Amerikaanse soldaten schieten op varkens als oefening

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisaLuna

Re: Amerikaanse soldaten schieten op varkens als oefening

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:18

Klara16;
Dus als je een mens dood ben je een moordenaar en als je een dier doodt niet? Ben ik het niet mee eens.
Ik vind slagers ook moordenaars klaar en eerlijk gezegt mensen die vlees eten ook.

Dat slaat nergens op? Nu ineens ben je voor de dieren sorry ik snap je niet meer hoor Huilen van het lachen.
Eerst is het dat mensen meer zijn dan dieren en nu is het dat als je vlees eet je hett proces helpt enzo?
Mhh goed, ik vind overigens dat er ook niks van medicijnen mag getest worden op mensen, krijg ik zo'n heel verhaal dat we anders geen dit geen dat hebben blablabla, nou ja leuk .. maar ik heb liever dat ze het op mensen testen daar is het uberhaupt voor en als ik mensen tegenkom die proefdieren dat aandoen scheld ik ze helemaal verrot Lachen.

Fitch; ben het totaal niet eens dat die hond er uit word gegooit, dan spring ik er liever zelf uit.
Jaja krijg ik weer 'dan doe je dan toch niet' nou dan geloof je het maar lekker niet maar het is wel zo, ik laat geen dier voor mij sterven.
'Als we dieren als waardige wezens zouden zien'. dat is dus het probleem, de helft van de bevolking voelt zich (belachelijk) te goed voor dieren Knipoog.
Want wij zijn beter, nou geweldig beter wij vernielen alles die dieren tenminste niet. Clown (Iniedergeval minder als ons want wij vernielen de hele aarde ROFL zie ik hun niet doen maar dat maakt ze niet minder waardig).

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:20

Fitch schreef:
Nog één ding: de keuze tussen schieten op mensen/dieren lijkt me sowieso onzin, want wat mij betreft hoeft er helemaal niet geoefend te worden. De soldaten kiezen er zelf voor om naar Irak te gaan, waar ongetwijfeld al het mogelijke wordt gedaan om hen gezond te houden. Maarja, ziekte/dood is natuurlijk niet uitgesloten. Risico hoort bij het soldatenberoep!

Hier ben ik het mee eens en waar ik me eerlijk gezegt aan erger is dat als er een soldaat overlijdt dat er dan zooooo'n ophef komt , ja het is echt heel zielig en sneu en voor de nabestaanden vreselijk..
Maar het hoord bij het beroep? Je hebt er eenmaal kans op?
Even offtopic Koe

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:22

LisaLuna schreef:
Fitch; ben het totaal niet eens dat die hond er uit word gegooit, dan spring ik er liever zelf uit.
Jaja krijg ik weer 'dan doe je dan toch niet' nou dan geloof je het maar lekker niet maar het is wel zo, ik laat geen dier voor mij sterven.
'Als we dieren als waardige wezens zouden zien'. dat is dus het probleem, de helft van de bevolking voelt zich (belachelijk) te goed voor dieren Knipoog.
Want wij zijn beter, nou geweldig beter wij vernielen alles die dieren tenminste niet. Clown (Iniedergeval minder als ons want wij vernielen de hele aarde ROFL zie ik hun niet doen maar dat maakt ze niet minder waardig).

Oké, dus jij pleegt zelfmoord zodat een hondje nog langer kan leven? Serieus? Waarom?

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:35

Fitch schreef:
LisaLuna schreef:

Oké, dus jij pleegt zelfmoord zodat een hondje nog langer kan leven? Serieus? Waarom?

Jep Knipoog , Omdat ik veel van dieren hou en ik gewoon weiger om een onschuldig wezen het water dan in te gooien om maar dood te gaan, dan ga ik liever zelf ,want ik zou dat nooit over mijn hart kunnen verdragen (of hoe je dat zegt Tong uitsteken )

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:40

LisaLuna schreef:
Jep Knipoog , Omdat ik veel van dieren hou en ik gewoon weiger om een onschuldig wezen het water dan in te gooien om maar dood te gaan, dan ga ik liever zelf ,want ik zou dat nooit over mijn hart kunnen verdragen (of hoe je dat zegt Tong uitsteken )

Oké, dan hoop ik dat je ook geen vlees, melk, kaas, eieren, zijde, leer en wol gebruikt want daar sterven ook een heleboel dieren voor... Of je bent misschien niet zo consequent als je beweert. Maar dat geeft niet, want ik ben blij dat er überhaupt nog mensen zijn die veel om dieren geven.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:45

Fitch schreef:
LisaLuna schreef:

Oké, dan hoop ik dat je ook geen vlees, melk, kaas, eieren, zijde, leer en wol gebruikt want daar sterven ook een heleboel dieren voor... Of je bent misschien niet zo consequent als je beweert. Maar dat geeft niet, want ik ben blij dat er überhaupt nog mensen zijn die veel om dieren geven.

