Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:07

Weet je wat ik mij weleens afvraag?
Er zijn heel wat mensen die eigenlijk helemaal niet zoveel op hebben met Wilders' anti-moslimhouding maar die de rest van zijn standpunten wél goed vinden. Ik vind ook dat hij best goede dingen heeft; stoppen met JSF, weg uit Afghanistan, AOW op 65 houden, criminaliteit keihard aanpakken, meer geld naar de zorg.
Maar ik zal principieel nevernooitniet op hem stemmen vanwege zijn discriminerende houding.

Maar hoeveel mensen zullen dat wel doen? In de gedachte; hij heeft zoveel goede standpunten en ach, dat antimoslimgedoe zwakt wel af? Of dat op de koop toenemen omdat bijv. de AOW op 65 hun heilig is?

Eng idee hoor, principes verkwanselen...

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:16

beantsje schreef:
Weet je wat ik mij weleens afvraag?
Er zijn heel wat mensen die eigenlijk helemaal niet zoveel op hebben met Wilders' anti-moslimhouding maar die de rest van zijn standpunten wél goed vinden. Ik vind ook dat hij best goede dingen heeft; stoppen met JSF, weg uit Afghanistan, AOW op 65 houden, criminaliteit keihard aanpakken, meer geld naar de zorg.
Maar ik zal principieel nevernooitniet op hem stemmen vanwege zijn discriminerende houding.

Maar hoeveel mensen zullen dat wel doen? In de gedachte; hij heeft zoveel goede standpunten en ach, dat antimoslimgedoe zwakt wel af? Of dat op de koop toenemen omdat bijv. de AOW op 65 hun heilig is?

Eng idee hoor, principes verkwanselen...

Punt is dat de genoemde standpunten op zich niet zo'n heel slecht idee zijn, maar dat hij er geen enkele plan van aanpak voor heeft gemaakt om het ook daadwerkelijk zover te krijgen. Met gewoon niet meer doen kom je niet door de eerste kamer... *D

Ik mag toch niet hopen dt deze man meer inspraak krijgt dan hij nu al heeft: dat gaat niet goe dkomen. Mijn principes liggen zo ver van die van hem vandaan dat ik er in ieder geval niet vrolijk van zou worden. Daarnaast krijg je dan een soort Nederlandse Berlusconi vrees is: die staat in het buitenland ook superslecht bekend en iedereen spreekt er schande van, maar die heeft ook een bepaald sooort aanhang die toch op hem blijft stemmen..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:33

Als voorbeeld voor de goede ideeen van Wilders de AOW.
Om die op 65 te houden moest men een plan indienen waardoor 4 miljard bezuinigd kon worden.
Het plan van Wilders was alle oude Marokkanen zonder AOW terug sturen :r

De rest van zijn goede ideeen zijn geen van alle oorspronkelijk, maar worden ook door andere partijen geroepen die er ook geen pasklare alternatieven voor hebben.

JSF bijvoorbeeld wil iedereen wel kwijt, maar men zit inmiddels aan zoveel contracten vast en het heeft al zoveel gekost, dat dat meer geld kost dan het opbrengt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:15

Inderdaad vind ik dat wilders soms ook wel dingen noemt waar ik het opzich mee eens ben maar waarvan ik weet dat het realistisch gezien gewoon niet mogelijk is om die plannen uit te voeren. Hoe wil je in hemelsnaam de AOW op 65 en hetzelfde niveau houden en meer geld in zorg en justitie steken terwijl de maatschappij vergrijst en er dus alleen maar minder belasting centen binnen komen. En de AOW en de Zorg wanneer je die op hetzelfde niveau houd juist veel meer gaat kosten
De JSF eruit gaan kost meer dan erin blijven, afganstan ja we moeten daar weg maar dan hebben we daar dus lange tijd voor niks gezeten omdat het land alsnog inklapt en alleen maar gevarlijker word OOK voor het buitenland.
Van strenger optreden tegen criminalitiet is al zo vaak bewezen dat het gewoon weg niet werkt. Kijk eens naar amerika zie wat een klote zooi het daar is daar zijn de straffen inderdaad 5 x langer maar ook 3x minder effectief.

IK snap opzich best wat ie bedoelt en mijn gevoel zegt soms ook wel hij heeft een punt maar als je er dan over na gaat denken zijn een heleboel dingen gewoon niet mogelijk. Omdat we A nog gewoon een grondwet hebben :+ en B ook de regering geen geld mag bij drukken als er te weinig is }:0 .

