Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

se7entje

Re: Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:10

Lante schreef:
Se7entje: Het is een kwestie van fatsoen om je hond (welk ras dan ook) aan te lijnen wanneer er mensen zijn die bang zijn voor de hond. Mensen die dat niet doen, DIE maken het ras ten schande.

Als je gewoon over straat loopt, ja, maar als je in een losloopgebied loopt nee, daar mogen ALLE honden loslopen, dus ook de 'gevaarlijke'.
Je kan verwachten als je daar naartoe gaat dat je ook andere honden tegenkomt i.p.v. alleen de schatig en lief uitziende.
Tuurlijk moet je daar met een valse hond niet naartoe gaan of aangelijnd houden, maar dat zou iedereen eigelijk moeten snappen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:12

CherokeeChum schreef:
Lante schreef:
Afmaken die hond; geen discussie mogelijk wat mij betreft. Ik heb ook niks met die mensen die dit denken recht te kunnen praten... Zulke honden moet je gewoon vast houden (er zijn genoeg mensen die doodsbang zijn voor zulke honden, ook al doet hij niks) en doe je dat niet, tsjah, dan loop je dit risico. Die geleide hond heeft echt niet aangevallen, die zijn wel goed getraind en geselecteerd op karakter door proffesionals. Een blinde moet zijn goedgetrainde hond gewoon even los kunnen laten lopen zonder dat hij ziende oppas mee moet hebben, waar slaat dat nu weer op?? Sorry hoor, maar sommige reacties hier zijn van mensen die blinder zijn dan het slachtoffer...

Honden blijven honden,en niet elke hond is getraind en geselecteerd als hulphond,we spreken over misschien 1% van alle honden hier in NL.

Hoe vaak kom je ze tegen en hoe gauw heb je in de gaten in een losloopgebied dat er een visueel gehandicapte aankomt als diens hond losloopt,

Mensen moeten zorgen dat ze betere controle over hun honden hebben en meer verantwoording aan de dag leggen.

Alle hulphonden worden van te voren getraind voordat ze een hulphond mogen worden! Ook komen er zat honden gewoon niet in aanmerking voor hulphond omdat het karakter (te opdringerig, te nieuwschierig naar andere honden etc) niet past bij dat van een hulphond!
Als jij weet dat jouw hond aggresief gedrag kan vertonen, ben jij de verantwoordelijke om je hond vast te doen!
En dan ligt de verantwoording niet bij de eigenaar van de gebeten hond (of in dit geval, de gebete eigenaar!)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:15

CherokeeChum schreef:
Waar vreemde honden bij elkaar komen is dit soort voorvallen mogelijk.

Nee, dit is niet mogelijk, want 'normale loslopende honden' bijten iemand niet direct tot bloedens toe.
Je probeert de blinde iets in zijn schoenen te schuiven wat hij niet is, namelijk onwetend. Zo'n honden zijn de ogen van een blinde, denk je niet dat hij die als een pareltje verzorgt en beschermt. Reken maar dat hij alles over honden weet en zijn "ogen" niet zomaar loslaat als die niet luistert.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:16

Nikki__ schreef:
Ook de hond had geen agressie naar de man mogen krijgen. Dan gaat het vechten namelijk niet meer over rangorde! Want een persoon heeft op dat moment niks te maken met rangorde. Een hond mag dan ook niet 'perongelijk' beiten!

Wie zegt da hij agressief op de man was ?
Als je tussen 2 vechtende honden komt kan je verwachten dat je ook een knauw krijgt, dat gaat best snel en zo'n hond ziet dan niet of hij jou of die andere hond heeft.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:17

CherokeeChum schreef:
Honden blijven honden,en niet elke hond is getraind en geselecteerd als hulphond,we spreken over misschien 1% van alle honden hier in NL.

Hoe vaak kom je ze tegen en hoe gauw heb je in de gaten in een losloopgebied dat er een visueel gehandicapte aankomt als diens hond losloopt,

Mensen moeten zorgen dat ze betere controle over hun honden hebben en meer verantwoording aan de dag leggen.

