Schaap ritueel geslacht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Schaap ritueel geslacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:24

even voor de duidelijkheid Lachen ik ben absoluut geen voorstander van ritueel slachten hoor Haha! Haha!

Ik heb alleen wat moeitje met Gaya achtige verhalen......

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:25

Ik normaal gesproken ook maar om te denken dat het in Nederland goed gebeurd omdat het onder toezicht van de AID gebeurt is dus zeker niet waar. Ik ben me er rot van geschrokken in ieder geval.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:28

dat kan ik me voorstellen, prettig is geheel anders........... kan je nagaan hoe het eruit ziet zonder supervisie...... zolang de AID erbij is gaat het nog netjes en wordt het goed gedaan door slagers die hier speciaal een opleiding voor gevolgd hebben......... en wordt er alles aan gedaan de leidensweg zo kort mogelijk te houden.....

op het balkon of in de badkuip zal het er zeker anders aan toe gaan........ dat begrijp ik ook wel Lachen
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 25-08-08 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:31

Ritueel slachten is een lijdensweg voor zo'n schaap of de AID er nou bij staat of niet. Ik hoop voor deze man dat hij een andere mooie ram terug krijgt, het is trouwens niet ongebruikelijk hier in de buurt hoor. De schaapjes naast het OC zijn ook regelmatig de dupe geweest. (Het OC bij Emmeloord in de buurt)

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:34

Wat mij onder andere ontzettend tegenstaat is dat vlees van ritueel geslachtte dieren dat "over" is gewoon bij de Appie verkocht wordt als een standaard koetje schaapje oid. Ik wens niet aan dergelijke praktijken mee te doen dus wat mij betreft komt er dan een groot stempel op "ritueel geslacht". Want wat mij betreft is het gewoon dierenmishandeling.
Ik ben het dus ook niet eens met de stelling "maar anders gebeurt het stiekem". Moeten we dan ook maar speciale paardenbordelen maken waar mensen een paard kunnen verkrachten? Of een plek waar mensen voodoorituelen uit kunnen halen met kippen oid? Alles onder toezicht natuurlijk. Wat dat betreft maakt het natuurlijk niet uit of het gaat om een "grote" religie of het geloof van 1 person, religie is religie. Moeten we dan alles maar faciliteren onder de noemer "geloof"?

(niet aanvallend bedoeld hoor, ben wel benieuwd of hier een beetje goede discussie uit voort kan komen)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:40

een ding weet je zeker, het slachten zal niet stoppen......... zullen ze nooit mee ophouden.

Dan kan je het beter onder toezicht doen dan inderdaad 10 hoog op het balkon toch?

Dat iets verboden wordt betekend niet dat mensen ermee op gaan houden. En een ding is ondertussen wel bewezen en dat is dat aardig wat moslims menen niet zo heel veel waarde te hechten aan de Nederlandse wetgeving

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:41

Nee net als vrouwenbesnijdenis moeten er gewoon zware straffen op staan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:42

ik ben het er wel me eens hoor........... zou verboden moeten worden, alleen denk ik dat je het voor de dieren er niet beter op maakt Lachen

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:45

KiWiKo schreef:
even voor de duidelijkheid Lachen ik ben absoluut geen voorstander van ritueel slachten hoor Haha! Haha!

Ik heb alleen wat moeitje met Gaya achtige verhalen......