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:17

Wat betreft de criminaliteit en amerika. Dat is geen vergelijking voor ons. Wánt de hoge straffen zijn niet de oorzaak van de hoeveelheid criminaliteit daar. Beetje zinloze vergelijking om te maken dan. Laat staan te zeggen dat het dús geen effect heeft. Wie weet hoe het daar met de criminaliteit gesteld zou zijn als de straffen daar lager waren. Ik zou het niet willen meemaken :n

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:24

Er zijn veel meer landen waar de langere straffen de criminaliteit alleen maar verhard heeft, je schiet er echt niks mee op. Want het gaat ook niet alleen om de zwaarte van de straffen maar ook om de uitvoering ervan. De manier waarop de amerikaanse gevangenissen werken werken criminaliteit alleen maar in de hand. Maar als jij mensen 2 a 3 keer zolang vast wilt houden voor dezelfde prijs komt reintergratie in de maatschappij toch al snel op een laag pitje te staan. En als je wel op dezelfde manier wil straffen als nu moet wilders toch echt zelf zijn biljetjes gaan drukken :Y) .

Volgens mij wil wilders toch echt dat wij hier een amerikaans achtig rechtsysteem krijgen omdat hij ook roept dat we rechters weg moeten kunnen sturen. Net als in amerika waar soms dus oneerlijke rechtspraak voorkomt omdat de rechter geen volkswoede op zijn dak wil krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:36

sarabande schreef:
pharagirlke schreef:
Misschien omdat dat degene zijn die zich weigeren aan te passen? Face it, de moslims van hier zijn ouderwetser dan die in moslimlanden.
Ik paste me op school ook aan door geen gothic kleding te dragen. Heb daar nooit een ramp van gemaakt, maar ooooh wee als ze hoofddoeken willen verbieden, gelijk half europa op zijn kop. Ik snap niet dat "men" dat niet ziet. :? En als je het aanhaalt, word je nog uitgemaakt voor racist ook.

Topic gaat niet over moslims maar over Wilders persoonlijk.

Kennelijk ben je slecht in lezen, de persoon boven me had het over moslims en wilders. Waarom hij daar zo op gefocussed is, ik geef een mogelijkheid. ;)

Hogere straffen verhard de criminaliteit niet maar ze voorkomt ze ook niet. :) Iemand die een misdaad begaat denkt op het moment van het begaan niet aan de straf, pas achteraf doen ze dat. ;)

liedje89

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:41

Als je zwaader gaat straffen zitten ze langer in de beste crimenele leerschool van het land. Het probleem zit hem misschien niet in het langer maar strenger net als die tenten kampen in de US je gaat me niet vertellen dat daar iemand zijn leven beterd word je alleen maar een sterkere uitgekookte crimineel van.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:45

Daar kan ik wel met je meegaan... Als je kijkt hoe het er daar aan toe gaat... Er is een documentaire van de zwaarste gevangenis van Amerika... Daar moorden ze gewoon elkaar uit ipv "onschuldigen". :\

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:50

Je als gothic kleden of vanuit religieuze overwegingen een hoofddoek dragen vind ik toch wel iets anders eigenlijk.

Hoe men in de VS omgaat met criminelen, daar word ik niet blij van. Volgens mij worden ze daar niet geholpen om de maatschappij weer in te gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:53

waarom? Omdat het naampje anders is?
Gothic is een levensstijl. Geen modeverschijnsel (of dat hoort het niet te zijn)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:59

pharagirlke schreef:
Kennelijk ben je slecht in lezen, de persoon boven me had het over moslims en wilders. Waarom hij daar zo op gefocussed is, ik geef een mogelijkheid. ;)

Ik lees alleen dat iemand het over de uitspraken van Wilders heeft inzake burka's waarna jij direkt jouw hoofddoekjes fobie weer komt toelichten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:01

sarabande schreef:
pharagirlke schreef:

Ik lees alleen dat iemand het over de uitspraken van Wilders heeft inzake burka's waarna jij direkt jouw hoofddoekjes fobie weer komt toelichten.

Hoofddoekjes fobie? :D :')
Mij is geleerd recente voorbeelden te gebruiken. :(:) Spijt me dat jij dat op vat als een fobie.
Als ik een hoofddoeken fobie had had ik er meteen agora fobie bij vrees ik en ik kom nog steeds buiten :D

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:12

pharagirlke schreef:
Daar kan ik wel met je meegaan... Als je kijkt hoe het er daar aan toe gaat... Er is een documentaire van de zwaarste gevangenis van Amerika... Daar moorden ze gewoon elkaar uit ipv "onschuldigen". :\

Die lui zaten natuurlijk om te beginnen al niet in de zwaarste gevangenis van Amerika omdat het eerder zulke lieverdjes waren.

