[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:07

Je moet zeker de hele straat schoonvegen?
Zonder muts, want dat zou op een hoofddoekje kunnen lijken :+

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:31

Anya schreef:
Je moet zeker de hele straat schoonvegen?
Zonder muts, want dat zou op een hoofddoekje kunnen lijken :+

Whehehe, LOL _O-

Nee, de hele straat schoonvegen zou weliswaar heel sociaal zijn maar dat is dus blijkbaar geen typisch Nederlandse eigenschap.
Zoals Balkenende al zei dat iedereen zijn eigen oprit moest sneeuwruimen, wij Nederlanders vegen alleen ons eigen stoepje schoon...

Ik heb het vermoeden dat mensen die zakken voor deze test wel eens een waardevolle aanvulling voor Nederland kunnen zijn ;)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:34

Pfff, haha heb die test ook gedaan en ben ook niet ingeburgerd. Ook een 4.9. En buitenlanders moesten serieus deze test doen? Zo ja, hebben ze het dan ooit wel eens uitgetest op de echte 'nederlander'. :+

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:37

Toekie schreef:
Heb me trouwens voor mijn opleiding eens moeten verdiepen in de stad Gorinchem. Onderdeel daarvan was meerdere keren naar de stad toe gaan (duh :D) maar ook een soort (simpele) docu maken met huis-tuin-keuken videocamera. We zijn toen naar een multi culti wijk gegaan en hebben daar onwijs leuk staan praten (soort interviews) met ''niet-westerse'' jongeren en winkeliers. Ook hebben we wat mensen aangesproken toen net de dienst in een moskee was afgelopen. Het is maar net hoe je hen benaderd, met respect kom je heel ver. En het was wederzijds. Het was een onwijs leuke en leerzame ervaring!

Ik heb daar een paar jaar gewoond in een portiek flat.
Wilde 's morgens de kelder ruimte in om mijn fiets te pakken...alles onder het bloed!
Was daar 's nachts in het portiek een schaap geslacht.
Dat was toch een mindere leuke ervaring, ben me dood geschrokken!!!!

RoodZonnetje

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:40

Gadverdamme! Zo ben ik er een keer bij geweest toen ze op een verjaardag van een Nicaraguaans (geen idee hoe je dat spelt) meisje een kip gingen onthoofden. Bah!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:41

Ik word onpasselijk als ik beelden zie van de bio-industrie. |(

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:42

Dat ook ja :( Maar eigk ook van het paard wat bij mijn bijrijdpaard op de boerderij staat en vrijwel nooit uitgemest/gevoerd/er uit gehaald wordt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:50

Jullie maken mijn voorbeeld nu een beetje belachelijk merk ik.
Maar kan je je voorstellen, dat je bent opgegroeid in een dorp en je komt dan daar te wonen dat je je als 19jarige meid helemaal kapot schrikt?
Ik heb het idee dat er nu een beetje lacherig over word gedaan, maar heb daar toendertijd lang last van gehad en was bang daar te wonen.

Ik schreef dit op het stukje van Toekie, zij had een hele mooie ervaring daar, ik dus niet.
En zo krijg je toch ieder zelf een impressie van allws in het leven??
Ik wil zeker niet een bepaald soort mensen over een kam scheren, dat kan je nooit doen, maar alles wat je met mensen van buitenlands afkomst mee maakt is niet altijd even mooi.
En nee, ik ga ook op zondag niet naar de kerk en fiets zeker weinig en al helemaal niet gezellig burgelijk met de hele familie (heb ik trouwens ook weinig) ,maar dat vind ik nogal twee grote verschillen om maar een voorbeeld te geven.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:52

Heino schreef:
Dat ook ja :( Maar eigk ook van het paard wat bij mijn bijrijdpaard op de boerderij staat en vrijwel nooit uitgemest/gevoerd/er uit gehaald wordt.

Dab zouden onderstaande regels toch mooi zijn als die doorgevoerd konden worden??
Dierenrechten/dierenwelzijn

Rechten van het dier in de Grondwet
Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops
Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113
Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:53

Huh belachelijk maken? Ik meende oprecht wat ik zei hoor.

*edit* En die punten vind ik heel goede standpunten ja :) Behalve de minimumstraffen en levenslang verbod dierenhouden.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:56

Tuurlijk snap ik dat je dat meent, maar dat was even niet de inzet over wat ik erboven schreef.
Dus dan lijkt het een beetje alsof het geslachte schaap en het achter gebleven bloed en daarmee bewonder de schrik op het lijf jagen hetzelfde is als een paard wat te weinig aandacht krijgt.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:57

Onassa schreef:
Ik heb daar een paar jaar gewoond in een portiek flat.
Wilde 's morgens de kelder ruimte in om mijn fiets te pakken...alles onder het bloed!
Was daar 's nachts in het portiek een schaap geslacht.
Dat was toch een mindere leuke ervaring, ben me dood geschrokken!!!!

