Hond doodgeslagen op strand Biddinghuizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nomination

Re: Hond doodgeslagen op strand Biddinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:45

Wat bestaan er toch harteloze mensen, hier gaan echt mijn haren van overeind staan...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:48

Ze moeten hier amerikaanse straffen gaan invoeren mbt dierenmishandeling.
Ongelooflijk wat ze dit mooie meisje hebben aangedaan.
Hopelijk word de hond ook herkend van tv en is er snel meer duidelijkheid over de situatie.
Onbegrijpelijk dat mensen tot zo iets in staat kunnen zijn, arm arm dier...

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:49

Heb het hondje gisteren gezien, op hart van Nederland...
Kreeg de tranen in me ogen Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:17

Citaat:
Baasje 'doodgeslagen' hond meldt zich
Uitgegeven: 3 juli 2008 10:48
Laatst gewijzigd: 3 juli 2008 10:56

BIDDINGHUIZEN - De eigenaresse van de 'doodgeslagen' hond die zaterdag werd gevonden in Biddinghuizen, heeft zich gemeld. Dat maakte de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming donderdag bekend.

Volgens Susan van de Waal van de Flevolandse afdeling van de Dierenbescherming heeft de eigenaresse bij de politie verklaard dat de jonge hond - een bordeaux dog - is overleden door een ongeluk.

"Maar dat is onmogelijk. Een deel van het hondenrek voor in de auto stak uit haar borst, ze miste tanden en haar oogkas was ingeslagen. Dat kan geen ongelukje zijn."

De vrouw meldde zich bij de politie, maar zowel het korps als de Landelijke Inspectiedienst wil niks zeggen over de zaak zolang het onderzoek loopt.

De hond werd zaterdag op een heel stille plek gevonden door iemand die reeën aan het spotten was.
www.nu.nl

Het word een vaag verhaal...

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:21

Gatver m'n maag draait hiervan om. Dat mensen dit kunnen. Ik vind bordeaux doggen geweldige honden. Als ze hem kwijt wilde mocht ze hem ook wel hierheen brengen. Tjonge kan gewoon niet bij dat mensen zoiets kunnen doen.

Laatste verhaal is idd wel erg vaag. En dan vraag ik me toch af wat voor ongeluk het was. Ze hield stomp voorwerp vast en de hond liep er zelf met grote snelheid tegen aan??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:55

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1410 ... html?p=1,1

Citaat:
Eigenares: Hond dood door ongeluk

AMSTERDAM - De eigenares van de doodgemartelde hond die bij Biddinghuizen is gevonden, claimt dat haar huisdier is overleden door een ongeluk. Dat heeft Susan de Waal van de Flevolandse afdeling van de Dierenbescherming gezegd, om daar aan toe te voegen dat die verklaring niet kan kloppen.

"Een deel van het hondenrek voor in de auto stak uit haar borst, ze miste tanden en haar oogkas was ingeslagen. Dat kan geen ongelukje zijn”, zei De Waal.

De eigenares van de zwaar toegetakelde bordeaux dog, meldde zich woensdag bij de politie, heeft een woordvoerder van de Landelijke Inspectiedienst gezegd. Zowel het korps als de Landelijke Inspectiedienst wil niks zeggen over de zaak zolang het onderzoek loopt.

De Bordeaux Dog werd zaterdagavond door een automobilist gevonden aan het strand bij Biddinghuizen Het dier was met een stomp voorwerp op zijn kop en lichaam geslagen.

Het dier werd met grote bloeduitstortingen over het hele lijf aangetroffen, zegt voorzitter Renée Spaans van de Dierenbescherming in Dronten. „Ze is doodgebloed. Ook was haar oogkas ingeslagen en ze miste tanden. Ze heeft echt geleden.”

Ze heeft dus wel degelijk met de mishandeling te maken Ja Boos!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:10

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:27

Marchador schreef:
Ik las het net op nu.nl ook dat ze zich gemeld heeft apart hoor..

Tijd voor een meeting Clown
En voor de mensen die dit serieus nemen, het is maar een grapje he Knipoog

Hier staat trouwens nog een stukje.
http://www.dierenbescherming.nl/dierenb ... ieuws/1887

Nou ik doe wel mee aan een meeting! Ik heb thuis nog wel ergens een ijshockeystick liggen!
Ik ben benieuwd wat er nou werkelijk gebeurd is, verschrikkelijk voor het dier. De laatste tijd zijn ze wel erg vaak de dupe van de mens, dus ik hoop echt dat dit een ongeluk is al lijkt het me sterk.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:43

Stel dat het een ongeluk is..... wat me sterk lijkt..
Waarom lag die hond daar dan ? en alle spullen.. vreemd..

