel heel nieuwsgierig hoe het land er uit gaat zien als Wilders de baas wordt in Nederland?? Gewoon, in de dagelijkse gang van zaken, wat zou er dan zo heel veel anders worden dan het nu is?
Kendra schreef:Blijkbaar het hele boek niet gelezen...wat dáár allemaal wel niet in staat.
Verder ben ik altijd wel heel nieuwsgierig hoe het land er uit gaat zien als Wilders de baas wordt in Nederland?? Gewoon, in de dagelijkse gang van zaken, wat zou er dan zo heel veel anders worden dan het nu is?
Heino schreef:_sparta_ schreef:Geen TBS, niks, vast en nooit meer los. Scheelt een hoop gajes op straat.
En daar gaan al je zuurverdiende belastingcenten... Een dagje gevangenis kost meer dan menigeen zich voor kan stellen. Beter kan je die mensen weer op de goede weg zetten tijdens/nadat ze hun straf uitgezet hebben.