boete voor ongeluk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Re: boete voor ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:08

Mistic schreef:
Offtopic: Nog even een aanvulling voor knooopje , 2 jaar is gemiddeld voor het regelen van een letselschade.

Klopt, en ik kan verklappen dat verzekeraars die tijd hééééél graag zouden bekorten Ja .

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:07

Ik vind het eigenlijk wel terecht. Als de tegenpartij ernstig gewond geraakt zou zijn, dan zou je er waarschijnlijk niet eens over nadenken en gelijk die boete betalen. Nu heb je gewoon geluk gehad dat het redelijk goed afgelopen is, maar de overtreding waar je de boete over betaald blijft hetzelfde.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 15:35

nog even over het politie rapport,dat word dus niet eerder vrij gegeven tot de boete betaald is!en inderdaad is het poces verbaal het belangrijkste,maar laat dat nou net in het politie rapport zitten,dat hoort bij een ongeval dus bij elkaar,dat maakt het politie rapport wel heel belangrijk,want dat bevat het proces verbaal.
degene die mij toen aan gereden heeft,heeft tegen de politie verklaart dat hij mij niet gezien had,maar tegen zijn verzekering had hij gezegt dat het mijn schuld was,dat ik veel te hard reed,en bla bla een heel banketstaaf verhaal,dus om te bewijzen dat hij tegen zijn verzekering loog,had ik de verklaring nodig,die hij aan de politie had gegeven,en de verklaring van de getuigen en de politie zelf,maar we konden dus niet eerder bij die gegevens,tot hij die boete had betaald!en dat heeft hij dus een hele poos weten te rekken,waardoor ik dus niet eens mijn eigen auto uitgekeert kreeg!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 16:20

De tegenpartij heeft in mijn geval gewoon uitgekeerd gekregen hoor, ondanks dat ik het laat voorkomen..

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:37

knooopje schreef:
nog even over het politie rapport,dat word dus niet eerder vrij gegeven tot de boete betaald is!en inderdaad is het poces verbaal het belangrijkste,maar laat dat nou net in het politie rapport zitten,dat hoort bij een ongeval dus bij elkaar,dat maakt het politie rapport wel heel belangrijk,want dat bevat het proces verbaal.
degene die mij toen aan gereden heeft,heeft tegen de politie verklaart dat hij mij niet gezien had,maar tegen zijn verzekering had hij gezegt dat het mijn schuld was,dat ik veel te hard reed,en bla bla een heel banketstaaf verhaal,dus om te bewijzen dat hij tegen zijn verzekering loog,had ik de verklaring nodig,die hij aan de politie had gegeven,en de verklaring van de getuigen en de politie zelf,maar we konden dus niet eerder bij die gegevens,tot hij die boete had betaald!en dat heeft hij dus een hele poos weten te rekken,waardoor ik dus niet eens mijn eigen auto uitgekeert kreeg!

De aansprakelijkheid was dus nog niet erkend en het toedrachtsonderzoek was nog gaande. Blijkbaar was het dus niet totaal duidelijk wat er gebeurd was en kon jij dus nog schuld aan het ongeluk hebben (100% of gedeeld). Ergens dus logisch dat de schade niet eerder uitbetaald ging worden.

Als jij verder beperkt verzekerd bent, zal ook je eigen verzekeringsmaatschappij zeker willen weten wat de toedracht is en daarmee of ze willen uitkeren.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:10

Mistic schreef:
De aansprakelijkheid was dus nog niet erkend en het toedrachtsonderzoek was nog gaande. Blijkbaar was het dus niet totaal duidelijk wat er gebeurd was en kon jij dus nog schuld aan het ongeluk hebben (100% of gedeeld). Ergens dus logisch dat de schade niet eerder uitbetaald ging worden.

Als jij verder beperkt verzekerd bent, zal ook je eigen verzekeringsmaatschappij zeker willen weten wat de toedracht is en daarmee of ze willen uitkeren.

Wie denk jij eigenlijk dat de aansprakelijkheid vast stelt? De politie niet hoor, die zegt daar in een procesverbaal helemaal niets over.
De verzekeraar maakt zelf in principe uit of iemand aansprakelijk is en of zij moeten uitkeren. Daarvoor kán het van belang zijn om een procesverbaal en/of getuigenverklaringen in te zien en dus worden die opgevraagd indien nodig.

En het maakt verder niets uit hoe je verzekerd bent. Als je aansprakelijk bent keert je verzekeraar uit; als je dat niet bent niet.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:19

ik vind t toch raar dat je een boete moet betalen. Eigenlijk zou je het slachtoffer het geld moeten geven ofzo... Dat de boete daarnaartoe gaat. maarja, zo werkt t dan weer niet. Gaat zo de kas in natuurlijk.