13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:45

MariekeB schreef:
Heino schreef:
MariekeB: wil jij je kind dan bewust blootstellen aan een grote kans op een psychische stoornis?

sterker nog , toen ik 22 was ,was ik ook student psychologie en mijn halve familie is psycholoog en nog steeds vind ik het niet slecht voor een kind.
Mensen die vatbaar zijn voor een psychische stoornis krijge ndie toch wel, daar hoef je niet de zee voor op.
Ze kan nog opgeven halverwege en zich door haar vader op laten halen als het niet meer gaat. Misschien kan ze het niet aan,daar komt ze zelf wel achter, maar laat het haar in iedergeval proberen.
En als haar ontwikkeling nu evne stopt ( wat ik neit denk, ik denk dat ze zich prnma door ontwikkeld) dan pakt ze dat op haar 15e met een heleboel levenservaring erbij wel weer op.

jij verwoord het goed, zo denk ik er ook over.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:46

MamboBeach schreef:
Mijn dochter van 4 jaar wil een baby, vind ik ook heel normaal! :roll:

Heeft ze die dan nog niet???? :P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:46

gekvanfleur schreef:
Alet74 schreef:
Gemiddelde kinderen hebben ook geen krokodillen in de achtertuin liggen. Als je met iets groot wordt, weet je niet beter dan dat normaal is. Dan ga je er ook zo mee om. De een heeft honden, het Irwin-dochtertje heeft enge wilde dieren thuis. Aan de ouders is het om te bepalen waar je je kind mee in aanraking laat komen. Die keuzes kunnen ze zelf nog niet maken op die leeftijd.

@Jackgirl: nou, een normaal leven heb je niet midden op zee. Ik denk dat ze wel 2 jaar mist wat dat betreft. Sociale contacten, vriendjes maken, naar school gaan, dat is er allemaal niet bij op een bootje.

dat snap ik, maar ik bedoel dan, zij is hiermee groot geworden.
(waarom heb ik toch niet de gave om goed uit te leggen wat ik bedoel >;) )

:') Die gave heb ik ook helaas niet!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:47

Yeyo , als ik het goed begrepen heb , zeilt ze 3 (?) weken en is dan weer tijdje aan vaste land.
Ze is dus niet helemaal afgezonderd van de mensheid hoor.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:47

Yinnar schreef:
MamboBeach schreef:

Heeft ze die dan nog niet???? :P

Nee, en ze wordt al bijna 5 jaar! Laat he! :D

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:49

gekvanfleur schreef:
Alet74 schreef:
Gemiddelde kinderen hebben ook geen krokodillen in de achtertuin liggen. Als je met iets groot wordt, weet je niet beter dan dat normaal is. Dan ga je er ook zo mee om. De een heeft honden, het Irwin-dochtertje heeft enge wilde dieren thuis. Aan de ouders is het om te bepalen waar je je kind mee in aanraking laat komen. Die keuzes kunnen ze zelf nog niet maken op die leeftijd.

@Jackgirl: nou, een normaal leven heb je niet midden op zee. Ik denk dat ze wel 2 jaar mist wat dat betreft. Sociale contacten, vriendjes maken, naar school gaan, dat is er allemaal niet bij op een bootje.

(waarom heb ik toch niet de gave om goed uit te leggen wat ik bedoel >;) )

Ik weet zeker dat Steve en Terry precies wisten welk dier ze in Bindi's handen drukten. En ze waren er bij....lieten haar niet in der uppie bij die dieren. Laura zit wel in der uppie in der guppy op de oceaan. Is dus geen vergelijking met Bindi Irwin.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:50

Maar dan nog iets: hoe zit het met haar school dan aangezien ze zichzelf NIET mag lesgeven?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:51

jackgirl schreef:
Yeyo , als ik het goed begrepen heb , zeilt ze 3 (?) weken en is dan weer tijdje aan vaste land.