Afbeelding toch grappig dat als je voorstanders van ritueel slachten, probeert duidelijk te maken dat het absoluut niet pijnloos en stressvrij is voor die dieren, dat ze ineens afkomen alsof Gaia ales verzint Afbeelding

ik denk eigenlijk eerlijk gezegd dat je niet goed weet waar je het over hebt. hoeveel schapen denk jij dat er thuis illegaal worden geslacht? in vergelijking met het aantal schapen dat in de daarvoor speciaal voorziene ruimtes aan de bestaande erkende slachthuizen wordt geslacht?
heb je al eens gezien hoé die dieren vervoerd worden? netjes he Afbeelding jaaa tuurlijk staan ze daar allemaal netjes met een remorque vol stro Afbeelding nee, het is natuurlijk makkelijker om die schapen met hun poten aan elkaar te binden, hopsakidee de kofferbak in en thuis aan een boom vastbinden, tot dagen aan een stuk. dan die dieren op een wrede, walgelijke dood tracteren. geweldig feest....
en komaan he, je gelooft nu toch écht niet dat al die mannen wéten waar ze juist moeten snijden en hoe? hoeveel slagers lopen er rond denk jij?
en het gebeurt lang niet allemaal in de badkuip of op het balkon. hoeveel pv's denk je dat er ondertussen al opgesteld zijn van mensen die het schaap in de tuin slachten?

het ergste van al vind ik dat moslims niet eens verplicht zijn om een schaap te slachten! ze kunnen even goed het geld storten.

het is wel duidelijk dat ik resoluut tegen illegaal ritueel slachten van schapen ben. in België is zowieso verboden om eender welk dier thuis te slachten, en ja ben héél blij dat die wet er eindelijk is gekomen. ik was hier al tegen voordat ik zelf schapen had, en dat gevoel zal zo blijven ook.

ff ter info, voordat ik hier weer de racist zou zijn, ik ben tegen elke vorm van rituelen en tradities waarbij dieren worden gemarteld. is eingelijk wel triestig dat je dit elke keer moet zeggen als je nog maar openlijk durft in te gaan tegen zulke toestanden...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:49

In mijn allereerste post in dit topic had ik het over GOED ritueel slachten Lachen en niet over wat idioten in hun badkuip doen....... Ik ben geen voorstander van ritueel slachten, maar als het dan toch moet dan gewoon in het slachthuis door daarvoor opgeleide mensen onder toezicht van de AID. DAN heb ik er MINDER problemen mee.

Hier in Nederland zijn de Normen hoog mbt slachten...... dus aan voorbeelden over Marokko heb ik niks aan, want zo gebeurd dat hier niet, en dat bedoel ik met Gaya achtige voorbeelden Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:53

Hier word gegroepeerd slachten gebeurd, ook door opgeleide slachters (niet dat dit het leed minder maakt). Deze gebeuren meestal in afgehuurde carwashen (milieuwet is duidelijk niet voor toepassing voor sommige)...
En daar staan gewoon de slachters bij en kijken er naar mensen mogen het gewoon zelf doen. Maar goed pijn is er sowieso alleen kun je het visueel zien als ze een paar keer moeten snijden Lachen

En in belgie is verboden één ding, toezicht daarvoor gehouden een ander. Veel opritten kleuren alsnog spontaan rood.

Hier zijn te weinig bomen, hier blijven ze in de kofferbak, of in huis onder de tafel
Laatst bijgewerkt door lesilla op 25-08-08 08:59, in het totaal 2 keer bewerkt

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:54

het is Gaia, niet Gaya Knipoog

ik spreek niet over Marokko of eender welk land, ik heb het hier over België. en ja, heb deze smeerlapperij met mijn eigen ogen gezien, heb er zelfs meerdere pv's voor laten opstellen ook. en als ik er dit jaar betrap, krijgen zij even goed een bezoekje van de politie. dus ik weet waarover ik spreek, en ik weet wel degelijk dat het aantal thuisslachtingen véél hoger is, dan het aantal schapen dat in het slachthuis wordt geslacht.

ik snap niet dat je hiervoor je ogen kan sluiten. vorig jaar stonden de kranten vol met illegale thuisslachtingen. er zijn hier mensen die je zelf zeggen dat ze ook dieren hebbben zien slachten, in Nederland. als je graag foto's wil, ik zal er dit jaar nemen voor jou, als ik er op die moment aan denk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:06

Als je goed leest dan lees je dat ik dat zeker ook verafschuw Lachen Lachen maar goed lezen is moeilijk Lachen