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:45

Zag dit gister op hart van nederland... ook hadden ze een ijzeren pin ofzo in het lijf late zitten dat was dus van dat rek wat uit die auto kwam. En hadden ze met een mes gestoken, het dier zag er echt niet meer uit heel triest! Gelukkig lag het in het crematorium waar ze hem een waardig afscheid wouden geven. Maar hier heb ik echt geen woorden voor!!! Zieke mensen op deze wereld!

Dit kan geen ongeluk zijn, en zowel dan hoor je zoon dier daar niet neer te leggen, met een paarde deken en honde deken en het rek van de auto..... :S

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:50

Ik heb het gister ook gezien, echt zo zieilig hoe dat beestje is toegetakelt. Gelukkig dat het crematorium met zulke gevallen een afspraak heeft met de DB om ze toch een waardig afscheid krijgen ...

En dan de eigenaar nog zeggen dat het een ongeluk was, als je dat beestje ziet weet je dat het geen ongeluk kon zijn.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:52

Jullie zeggen allemaal dat je dit de laatste tijd zoveel hoort, gelukkig hoor ik blijkbaar tot 1 van de gelukkigen die dit nauwelijks opgevallen is... Maar schrik me nu natuurlijk wel dood.
Zou het misschien komen dat steeds meer mensen een 'heftiger hondensoort' nemen, en er niet mee kunnen omgaan en in paniek dit soort dingen doen? Ik zeg maar wat.... ik kan me er nl zo slecht iets bij voorstellen.
Dat er veel zieke mensen zijn staat voorop....

Onbegrijpelijk dit allemaal, en ik kijk nog even opzij naar het 'prinsesje' dat naast me ligt te slapen. Wanneer ik haar niet vd straat opgepikt had, bestond ze nu ook niet meer....

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:57

ik ben ook voor lijfstraffen, hetzelfde bij de dader doen.....( is wel heel erg heftig, maar zo denk ik wel)

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:10

Als het dier door een ongeluk is overleden ...
Waarom dump je het dan op een afgelegen plek ??

Die ijzeren pin is zo vreemd nog niet :
Hond zat vast in de auto , mevr is ergens tegenaan gereden en de hond is doorboord ..
Crematie oid kost geld , dus maar dumpen !?

MAAR dan had de auto schade moeten hebben en
HOE komt de hond dan aan een ingeslagen oogkas en zoveel kneuzingen ???

Als de hond weggelopen was en ze heeft dierenbescherming etc wel gebeld maar de politie niet waarom meld ze zich dan uit zichzelf & zo laat met de verklaring dat het een ongeluk was ??
Als je hond ECHT vermist is ga je het toch niet als " ongeluk" verklaren .

Bedoel : Mag hopen dat de meeste mensen toch een dier naar opvang etc brengen
en dat je zo'n hufter op dat moment alles toewenst wat mogelijk is als je zo'n bericht hoort !

Neej , naar mijn mening heeft ze hierzelf mee te maken .
Misschien zit ze nog wel op Bokt ook , zweetdekens etc dus paardenliefhebber ??!! Lachen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:15

@nightlover; jouw redenatie is zo verkeerd nog niet als de vrouw ergens hard voor heeft geremd en de hond met zijn borst in het rek gevlogen is en daarbij zo hard tegen het rek aangekomen is dat zijn hoofd beschadigd is.

Maar neemt niet weg, dat dat de overige "verwondingen" verklaard. Schrok gisteravond ook toen ik het op HvN zag. Verschrikkelijk. Wat moet dat dier geleden hebben. Ben blij, dat er door het crematorium een waardig afscheid geregeld is.

Erg opvallend vond ik het halstertouw en de ponydeken... als de eigenaresse zich niet gemeld had, was de link door bekenden wellicht snel te leggen!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:58

Ninx schreef:
Jullie zeggen allemaal dat je dit de laatste tijd zoveel hoort, gelukkig hoor ik blijkbaar tot 1 van de gelukkigen die dit nauwelijks opgevallen is... Maar schrik me nu natuurlijk wel dood.
Zou het misschien komen dat steeds meer mensen een 'heftiger hondensoort' nemen, en er niet mee kunnen omgaan en in paniek dit soort dingen doen? Ik zeg maar wat.... ik kan me er nl zo slecht iets bij voorstellen.
Dat er veel zieke mensen zijn staat voorop....

