Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tellie schreef:Suziej schreef:Een man die een kind baart. Lekker officieel.
![]()
Voor de wet is het een man ja.
Tellie schreef:Dus ouders met bijvoorbeeld een andere lichamelijke handicap zouden ook geen kinderen mogen krijgen omdat dat een vergrootte kans op pesten geeft?
Jaimyliefje schreef:het is gewoon een man met een kind, nou, leuk toch?
Veel erger om geadopteerd te worden omdat die kinderen hartstikke vaak hechtingsproblemen krijgen, dat is voor zo'n kind ook geen fijn leven.
En stel nou dat meneer gewoon kort haar had, een amnnelijk uiterlijk en borst opvulling inplaats van het hele ombouw zooitje, was het dan ook erg geweest? nahh.
voor zo'n kind is dat een hartstikke normaal leven, net als wanneer mensen zo moeilijk doen over homo's en lesbiënnes die kinderen krijgen, vind ik ook zo'n onzin. We zijn allemaal maar mensen.
Tellie schreef:Adil18 schreef:En dat te spreken voer de praktische dingen...
Hoe moet een homosexueel paar en meisje uitleggen wat er allemaal in haar lichaam gebeurd in de puberteit? Ze kennen de theorie maar niet de praktijk...kan het homosexuele paar over de misschien hetrosexualiteit van hun dochter wegkijken. Zou ik als dochter met mijn vaders over sex kunnen praten terwijl ik er vroeg of laat toch achter kom dat het zij alleen sex door het anale verkeer (ik bedoel dus echt DE DAAD) kunnen hebben? ...of beter: hun zoon....Staan twee mannen niet bevooroordeeld in de opvoeding qua sexualiteit...? De meeste heteroparen hebben dit immers ook. Ja, vele accepteren homosexualiteit van het kind, maar geven het aan raar te vinden en vaak tast het de relatie negatief aan (niet altijd).
En wat te denken van het veilige thuisgevoel. Niks aan de hand tot de puberteit en het kind zich begint te storen aan het feit dat zijn ouders anders zijn (immers is dat zo). En dat in de ontwikkelingscrisis, die iedere puber doormakt....Wat voor impact heeft dit? Dit is nog niet bewezen en heeft men ook nog niet kunnen bewijzen omdat homo-paren slechts sinds een paar jaar kinderen kunnen adopteren (of via welke weg dan ook).
Ik blijf erbij dat het niet optimaal is. Maar goed, beter twee liefhebbende mannen dan slechte ouders. Daarom zei ik ook al dat ik ze het gun, maar blijf het raar vinden. En dat is godzijdank mijn goed recht...
Ik denk dat juist homostellen niet bevooroordeels zijn over de gaardheid.
Natuurlijk wel, net als bijna alle heterosexuele stellen dat zijn. Immers wijkt men af van elkaar en dat riept altijd wrijving op.
En over voorlichting bestaan genoeg boeken ed, bovendien denk ik dat homostellen heus wel weten hoe de voortplanting van hetero's in elkaar zit.
Adil18 schreef:Ik aanvaard dat mannen vrouwen willen worden en andersom...maar dan moet je "the whole package" accepteren en niet een man willen worden maar toch ergens een vrouw willen blijven. Overduidelijk weet je dus niet wat je wilt of wie je bent...En dat moet een kind opvoeden en een stabiele thuissituatie aan kunnen bieden?
Tellie schreef:Suziej schreef:Een man die een kind baart. Lekker officieel.
![]()
Voor de wet is het een man ja.
Suziej schreef:Volgensmij gaat het daar nu niet over. En persoonlijk vind ik dat heel wat anders. Een moeder met een lichamelijk handicap blijft een moeder, en is niet stiekem een man, of andersom.
Suziej schreef:En het kind is geen wet volgensmij.
Tellie schreef:Suziej schreef:Volgensmij gaat het daar nu niet over. En persoonlijk vind ik dat heel wat anders. Een moeder met een lichamelijk handicap blijft een moeder, en is niet stiekem een man, of andersom.
Dit is toch ook een lichamelijke handicap (geweest?)