Voor sommige gevangenislopers zal het inderdaad helemaal niet uitmaken in wat voor gevangenis ze zitten of voor hoelang. Die doen er inderdaad "tips" op :Y) Maar ik weet wel dat mocht ik iets crimineels willen doen, ik me echt wel 2 keer achter mijn oren zou krabben als ik 10 jaar moest zitten, terwijl 2 misschien niet op zou wegen tegen hoe graag ik iets wil.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:13

Qua hoofddoekjes vraag ik me nog steeds af wanneer dat Wilders komt met een verbod op roodkapje, omdat hoofddoekjes niet in onze cultuur passen.

Overigens is Gothic gewoon een modeverschijnsel, dat begonnen is in de tijd dat ik nog op de middelbare school zat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:14

pharagirlke schreef:
Hoofddoekjes fobie? :D :')
Mij is geleerd recente voorbeelden te gebruiken. :(:) Spijt me dat jij dat op vat als een fobie.
Als ik een hoofddoeken fobie had had ik er meteen agora fobie bij vrees ik en ik kom nog steeds buiten :D

Nogmaals ik vraag me af hoeveel jij van Wilders weet en wat hij in de Nederlandse politiek betekent. Daar maken wij ons zorgen over, niet over wat iemand wel of niet op school mag dragen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:16

Zie net op het nieuws dat hij in Londen wel enig tegenweer krijgt en men hem niet zomaar zijn ideeen aan het volk laat verkondigen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:20

Lyonesse: maar jij redeneert logisch. jij reageert niet vanuit emotie of psychische ehm... "beperkingen". Iemand die een misdaad begaat heeft of in zijn hoofd dat het niet verkeerd is wat hij of zij doet, of reageert uit pure woede/verdriet enz. :) Die denken niet meer van "oei, als ik dit doe zit ik twee jaar". Het heeft wat te maken met psychologie oid... We hebben het er ooit over gehad in school (ivm of de doodstraf wat zou uithalen voor de criminologie) ik weet niet meer precies hoe het zat. :D

jooostvangestel; dan moet je je nog eens informeren. Gothic is geen modeverschijnsel ;) Gothic is een gehele manier van leven/denken. :)

sarabande: Ik reageerde op een persoon boven me en gaf die persoon een mogelijkheid. Vind je de reactie nutteloos maak er dan geen heel spel van dat drie pagina's in beslag neemt maar laat het voor wat het is. Discussiëren heeft toch geen zin. Het ging me even enkel om dát punt. Dat Wilders voor de rest een schreeuwlelijk is die wel "oplossingen" heeft maar geen idee van hoe hij die oplossing moet bevestigen kan ik het enkel mee eens zijn.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:28

pharagirlke schreef:
een gehele manier van leven/denken. :)

behoorlijk OT, maar ook gehele manieren van leven/denken kunnen modeverschijnselen zijn. Er zijn nog maar verrekt weinig hippies over op deze planeet, om maar iets te zeggen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:33

joostvangestel schreef:
pharagirlke schreef:
een gehele manier van leven/denken. :)

behoorlijk OT, maar ook gehele manieren van leven/denken kunnen modeverschijnselen zijn. Er zijn nog maar verrekt weinig hippies over op deze planeet, om maar iets te zeggen.

Maar dat betekent niet dat ze er niet méér zijn. Sinds wanneer word iets onbelangrijk als ze in de minderheid zijn? En dat komt van de persoon die de minderheidsgroepen probeert te verdedigen. ;) Wat is "OT"?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:49

@Joost: toen heette het nog new wave denk ik :)

Maar ik vind een levensstijl, welke dan ook, toch echt iets anders dan een religie. Daarnaast zijn religies 'erkend' als religie en is een levensstijl gewoon iets wat mensen doen (en uitdragen).

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:24

OT is "Off Topic", de hippies als zodanig zijn uitgestorven omdat veel delen van de levensstijl niet echt relevant of zinnig zijn. Overigens hebben we aan de hippies weer wel belangrijkere zaken te danken als een ecologisch bewustzijn en dergelijke. Het uiterlijk vertoon van de hippies uit die tijd zijn wel uit de tijd. Er zal ook wel een tijd komen (als die er al niet is) dat ook het uiterlijk van de Goten losgekoppeld wordt van de grondgedachte. Maar goed, dit heeft héél weinig te maken met Wilders, anders dan dat Wilders kennelijk de behoefte heeft gehad tot het opbouwen van een Arisch imago door zijn haar te blonderen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:27

Ik voel me heel onnozel, maar dat van dat Arische imago en het geblondeerde haar had ik nog niet verzonnen!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:56

Alet74 schreef:
Ik voel me heel onnozel, maar dat van dat Arische imago en het geblondeerde haar had ik nog niet verzonnen!

Dat is toch al diverse malen gezegd met name om zijn niet helemaal Arische afkomst en uiterlijk te verdoezelen (photoshop maar eens glad zwart haar op zijn hoofd)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:06

Nog erger, dan heb ik er tig keer overheen gelezen...