xx_Horsiex schreef:Ik voel me niet aangevallen omdat er wat over de PVV gezegd wordt maar omdat ik daarbij persoonlijk aangevallen wordt.
Moet je eens nagaan hoe de gemiddelde allochtonen zich zal voelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aimee schreef:Oh.... Dus ik mag Wilders en zijn aanhangers niet beledigen, maar hij mag vrij over Moslims zeggen wat hij wil?
Alet74 schreef:xx_Hoersiex: ik bedoelde eigenlijk wat ik hier (en op andere plaatsen) constateer, niet specifiek jouw reactie.
Wilders speelt in op angsten, frustraties en dergelijke gevoelens, dat doet hij goed. Hij roept hierbij 'oplossingen' die in de praktijk niet haalbaar zijn (vaak omdat het volgens de wet waarschijnlijk niet eens mag...), maar dat vertelt hij er niet bij.
Mensen ergens weg willen hebben (uit een land) vind ik niet echt een toonbeeld van tolerantie. Het is een andere manier dan uitroeien, maar het doel is toch niet zo heel erg anders? Of zie ik dat verkeerd?
Stel dat de PVV in een coalitie komt, dan moeten er compromissen gesloten worden en dan komen de meeste PVV-stemmers van een koude kermis thuis!
xx_Horsiex schreef:@Heino: Dat vind ik iets heel anders, iemand met Hitler vergelijken. Voor zover ik weet heeft de heer Wilders geen 6 miljoen mensen vermoord...
lijntje87 schreef:het is al vaker gebeurd dat de gedachte was "dat loopt wel los"
Helaas verteld de geschiedenis ons dat dit ook uit de hand loopt.
waarom zou dat nu niet gebeuren??
Alet74 schreef:Precies Heino. Balkende zei van de week toch ook nog dat hij niet wilde ontkennen dat er problemen zijn, maar dat hij de oplossing liever op een andere manier zoekt? (iets in die trant)
Alet74 schreef:Precies Heino. Balkende zei van de week toch ook nog dat hij niet wilde ontkennen dat er problemen zijn, maar dat hij de oplossing liever op een andere manier zoekt? (iets in die trant)
En ach, ik denk dat er wel meer tussen hemel en aarde is dan de genoemde problemen met de Islam. Als je maar lang en vaak genoeg roept dat er problemen zijn, dan ga je het (soms) vanzelf geloven en soms ontstaan die problemen wel (ik zou ook geïrriteerd zijn als ik Moslim was en iemand steeds zulke akelige dingen zei over mijn geloof).
miek140 schreef:Wat gebeurt er eigenlijk als bij de volgende federale verkiezingen de PVV de grootste partij wordt? Bijna alle partijen hebben al gezegd niet met hem te willen regeren.
Komt PVV dan alleen aan de macht?
Heino schreef:xx_Horsiex schreef:@Heino: Dat vind ik iets heel anders, iemand met Hitler vergelijken. Voor zover ik weet heeft de heer Wilders geen 6 miljoen mensen vermoord...
Probeer het eens wat minder letterlijk te bekijken. Zowel Hitler als Wilders zijn trots op hun land, zó trots zelfs dat ze mensen die niet aan hun ideaalbeeld van hun land voldoen uit de weg willen hebben. Hitler ging een grote stap verder dan Wilders, maar ook Wilders wil die mensen uitroeien.
Heino schreef:Alet74 schreef:Precies Heino. Balkende zei van de week toch ook nog dat hij niet wilde ontkennen dat er problemen zijn, maar dat hij de oplossing liever op een andere manier zoekt? (iets in die trant)
Idd... en zo hoort het in mijn ogen ook. Ik ben fel tegen kwaad met kwaad bestrijden. Maar constructieve oplossingen, daar heeft Wilders geen kaas van gegeten. Dweilen met de kraan open, dat vind ik zijn aanpak
miek140 schreef:Hij wil ze toch niet uitroeienWaar slaat dat nou weer op.
Hij wil alleen dat ze ófwel in hun eigen land blijven, en daar hun eigen cultuur behouden. ófwel dat ze zich aanpassen aan de nederlandse normen en waarden.
Huertecilla schreef:miek140 schreef:Wat gebeurt er eigenlijk als bij de volgende federale verkiezingen de PVV de grootste partij wordt? Bijna alle partijen hebben al gezegd niet met hem te willen regeren.
Komt PVV dan alleen aan de macht?
De grootste zijn is niet genoeg. Daarvoor moet je een meerderheid zijn of vormen. Een minderheidsregering is gedoemd te mislukken.
Dat houdt in dat de PVV alleen in de regering komt wanneer:
- ze de absolute meerderheid behaalt óf
- er een partij met de kernpunten van de PVV goed genoeg door de bocht kan om er een meerderheidsregering mee te vormen
Als de PVV erg groot zou worden, zou samenwerking met een (paar) kleine partijen genoeg zijn en ook op alleenregeren neer komen.
Als wil dat de PVV níet gaat regeren, moét je stemmen en wel op een partij die nooit ooit door dezelfde deur gaat kunnen.
hc