Princess_ schreef:Ik wil even toelichten voordat ik "afgemaakt" word.
Ik zeg niet dat mensen perse het land uit moeten. Ik basseer dit op hetgene wat ik van dat meisje met burka te horen krijg. Zij is zo iemand die mannen geen hand geeft, eigenlijk totaal niet meer met mannen omgaat of wilt gaan. Iemand die alleen wilt werken op een plek waar alleen vrouwen zijn. Iemand die enkel en alleen naar buiten gaat in het bijzijn van haar man. Die het trouwens ook niet fijn vindt dat zij een burka draagt.
Zulke mensen zouden toch beter af zijn in een land waar het de norm is? Waar ze een fijner leven kunnen hebben omdat daar wel werkplekken zijn met alleen vrouwen en ga zo maar door?
Dat is wat ik ermee wilde zeggen alleen typte het wat snel en zonder uitleg.
Jeps, daar zou ze beter af zijn. Dat zou voor haar prettiger zijn.
Maar dat is geen oplossing voor het 'probleem'. Mensen leven niet voor niets waar ze leven. Mensen zijn gevlucht, wonen hier al een paar generaties, hebben hier hun familie etc.
Ik vind bijvoorbeeld wel dat als je een burka wil dragen om wat voor reden dan ook, dat je dan wel de gevolgen moet aanvaarden. En als dat is dat je geen werk kan krijgen omdat je niet met mannen wilt werken (en je als je deze eis niet had je wel werk zou hebben) je bijvoorbeeld geen uitkering zou moeten krijgen.
En bijvoorbeeld ook dat mensen je 'eng' vinden, of je vermeiden.