Als het windstil is kan ze wel twee maanden dobberen voordat ze aan het vaste land komt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:51

[/quote]

Heeft ze die dan nog niet???? :P[/quote]
Nee, en ze wordt al bijna 5 jaar! Laat he! :D[/quote]
jij moet ook hoognodig uit de ouderlijke macht ontzet worden.
je kinderen zo tegenhouden in hun ontwikeling.
ik vind een drieling nu eigenlijk wel op zijn plaats, als goedmaker :')

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:52

Alet74 schreef:

(waarom heb ik toch niet de gave om goed uit te leggen wat ik bedoel >;) )[/quote]

Ik weet zeker dat Steve en Terry precies wisten welk dier ze in Bindi's handen drukten. En ze waren er bij....lieten haar niet in der uppie bij die dieren. Laura zit wel in der uppie in der guppy op de oceaan. Is dus geen vergelijking met Bindi Irwin.[/quote]
in der uppie in der guppie haha.
maar snap het wel, is idd dan geen vergelijking. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:53

Alet74 schreef:
Lijkt me een goed idee HC, dochterlief met een pieper voor pa in zijn volgboot. Als ze dochterlief zo graag dit willen laten doen (heb zo'n gevoel dat er een achterliggende gedachte is, lekker aandacht krijgen, maar misschien denk ik te slecht), laat paps en mams dan zelf alles maar regelen. Daar hoeven gerespecteerde reddingsorganisaties niet voor op te draaien. Inderdaad, deze kunnen hun energie wel beter besteden aan serieuze zalen.

Is het daarnaast ook niet zo dat kinderen van 13 zich in een belangrijke fase van hun leven bevinden en deze beter in op de vaste wal kunnen doorbrengen en niet ergens midden op zee?

Serieuze zaken als kinderen die zo dom zijn zonder cap te gaan rijden
Kinderen die met zijn drieën naast elkaar fietsne e ndan geschept worden door een vrachtwagen
Kinderen die over een hek met punten klimmen en zichzelf spiesen

Overigens was bij alle drie de hulp te laat. Ook hele domme acties, en toch helpen we die kinderen met alle liefde van de wereld. Waarom dan niet als je op een boot zit

( ps dan mag niemand meer op winterpsport uiteraard , nr 1 van domme ongevallen )

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:53

Ze mag nu een 7-ling, wil ze graag!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:54

ze was 6 toen ze de friese meren overstak en als 10 jarige ging ze weken de waddenzee op?! :oo
dat ze nog leeft, volgens mij zijn die ouders niet goed snik.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:55

MariekeB schreef:
Alet74 schreef:
Lijkt me een goed idee HC, dochterlief met een pieper voor pa in zijn volgboot. Als ze dochterlief zo graag dit willen laten doen (heb zo'n gevoel dat er een achterliggende gedachte is, lekker aandacht krijgen, maar misschien denk ik te slecht), laat paps en mams dan zelf alles maar regelen. Daar hoeven gerespecteerde reddingsorganisaties niet voor op te draaien. Inderdaad, deze kunnen hun energie wel beter besteden aan serieuze zalen.

Is het daarnaast ook niet zo dat kinderen van 13 zich in een belangrijke fase van hun leven bevinden en deze beter in op de vaste wal kunnen doorbrengen en niet ergens midden op zee?

Serieuze zaken als kinderen die zo dom zijn zonder cap te gaan rijden
Kinderen die met zijn drieën naast elkaar fietsne e ndan geschept worden door een vrachtwagen
Kinderen die over een hek met punten klimmen en zichzelf spiesen

Overigens was bij alle drie de hulp te laat. Ook hele domme acties, en toch helpen we die kinderen met alle liefde van de wereld. Waarom dan niet als je op een boot zit

( ps dan mag niemand meer op winterpsport uiteraard , nr 1 van domme ongevallen )

Alleen kiezen die kinderen erzelf voor en ik denk dat die ouders het niet goed vinden als ze met zijn 3en naast elkaar fietsen, zichzelf laten spiezen en zonder cap rijden. Terwijl de ouders hier soms geen weet van hebben.