Vlees eet ik niet , melk / kaas / eieren wel? Daar gaan geen dieren van dood hoor, het komt eruit het is niet het dier zelf. Koe (toepasselijk haha sorry Huilen van het lachen )
Ik ben niet hééél erg hoor maar ik hou wel onwijs van (sommige) dieren, kippen kunnen van mij echt.. bah (ik ben er door 1 aangevallen sinds nu een heeeele hekel aan die beesten Tong uitsteken )
En tja die soorten stoffen draag ik wel, al vind ik het wel zielig leer maarja.. het word bijna overal voor gebruikt en ik wil toch mooie schoenen zegmaar , Tong uitsteken.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:53

LisaLuna schreef:
Vlees eet ik niet , melk / kaas / eieren wel? Daar gaan geen dieren van dood hoor, het komt eruit het is niet het dier zelf. Koe (toepasselijk haha sorry Huilen van het lachen )
Ik ben niet hééél erg hoor maar ik hou wel onwijs van (sommige) dieren, kippen kunnen van mij echt.. bah (ik ben er door 1 aangevallen sinds nu een heeeele hekel aan die beesten Tong uitsteken )
En tja die soorten stoffen draag ik wel, al vind ik het wel zielig leer maarja.. het word bijna overal voor gebruikt en ik wil toch mooie schoenen zegmaar , Tong uitsteken.

Tsja, je kunt dan wel zeggen dat je zelfmoord wilt plegen voor één hondje maar wel mooie schoenen wilt (je hebt zat mooie schoenen zonder leer, zoals All Stars of kunststoffen pumps). Maar eerlijk gezegd vind ik je behoorlijk hypocriet.
Voor melk moet elk jaar een kalfje geboren worden. De vrouwtjeskalfjes kunnen niet allemaal blijven leven voor melk, anders zijn er simpelweg te veel. Die worden dus geslacht. Van stierkalfjes wordt sowieso 99% voor het vlees gebruikt. Ook worden melkkoeien in een melkstal maar een jaar of 5, terwijl ze, net als paarden, wel 30 kunnen worden.
Daarnaast zijn er twee verschillende soorten kippen: legkippen en vleeskippen. Legkippen kunnen niet gebruikt worden voor vlees, dus alle haantjes worden sowieso vergast of vermaald. (http://www.waardelozehaantjes.nl) Ook van biologische eieren. Tevens worden scharrel- en legbatterijkippen in rotomstandigheden gehouden, met te veel kippen op één ruimte en hun snavels worden afgeknipt. Legbatterijeieren kun je in NL niet in de supermarkt kopen, maar 't zit vaak wel in pasta of snoep.
Nu besef je hoeveel dierenleed je aanricht door dierlijke producten te gebruiken, en hoeveel dieren er doodgaan van 'producten die er uit komen'. Dat is heel wat meer dan één dood hondje...

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:12

Dan ben ik maar hypocriet ? *LOL*
Ten eerste was dat een grapje want ik snap zelf ook wel dat niet alle schoenen van leer zijn gemaakt.
Nu wil ik ineens zelfmoord plegen nee? Het heet opoffering Knipoog.

Zijn de rollen nu omgedraait ofzo haha, nu ben ik de slechte ofzo? Huilen van het lachen.
Ja sorry hoor word hier beetje pissig over vooral om dat 'een dood hondje' ja nou weetje voor sommigen kan 1 dood hondje veel verschil maken dat dat voor jou niet doet tja jou probleem niet de mijne.
En als er op een ei 0 zijn dan zijn ze vrij gehouden dus het is niet áltijd zo.

Noem me maar hypocriet Huilen van het lachen pff.
Dan maar.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:19

Mwah, of jij goed of slecht bent... daar begin ik niet eens aan. Je mag zelf bepalen wat je doet. Ik wijs gewoon even op een logische inconsistentie in je post en geef je wat informatie over het dierenleed dat je (onbewust?) aanricht. Tenzij je het volkomen logisch vindt dat je je leven opoffert voor een hond maar wel de afweging maakt om dierlijke producten te gebruiken zodat er andere dieren sterven.