Onbegrijpelijk dit allemaal, en ik kijk nog even opzij naar het 'prinsesje' dat naast me ligt te slapen. Wanneer ik haar niet vd straat opgepikt had, bestond ze nu ook niet meer....

Ik hoor het echt vaak, laatst was er nog een hond op sbs die in het park was doodgeslagen en een tijdje geleden de hond bobo! Ook paarden die mishandelt worden, ik hoor het veels te vaak!
Ik weet niet wat een bordeaux hond is *gaat nu ff googlen* maar je hebt wel een punt dat steeds meer mensen een heftig ras hebben. Ik zie vaak in de stad van die stoere types met bepaalde rassen rondlopen en die doen het volgens mij puur voor het aanzien, maar of dat hier aan de orde is???

Misschien is ze weggelopen en de verkeerde lui tegengekomen??

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:01

Jullie zijn hier welkom hoor!
Ik woon zelf dus in Biddinghuizen (of nou ja, in, op boerderij) en ken aardig veel hondeneigenaren.
Maar een Bordeux Dog, das lang geleden dat ik dat gezien heb!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:12

Ninx schreef:

Bordeauxdog is geen heftiger hondensoort qua gedrag hoor....ze hebben een indrukwekkend uiterlijk..that's it. Knipoog
Het zijn goedzakken en ideale gezinshond(als je tegen wat kwijl en soms een blauwe teen kunt Haha! ).
Jawel ik heb er 2 Clown

Gaat er bij mij niet in dat dit een ongeluk is.....mocht de auto geremd hebben en daardoor het hek in de hond zijn gekomen,de oogkassen gekneusd en de tanden eruit....(dan moet de auto wel total loss zijn met die harde dikke koppen van een Bddog...)blijft dat het beestje doogebloed is...ehhmmm mischien naar de veearts ermee gaan ipv met een deken op een verlaten plek wegpleuren Pling

Voor mij is dit een bullshit verhaal en ben erg benieuwd hoe het echt zit.....totdat dit bekend is....schuldig baasje voor mij!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:38

Denk ook dat het een bullshit verhaal is.....Je laat je gewonde dier toch niet zmaar achter, dan ga je dr toch mee naar de DA om hem iig een spuitje te geven zodat hij snel kan sterven?
Verhaal rammelt aan alle kanten maar vrees dat het wel net zo zou aflopen als dat mens die een kind
een paar kiloemter lang onder haar auto mee had gesleurd.
Doofpot.

Index

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:04

Ongeluk... pff waar haalt ze het lef vandaan om met zo'n verhaal op de proppen te komen.. Als ik een ongeluk zou krijgen met mijn hond dan race ik naar de DA en laat hem niet zo achter... Hoop echt dat de ware toedracht boven water komt en zij een mega straf krijgt......

Zulke knuffelkonten doe je toch zoiets niet aan..... grrrrrr

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:42

Ik schrok toch wel even van één foto in je profiel Index Haha! Haha!
Dacht vreet ie nu een hond op?? Bloos! Bloos!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:28

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1410 ... ml?cid=rss

eigenaar beweert dat t een ongeluk was :s

ik las t net in de krant (flevopost) en ging eens zoeken op internet. wilde ook al een topic maken, maar kwam dat artikel nog tegen, en dit topikc toen ik wilde posten...

tis toch gruwelijk?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:31

dit is echt te ziek voor woorden....! Lips are sealed Hamer
ik heb trouwens een foto van die hond gezien op tv...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:37

Oh man en elke keer als ik er weer iets over lees, of ik zie dit topic weer, kook ik van binnen.
Hoe heeft de eigenaresse van die hond dit kunnen doen.
Wat zou zij ervan vinden als er flink op haar werd ingeramd.
Echt waar, ik kan haar echt wat aan doen Scheve mond

Index

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:51

Chiqa schreef:
Ik schrok toch wel even van één foto in je profiel Index Haha! Haha!
Dacht vreet ie nu een hond op?? Bloos! Bloos!

Ik heb geen foto's in mijn profiel Haha! ... Denk dat je dus ff verder gesnuffeld hebt Bloos en de barf foto's bedoeld... hihi en dat is idd geen hond maar een ree wat daar gegeten wordt Haha! Haha!

Enne is er al wat meer bekend over de eigenaar????