Lees mijn posts maar eens terug en ga dan nog maar eens zeggen wat IK vind Lachen want je slaat behoorlijk de plank mis, en ik ben toch echt heel, heel duidelijk in mijn communicatie Lachen

Maar ik zal nog even een keer KORT samenvatten wat ik de afgelopen pagina's heb gepost Lachen

Citaat:
In mijn allereerste post in dit topic had ik het over GOED ritueel slachten en niet over wat idioten in hun badkuip doen....... Ik ben geen voorstander van ritueel slachten, maar als het dan toch moet dan gewoon in het slachthuis door daarvoor opgeleide mensen onder toezicht van de AID. DAN heb ik er MINDER problemen mee.

Hier in Nederland zijn de Normen hoog mbt slachten...... dus aan voorbeelden over Marokko heb ik niks aan, want zo gebeurd dat hier niet, en dat bedoel ik met Gaya achtige voorbeelden

Citaat:
een ding weet je zeker, het slachten zal niet stoppen......... zullen ze nooit mee ophouden.

Dan kan je het beter onder toezicht doen dan inderdaad 10 hoog op het balkon toch?

Dat iets verboden wordt betekend niet dat mensen ermee op gaan houden. En een ding is ondertussen wel bewezen en dat is dat aardig wat moslims menen niet zo heel veel waarde te hechten aan de Nederlandse wetgeving

Citaat:
dat kan ik me voorstellen, prettig is geheel anders........... kan je nagaan hoe het eruit ziet zonder supervisie...... zolang de AID erbij is gaat het nog netjes en wordt het goed gedaan door slagers die hier speciaal een opleiding voor gevolgd hebben......... en wordt er alles aan gedaan de leidensweg zo kort mogelijk te houden.....

op het balkon of in de badkuip zal het er zeker anders aan toe gaan........ dat begrijp ik ook wel

Citaat:
goed ritueel geslacht leeft het dier klinisch nog geen paar seconden......... wat youssef doet op zijn balkon of badkuip is geen vergelijking met Yassar in het slachthuis
]

Zomaar wat uitspraken van mij in dit topic, dan kan je lezen dat ik geen voorstander ben van ritueel slachten maar dat als het dan toch moet gebeuren dit dan maar in een slachthuis moet.........

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:15

en nogmaals, ik heb hier geen enkel voorbeeld gegeven van Marokko, wel voorbeelden van België.
als iedereen zomaar zen ogen sluit voor het feit dat ze iets onwettellijk doen, ja dan zullen ze nooit stoppen. elke pv is er een, en elke pv is weer een gezin dat volgende keer netjes de wet zal volgen. de boete is al zeker niet iets om 2 keer voor te hebben Knipoog
ik heb juist heel goed jou berichten gelezen, vandaar mijn reacties Knipoog

wat ik me nu ff afvraag, zouden jullie allemaal hetzelfde reageren, moesten ze geen schapen, maar paarden slachten op deze manier? dus ook onder de omstandigheden zoals ik je ondertussen al voorbeelden heb gegeven, maar dan bij schapen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:16

Maar er heeft toch niemand gereageerd die een voorstander is van ritueel slachten? Knipoog

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:19

Kim, ook als een dier goed ritueel geslacht wordt is het vaak nog een minuut of 2 bij bewustzijn. Koeien zelfs langer. Op een "echte" slachterij worden de dieren in een kooi gefixeerd en op hun rug gedraaid, dat vind ik dus nog erger (veeeeeel stress) dan een dier dat staand gesneden wordt.