Tsja, als er 0 op een ei staat zijn het inderdaad biologische kippen, maar dan leven ze nog steeds maar heel kort, én de mannelijke kuikens worden vergast!! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:23

Fitch schreef:
Tsja, als er 0 op een ei staat zijn het inderdaad biologische kippen, maar dan leven ze nog steeds maar heel kort, én de mannelijke kuikens worden vergast!! Pling

Ja.... daarom haal ik mijn eieren altijd bij een hobby'boer' Vork

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:27

RedPassion schreef:
Fitch schreef:

Ja.... daarom haal ik mijn eieren altijd bij een hobby'boer' Vork

Da's verstandig. Ik eet daarom helemaal geen eieren, maar als ik ooit genoeg ruimte zou hebben om op een diervriendelijke manier kippen te houden zou ik misschien ook wel eieren eten. Dan zie ik het probleem niet echt. Dan wel het liefst bevrijde legkippen, hehe, want bij een fokker kopen is dan ook weer niet goed. Clown Soms is 't best lastig om zo diervriendelijk mogelijk bezig te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:30

Fitch schreef:
Soms is 't best lastig om zo diervriendelijk mogelijk bezig te zijn.

Zeg dat wel Knipoog
Ik vind het ook lastig om ergens anders ei/producten met ei te eten om die reden. Ik weet dat de eieren die ik haal komen van iemand die zijn kippen op een geweldige manier houdt, maar verder kan je daar niet op rekenen.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:08

Fitch schreef:
Mwah, of jij goed of slecht bent... daar begin ik niet eens aan. Je mag zelf bepalen wat je doet. Ik wijs gewoon even op een logische inconsistentie in je post en geef je wat informatie over het dierenleed dat je (onbewust?) aanricht. Tenzij je het volkomen logisch vindt dat je je leven opoffert voor een hond maar wel de afweging maakt om dierlijke producten te gebruiken zodat er andere dieren sterven.

Onbewust omdat ik het niet eens wil weten. Omdat ik het zo zielig vind.
Haha oh nu is het dus mijn schuld dat andere dieren sterven omdat ik me hond red? Sigaar oké.

Ze hebben iniedergeval een beter leven gehad dan die andere kippen en zowiezo er zijn heus wel mensen die kippen houden de waar het wel vriendelijk gaat en waar ze niet kort leven.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:24

Mooi ,zo'n discussie over biologische eieren en zielige kippen van mensen die onvrijwillige medische experimenten op mensen geen bezwaar vinden.

Dus wat dokter Mengele in de kampen gedaan heeft; was best oke in julie visie. Hij had alleen misdadigers moeten gebruiken ipv gewone mensen. Zolang ze maar geen dieren kwaad doen is het allemaal best. Ik weet niet wat ik lees... Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:40

Klara16 schreef:
Mooi ,zo'n discussie over biologische eieren en zielige kippen van mensen die onvrijwillige medische experimenten op mensen geen bezwaar vinden.

Als die mensen iets met een ander hebben gedaan wat ook niet vrijwillig was, dan heb ik daar geen bezwaar tegen.

Klara16 schreef:
Dus wat dokter Mengele in de kampen gedaan heeft; was best oke in julie visie. Hij had alleen misdadigers moeten gebruiken ipv gewone mensen. Zolang ze maar geen dieren kwaad doen is het allemaal best. Ik weet niet wat ik lees... Verdrietig

Dikgedrukte, inderdaad. Ik schreef al eerder dat ik net zo tegen mensenleed ben als tegen dierenleed. Maar mensen die leed bij anderen veroorzaakt hebben mogen hun portie wat mij betreft ook krijgen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:41

Zozo.. kleiduiven niet goed genoeg meer?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:42

RedPassion schreef:
Klara16 schreef:

Als die mensen iets met een ander hebben gedaan wat ook niet vrijwillig was, dan heb ik daar geen bezwaar tegen.

Klara16 schreef:

Dikgedrukte, inderdaad. Ik schreef al eerder dat ik net zo tegen mensenleed ben als tegen dierenleed. Maar mensen die leed bij anderen veroorzaakt hebben mogen hun portie wat mij betreft ook krijgen.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Mensen die anderen geen normaal leven gunnen verdienen dat zelf ook niet, die horen niet in deze maatschappij thuis. Dus laat ze dan nog érgens nuttig voor zijn.. Dan hebben anderen er tenminste nog wat aan.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:47

Van oog om oog wordt iedereen blind. Verder bereik je er niks mee.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:22

RedPassion schreef:
Klara16 schreef:

Klara16 schreef:

Geheel mee eens en hoezo weet je niet wat je leest? Je kan ook overdrijven hoor komop.
Dieren hebben mensen nooit kwaad gedaan? (Nou sommige maar mensen begonnen altijd.)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:31

Klara16 schreef:
Van oog om oog wordt iedereen blind. Verder bereik je er niks mee.