In mijn ogen is het precies hetzelfde.
Adil18 schreef:En nog SNPAT hij het niet....mag wel weten dat hij weet hoe voortplanting in elkaar zit maar bij wie kan de dochter terecht als het om sex gaat....Voor het geval je het niet wist: sex bij twee mannen verloopt anders dan bij een vrouw en een man![]()
Citaat:Beatie kreeg zaad van een onbekende spermadonor. Hij is gelukkig getrouwd met Nancy, die geen moeder kan worden. „Als ze dat wel kon, deed ik dit niet”, aldus de bebaarde 'moederman' eerder.
Tellie schreef:Suziej schreef:Volgensmij gaat het daar nu niet over. En persoonlijk vind ik dat heel wat anders. Een moeder met een lichamelijk handicap blijft een moeder, en is niet stiekem een man, of andersom.
RedPassion schreef:Adil18 schreef:En nog SNPAT hij het niet....mag wel weten dat hij weet hoe voortplanting in elkaar zit maar bij wie kan de dochter terecht als het om sex gaat....Voor het geval je het niet wist: sex bij twee mannen verloopt anders dan bij een vrouw en een man![]()
Mijn ouders snappen ook zoveel niet. Desondanks zijn het geweldige ouders, ze steunen me en geven liefde, wat wil ik nog meer? For the record; mijn ouders kunnen me niks vertellen over vrouw-vrouw sex, maar dat vind ik zelf allemaal wel uit
Suziej schreef:Ik vind een man die een been mist om maar iets te noemen toch wel heel wat anders dan een vrouw die een man word en vervolgens toch een kind op de wereld zet.
Adil18 schreef:RedPassion schreef:
Mijn ouders snappen ook zoveel niet. Desondanks zijn het geweldige ouders, ze steunen me en geven liefde, wat wil ik nog meer? For the record; mijn ouders kunnen me niks vertellen over vrouw-vrouw sex, maar dat vind ik zelf allemaal wel uit
Daarover praten we niet...jouw ouders zijn heterosexueel en vallen daarmee buiten deze discussie toch?
Adil18 schreef:Citaat:Beatie kreeg zaad van een onbekende spermadonor. Hij is gelukkig getrouwd met Nancy, die geen moeder kan worden. „Als ze dat wel kon, deed ik dit niet”, aldus de bebaarde 'moederman' eerder.
Als we de beste man/vrouw nu eens konden vragen waarom...maar ik denk dat ik weet waar het mee te maken heeft....
Tellie schreef:Suziej schreef:En het kind is geen wet volgensmij.
??
Ik volg je niet helemaal.
runningkawa schreef:wat heeft dat met kortzichtig te maken...?
wat eerder kortzichtig is, is mensen met een ander idee daar maar ff voor uit maken....
Hij wild e man zijn...dus waarom een oplossing bieden?
Mannen baren geen kinderen... hij had ooit besloten man te zijn dus optie kinderen baren is daarmee van de baan
Je kunt imo niet beide zijn.
Hij moe al blij zijn dat de "techniek" tegen woordig zo ver is dat hij uit zijn vrouwen lichaam verlost kon zijn...omdat hij dat geestelijk niet vond kloppen.
Om dan vervolgens toch ineens maar weer vrouw te zijn.... sorry maar ergens gaat er dan toch wat mis bij zo;n persoon
runningkawa schreef:wat heeft dat met kortzichtig te maken...?
wat eerder kortzichtig is, is mensen met een ander idee daar maar ff voor uit maken....
Hij wild e man zijn...dus waarom een oplossing bieden?
Mannen baren geen kinderen... hij had ooit besloten man te zijn dus optie kinderen baren is daarmee van de baan
Je kunt imo niet beide zijn.
Hij moe al blij zijn dat de "techniek" tegen woordig zo ver is dat hij uit zijn vrouwen lichaam verlost kon zijn...omdat hij dat geestelijk niet vond kloppen.
Om dan vervolgens toch ineens maar weer vrouw te zijn.... sorry maar ergens gaat er dan toch wat mis bij zo;n persoon