Die idioten die menen zelf aan de slag te kunnen gaan in de badkamer laat ik helemaal buiten beschouwing. Dat is sowiezo dierenmishandeling.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:26

Citaat:

kwiko, die menesn in de badkamer en op het balkon zijn alleen geen uitzondering.
het is niet meer als normaal dat dit gebeurt voor veel moslims.

snap alleeen niet waarom dit nu zo bijzonder is.
dit gebeurt zo vaak.
denk dat veel mensen met schapen weleens de resten van een schaap in hun weiland hebben gevonden.
wij i.i.g. wel, en weet er nog wel een paar uit de polder hier.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:30

krak schreef:
en nogmaals, ik heb hier geen enkel voorbeeld gegeven van Marokko, wel voorbeelden van België.
als iedereen zomaar zen ogen sluit voor het feit dat ze iets onwettellijk doen, ja dan zullen ze nooit stoppen. elke pv is er een, en elke pv is weer een gezin dat volgende keer netjes de wet zal volgen. de boete is al zeker niet iets om 2 keer voor te hebben Knipoog

wat ik me nu ff afvraag, zouden jullie allemaal hetzelfde reageren, moesten ze geen schapen, maar paarden slachten op deze manier? dus ook onder de omstandigheden zoals ik je ondertussen al voorbeelden heb gegeven, maar dan bij schapen.

Lief......... ik heb het over ritueel slachten in het SLACHTHUIS onder TOEZICHT Lachen en jij blijft doorgaan over wat IDIOTEN doen ILLIGAAL Lachen Lachen

Zit een wezelijk verschil in.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:31

Ellebel een schaap dat staand gesneden word gaat er volgens mij heel hard vandoor...Ik heb vorig jaar 2 schapen gezien die op hun rug lagen, eerst werden geschoten en toen werd de keel doorgesneden maar het duurde een eeuwigheid voordat die schapen 'stil' lagen. Een schaap rent (net als een kip) ook rustig door zonder hoofd. Het was geen leuk gezicht, sindsdien gruwel ik al helemaal van het idee van een rituele slachting..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:32

Miryamk schreef:
Maar er heeft toch niemand gereageerd die een voorstander is van ritueel slachten? Knipoog

Precies Lachen ik ben ook geen voorstander........... zeg ik nu voor de 4de keer Lachen

Ik zeg alleen dat als het toch moet gebeuren dan graag op het slachthuis onder toezicht......... that's all Lachen Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:32

Rienn schreef:
Mijn buurman, is een Turk en hij vindt het ook altijd nodig om een schaap te slachten in zijn achtertuin. En jammer genoeg is hij niet meer de enige die dat doet hier in deze buurt. Prima dat dit bij hun ritueel hoort, maar blijf van ander mans dieren af.

Dat is strafbaar, je mag zelf geen dieren meer slachten in NL.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:41

KiWiKo schreef:
krak schreef:

Lief......... ik heb het over ritueel slachten in het SLACHTHUIS onder TOEZICHT Lachen en jij blijft doorgaan over wat IDIOTEN doen ILLIGAAL Lachen Lachen

dan moet je maar eens zelf gaan teruglezen waarover dit topic eigenlijk gaat. niet over het slachten in een slachthuis, dat maak jij ervan.
het gaat hier over een schaap dat illegaal ritueel is geslacht in een wei!!!

gekvanfleur, wij in elk geval nog niet en dat wil ik zo houden ook Knipoog onze schapen zijn ons even veel waard als onze honden, paarden en cavia's, zij zijn evenwaardig als de rest en evenzeer lid van ons gezin.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:56

en er is helemaal niemand die dat goedkeurt mag ik aannemen toch?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:59

KiWiKo schreef:

Mmm, dat verschil is minimaal....
De politiek wil het ook aan banden gaan leggen. Wereldwijd is hier onderzoek naar gedaan door dierenartsen, en de stress en pijn (in slachthuizen/ onder toezicht) is vele maken erger dan men altijd beweerde.
Kijk er dus niet van op als dit eerdaags niet meer mogelijk is... (draait nu duimpjes).

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:59

en nog altijd vraag ik me af hoe de reacties hier zouden lopen, als het nu een paard is dat ritueel geslacht wordt voor het offerfeest en geen schaap...