Urielle schreef:@Lydia_ : jouw klas is precies zo'n groep waarmee ik bedoel: wie heb je er nu eigenlijk mee gehad? Die leraren?
Nee, er zijn nu ongetwijfeld een aantal klasgenoten die nu op lager niveau functioneren dan ze kunnen omdat ze een essentiele basis missen, die van de eerste twee jaar. 'De leraren moeten dit, de leraren moeten dat, het is niet alleen onze schuld....'
Zo werkt het niet hoor, het is JULLIE leven. Wil je daar al zo vroeg een paasei van maken, dan moet je dat vooral lekker doen. Die leraar met zijn HBO of universitair diploma, zijn mooie huis in een buitenwijk, gezin, auto onder zijn kont.... die heeft zijn leven al wel op de rit! Dat jullie besluiten om je kont tegen de krib te gooien en niks voor school te willen doen is oerstom maar als je dat wilt(wilde): lekker doen! Maar dan niet de verantwoording ervoor wegleggen bij school, je docenten, je ouders, je klasgenoten... nee, dat heb JIJ gedaan! En ieder van je klasgenoten als individu!
Daar ben ik het niet mee eens.
Vorig jaar had ik een leraar voor Natuurkunde,
Wij hebben 3 hoofdstukken Natuurkunde gehad terwijl we er zo'n 10 moesten krijgen,
Als je voor een repetitie ging leren kwam je zo een heleboel dingen tegen die je nooit gehad had,
Dan ligt het toch echt WEL aan de leraar hoor.
Er zijn al zoveel klachten tegen hem ingediend, want het is elk jaar met alle klassen weer hetzelfde liedje bij hem,
Ik had hem dan in de 2e maar als je hem met je examenjaar hebt, lekker dan!
Maar hij mag niet ontslagen worden, dat ligt niet aan de school, dat is eenofandere domme wet.
Ook vertelde een andere leraar dat hij ooit een collega had die ruzie had met de collega's en dan maar hele jaren thuis vakantie ging vieren,
ook die mocht niet ontslagen worden.
Belachelijk dus.
Ik had een klas waar niemand iets deed, maar sommige leraren kregen ons wel aan het werk, en vonden ons een leuke klas,
er waren er ook die maar liepen te dreigen met weet ik het wat, denk je dat we daar naar luisteren?
Komop die lagte iedereen gewoon uit.
Een goede leraar kan zeker helpen om een klas meer aan het werk te krijgen,
niet zeggen het is JULLIE leven, het is het werk van een leraar om ons iets te leren,
dus ook om ons aan het werk te krijgen.