Heb ook weleens zonder cap gereden terwijl mijn ouders dat streng verbieden, dus dat is geen goede vergelijking.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 25-08-09 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:55

MamboBeach schreef:

haha, jij gaat de vergrijzing tegenhouden

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:56

Yinnar schreef:
jackgirl schreef:

Als het windstil is kan ze wel twee maanden dobberen voordat ze aan het vaste land komt.

2 maanden lang windstil weer ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:00

Yinnar schreef:
Maaruh..nog effe over het meiske...onderstaande las ik ergens en vond ik zo helder als wat!

In Nederland ben je tot een bepaalde leeftijd een kind. Je hebt bepaalde rechten gewoon niet, en als je de fout ingaat zijn je ouders degene die verantwoordelijk gehouden worden voor je acties. Dit is omdat je geacht wordt niet volwassen genoeg, emotioneel stabiel genoeg te zijn om zelf bepaalde beslissingen te kunnen maken. Je wordt tegen jezelf beschermt door de wetten en de regels van de samenleving. Hierdoor kun je geleidelijk de transformatie van kind naar volwassen persoon maken zonder dat je hier al te veel kleerscheuren aan overhoud.

In je eentje de wereld rondzeilen is iets wat onder de classificatie ‘volwassen’ hoort. Als je niet mag autorijden totdat je 18 bent, niet mag drinken totdat je 16/18 bent, niet mag stemmen totdat je 18 bent, waarom zou je dan wel een oceaan mogen oversteken wanneer je technisch gezien nog ‘kind’ bent?

Het maakt niet uit of je de vaardigheden wel hebt, of misschien voor je leeftijd volwassen bent. Misschien hebben deze ouders wel gelijk en *kan* dit kind het aan. Maar wat moet er dan met het volgende kind gebeuren dat denkt dat ze kan gaan backpacken door Europa op haar 14de zonder begeleiding, of de jongen die wil gaan parachutespringen op z’n 11de waar de ouders het ook prima van vinden?

Sommige dingen doe je wanneer je volwassen bent. Dit is er eentje van. ‘Deal with it’. De oceanen zijn er over 5 jaar nog net zo goed.

In Nederland mag je geloof ik vanaf je 14e leren voor je vliegbrevet,
Zweefvliegen mag sowieso al vanaf je 14e
Mag je best autorijden maar niet op de openbare weg ( wel racen en karten bv)
parachutespringen in tandem heeft geen leeftijdsgrens

Laat er nou voor zeilen geen wet zijn ..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:02

MamboBeach schreef:

Lekker veel kinderbijslag...en ze woont nog thuis toch? Of mag ze ook al op zich zelf?? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:02

Leuk om even profielen te kijken van de mensen die tegen de onderneming zijn.
Dat zijn de jonkies zonder kinderen, en ik zag er ook al één die erg anti Gay was,.....

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:03

jackgirl schreef:
Yinnar schreef:

2 maanden lang windstil weer ?

Kan zomaar...als de weergoden haar niet gunstig gezind zijn...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:03

MariekeB schreef:
Dat zijn de jonkies zonder kinderen, en ik zag er ook al één die erg anti Gay was,.....

en dat moet iets uitmaken?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:04

Laat iedereen alstublieft in zijn waarde. Anti gay of niet. :n

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:07

MariekeB schreef:

Ach Marieke, ik heb niet eens een profiel nodig om te zien hoe kortzichtig je bent, dat laat je met dit soort opmerkingen prima zien. Jammer, erg jammer. Draagt ook helemaal níets bij een een fatsoenlijke discussie.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:09

MariekeB schreef:

en vind dit echt de domste opmerking die ik deze maand heb gehoord, werkelijk hoe verzin je het.
en heb al veel moeders gehoord hoor.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:09

MariekeB schreef:

Ben geen uberjonkie en heb 3 kids en ben tegen...