Inderdaad, het geld niet alleen voor hulphonden, maar het maakt in dit geval wel een aantal zaken heel duidelijk wat mij betreft...

se7entje schreef:
Als je gewoon over straat loopt, ja, maar als je in een losloopgebied loopt nee, daar mogen ALLE honden loslopen, dus ook de 'gevaarlijke'.
Je kan verwachten als je daar naartoe gaat dat je ook andere honden tegenkomt i.p.v. alleen de schatig en lief uitziende.
Tuurlijk moet je daar met een valse hond niet naartoe gaan of aangelijnd houden, maar dat zou iedereen eigelijk moeten snappen.

Gevaarlijke honden zoals deze dus was, mogen nergens loslopen en in een losloopgebied doe ik mijn honden nog steeds even vast tot de mensen die er bang voor zijn voorbij zijn. Mensen met een heel klein hondje zijn soms bang voor bv. mijn herders en daar heb ik gewoon begrip voor. Die mensen mogen met hun kleine hondje daar net zo goed plezierig wandelen, ook al zijn ze bang voor gote honden of ...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:19

@ se7entje; dat hoef je dus niet te verwachten. Een normale hond stopt wanneer een ranghogere (eigenaar dus) een ranglagere (in dit geval de hond ) weg haald. Want hierbij is het 'afgelopen'. Honden vechten namelijk alleen om rangorde. Honden met agressief gedrag niet.
Agressief op de man? Als de hond na 1 keer beiten nog steeds niet weet dat de man geen hond is, noem ik dit agressief gedrag op de man.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:22

Nikki__ schreef:
Meid, verdiep jij je eerst eens in geleidehonden. Dan zou je ook weten dat je niet zomaar een geleidehond krijgt. Om te beginnen krijg je belangrijke info over hondngedrag.
En ookal was het een belastingmannetje. Het gaat om het feit dat de eigenaar zo ongelovelijk asso heeft gereageerd! Ook de hond had geen agressie naar de man mogen krijgen. Dan gaat het vechten namelijk niet meer over rangorde! Want een persoon heeft op dat moment niks te maken met rangorde. Een hond mag dan ook niet 'perongelijk' beiten!

Luister kerel Clown

Dat de eigenaar van de Staff niet goed heeft gereageerd ben ik totaal met je eens.
Dat de Staff de man heeft gebeten is Subjectief,dat weten we pas als er onderzoek is gedaan,mensen worden vaak door hun eigen hond gebeten als deze in paniek is.
Vechtende honden scheiden houd risico in zeker als niet kunt zien wat er gebeurt.
De man kon dus ook geen inschatting maken van de situatie vooraf en nam dus een risico door zijn hond bij vreemde honden los te laten.Daarom heeft hij ook een geleide hond.
Risico's nemen doen we allemaal,elke dag.
Je kunt een volkomen verkeersmak paard hebben die op een verkeerde dag iemand van zijn fiets mept,of voor een auto springt,het blijven dieren en dieren zijn onberekenbaar.

Ingeval van honden zijn deze wat makkelijker hanteerbaar en veel van dit soort voorvallen zijn te voorkomen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:28

Kerel..?? Volgens mij is Nikki een dame hihi Haha! Haha!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:29

Citaat:
Luister kerel

Dat de eigenaar van de Staff niet goed heeft gereageerd ben ik totaal met je eens.
Dat de Staff de man heeft gebeten is Subjectief,dat weten we pas als er onderzoek is gedaan,mensen worden vaak door hun eigen hond gebeten als deze in paniek is.
Vechtende honden scheiden houd risico in zeker als niet kunt zien wat er gebeurt.
De man kon dus ook geen inschatting maken van de situatie vooraf en nam dus een risico door zijn hond bij vreemde honden los te laten.Daarom heeft hij ook een geleide hond.
Je kunt een volkomen verkeersmak paard hebben die op een verkeerde dag iemand van zijn fiets mept,of voor een auto springt,het blijven dieren en dieren zijn onberekenbaar.

Ingeval van honden zijn deze wat makkelijker hanteerbaar en veel van dit soort voorvallen zijn te voorkomen.
Nikki__ schreef:
Meid, verdiep jij je eerst eens in geleidehonden. Dan zou je ook weten dat je niet zomaar een geleidehond krijgt. Om te beginnen krijg je belangrijke info over hondngedrag.
En ookal was het een belastingmannetje. Het gaat om het feit dat de eigenaar zo ongelovelijk asso heeft gereageerd! Ook de hond had geen agressie naar de man mogen krijgen. Dan gaat het vechten namelijk niet meer over rangorde! Want een persoon heeft op dat moment niks te maken met rangorde. Een hond mag dan ook niet 'perongelijk' beiten!

