Een mens is niet bestemd om zijn hele
leven 1 partner te hebben..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sorriso schreef:MarcoBorsato schreef:Helemaal monogaam ben ik niet, dwz ik zoen zeer af en toe eens een ander, en mijn lief doet hetzelfde, maar 1 ding hebben we afgesproken en dat is dat de seks tussen ons blijft. Aan zoenen hecht ik niet zoveel waarde, en ik ben ook niet jaloers aangelegd, mijn lief ook niet. Soms krijg ik wel eens vlinders van een jongen waar ik mee zoen, maar het gaat nooit zo diep als met Theun.Sorry... Het gaat nooit zo 'diep' als met Theun?
Kon het niet laten.
danneke80 schreef:@lieveli: vind je dat dan niet erg moeilijk worden als je vlinders krijgt? had je dan niet liever helemaal niets gedaan dan dat die vlinders weer wegmoeten?
detour schreef:* Voor de mensen die niet genoeg hebben gehad qua uitleg en graag willen weten wat de term alsnog inhoudt:![]()
Wikipedia
Polyamorie (Engels: Polyamory), staat voor een levenswijze waarbij erkend wordt dat het mogelijk is om van meer dan een persoon tegelijk te houden. Deze liefde uit zich in relaties waarbij vriendschap, intimiteit, een emotionele band, spirituele verbondenheid en/of seksualiteit ingrediënten zijn.
Citaat:De TS heeft dit topic heel duidelijk bedoeld als discussietopic over open relaties gezien de tekst van haar beginbericht. Dat de term polyamorie dekt in dit geval dus niet de lading.
Niinatjuh schreef:Sorry, maar een relatie is sowiesow als mislukt, als je neit tevreden met elkaar bent..
Vjestagirl schreef:Niinatjuh schreef:Sorry, maar een relatie is sowiesow als mislukt, als je neit tevreden met elkaar bent..
Als je een open relatie hebt, of polyamoreus bent wil het niet per definitie zeggen dat je ontevreden met elkaar bent...
detour schreef:Hypocriet of niet- er zijn genoeg mensen die gelukkig zijn met deze leefvorm, HC, zat mensen!
En die weten hun partner dermate te waarderen dat- okoal lokken de hormoontjes- ze zich prima kunnen beheersen en daar tevreden mee zijn.![]()
Jij stelt het alsof het voor de mens niet haalbaar is tevreden in monogamie te leven.
Niet iedereen is modaal.
detour schreef:Jij stelt het alsof het voor de mens niet haalbaar is tevreden in monogamie te leven.
detour schreef:Dingen doen omdat je vindt "dat het hoort" zou ik idd ook niet kunnen volhouden.
Daarom denk ik dat het goed is dat men zich veel bewuster is van wat bij je past eer men aan een vaste relatie begint en hoe men dat invult.
detour schreef:Da's waar. Integriteit is absoluut waardevol.
Maar waarom schijnen dan een hoop mensen uiteindeljik toch moeite te hebben als partners dan liefde delen met andere partners? Strookt hun emiotonele kant dan niet met het rationele? Daarom blijf ik sceptisch tov deze leefvorm.
Laat ze eens onderzoek doen naar hoeveel koppels er daadwerkelijk gelukkiger van zijn geworden.