Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
www.nu.nlCitaat:Baasje 'doodgeslagen' hond meldt zich
Uitgegeven: 3 juli 2008 10:48
Laatst gewijzigd: 3 juli 2008 10:56
BIDDINGHUIZEN - De eigenaresse van de 'doodgeslagen' hond die zaterdag werd gevonden in Biddinghuizen, heeft zich gemeld. Dat maakte de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming donderdag bekend.
Volgens Susan van de Waal van de Flevolandse afdeling van de Dierenbescherming heeft de eigenaresse bij de politie verklaard dat de jonge hond - een bordeaux dog - is overleden door een ongeluk.
"Maar dat is onmogelijk. Een deel van het hondenrek voor in de auto stak uit haar borst, ze miste tanden en haar oogkas was ingeslagen. Dat kan geen ongelukje zijn."
De vrouw meldde zich bij de politie, maar zowel het korps als de Landelijke Inspectiedienst wil niks zeggen over de zaak zolang het onderzoek loopt.
De hond werd zaterdag op een heel stille plek gevonden door iemand die reeën aan het spotten was.
Citaat:Eigenares: Hond dood door ongeluk
AMSTERDAM - De eigenares van de doodgemartelde hond die bij Biddinghuizen is gevonden, claimt dat haar huisdier is overleden door een ongeluk. Dat heeft Susan de Waal van de Flevolandse afdeling van de Dierenbescherming gezegd, om daar aan toe te voegen dat die verklaring niet kan kloppen.
"Een deel van het hondenrek voor in de auto stak uit haar borst, ze miste tanden en haar oogkas was ingeslagen. Dat kan geen ongelukje zijn”, zei De Waal.
De eigenares van de zwaar toegetakelde bordeaux dog, meldde zich woensdag bij de politie, heeft een woordvoerder van de Landelijke Inspectiedienst gezegd. Zowel het korps als de Landelijke Inspectiedienst wil niks zeggen over de zaak zolang het onderzoek loopt.
De Bordeaux Dog werd zaterdagavond door een automobilist gevonden aan het strand bij Biddinghuizen Het dier was met een stomp voorwerp op zijn kop en lichaam geslagen.
Het dier werd met grote bloeduitstortingen over het hele lijf aangetroffen, zegt voorzitter Renée Spaans van de Dierenbescherming in Dronten. „Ze is doodgebloed. Ook was haar oogkas ingeslagen en ze miste tanden. Ze heeft echt geleden.”
Marchador schreef:Ik las het net op nu.nl ook dat ze zich gemeld heeft apart hoor..
Tijd voor een meeting
En voor de mensen die dit serieus nemen, het is maar een grapje he
Hier staat trouwens nog een stukje.
http://www.dierenbescherming.nl/dierenb ... ieuws/1887
Ninx schreef:Jullie zeggen allemaal dat je dit de laatste tijd zoveel hoort, gelukkig hoor ik blijkbaar tot 1 van de gelukkigen die dit nauwelijks opgevallen is... Maar schrik me nu natuurlijk wel dood.
Zou het misschien komen dat steeds meer mensen een 'heftiger hondensoort' nemen, en er niet mee kunnen omgaan en in paniek dit soort dingen doen? Ik zeg maar wat.... ik kan me er nl zo slecht iets bij voorstellen.
Dat er veel zieke mensen zijn staat voorop....
Onbegrijpelijk dit allemaal, en ik kijk nog even opzij naar het 'prinsesje' dat naast me ligt te slapen. Wanneer ik haar niet vd straat opgepikt had, bestond ze nu ook niet meer....
Ninx schreef:Zou het misschien komen dat steeds meer mensen een 'heftiger hondensoort' nemen, en er niet mee kunnen omgaan en in paniek dit soort dingen doen? Ik zeg maar wat.... ik kan me er nl zo slecht iets bij voorstellen.
Chiqa schreef:Ik schrok toch wel even van één foto in je profiel Index![]()
![]()
Dacht vreet ie nu een hond op??![]()