Jawel hoor... dat ruimt op!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:32

Dat jullie zomaaralle verworvenheden van de laatste 200 jaar: de mensenrechten, het afschaffen van lijfstraffen,... overboord willen gooien. Willen jullie nou echt leven in een maatschappij die zulke dingen doet met haar onderdanen?

En dat allemaal vanuit een hypocriet medelijden met arme proefdiertjes.

Waar ligt eigenlijk de grens van al die dierensolidariteit? Bij muizen? Hagedissen? insecten? Of moeten we ook sympathie hebben voor bacteriën en onszelf opgeven als gewillig slachtoffer om dood te gaan aan longontsteking?

Stel: jullie lazeren morgen keihard van je paard en breken je rug. Dan mag je geen pijnstillers, want die zijn getest op dieren; Je mag ook niet geopereerd worden want zowel de gebruikte materialen als de opleiding van de chirurg zijn met proefdieren gedaan. Het is dan terug naar de duistere middeleeuwen. Net als met de lijfstraffen.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:01

Klara16 schreef:
Dat jullie zomaaralle verworvenheden van de laatste 200 jaar: de mensenrechten, het afschaffen van lijfstraffen,... overboord willen gooien. Willen jullie nou echt leven in een maatschappij die zulke dingen doet met haar onderdanen?

Waar ligt eigenlijk de grens van al die dierensolidariteit? Bij muizen? Hagedissen? insecten? Of moeten we ook sympathie hebben voor bacteriën en onszelf opgeven als gewillig slachtoffer om dood te gaan aan longontsteking?

Stel: jullie lazeren morgen keihard van je paard en breken je rug. Dan mag je geen pijnstillers, want die zijn getest op dieren; Je mag ook niet geopereerd worden want zowel de gebruikte materialen als de opleiding van de chirurg zijn met proefdieren gedaan. Het is dan terug naar de duistere middeleeuwen. Net als met de lijfstraffen.

Waarom is mijn medelijden met proefdieren hypocriet?

Ik ben er trouwens ook niet voor om proeven op mensen te doen, ook al zijn het gedetineerden. Wat mij betreft hoeven er alleen proeven gedaan te worden op mensen die dat zelf willen en er betaald voor krijgen. (Ik heb een keer meegedaan met zo'n onderzoek: nauwelijks risico en verdient hartstikke goed, zijn genoeg studenten die dat willen.)

De grens ligt naar mijn mening bij dieren die geen bewustzijn van hun eigen pijn kunnen hebben. Volgens de meest recente onderzoeken kunnen alle gewervelde dieren en ook de meeste reptielen bewustzijn van hun pijn. En op insecten valt niet veel te testen. Dus tsja, dan maar geen dierproeven. Er zijn een heleboel alternatieve methoden, zoals computermodellen of kweekcellen. Loréal schijnt haar nieuwe producten te testen op kweekjes van borstcellen. Die krijgen ze van ziekenhuizen, van mensen die een borstverkleining/amputatie hebben gehad. Klinkt niet echt Middeleeuws in mijn oren! Knipoog Niks mis mee, toch?

In de concentratiekampen werd eerst trouwens alles op dieren getest, dus die vergelijking gaat niet op!

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:04

LisaLuna schreef:
Onbewust omdat ik het niet eens wil weten. Omdat ik het zo zielig vind.
Haha oh nu is het dus mijn schuld dat andere dieren sterven omdat ik me hond red? Sigaar oké.

Ze hebben iniedergeval een beter leven gehad dan die andere kippen en zowiezo er zijn heus wel mensen die kippen houden de waar het wel vriendelijk gaat en waar ze niet kort leven.

Waar staat dat er dieren sterven omdat jij je hond redt? Je kunt ook je hond redden én geen andere dieren laten sterven, als je zo dierlievend bent! Ja

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:50

[quote="Fitch]
Ik ben er trouwens ook niet voor om proeven op mensen te doen, ook al zijn het gedetineerden. Wat mij betreft hoeven er alleen proeven gedaan te worden op mensen die dat zelf willen en er betaald voor krijgen. (Ik heb een keer meegedaan met zo'n onderzoek: nauwelijks risico en verdient hartstikke goed, zijn genoeg studenten die dat willen.)

[/quote]

dat zijn fase 4 onderzoeken, in de fases daarvoor is er al uitgebreid op dieren getest.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:25

Klara16 schreef:

Tuurlijk zal ik dan wel pijnstillers nemen maar dat neemt niet af hoe vreselijk ik het vind dat het op dieren word getest.