Luister kerel Clown

Je praat hier gewoon recht wat krom is.

Er is een asociaal persoon die vindt dat hij het recht heeft om een gevaarlijk en agressief dier te hebben als huisdier. De vergelijking met niet-verjeersmakke paarden gaat gewoon niet op omdat paarden geen agressief gedrag vertonen, maar vluchtgedrag.

Je kan heel duidelijk in de openingspost lezen dat de eigenaar van de staf een agressieve aso is, die blinde man durfde niet eens klacht indienen uit angst voor wraakacties!

En een hond die een mens bijt, die heeft imo niks meer te zoeken in het land der levenden. Afmaken dat beest. Een mens is ALTIJD hoger in rang en belangrijker dan een hond en een hond die daar geen respect voor heeft vmoet afgemaakt worden. Je kan er nog zoveel omheen l*llen: die hond heeft gebeten en daarmee uit.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:31

@ Lante, tuurlijk moet je een valse hond vast houden, maar mijn zus heeft bv een stafford die zich op d'r kop laat sch**ten door een klein keffertje, die zou ook niet los mogen lopen ?
Dat vind ik onzin, als iemand bang is voor grote honden in een losloop gebied dan kunnen ze die ook uit de weg gaan, en ik zal mijn hond dan wel terug roepen dat ie bij mij blijft maar om hem dan maar gelijk weer aan te lijnen vind ik niet nodig.

@Nikki, wie zegt dat hij meerdere malen is gebeten ?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:32

En ik vind het niet goed te praten dat die staff die geleide hond heeft gegrepen, hoe je het ook wend of keert. Als die staff niet agressief was geweest dan was die blinde man niet gebeten, daar is niet veel subjectiefs aan. Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:33

Staat in het artikel, beide armen. Dat red zefs een staff. niet met één keer bijten.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:34

Inderdaad. En leg mij dan eens uit waarom die staf moet blijven leven zodat hij het nog een keer kan doen.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:34

Sander_ schreef:
CherokeeChum schreef:
Waar vreemde honden bij elkaar komen is dit soort voorvallen mogelijk.

Nee, dit is niet mogelijk, want 'normale loslopende honden' bijten iemand niet direct tot bloedens toe.
Je probeert de blinde iets in zijn schoenen te schuiven wat hij niet is, namelijk onwetend.

*Ik schuif niemand wat in de schoenen,ik constateer heel nuchter dat de man een zintuig mist wat bij de beoordeling van de situatie niet handig was,dat is ook de reden dat hij een zintuig aan een riem heeft.
Vervolgens doet hij dat zintuig aan de riem los... en gaat er vanuit dat het allemaal wel goedkomt

Zo'n honden zijn de ogen van een blinde, denk je niet dat hij die als een pareltje verzorgt en beschermt. Reken maar dat hij alles over honden weet en zijn "ogen" niet zomaar loslaat als die niet luistert.

*Helaas leven we niet in een ideale wereld en heb je ook rekening te houden met je omgeving,zelfs als blinde heb je verantwoordelijkheden en moet je er vanuit gaan dat oliebol happens helaas.
Als hij zo goed op de hoogte was van hondengedrag dan heeft hij dit risico genomen.
2 honden los 2 fout. De omgeving was overigens fouter in mijn opinie dat ze niet geholpen hebben.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:35

CherokeeChum schreef:
Nikki__ schreef:

Luister kerel Clown

Sorry Bloos had niet in je profiel gekeken. Ging er klakeloos vanuit dat ik met een vrouw te maken had (daar bestaat bokt geloof ik voo 98 % uit, en ik tref nou net die 2 % Haha! )
Ik denk dat er door omstanders bevestigd is dat de staff beet. Anders zullen ze niet snel zo'n uitspraak doen. Ook denk ik dat de reactie van de eigenaar van de staff ook wel anders was geweest als de lab had gebeten.
Tuurlijk, dieren blijven dieren, maar je kan ze wel leren te negeren en iets anders veeeeel leuker maken. Kijk maar naar schapendrijvers etc. Een goed opgeleiden hulphond, zal tijdens zijn werk geen intresse tonen naar andere objecten.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:36

Lante schreef:
Kerel..?? Volgens mij is Nikki een dame hihi Haha! Haha!

