Meer premie betalen omdat je te zwaar bent

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Meer premie betalen omdat je te zwaar bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:44

ja en roken/drinken kan ook een geestelijke verslaving zijn denk ik,net als afvallen lijkt dat me ook niet zo gemakkelijk.

het is op zich geen gek idee,maar ik denk dat het allemaal niet haalbaar is,ook vanwege de controle of mensen zich eraan houden,en je kan niet alle mensen over een kam scheren.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:52

Het is gewoon weer typisch Amerika, die leggen je regeltjes voor en vinden dat dat allemaal zo maar kan de meerderheid van de mensen die moeten afvallen in hun ogen heeft daar egwoon hulp bij nodig, maar die bieden ze dan weer niet!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:11

ik vind het goed dat ze mensen willen stimuleren af te vallen,maar meestal lukt dat niet in hun eentje.
denkende aan de echte dikkerts.
maar ook als je minder overgewicht hebt,kan je wel hulp gebruiken.

maar dat is met roken denk ik ook wel zo,daar stop je ook niet zomaar mee.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:15

Eigenlijk zou de prijs van ongezonde voeding, drank, genotmiddelen moeten stijgen, en de gezonde voeding dalen. Nu is het omgekeerd en helpt de situatie ook niet. Lijkt me een beter plan bespaard ook ziektekosten Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:17

idd de MCdonalds ed moet gewoon duur worden Tong uitsteken
en gezond eten goedkoper.

dat zal mensen ook stimuleren

(drank en sigaretten ook duurder maken,haha)

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:20

Ik denk dat dat een heel goed idee is Haha!
Want mensen met overgewicht hebben veeel meer kans op hartproblemen, knien die het opgeven, suikerziekte etc...
Dus die kosten de maatschappij veel geld. Dat mogen ze best zelf betalen, zoveel eten is een eigen keuze dan vind ik dat dit best kan. Dus als je dat geld niet wilt betalen kan dat, dan hoef je alleen wat af te vallen.

p.s. Ik vind dat rokers ook meer premie mogen betalen Haha!

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:22

xx_Horsiex schreef:
Het is gewoon weer typisch Amerika, die leggen je regeltjes voor en vinden dat dat allemaal zo maar kan de meerderheid van de mensen die moeten afvallen in hun ogen heeft daar egwoon hulp bij nodig, maar die bieden ze dan weer niet!

Het lijkt alsof je het hebt over een hersenoperatie, zo moeilijk is het toch niet om i.p.v. taarten etc. eens wat gezonds te eten.
kom op zeg, het enige wat je daar voor nodig hebt is een betje doorzettings vermogen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:22

nou je kan het ook wel anders neerzetten he sarah_m.
afvallen is niet zo makkelijk als jij zegt(hoef je alleen maar wat af te vallen Koe )
ook roken stop je niet zomaar mee.

lekker makkelijk oordelen

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:24

vind t wel erg gemakkelijk om iedereen maar over een kam te scheren. er zijn genoeg dunne mensen die veel ongezonder leven als menig persoon met een paar kilo overgewicht. Dus denk dat ze niet zo algemeen mogen denken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:24

Snoevie schreef:
nou je kan het ook wel anders neerzetten he sarah_m.
afvallen is niet zo makkelijk als jij zegt(hoef je alleen maar wat af te vallen Koe )
ook roken stop je niet zomaar mee.

lekker makkelijk oordelen

Ik vecht er nog elke dag tegen, had ik die taarten maar laten staan gisteren. Nu weet ik waarom ROFL

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:31

sarah_m schreef:
xx_Horsiex schreef:

Het lijkt alsof je het hebt over een hersenoperatie, zo moeilijk is het toch niet om i.p.v. taarten etc. eens wat gezonds te eten.
kom op zeg, het enige wat je daar voor nodig hebt is een betje doorzettings vermogen

Echt weer een reactie van iemand met het verstand op nul, laat me raden, je hebt zeker ook maatje nul? Vindt dit een erg egiostische reactie als je het mij vraagt. Als het zo makkelijk was dan waren er nog maar heel weinig dikkere mensen hoor. Nee, jouw reactie is echt top! Koe

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:34

danielle1981 schreef:
vind t wel erg gemakkelijk om iedereen maar over een kam te scheren. er zijn genoeg dunne mensen die veel ongezonder leven als menig persoon met een paar kilo overgewicht. Dus denk dat ze niet zo algemeen mogen denken

en dat is ook het probleem,ieder persoon is anders,je kan ook hartstikke ongezond zijn zonder overgewicht.

je moet,als die regel ingevoerd word,iedere persoon individueel bekijken en dat is niet haalbaar.

trouwens sarah_m als het zo makkelijk is als jij stelt,wil ik je graag inhuren als afval coach,vliegen de kg's er vast af bij me

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:45

Het idee erachter is denk ik wel goed, ze proberen denk een stimulans te kweken om af te vallen... maar je kan geen onderscheid maken... Er zijn mensen die veel slechter leven dmv drugs etc. dus nee...

En er zijn ook genoeg mensen die heel dun zijn, en drie keer bij de mac eten ?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:52

daarom is het ook niet haalbaar denk ik

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:01

xx_Horsiex schreef:

Ik wil je niet echt uit je wakkere droom helpen hoor, maar ik las gisteren heel toevallig in mijn nederlands leerboek dat ze zoiets ook in Engeland wouden doen. Engeland is nou niet echt bepaald een geschift land. Volgens mij hebben ze het niet in Engeland - lijkt me daar ook niet zo hard nodig als in Amerika - maar ook daar is het aan de orde geweest.