Dat vind ik ook echt niet kunnen. Dat is gewoon asociaal gedrag, ongeacht waar iemand vandaan komt of waarom ie iets doet. Is toch logisch dat mensen daar last van hebben in een flatgebouw.
Tokkies vind je helaas onder alle culturen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:58

En dan wil je nog niet eens weten hoe de geur was....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:01

Zo heb ik vorig jaar mijn auto aan de kant gezet omdat ik zag dat 3 van die lonsdale jongen en 1 meisje een oude man op de fiets lastig vielen.
Dat ware pure Hollanders hoor, maar om maar aan te geven, een ieder hoort zich te gedragen.
Niet dat jullie denken dat ik enkel maar de ellende van Moslims zie, ik zie ze zeker bij andere groepen ook.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:08

Onassa schreef:
Jullie maken mijn voorbeeld nu een beetje belachelijk merk ik.
Maar kan je je voorstellen, dat je bent opgegroeid in een dorp en je komt dan daar te wonen dat je je als 19jarige meid helemaal kapot schrikt?
Ik heb het idee dat er nu een beetje lacherig over word gedaan, maar heb daar toendertijd lang last van gehad en was bang daar te wonen.

Ik schreef dit op het stukje van Toekie, zij had een hele mooie ervaring daar, ik dus niet.
En zo krijg je toch ieder zelf een impressie van allws in het leven??
Ik wil zeker niet een bepaald soort mensen over een kam scheren, dat kan je nooit doen, maar alles wat je met mensen van buitenlands afkomst mee maakt is niet altijd even mooi.
En nee, ik ga ook op zondag niet naar de kerk en fiets zeker weinig en al helemaal niet gezellig burgelijk met de hele familie (heb ik trouwens ook weinig) ,maar dat vind ik nogal twee grote verschillen om maar een voorbeeld te geven.

Maar er is toch niemand die ontkend dat mensen van buitenlandse afkomst niet allemaal even lief zijn?
Het probleem is alleen dat mensen van autochtone afkomst ook niet allemaal even lief zijn.
Als voorbeeld: ik vond mijn paard enkele jaren geleden toegetakeld in de wei. Steekwonden, breuk bij kaak/neusbot: ze heeft weken met een drain in haar hoofd gestaan. Mijn dingetje om onpasselijk van te worden. En ja: hoogstwaarschijnlijk was zij één van de eerste slachtoffers van de paardenbeul. Een overigens volkomen witte 'ingeburgerde' dader. Die alleen gepakt is omdat hij ook een zwerver vermoord heeft.

Deze man is berecht. Zoals iedereen die in Nederland een misdrijf begaat wordt berecht. Als ze gepakt worden natuurlijk.

Witte mensen in mijn stad (nou ja dorp) doen ook wel gruwelijke dingen. Eendjes vermoorden bijvoorbeeld. Word ik ook onpasselijk van. En wordt niet of nauwelijks bestraft. Of katten in een pijp lokken zodat ze stikken. Minder herkenbaar bloederig. Ook niet leuk. Het gaat niet om de afkomst, maar om de daad. Die moet aangepakt. Ongeacht kleur of afkomst.
Laatst bijgewerkt door Anya op 26-02-10 01:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:29

Toekie schreef:
Omdat de Bijbel vertelt dat we onze naasten moeten liefhebben. :j

Blijkbaar het hele boek niet gelezen...wat dáár allemaal wel niet in staat :+ .

Verder ben ik altijd wel heel nieuwsgierig hoe het land er uit gaat zien als Wilders de baas wordt in Nederland?? Gewoon, in de dagelijkse gang van zaken, wat zou er dan zo heel veel anders worden dan het nu is?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:32

Nee heb ik niet gelezen. Ik reageerde op de opmerking ervoor. ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:34

Kendra schreef:
Verder ben ik altijd wel heel nieuwsgierig hoe het land er uit gaat zien als Wilders de baas wordt in Nederland?? Gewoon, in de dagelijkse gang van zaken, wat zou er dan zo heel veel anders worden dan het nu is?

Ik verwacht dat de problemen alleen maar erger worden. Mensen overwegen te emigreren, moslims gaan zich nog meer verzetten tegen alle stront die ze over zich heen krijgen en de maatschappij zal verharden. Kunst en cultuur ook nog weg, blijft er niet veel leuks over.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:37

Onassa: Natuurlijk kan ik me voorstellen dat het enorm schrikken was. Maar wat ik met mijn post probeerde uit te leggen is dat respect, praten en interesse tonen heel belangrijk is. Ik heb met eigen ogen gezien wat dat doet (vooral na een dag met de buurtpolitie), zowel met allochtonen als met autochtonen. Ik vond het een beetje jammer dat je daarop reageerde met zo'n ervaring als de jouwe. Wat uiteraard absoluut asociaal is, maar niets met afkomst te maken heeft. Zoals Anya zegt. :)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:46

Kendra schreef:
Blijkbaar het hele boek niet gelezen...wat dáár allemaal wel niet in staat :+ .