Yep net zoals ik al 43 jaar een jongetje ben ROFL ROFL

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:38

Had me al vebeterd in de post hierboven Clown

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:39

Lante schreef:
Staat in het artikel, beide armen. Dat red zefs een staff. niet met één keer bijten.

Ok, dan heb ik daar overheen gelezen, dan was er dus wel sprake van agressie op een vreemde man die zijn 'prooi' wil afpakken.
En ik zeg trouwens ook niet dat die stafford had mogen bijten of dat zijn eigenaar gelijk heeft, want dat is niet zo, die heeft gewoon heel fout gehandeld als het verhaal klopt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:40

Haha, daar las ik over heen, noemde ze je een..'meid' ..? Haha! Haha!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:45

se7entje schreef:
Lante schreef:

Ok, dan heb ik daar overheen gelezen, dan was er dus wel sprake van agressie op een vreemde man die zijn 'prooi' wil afpakken.
En ik zeg trouwens ook niet dat die stafford had mogen bijten of dat zijn eigenaar gelijk heeft, want dat is niet zo, die heeft gewoon heel fout gehandeld als het verhaal klopt.

Als de staff de lab als prooi ziet, moet de staff onmiddelijk afemaakt worden. Want dan zou hij dus alles als prooi zien (wat van hem wegrent) en gaat het niet meer om rangorde.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:45

Nikki__ schreef:
Sorry Bloos had niet in je profiel gekeken. Ging er klakeloos vanuit dat ik met een vrouw te maken had (daar bestaat bokt geloof ik voo 98 % uit, en ik tref nou net die 2 % Haha! )

*Kijk en dat is nou net mijn punt er worden hier veel te veel dingen klakkeloos aangenomen. Pling

Ik denk dat er door omstanders bevestigd is dat de staff beet. Anders zullen ze niet snel zo'n uitspraak doen. Ook denk ik dat de reactie van de eigenaar van de staff ook wel anders was geweest als de lab had gebeten.
Tuurlijk, dieren blijven dieren, maar je kan ze wel leren te negeren en iets anders veeeeel leuker maken. Kijk maar naar schapendrijvers etc. Een goed opgeleiden hulphond, zal tijdens zijn werk geen intresse tonen naar andere objecten.

Sure ,maar er zijn nooit garanties,en zeker niet in stress situaties als deze.
Tuurlijk is moreel gezien de Staff en diens eigenaar fout,maar op de balans is er schuld aan beide zijden. Hoe het ook zij,ik hoop van ganser harte dat het goed komt met beiden en dat de eigenaren er uitkomen zonder onnodige conflicten.
Ik zou iig de ogen uit de kop schamen als het mij overkomen was.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:46

In threorie zu de hond toch ieder mens als hoger in rang moeten zien? Elke normale hond/wolf geeft toch zijn buit meteen af als de hogere in rang hem wil hebben?

Ik heb dus het idee dat die staf echt wel een steekje los moet hebben

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:49

ten eerste.. hoe weet die blinde man nou dat het om een stafford ging?
ten 2e.. als hij dat weet doordat er mensen omheen stonden, waarom hebben die mensen die er dan omheen stonden die blinde man dan niet geholpen
ten 3e als alle 2 de honden los liepen heeft niemand een poot om op te staan

sorry maar geloof vrij weinig van dit verhaal..
en dat zeg ik niet omdat het hier betreft om een stafford...dit zou ik bij elk ander ras ook gevraagd hebben

owja... en geleidehonden zijn ook niet altijd lieverdjes hoor Knipoog
Laatst bijgewerkt door Limanade op 10-07-08 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:50

Het is gewoon te hopen dat deze staff de volgende keer zijn eigen baas pakt en goed ook.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 12:53

Als deze hond bijt omdat zijn prooi afgepakt wordt komt ie nóóóit door de test heen en zal het sowieso einde verhaal zijn.

@limamambo: Als je de moeite zou nemen het artikel en de posten te lezen krijg je op àl je vragen antwoord. Haha! Knipoog