Marjo_Wystan schreef:
Het idee erachter is denk ik wel goed, ze proberen denk een stimulans te kweken om af te vallen... maar je kan geen onderscheid maken... Er zijn mensen die veel slechter leven dmv drugs etc. dus nee...

En er zijn ook genoeg mensen die heel dun zijn, en drie keer bij de mac eten ?

Hier ben ik het mee eens. Ze bedoelen het 'goed' maar pakken het verkeerd aan. En zoiets valt ook niet te controleren..

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:07

ik ken mensen die soms wel 5 keer in de week bij de mac eten en die zijn ook nog steeds slank! Ongelofelijk he!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:08

Het idee is ook wel goed, daar niet van, maar bied die mensen dan ook hulp aan denk ik dan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:11

danielle1981 schreef:
ik ken mensen die soms wel 5 keer in de week bij de mac eten en die zijn ook nog steeds slank! Ongelofelijk he!

Inderdaad, maar die zien er niet anders uit. Dus daar komt geen persoon op om die een extra premie te laten betalen.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:17

Snoevie schreef:
danielle1981 schreef:

en dat is ook het probleem,ieder persoon is anders,je kan ook hartstikke ongezond zijn zonder overgewicht.

je moet,als die regel ingevoerd word,iedere persoon individueel bekijken en dat is niet haalbaar.

trouwens sarah_m als het zo makkelijk is als jij stelt,wil ik je graag inhuren als afval coach,vliegen de kg's er vast af bij me

Ik vind het goed ROFL
Voor mij is het wel zo makkelijk. Als ik 5 kilo wil af vallen dan ga ik 2 weken lang alleen maar groentes eten en elke dag hardlopen en dan is die 5 kilo binnen 2 weken er af Tong uitsteken

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:22

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Echt weer een reactie van iemand met het verstand op nul, laat me raden, je hebt zeker ook maatje nul? Vindt dit een erg egiostische reactie als je het mij vraagt. Als het zo makkelijk was dan waren er nog maar heel weinig dikkere mensen hoor. Nee, jouw reactie is echt top! Koe

No offence, maar jouw reactie is precies hetzelfde maar dan het tegenovergestelde..
Ik geloof daar gewoon ook in, mensen die echt WILLEN afvallen kunnen afvallen. En nee ik ben inderdaad niet heel dik (ook niet heel dun!) en dat komt omdat ik gezond eet Haha! Natuurlijk eet je af en toe lekker ongezond en dat is prima, alleen als je altijd ongezond eet (of drinkt) dan moet je niet gaan klagen omdat je dan een maatje meer krijgt. En dat je een maatje meer krijgt is ook op te lossen Knipoog

Tenzij we het hebben over iemand met een echte ziekte die van bruin brood al heel veel aankomt dat is natuurlijk een heel ander verhaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:26

Mijn hele gezin is aan de magere kant en ik ben de enige dikke Bloos .We eten allemaal het zelfde behalve dat ik light cola gebruik en nergens geen suiker in doe.Ik ben nog de enige die sport ook.

Waarom ik dikker ben dan de rest ,geen idee?
Wel zie ik om me heen dat je gezinnen hebt waarvan de kinderen al dik zijn ,maar vaak heeft het gewoon ook te maken dat dikmakend voedsel goedkoop is.Instand aardappelpuree ,blikvoedsel wat veel zout bevat.Worsten en hamburgers zijn goedkoper als een beefstuk of ander mager vlees.Belge net zo je betaald minder voor vette kaas als magere,Salami kost minder als rosbief.

Denk dat armoede mee ligt aan het krijgen van dikke mensen,dus dat losje niet op door de gezondheidskosten voor die mensen duurder te maken.Dan zie ik meer in hulp op hun voedingspatroon,hoe kook je voor weinig geld gezond.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:27

http://www.nu.nl/news/739972/83/rss/%27 ... en%27.html
Uit dit stukje volgt dat gezonde mensen meer kosten omdat ze langer leven. Dus als je die theorie volgt, zouden gezonde mensen meer moeten betalen Haha!.
Overigens ben ik wel voor een wat meer 'gebruiker betaalt' systeem, maar dat moet zeker niet te ver worden doorgetrokken. Iedereen kan immers iets overkomen, gezond of niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:28

En mensen die heel hun leven diëten leven minder lang, dus het probleem van de dikkerd is ook opgelost Lachen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:29

sarah_m schreef:
Snoevie schreef:

Ik vind het goed ROFL
Voor mij is het wel zo makkelijk. Als ik 5 kilo wil af vallen dan ga ik 2 weken lang alleen maar groentes eten en elke dag hardlopen en dan is die 5 kilo binnen 2 weken er af Tong uitsteken

5 kilo is wel wat anders dan mensne die 50 kilo moeten afvallen hoor. Ik vind jouw reacties behoorlijk denigrerend naar zwaardere mensen toe. Nee sorry, ik reageer fel maar jouw reactie vind ik ronduit belachelijk. Als dat echt zo makkelijk was meid, dan verloor ik ook kilo's alsof het niets was.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:31

Inderdaad, kon je maar eens in het leven van iemand anders stappen. Nodig ik jou uit voor het mijne. Ben misschien op een andere manier dan veel eten aangekomen. Maar het afhalen is even moeilijke strijd.

Je weet gewoon niet waar je over praat meid Lachen

Denk dat je met rode kaakjes zou staan, ik en men lotgenoten hebben gewoon geen normale dag. Met ondervoeding nog aankomen enz Dromen