Laten we ons beperken tot Almere. Stel de PVV kan in zijn eentje het college van Almere vormen.

Om te beginnen gooit hij er zo'n 50% van de ambtenaren uit. Maar ambtenaren vallen in Nederland nog steeds onder een wachtgeldregeling, die weliswaar is uitgekleed maar nog steeds bestaat. Eventuele besparingen zullen dus pas na enkele jaren op de begroting kunnen worden bijgeschreven en tegen die tijd moet de gemeente als een gek werven wegens het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd van een groot deel van de medewerkers.

De ambtenaren die hij over heeft, zijn zwaar verwikkeld in de volgende zaken:
- het afwerken van bezwaarschriften en rechtzaken omdat subsidie wordt gestopt vanwege het dragen van hoofddoekjes door vrijwilligers bij instellingen.
- het afwerken van rechtzaken van personeel van de gemeente zelf wegens het verbieden van het dragen van hoofddoekjes om welke reden dan ook.
- het afwerken van zaken ingediend bij de commissie gelijke behandeling.
- het afwerken van bezwaarschriften tegen het intrekken van subsidies aan kunst en cultuurinstellingen
- het afsluiten van allerlei bestaand beleid, je kunt niet zomaar stoppen met van alles, je zult dat netjes moeten doen.
- het doorpluizen van diverse mogelijkheden in bestemmingsplannen om een moskee te slopen of te voorkomen die deze wordt gebouwd.
- het afwerken van rechtzaken omdat de aanwezige islamitische school geen middelen meer krijgt hetgeen strijdig is met de wet

Zo maar een paar dingen die ik kan bedenken. Er zijn er vast meer ;)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:56

Nou ja, wat dat betreft verandert er dus niet zoveel (voor die ambtenaren dan) }>

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 02:04

haha ja zo kun je er tegenaan kijken ;) :D
Voor die paar die er nog werken dan :P

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:33

Heino schreef:
_sparta_ schreef:
Geen TBS, niks, vast en nooit meer los. Scheelt een hoop gajes op straat.

En daar gaan al je zuurverdiende belastingcenten... Een dagje gevangenis kost meer dan menigeen zich voor kan stellen. Beter kan je die mensen weer op de goede weg zetten tijdens/nadat ze hun straf uitgezet hebben.

Kost hier meer omdat er zoveel gezeuld wordt met die mensen. Psychiater hier, wii daar.
2 mensen op een cel, simpel eten en klaar. Als je levenslang zit hoeft er geen traject gestart te worden om weer in de maatschappij te kunnen. Hoef je niet verwend te worden met luxe in de gevangenis. Je zit vast, eigen schuld. Eten en medische zorg en meer is er niet nodig. En dat red je wel met de bijstand die ze anders ontvangen.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:39

Gister moest ik lachen, ik vertelde op mijn werk dat ik op de PVV ga stemmen en mijn manager is van marokaanse afkomst! Echt een wereld man! hij meteen Desiree dat had ik niet van jou verwacht... ik zeg nee sommige stand punten zijn misschien iets te erg... maar ik bedoel kom op ! wil jij werken tot je 67 ? terwel je op je 50ste al versleten bent??? Ik vind dat er eindelijk is verandering moet komen in de nederlands samenleving!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:39

In de gevangenis krijgen ze geen bijstand meer hoor. Dat wordt opgeschort als ze een uitkering ontvangen.

En Sparta wat doe je dan met de volkomen aangepaste witte moeder van 3 kindertje die in een vlaag van woede haar echtgenoot de kop heeft ingeslagen? Omdat het een rotzak was? Wat doen je met de witte autochtone moeder van 2 kindertjes die door haar rotzak van een man is gedwongen tot prostitutie én drugshandel? Omdat hij haar kinderen gijzelt?

Beide dames gaan de gevangenis in voor een periode. Gewoon eten geven. Klaar. Goed voor die kinderen! Die hebben dan zeker geen kansen meer. Goed voor die moeder ook: eerst mishandeld door echtgenoot en dan door de staat in de kou laten staan. Want als ze vrij komt, gebeurt er met een beetje pech hetzelfde. Deze vrouw kan niet voor zichzelf opkomen dus gebeuren zulke dingen. Maar dat gaan we haar niet leren, gaan we haar en haar kinderen niet mee helpen. Gewoon te eten geven. Eigen schuld.
Lekker genuanceerd.

(en ja ik gebruik bewust voorbeelden van autochtone vrouwen.. ).